Ballu ti to myslim, vysvetlil dostatecne, ze ty motory jsou stavěny na okruhy a kdyz to jezdi ve firme a jak tomu vsichni davaji, tak to vydrziStanley_vy píše: 16.02.2021 11:40phofy píše: 16.02.2021 11:24 A co myslis, proc si spousta mych kolegu koupilo turbobenzin? Protoze si udelali taky zaver z toho cim jezdi v praci![]()
A to jim (firme) nevadily ty výměny motoru co 50k km?
Atmosféra vs. downsizing motory
- phofy
- Moderátor

- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Takže sám potvrzuješ, že když je potřeba jet, tak ten 2.0 jede taky, jen jej musíš trochu víc točit (to je překvapení). V normálních otáčkách 2000-3000 je to hodně podobné jako litr, od 2700 má vyšší Nm a tedy výkon ten dvoulitr. Můžeme se tu bavit o tom, že ten dvoulitr si vezme něco víc, že tam dávali bohužel jen pětikvalty.phofy píše: 16.02.2021 11:22 Ja si zaver ze zadny 1.6 neudelal2.0 sem taky neco najezdil a kdyz to clovek rval do omezovace, tak to jelo fakt suprove, ale 2.0 se novy koupit nedal. A zaver proc sem si koupil 1.0 turbo byl z toho ze sem s 1.2 turbo najezdil hodne v praci
a 1.6 vytahnul pouze stenley protoze to byla poslední atmoafera, ktera se dala koupit
a naftu sem falt nechtel, stacil mi stary focus, a nekolik sluzebnich oktavek
![]()
Turba měly snížit emise, jenže na papíře je něco jiného než v reálu a ještě z toho lítá nebezpečnější bordel než z nepřímovstřiku. Automobilky jako plní emisní limity a ve skutečnosti je toho bordelu v ovzduší zhruba stejně. Nějak mi omezení benzínů jen na turba s nepřímým vstřikem smysl nedává...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu

- Příspěvky: 5841
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ford tříválcový litr od začátku zamýšlel jako náhradu dvoulitrové atmosféry. Proto ty podobné parametry.
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale když potřebuješ jet svižněji s atmoškou, tak si akorát za dementa, co to točí, jeden jak blázen a pod. Přitom v turbobenzínu si to potáhneš z nizších otáček a ve výsledku můžeš jet rychleji a nikdo nic neříká
O komfortu na dálnici při běžné dálniční rychlosti 160 km/h ani nemluvím 
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6894
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
takova vsuvka, koukal jsem na Vaculika YT a konstatoval, ze pokud ma motor primy a neprimy vstrik, tak pokud clovek jezdi predpisove, tak stejne jezdi na neprimy vstrik skoro porad, ten primy se spina jen pokud tomu clovek nalozi
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Akorát blbě kecáš. Já jen narážím na to, když tu někdo plácá, jak atmosféry nejedou a koupí si litrovej tříhrnek a má pocit, že koupil letadlo.Stanley_vy píše: 16.02.2021 12:36 Ford tříválcový litr od začátku zamýšlel jako náhradu dvoulitrové atmosféry. Proto ty podobné parametry.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Sentik
- Test driver

- Příspěvky: 4069
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Motáte se v kruhu...
Tak abych si taky zapogoval, s litrovým tříhrnkem se jede pohodlněji a líp jak s tou dvoulitrovou atmoškou a tak nějak bych vsadil na to, že kdybys před autosalůnem vybral nahodnych 20 lidí a nechal je sjet v obou možnostech a nezaplevelil jim mozek dogmatem o 3x měněnym motoru před prvním servisem, tak by tu atmo nádheru už nikdo dneska nevybral...
Tak abych si taky zapogoval, s litrovým tříhrnkem se jede pohodlněji a líp jak s tou dvoulitrovou atmoškou a tak nějak bych vsadil na to, že kdybys před autosalůnem vybral nahodnych 20 lidí a nechal je sjet v obou možnostech a nezaplevelil jim mozek dogmatem o 3x měněnym motoru před prvním servisem, tak by tu atmo nádheru už nikdo dneska nevybral...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A to se vyplatíKarel2 píše: 16.02.2021 12:56 takova vsuvka, koukal jsem na Vaculika YT a konstatoval, ze pokud ma motor primy a neprimy vstrik, tak pokud clovek jezdi predpisove, tak stejne jezdi na neprimy vstrik skoro porad, ten primy se spina jen pokud tomu clovek nalozi
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak zrovna 1.0EB z doby, kdy ještě byly 2.0, se tý atmošce pohodlností nemůže rovnat ani náhodou. A že se 1.0 sypou, to tu někdo dal jako info ze servisu,já jsem to zrovna o 1.0 moc neslyšel, i když jsou taky.Sentik píše: 16.02.2021 13:00 Motáte se v kruhu...
Tak abych si taky zapogoval, s litrovým tříhrnkem se jede pohodlněji a líp jak s tou dvoulitrovou atmoškou a tak nějak bych vsadil na to, že kdybys před autosalůnem vybral nahodnych 20 lidí a nechal je sjet v obou možnostech a nezaplevelil jim mozek dogmatem o 3x měněnym motoru před prvním servisem, tak by tu atmo nádheru už nikdo dneska nevybral...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- ZaQik
- Admin

- Příspěvky: 24903
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
ja jo - ma totiz hydraulicky posilovac rizeni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Stanley_vy
- Člen klubu

- Příspěvky: 5841
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Já se ladím na stejnou vlnu.Ma.rt píše: 16.02.2021 12:57Akorát blbě kecáš. Já jen narážím na to, když tu někdo plácá, jak atmosféry nejedou a koupí si litrovej tříhrnek a má pocit, že koupil letadlo.Stanley_vy píše: 16.02.2021 12:36 Ford tříválcový litr od začátku zamýšlel jako náhradu dvoulitrové atmosféry. Proto ty podobné parametry.
Ale i když budeš pořád dokola opakovat, že reálné zkušenosti uživatelů (jen na poslední stránce dvou mimo mě Phofy, Smoula, Sentik) jsou nesmysl, nezměníš to.
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13595
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pripocitaj si tam aj mna.
74kW verzia je taka... nijaka. "Dole" sa to sprava ako 1.8/2.0, celkom to ma tendenciu ist. V beznych otackach celkom zive. Aj sa to chce vyhnat do vyssich otacok, zo zvyku som sa nechal uniest, ale je tam dost odrezana. Cez 4000 sa neprebudi peklo, tam doslova skonci. U 92kW verzie sa nic take nedeje, ta sa vo vyssich otackach celkom preberie. Sice boli v dvoch roznych autach rozdieleho roku vyroby a generacie (starsia Fiesta, novsi Focus), neskusal som ich "vedla seba", len take pocity.
Pre vacsinu soferov, co sa boja vytocit motor cez 3500, je to asi uplne jedno, staci 74kW. Na grafe su mozno nejake rozdiely 74 vs 92kW, pocitovo som nezachytil.
74kW verzia je taka... nijaka. "Dole" sa to sprava ako 1.8/2.0, celkom to ma tendenciu ist. V beznych otackach celkom zive. Aj sa to chce vyhnat do vyssich otacok, zo zvyku som sa nechal uniest, ale je tam dost odrezana. Cez 4000 sa neprebudi peklo, tam doslova skonci. U 92kW verzie sa nic take nedeje, ta sa vo vyssich otackach celkom preberie. Sice boli v dvoch roznych autach rozdieleho roku vyroby a generacie (starsia Fiesta, novsi Focus), neskusal som ich "vedla seba", len take pocity.
Pre vacsinu soferov, co sa boja vytocit motor cez 3500, je to asi uplne jedno, staci 74kW. Na grafe su mozno nejake rozdiely 74 vs 92kW, pocitovo som nezachytil.
Zrovna ten fordacky elektricky posilnovac je celkom OK. Zatial najhorsi som jazdil asi v Yarisovi. Cele spravanie nejake divne. Mam pocit, ze raz taha viac, raz menej. Pretocim rychlejsie volant, motor to este dotiahne. Pri jemnych pohyboch volantu normalne citit cukanie elektromotora. V Peugeote je to cele preposilovane, pocit je ako lacny volant k pocitacu - ta verzia bez spatnej vazby. Trochu lepsie je na tom Kokcafka3. Celkom dobru spatnu vazbu ma minula generacia Ceedu.
Naposledy upravil(a) stano. dne 16.02.2021 13:51, celkem upraveno 1 x.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Já je stavím vedle sebe z důvodu, který popisuju. Uživatelé 1.0 tu tvrdí, že atmošky nejedou, přitom nemalá část atmošek si s tím litrem vytře pr.elStanley_vy píše: 16.02.2021 13:34Já se ladím na stejnou vlnu.Ma.rt píše: 16.02.2021 12:57Akorát blbě kecáš. Já jen narážím na to, když tu někdo plácá, jak atmosféry nejedou a koupí si litrovej tříhrnek a má pocit, že koupil letadlo.Stanley_vy píše: 16.02.2021 12:36 Ford tříválcový litr od začátku zamýšlel jako náhradu dvoulitrové atmosféry. Proto ty podobné parametry.1.0 EB tu nestále vedle 2.0 stavíš zejména ty.
Ale i když budeš pořád dokola opakovat, že reálné zkušenosti uživatelů (jen na poslední stránce dvou mimo mě Phofy, Smoula, Sentik) jsou nesmysl, nezměníš to.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Sentik
- Test driver

- Příspěvky: 4069
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No vidíš, já mam při přesednutí třeba do FoFo II pocit, že mi posilovač někdo vyrval...
Určitě to neni přeposilovaný jako u některých jiných značek.
Zároven s hydraulikou je tuším nemožný třeba automatický parkování a to přeci MUSIS mít
Já bych spíš napsal velmi malá část atmošek... třeba 5.0 V8 nebo 6.2 HEMI
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No jasně, na předjetí litru s turbem musíš mít 5-litr atmošku
Ten 2.0 od 2700 má lepší výkon než foukaný litr, tak nějak netuším, proč by měl proti litru řvát.
Ten 2.0 od 2700 má lepší výkon než foukaný litr, tak nějak netuším, proč by měl proti litru řvát.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

