Konstrukční chyba sání DURATEC HE
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Když jsem viděl, jak se ta klapka dlouhé/krátké sání chová u Mondea mk4. Že na volnoběh jsou aktivní oba magnetické ventily podtlaku a vypínají se postupně. Tak kdybych tu klapku dlouhé/krátké sání nechal nezapojenou. Byla by pernamentně v režimu krátké sání. Což je pro motor lepší ve vysokých otáčkách. Tak jsem na vrakovišti sehnal další magnetický ventil i s konektorem a kusem káblu z instalace jednoho vraku za 300,-. Připojil jsem to k tomu od vířivích klapek. A zkoušel, jak se to bude chovat. A mělo to přínos, motor se už nechová přidušeně u středních otáček , jak tomu bylo u starého sání a do vysokých otáček, se mu chce rychleji. Musel jsem potom ještě vyřešit konzolku na dva magnetické ventily, protože na starém sání je přišroubovaný na sání . A mondeo mk4 je má na konzolce, na pravé straně hlavy válců. Tam kde já mám cívku zapalování . Mondeo mk4 má ty cívky přímo na kabelech ke svíčkám.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3002
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Aha - nezkoušel jsi i variantu "stále dlouhé sání" - tj. na ventilu délky sání 12V trvale (se zapnutým zapalováním...)?
Sám třeba nad 4000 otáček, kdy má být klapka sání otevřená "nakrátko", moc nejezdím
Sám třeba nad 4000 otáček, kdy má být klapka sání otevřená "nakrátko", moc nejezdím
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
To můžu skusit, stačí když zapojím hadičku podtlaku na přímo a bez magnetického ventilu pro změnu délky sání . A sání má aktivní dlouhý okruh.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.08.2018 16:30
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Ahoj, kuchal ty klapky někdo už na tom nejnovějším sání, Respektive poslední jeho provedení. Popřípadě nemůžu nikde najít to sání rozkreslený. Jde o č. FORD 5164230. Nevím čím se to liší v těch klapkách, někdo tady psal že tam nějaký nemoch nasoukal. Jde o 1.8 Duratec rv. 2009
Ty moje mají vůly, hlavně ty 2 poslední a nejvíc TA poslední, a jsou docela slyšet, opravil bych to stylem výměny klapek, vyrobit si v práci novou osičku a prohození těch dvou válečků a musí to dalších 170k nalítat jak nic. Kuchat na slepo se mi to nechce, ale pokud to někdo dělal a má to bez větších problémů, udělám to podle jeho vzoru taky.
Odmítám do toho sypat další velký prachy, oleje to žere docela rozumný množství a už jsem si na to zvyknul, problémy s volnoběhem, houpajícíma otáčkama a všema těhle srandama, zvláštním průběhem výkonu, skákáním v určitejch otáčkách, jsem se už vypořádal a teď se klepou vířivý klapky smrti. To jsem si jen potřeboval trochu ulevit děkuju.
Ty moje mají vůly, hlavně ty 2 poslední a nejvíc TA poslední, a jsou docela slyšet, opravil bych to stylem výměny klapek, vyrobit si v práci novou osičku a prohození těch dvou válečků a musí to dalších 170k nalítat jak nic. Kuchat na slepo se mi to nechce, ale pokud to někdo dělal a má to bez větších problémů, udělám to podle jeho vzoru taky.
Odmítám do toho sypat další velký prachy, oleje to žere docela rozumný množství a už jsem si na to zvyknul, problémy s volnoběhem, houpajícíma otáčkama a všema těhle srandama, zvláštním průběhem výkonu, skákáním v určitejch otáčkách, jsem se už vypořádal a teď se klepou vířivý klapky smrti. To jsem si jen potřeboval trochu ulevit děkuju.
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Ahoj, demontoval jsem klapky u první verze sání mondeo 2001. Co vím, tak v roce 2002-2003 byly klapky upraveny. Ten domeček s klapkou mají zesílené pouzdra uložení hranaté osky a mezi 1 a 2, 3 a 4 klapkou. Je na hranaté osce gumové uložení. Dál už se tam nic nezměnilo. Pouze od II Focuse/IV Mondea je v sání elektronická škrtící klapka. Teď mám v proctatě stejné sání co máš taky ale na III mondeu. Demontáž je v proctatě stejná, aby si to rozebral, musí oska ven stejným způsobem jako u III Mondea.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Konečně jsem se k tomu dostal. Měnil jsem olej a svíčky, tak to nebylo zkreslené vlivem starých svíček. Hadičku podtlaku ke klapce délky sání jsem napojil na přímo a bez ventilu. Takže po nastartování je klapka trvale v režimu dlouhé sání. Do středních otáček se to chová stejně ala vířivé klapky. Od středních otáček je akcelerace motoru taková linější. Už není tak dravý do otáček, jak s aktivním krátkým sáním .
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
25.5.2009 jsem vykuchal vířivé klapky. S Bobanem, Koumákem a Wizim jsem v tomto roce byl průkopníky odstrojení tohoto nesmyslu ze sání
V roce 2011 na foru přijdou odborníci, kteří tvrdí, že sem jsem chodil na rady, jak ty klapky vymontovat. Omluvu za záměrné zesměšňování nečekám. Dotyční vědí, kteří to jsou.
V roce 2011 na foru přijdou odborníci, kteří tvrdí, že sem jsem chodil na rady, jak ty klapky vymontovat. Omluvu za záměrné zesměšňování nečekám. Dotyční vědí, kteří to jsou.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Junior
- Příspěvky: 207
- Registrován: 12.05.2017 23:10
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Jsou u mondea mk4 ty klapky problémový, nebo jsou ok? Slyšet tam něco je, ale rozhodně nepoznám, co je od klapek a co je nebo není ok. Na tachometru je 164000km. Mozna bych sání koupil celý nový.
Mondeo mk4 turnier 2.0 duratec LPG
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Uložení klapek a domečků je zesílené . A mezi 1 - 2 a 3 - 4 domečkem, je ta hranatá hřídel uložená v gumovém uložení. Kolega z práce má Mk4, 2.0, 2007 a najeto 218000 km. A klapky má ok. Dělá ti to na volnoběh nebo i při jízdě se zvyšujícíma otáčkama?
Jednoduchý test : nech motor běžet na volnoběh, sundej kryt na motoru a v místě. Kde vedou svody sání do motoru, je cca uprostřed malá hadička co vede od středu motoru, do prava ke dvoum magnetickým ventylum.
Když tu hadičku v sání vytáhneš a prstem ucpeš to sání, klape to ještě?
Jednoduchý test : nech motor běžet na volnoběh, sundej kryt na motoru a v místě. Kde vedou svody sání do motoru, je cca uprostřed malá hadička co vede od středu motoru, do prava ke dvoum magnetickým ventylum.
Když tu hadičku v sání vytáhneš a prstem ucpeš to sání, klape to ještě?
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 274
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Podle nějakých článků mají tyto novější benzínové motory dokonce dvoje vířivé klapky.
viz:
https://talkford.com/community/topic/31 ... 4-duratec/
viz:
https://talkford.com/community/topic/31 ... 4-duratec/
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3002
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Ne tak docela - mají skutečně dvojici klapek, ale (jak již bylo řešeno výše): Vířivé, stejně jako starší Mk3 + navíc klapky přepínající dlouhé (nízké otáčky) a krátké (vysoké otáčky) sání. K přepnutí délky dochází kolem 4000 otáček.
Mimochodem, s tímto řešením jsou motory v Mk2 Focusech všechny 1.8/2.0 Duratecy, postupně přešly (jen 2.0) do Mk4 Mondea, Mk3 zůstalo jenom u vířivých klapek.
Mimochodem, s tímto řešením jsou motory v Mk2 Focusech všechny 1.8/2.0 Duratecy, postupně přešly (jen 2.0) do Mk4 Mondea, Mk3 zůstalo jenom u vířivých klapek.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 274
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Tak jsem aspoň dohledal hezkej obrázek, kde to je znázorněný.
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Zdravím pánové,
objevil se mi takový nepravidelný problém. Občas když akceleruji mezi 2000 až 3000 otáček, tak v motoru rachtá. Neřekl bych, že to je kovový zvuk. Pokud to rachtá, tak auto moc netáhne a až kolem 4200 otáček vystřelí tak jak má. Pokud auto nerachtá, tak jede správně.
Jelikož jsem kdysi podobný problém řešil, myslím lenost akcelerace ale bez rachtání,a bylo to něčím jako je solenoid u sání, co vytváří podtlak ale podtlakový ventil to nebyl. Již si to přesně nepamatuji.
Včera jsem auto v autorizáku a prý nic nenašly a nic nerachtá. Jsem tedy objednaný v lednu k jednomu garážníkovi, který je dobrý ale nemá moc času.
Chtěl bych se tedy jen ujistit zdali je má doměnka správná.
Dvouhmota - dva roky nová, můžu vyloučit
Rozvody - ty by rachtaly spíš po startu, ne? Nic takového
Ventily - olej to nebere ani vodu, takže také ne.
Napadá mě tedy vadné sání??
Opět vadný solenoid nebo něco takového?
Rezavé kabely, které vedou do EGR/sání a dělají neplechu? Když jsou přehozené, tak je podobný projev.
Jo a děje se to pouze za jízdy. Pokud na volnoběh, tak to nasimulovat nejde
Díky všem
objevil se mi takový nepravidelný problém. Občas když akceleruji mezi 2000 až 3000 otáček, tak v motoru rachtá. Neřekl bych, že to je kovový zvuk. Pokud to rachtá, tak auto moc netáhne a až kolem 4200 otáček vystřelí tak jak má. Pokud auto nerachtá, tak jede správně.
Jelikož jsem kdysi podobný problém řešil, myslím lenost akcelerace ale bez rachtání,a bylo to něčím jako je solenoid u sání, co vytváří podtlak ale podtlakový ventil to nebyl. Již si to přesně nepamatuji.
Včera jsem auto v autorizáku a prý nic nenašly a nic nerachtá. Jsem tedy objednaný v lednu k jednomu garážníkovi, který je dobrý ale nemá moc času.
Chtěl bych se tedy jen ujistit zdali je má doměnka správná.
Dvouhmota - dva roky nová, můžu vyloučit
Rozvody - ty by rachtaly spíš po startu, ne? Nic takového
Ventily - olej to nebere ani vodu, takže také ne.
Napadá mě tedy vadné sání??
Opět vadný solenoid nebo něco takového?
Rezavé kabely, které vedou do EGR/sání a dělají neplechu? Když jsou přehozené, tak je podobný projev.
Jo a děje se to pouze za jízdy. Pokud na volnoběh, tak to nasimulovat nejde
Díky všem
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3002
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Zkus začít tím, že odpojis hadičku od solenoidu vířivých klapek a hadičku ucpes třeba šroubkem, aby motor neprisaval falešný vzduch.
Zkus projet a dej vědět, co se změní.
Zkus projet a dej vědět, co se změní.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Děkuji, to je přepokládám ta hadička, která je vidět když sundám kryt motoru?
Ale neříkám, že to bude hned. Včera mi to třeba neudělalo vůbec Tak uvidíme dneska
Ale neříkám, že to bude hned. Včera mi to třeba neudělalo vůbec Tak uvidíme dneska
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů