Příspěvek
od Nepér » 30.03.2019 00:48
1) Koupit správnou kapalinu, není to normální DOT4, ale nějaká lepší. Kupuju ATE SL6, 1 litr, na výměnu to musí stačit, objem soustavy je určitě něco mezi 500 a 1000 ml (mě někdo doplňtě)
2) Odsát kapalinu z nádržky a naplnit po okraj novou kapalinou, při tom je lepší mít auto do kopce a podložit nádržku (záleží na provedení, na mk2 jsou mi známy dvě verze, jedna s nádržkou hůř přístupnou blíž k brzdovému válci, druhá s nádržkou lépe přístupnou, na hadičce. Ta je problematická a je lepší ji podložit, aby byl z nádržky přes hadičku zaručený spád do další nádržky u brzdového válce.
3) Vyndat flitrbox (aspoň tedy u mě na 1.6, zároveň budu měnit filtr, tak se to hodí spojit), tím se odkryje přístup k odvzdušňovacímu ventilu na spojkovém válci
4) sešlápnout spojku, nasadit hadičku na ventilek (plastový) a povolit, vyteče kapalina, utáhnout, uvolnit spojku, sešlápnout spojku, povolit ventil, vyteče kapalina... při tom kontrolovat hladinu v nádržce a nesmí nasát vzduch. Pokud ano, je třeba postup opakovat. U spojky musí stačit odpustit tak do 100 ml, dělám to od oka...
5) vlastně stejný postup na brzdách. Mělo by se začínat na nejvzdálenějším kole, čili PZ, asi tak 250 ml u zadního kola by mohlo stačit. Potom na stejném okruhu LP, tam by mohlo být tak 150 ml, pak LZ a nakonec PP. Ale myslím si, že když se to nezavzdušní, není pořadí důležité.
První povolení ventilků na brzdách (a teď nevím, jestli je tam 9/10/11 a liší se to vpředu a vzadu) je třeba dělat nástrčným nebo očkovým klíčem, při další manipulaci stačí stranový, s ním je zase lepší manipulace ve spolupráci s hadičkou, která se na ventilky nasazuje. I s nasazenou hadičkou to kolem ventilků teče, to je normální, těsní to kužel a teče to prostě přes závit. Na ventilcích by měly být gumové krytky. Pokud jdou ztuha, stačí ventilky zcela vyšroubovat (mezitím to ale z brzdiče nekontrolovatelně teče, což může být ku prospěchu, ale je třeba hlídat nádržku), očistit závit drátěným kartáčem a závit trochu namazat vazelínou (ale ta se nesmí dostat do okruhu, takže skutečně jen závit). Lepší je samozřejmě ventilky vyměnit, ale kdo ví, co má dopředu koupit (někde ne minulých stránkách budou objednací čísla).
S tím ABS sám nevím, zdá se mi zbytečné to nějak přes diagonostiku přepnout a dělat celé znova, to je další aspoň půlitr kapaliny pryč... asi by to bylo lepší otevřít hned na začátku... ale jak píšu, sám nevím, jak přesně to funguje a někde se uvádí, že diagnostikou otevřít ventily v čerpadle ABS je třeba jen aby šlo odvzdušnit zavzdušněnou soustavu.
P.S. Nemám v garáži pomocníka, takže povolím ventilky a přes přípravek s pumpičkou, který se našroubuje místo víčka nádržky, tlačím kapalinu zhora ven.
P.S. 2, doplňte někdo ty objemy, já to dělám od oka asi 200 ml vzadu, 100 vepředu a na spojce.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010