Tvl se udavafofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.
Budoucí vývoj automobilismu
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ne, svicky jsem nevytahoval. Hlidal jsem si správně nastaveny karbec (s tim se dalo docela hrat) a predstih. Skodule pak chytala na cvrnk. Jasne, vzadu napumpovat benzin jsem musel.stano. píše: 05.04.2020 08:37Tiez nebol problem. Ale berme to v porovnani s dnesnymi autami. Dvihnut kapotu, "nacukat" benzin (nie vela, nie malo), vytiahnut sytic, spravna poloha plynu a startovat. Ak nechytilo na 1. krat, davat pozor, ako dlho a kolkokrat tocit, aby sa neprechlastal motor. Naozaj nikdy si nevytahoval a neutieral sviecky?Ma.rt píše: 04.04.2020 22:29 No ja mel 125ku a nikdy jsem neměl problém se starty v zimě a nikdy jsem v lete nevaril. Na to nemusela byt nejaka nadstandardni pece. Akorat ty motory vydrzely ne moc pres 100 tis.km. Ale to je jina generace motoru. S135/6 pak uz dokázaly bez vetsich problemu dat čtvrt milionu km a dnes to opět oslavujeme, kdyz se tohle podaří![]()
To vsetko pri -10°C, -15°C. A teraz to porovnaj so startom dnesnych aut.
Ano, vydrz motora je dalsia vec. Vraj stare spolahlive auta...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
A k těm 250 koním.. Švýcarsko jsem dal i s plně naloženou Fiestou 1.3, ale věř mi, že se silnějším autem se jede mnohem líp a bezpečněji. Spotřeba byla o litr vyšší a cesta o pár hodin kratší. Na ježdění od benzinky k benzince výkon nepotřebuješ, to víme snad všichni.
Ford Focus ST 2014
-
fofok
- Test driver

- Příspěvky: 4992
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Záleží z čeho je blok,hliník je lehčí než litina a novej ecoboost má blok zrovna z litiny a všechny ostatní tříválce jsou bez vyjímky z hliníku.Když ti tady napíše někdo pravdu stejně si z toho uděláš svůj závěr a ani nevíš kolik ten tvůj ingot přesně váží. Obecně jsou dneska auta lehčí což má taky vliv na spotřebu.Nevýhoda lehkých předků oproti ingotům z litiny a čtyřválcům je horší trakce na sněhu a při rozjezdech,ale zase to přispívá lepší ovladatelnosti a rozložení hmotnosti.U fiata 500x třeba rozdíl v hmotnosti litru a nafty je rozdíl 90 kg což mi málo nepřijde.Proto litry jsou schopný jezdit pomalu za to co nafty u některých modelůMa.rt píše: 05.04.2020 13:30Tvl se udavafofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.jako se udava spotreba?
ja nasel hmotnosti, jak jsem napsal? Je to dobre, nebo ne? Jako 12kg na motoru je pro bezne auto nic a záleží hlavně na rozložení hmotnosti.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
IvanSt: jak muzes vedet, s cim kdo ma/nema zkusenosti? To, co píšeš, jsou naprosto bezna auta.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Takže sis odpověděl sam, ze ten hmotnostni rozdil vyrazny byt nemusi. Proto prave ten hlinikovy duratec je jen o 12kg tezsi nez 1.0eb, jak se zda, z toho si mam udelat jaky zaver? U auta velikosti Mondea je to nic.fofok píše: 05.04.2020 13:58Záleží z čeho je blok,hliník je lehčí než litina a novej ecoboost má blok zrovna z litiny a všechny ostatní tříválce jsou bez vyjímky z hliníku.Když ti tady napíše někdo pravdu stejně si z toho uděláš svůj závěr a ani nevíš kolik ten tvůj ingot přesně váží. Obecně jsou dneska auta lehčí což má taky vliv na spotřebu.Nevýhoda lehkých předků oproti ingotům z litiny a čtyřválcům je horší trakce na sněhu a při rozjezdech,ale zase to přispívá lepší ovladatelnosti a rozložení hmotnosti.U fiata 500x třeba rozdíl v hmotnosti litru a nafty je rozdíl 90 kg což mi málo nepřijde.Proto litry jsou schopný jezdit pomalu za to co nafty u některých modelůMa.rt píše: 05.04.2020 13:30Tvl se udavafofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.jako se udava spotreba?
ja nasel hmotnosti, jak jsem napsal? Je to dobre, nebo ne? Jako 12kg na motoru je pro bezne auto nic a záleží hlavně na rozložení hmotnosti.
![]()
Mimochodem ted mam asi 200km od natankovani a prumer na PP 6,1, jezdeno po Praze. Stacilo nejezdit s detmi do skoly a na krouzky, nejezdim na nakupy a pomohl i mensi provoz. To jen pro demonstraci, jak to strasne zere
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A co to vzít obecně a neupínat se na konkrétní motory?
Dvoulitr v turbu bude taky lehčí než třilitr šestiválec v atmosféře a bude pro něj platit to samé. menší hmotnost, nižší spotřeba a klidně vyšší výkon a takhle to můžeme vzít celým spektrem.
Proč máš Marty potřebu to pořád okecávat a snažit se dokázat, že to o "až tak moc" není? Někdy třeba ne, jindy je rozdíl velký, ale obecně to tak platí a pokrok a zlepšení tam je
Dvoulitr v turbu bude taky lehčí než třilitr šestiválec v atmosféře a bude pro něj platit to samé. menší hmotnost, nižší spotřeba a klidně vyšší výkon a takhle to můžeme vzít celým spektrem.
Proč máš Marty potřebu to pořád okecávat a snažit se dokázat, že to o "až tak moc" není? Někdy třeba ne, jindy je rozdíl velký, ale obecně to tak platí a pokrok a zlepšení tam je
Ford Focus ST 2014
-
fofok
- Test driver

- Příspěvky: 4992
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Mart u malýho auta je 90 kg sakra dost jak sem ti dával za příklad.Podle tvý logiky sto kilo není nic,dva litry spotřeby sem dva litry tam není nic a pak se tady sám chlubíš s pomalu nesmyslnou spotřebou kterou já mám normálně při jízdách po dálnici a po Praze průměrem 80 km/h 
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Já bych o tom mohl přemýšlet, ale nemohu, protože v médiích , v manuálech jsem masírován jako prvním argumentem, jak je ten moror úsporný a tím ekologocký.IvanSt píše: 05.04.2020 13:55Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
Jak jsem psal výše, byl by, kdyby jeho účinnost byla přes 60%.
Stále funguje fyzika, aby byl ten deklarovaný a opěvovaný výkon motoru musí se změnit o hodně procent účinnost motoru, aby zůstala nízká spotřeba, v reálu se turbem zvýší o pár procent, ale dle toho že i kuře nehrabe zdarma, množství potřebné na tento výkon tam narve turbo.
A jsme na začátku, sice zmenším motor, ale stejně tam musím turbem narvat stejné množství směsy.......a tak mohu pokračovat stále dokola.
Naposledy upravil(a) ballu dne 05.04.2020 16:32, celkem upraveno 2 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Nemusim nic dokazovat, tak to prostě je. Ty tady porad vymyslis drasticke rozdily, ale ony nejsou. Pokud by se downsizing delal tak, ze by byly nizsi výkony a vetsi spotreba, tak by to bylo divny. Vubec nepolemizuji s vyssi ucinnosti, ale ma to i sva negativa, některá dost podstatna. A bylo by na rozhodnutí spotrebitele, co je pro nej dulezitejsi. Ale tuhle volbu nam urednici vzali z naprosto vylhanych duvodu. Ono zdražení spalováku je jen predstupen jeste nesmyslnejsiho elektra, ktere jeste dlouho levne nebude, tak to bude cenove o trochu mensi facka.IvanSt píše: 05.04.2020 14:50 A co to vzít obecně a neupínat se na konkrétní motory?
Dvoulitr v turbu bude taky lehčí než třilitr šestiválec v atmosféře a bude pro něj platit to samé. menší hmotnost, nižší spotřeba a klidně vyšší výkon a takhle to můžeme vzít celým spektrem.![]()
Proč máš Marty potřebu to pořád okecávat a snažit se dokázat, že to o "až tak moc" není? Někdy třeba ne, jindy je rozdíl velký, ale obecně to tak platí a pokrok a zlepšení tam je![]()
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jakych 90kg? Rozdil vahy 1.0eb a 2.0 je, zda se, 12kg.fofok píše: 05.04.2020 14:58 Mart u malýho auta je 90 kg sakra dost jak sem ti dával za příklad.Podle tvý logiky sto kilo není nic,dva litry spotřeby sem dva litry tam není nic a pak se tady sám chlubíš s pomalu nesmyslnou spotřebou kterou já mám normálně při jízdách po dálnici a po Praze průměrem 80 km/h![]()
Proc je ta spotreba nesmyslna? Protoze to není tech 9, ktery tu predhazujes? Tak ta tva nákupní taska bude lehci a kolik tam mas kW? 85? Tak by bylo divny, kdyby Ti to zralo vic.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Fiestu 1.3 mame jako druhe auto. To nejede ani prazdne a spotrebu to ma jak dvoulitrove Mondeo. Tim ji nechci hanit, jako druhe auto je výborná.IvanSt píše: 05.04.2020 13:55Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
A k těm 250 koním.. Švýcarsko jsem dal i s plně naloženou Fiestou 1.3, ale věř mi, že se silnějším autem se jede mnohem líp a bezpečněji. Spotřeba byla o litr vyšší a cesta o pár hodin kratší. Na ježdění od benzinky k benzince výkon nepotřebuješ, to víme snad všichni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak a teď dávej pozor - pokrok = downsizing, protože vyšší výkon a nižší spotřeba + úspora materiálu/nižší hmotnost.Ma.rt píše: 05.04.2020 16:24 Pokud by se downsizing delal tak, ze by byly nizsi výkony a vetsi spotreba, tak by to bylo divny.
Tak je to všude přes veškerou elektroniku až po stavebnictví. Tak nevím, proč zrovna tady tak remcáte. Že máš v telefonu baterii, která má vyšší *výkon, je menší a lehčí než ty staré, to jsi rád viď?
Fakt si nedovedu představit, jak by prodejce prodával v téhle době starého dvoulitra v novém autě - no víte paní sice to moc nejede a víc to žere, je to trochu těžké na předek a bude vyšší pojistka, ale je to poctivá atmoška a bude se vám snadněji opravovat
A ballu zase jsem tam dal pro porovnání tu starou atmosféru. Možná bys měl vymyslet něco pořádného, ať to můžeme s novými turby konečně porovnat.
*výdrž baterie lze udávat kapacitou, ale také výkonem po danou dobu
Ford Focus ST 2014
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ja to nerozporuju. Akorat se to sere (nebo sralo?) zatim moc.
Litr spotřeby je pro me pod rozlisovaci schopnost, co se tyce nakladu. A pozitek z jizdy je pro me u dvoulitru v mnohych situacich mnohem lepší, nez u maleho turba. Na dalnici pres limit ale ne, to uznávám, ja tak ale stejne nejezdim.
Hele a co reknou te pani, kdyz bude chtit litrovej trihrnek, kterej konci tam, kde ten dvoulitr nabira dech? Pani, dle papiru pojedete za 5, v realu za 6 a pul a kamion radeji nepredjizdejte, nebo se zabijete
Ty atmosky by se prodavaly v pohode. Levnější vyroba a lepsi spolehlivost, na to spousta lidi slysi.
Litr spotřeby je pro me pod rozlisovaci schopnost, co se tyce nakladu. A pozitek z jizdy je pro me u dvoulitru v mnohych situacich mnohem lepší, nez u maleho turba. Na dalnici pres limit ale ne, to uznávám, ja tak ale stejne nejezdim.
Hele a co reknou te pani, kdyz bude chtit litrovej trihrnek, kterej konci tam, kde ten dvoulitr nabira dech? Pani, dle papiru pojedete za 5, v realu za 6 a pul a kamion radeji nepredjizdejte, nebo se zabijete
Ty atmosky by se prodavaly v pohode. Levnější vyroba a lepsi spolehlivost, na to spousta lidi slysi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6893
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Taky pouzivas podpasovky ze? Kdy se prestalo s vyvojem atmosfer? Pokud by se do vyvoje dostalo tolik, kolik do dnesnich "ekologickych" motoru, tak jak by asi vypadal, i ja tu daval odkazy na atmosfery s vykonem a splnujici emise. Bohuzel to nebyl motor pro masy. Porad se ptam proc jsou v americe tyhle vysokoobjemove motory, navic v ekologicky zamerene americe? Mne vadi to, ze si clovek nemuze vybrat jaky motor chce, protoze to EU pres nesmyslne ekologicke pozadavky automobilkam stopla. Ale je to tu porad dokola.IvanSt píše: 05.04.2020 16:56 Fakt si nedovedu představit, jak by prodejce prodával v téhle době starého dvoulitra v novém autě - no víte paní sice to moc nejede a víc to žere, je to trochu těžké na předek a bude vyšší pojistka, ale je to poctivá atmoška a bude se vám snadněji opravovatJo a když budete chtít předjet kamion, nebojte se to pořádně podkopat, jinak se na to raději vykašlete a toho kraválu při tom požitku si nevšímejte, možná to i začnete mít s dětmi ráda
![]()
Mm. co ta atmosfera v FFIII? Taky je hlucna?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

