spotřeba oleje

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hafity
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 15.05.2013 19:19
Bydliště: Chomutov

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od Hafity » 26.08.2014 18:46

Připečené kroužky mohou být z různých důvodu, ale dost často jsem se setkal s kroužky, které byly jakoby unavené a nepružily, v porovnání s novými originály, které jsem dával místo nich....
Ford Focus 1,6 16V Combi 2009

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13439
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od miki21 » 26.08.2014 22:49

Kda jsi sehnal origo kroužky na jednešvestku? 8O
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od xxmisa » 27.08.2014 02:37

To originály, je tam asi navíc... Každopádně, že to nejsou origo díly nemusí nutně znamenat, že by nějak ztrácely na kvalitě.
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od foki » 27.08.2014 07:38

xxmisa píše:polomotor od fordu cca za 22 tisíc + práce (otázka, zda jej prodají).
polomotor od forda je nyni asi 42000
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Hafity
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 15.05.2013 19:19
Bydliště: Chomutov

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od Hafity » 27.08.2014 15:44

Originály rozměrově.... Forda jsem dělal snad jenom jednou, byl to 1,6 16V, ale asi to nebyl Focus. Spíš jsem dělal PSA a naposled známýmu Opel Agila 1,0 12V....
Ford Focus 1,6 16V Combi 2009

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od xxmisa » 27.08.2014 20:27

foki - v několika diskuzích se mluvilo o ceně 22k.. Ta cena, kterou jsi udal je za holý polomotor nebo se vším, tj. repas hlavy, polomotor, nastrojení, práce apod... ??
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od ballu » 22.09.2014 21:39

Poslední dobou, nejenom na tomto foru sleduji, že jak se výrobci snaží vyrovnat v olejích , tak lehkoběžnost a úspora PHM není výsadou jen olejů řady 5w-30 A1/B1, jako bylo před nějakým časem,pro snížení emisí, ale tuto složku míchají již i do olejů vyšší viskozity. Tím sice dochází k lepšímu mazání motoru , jako bylo dříve očekávané u olejů A3/B3 , ale zvýšila se spotřeba v motorech i u těchto olejů z důvodu namíchané lehkoběžné příměsi.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Váňa
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 147
Registrován: 19.07.2012 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od Váňa » 26.09.2014 09:35

Nevím. Rozdíl mezi oleji dle specifikace ACEA A1/B1, A5/B5 a oleji ACEA A3/B3, A3/B4 je v hodnotě vysokoteplotní viskozity HTHS. Oleje A1/B1, A5/B5 mají HTHS nižší (2,9-3,5 mPa.s) oproti A3/B3, A3/B4 kde musí být HTHS vyšší než 3,5 mPa.s. A právě nižší HTHS je základem zmiňované lehkoběžnosti oleje. Použití oleje se sníženou HTHS musí vysloveně povolit výrobce motoru (Ford tvrdí že jó).
FoFo 1.8 16v, 2004

Galerie

Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od ballu » 26.09.2014 19:03

Bývávalo, nyní již bývá udávána lehkoběžnost i u některých olejů A3/B3. Řeší to nějak molekulárníma vazbama, jak, to je již na mne vysoká chemie. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Váňa
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 147
Registrován: 19.07.2012 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od Váňa » 27.09.2014 11:50

Aha, a máš nějaký odkaz, docela mě tyhle věci zajímají.
FoFo 1.8 16v, 2004

Galerie

Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od ballu » 27.09.2014 23:11

Je to paradox, ale i tato 10w-40 je prezentována jako lehkoběžný. 8O

http://www.oleje.cz/p/mogul-gx-fe-10w-4 ... vany--2769

pak další

http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l--2468

http://www.oleje.cz/p/shell-helix-ultra-5w-40-1-l--1726

Odkaz na stránky rozboru oleje a na co má jednotlivá složka vliv je trochu oříšek, co se týče motorů a všeho kolem mám přečteno dost, tak již nevím, kde toto pojednání bylo prezentováno. Jen jsem to letmo pročetl, jelikož chemie není má silná stránka.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od stano. » 27.09.2014 23:42

Comu prekaza, ze je lahkobezny? Vyrobcovia to robia kvoli znizeniu spotreby.
Olej sa oznaci sa lahkobezny, ak v motorovom teste znizi spotrebu o niekolko malo percent (3 ci kolko) oproti "obycajnemu" oleju. To nema vplyv na jeho mazacie shopnosti, cistotu, vymenny interval.. nic ine.

Nemiesat to so znizenou HTHS viskozitou!

Este k tymto mazacim vodickam.
Bezne moderne oleje A3/B3 maju HTHS viskozitu cez 3,5 mPa.s (aj 5W-30, nefordacky).
Fordacky 5W-30 A1/B1 so znizenou HTHS ma cca 2,9mPa.s.
0W-20 som predpokladal, ze bude na tom rovnako. Houby houby. Tento ma prosim pekne iba 2,6 mPa.s. To aj Raciol je hustejsi :mrgreen:
Ja viem, ze to nevypoveda o mazacej schopnosti oleja. Ani o jeho kvalitach. Iba ma to udivuje, kam sa to az dostalo.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od ballu » 28.09.2014 09:17

Ano, v dnešní době to je jak píšeš, ale před nějakým časem lehkoběžnost oleje byla přisuzována jen olejům s HTHS 2,9 a to byl olej 5W-30 A1/B1, nebo 5W-20 s HTHS 2,6. I v manuálu fodu bylo psáno, že s jiným olejem se zvýší spotřeba, špatné starty a sníží výkon.
Jen jsem se snažil odpovědět na dotaz Vaňa, ale čím , a jak přísady pro tento účel v oleji fungují, je pro mne španělská dědina, jen vím, že tam jsou a fungují.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od V12 » 02.10.2014 06:46

Mna by zaujimala jedna vec - mam 4 valec 1.8 92kW a litrovy trojvalec, opat 92kW. Je zrejme, ze mazany povrch trojvalca je podstatne mensi, ako povrch stvorvalca, pritom je ale energia ziskana z paliva rovnaka. To potom znamena podstatne vacsie tepelne zatazenie oleja. To sa tie extremne nizke vizkozity za vysokych teplot a tlakov nepodpisu na mazacej schopnosti ? Meral uz niekto teplotu oleja pri dlhej jazde rychlostou 130 - 140 km/h litrovym EkoBoostom ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: spotřeba oleje

Příspěvek od ballu » 02.10.2014 16:41

Tak málokdo logicky uvažuje, někde mám knížku o stavbě závodních motorů , asi tak třicet let stará , ale tehdejší novinky jsou používány v dnešních sériových motorech. Přesně jsou popísovány i s výsledky zkoušek klady a zápory, čtvercových , podčtvercových, počet válců a jejich velikost, následný vliv na chlazení, mazání, nutné velikosti kliky, uložení veškeré porovnání druhů rozvodů, zapalování, tvaru spalovacího prostoru....prostě celý komplet , od Cosvortů . F1 motorů, Porsche, sporťácích, co v tehdejší době jezdilo na okruzích a po cestách.....atd...
Podstatné je to, že nikde jsem se nedočetl o donucených kurvítkách nařízených od ekoteroristů. Dokonce popisovali zkoušku nějakých oturbovaných malých válců, když chtěli poskládat více 125 kubíkových válcu za sebe, již tehdy byl , verdikt, že toto je slepá ulička, a motor vydrží tak akorát start...byla těžko vyvažitelná velká klika, oproti malým pístům, když ji odlehčily, tak se ukroutila a to mohu pokračovat........
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů