Světla pro denní svícení info na 1. strane

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od Andymaniac » 18.07.2015 21:56

Přes pojistku C102 pin 36, ale je to u nohou spolujezdce na GEMu. Musis to natahnout do motoru.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

P.C.
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 07.09.2011 13:15

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od P.C. » 20.07.2015 11:48

Můžu se zeptat k čemu je ten modul co se prodává s dražšími DRL světly? Když připojim + - na baterku a třetí drát na parkovačky, tak žádnej modul nepotřebuju ne?

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od vitut » 20.07.2015 13:52

Jde o ten drat na parkovacky. Spousta DRL maji jen dva draty, spinani ma pak na starosti "krabicka". Navic byva vybavena sledovanim napeti a zapina DRL az pri vyssim napeti, nez dava plne nabita baterka. Tim se stara o zapnuti DRL az po startu motoru.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

P.C.
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 07.09.2011 13:15

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od P.C. » 20.07.2015 13:58

Dík za odpověď! Takže s tim modulem by to mělo ledky víc šetřit, tudíž delší životnost.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od vitr73 » 20.07.2015 17:32

ledky maji planovanou zivotnost 10 tis. hodin sviceni....ja bych je nijak nesetril at klidne svitej hned po zapnuti zapalovani....tak by se hold jednou za 5 let vymenili cele svetla za 300 kc i s postovnym....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od Nepér » 21.07.2015 16:36

Jedno relé, jedna dioda, u PJB najít "75" a "15" a funguje to tak:

Zapneš z nuly do I (rádio), DRL nesvítí
Pak do II (zapalování zapnuto), DRL se rozsvítí
Pak nastartuješ III a klíček se vrátí do II, DRL pořád svítí a ty jedeš

Vypneš motor klíčkem do polohy I, rádio pořád hraje a DRL svítí
Vypneš klíček úplně, rádio se vypne, DRL zhasnou, vyndaváš klíč a odcházíš...

Sice taháš kabely a nerozsvítí se to po nastartování, ale nezhasne to hned s vypnutím motoru/opakovaným startem/jízdou v koloně z kopce bez motoru... A rozsvítí se to se zapnutím zapalování.
Přílohy
2015-07-21 16.28.10.jpg
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od vitr73 » 21.07.2015 18:34

..verim ze to jde zapojit i bez toho rele...jako to mam ja na focusu...kdyz bude nejhur a nebude si clovek vedet rady tak + na nejake pojistce v bedne v motorovem prostoru se zcela jiste obevi po zapnuti zapalovani a - vzit klidne prez diodu z cidla mazani...
po startu motoru se rozsvitej..kdyz zhasne tak zhasnou taky a komplet + se vypne vypnutim klicku...v jednoduchosti je sila...cim slozitejsi tim poruchovejsi... a na 2 dratech fakt neni co zkazit....
kdyz uz rele tak ho vzit z buzeni alternatoru a tim spinat DRL...buzeni se taky pousti az tesne po startu motoru a v pripade ze motor zhasne sam a nebo vypnutim zapalovani tak se taky rizeni buzeni altiku od řj vypne...
nebo teda rele,jeden mos-fet a spinat mu bazi 4 zavitama namotanejma na jeden zapalovaci kabel...
..tech moznosti je az moc...klidne 3 diodove hlaseni stavu baterie z favorita ..misto jedne LEDky tranzistor a spinat rele po zvednuti napeti pri dobijeni...no toho je vymysleno za pul hodiny milion...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od vitr73 » 21.07.2015 18:45

a bacha-rele osetrit diodou proti spickam napeti pri rozepnuti-at nezachrci nejaka elektronika nekde v aute...pri 12 voltech muze byt kratkodoba spicka od civky rele az 120 voltu radove v milisekundach...misto rele bych ja radsi pouzil odolnej tranzistor...nejakej mos-fet nebo aspon v-mos..to stoji hrst drobnejch...
na sprostaka by slo spinat ten tranzistor klidne microfonem podle zvuku beziciho motoru....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od Nepér » 21.07.2015 22:44

To rači tyristor.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od vitr73 » 21.07.2015 22:51

no to je jedno...ale proc neco do auta bastlit kdyz to jde vzdy pripojit nejak...do kazdeho auta...zapojoval jsem to zhruba 6x do ruznejch aut a vzdy jsem rele ani tranzistor ci tyristor nepotreboval...a verim nadale z kdyz se mne zase tako prace dostane do ruky ze to opet nebude potreba...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od Nepér » 22.07.2015 09:13

Potřebuju nějaký prvek s pamětí, aby to nezhaslo při chcípnutí motoru.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od vitr73 » 22.07.2015 09:17

tak to kup ten modul co hlida zvyseni napeti po startu motoru...pri chcipnuti motoru to taky chvilku trva nez baterka sleze na "normalni" napeti bez dobijeni....pokud teda nevypnes napajeni modulu klickem
..ale kdyz se to zapoji tak ze po zapnuti klicku se hned rozsvitej tak pri zhasnuti motoru pokud se klicek nevypne tak budou svitit dal.... tak nevim....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od vitut » 22.07.2015 10:20

S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od Nepér » 22.07.2015 10:41

Modul nechci, bude si dělat, co bude chtít.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Příspěvek od vitr73 » 22.07.2015 12:53

tak to zapoj bez jakekoliv elektroniky a mas to..dokud nevypnes zapalovani tak to bude svitit....cesta nejmensiho odporu...takhle to maji skoro vsichni co jsem jim to zapojoval a nikdo neresi ze se rozsvitej hned po zapnuti zapalovani....a znasnou az se zapalovani vypne...mne to prijde spolehlive zapojeny bez nejakejch dalsich blbosti co se muzou po.... ..a modul si nemuze delat co chce....zapnes klickem napajeni modulu a on ceka az se zvysi napeti pri chodu dobijeni a pak svitej DRL...a klickem tomu napajeni zas vypnes a tudiz DRL zhasnou...v cem vidis problem? ..ja v nicem az na to ze je podle mne zbytecne tam nejakou takovou blbinu vubec pripojovat...kdyz to vubec neni nutny...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti