to je normální všechno může odejít dřív a nebo později viz. např. MTBF  (mobilita určitě není o ekologii a to ani ta bateriová >> je to prostě něco jiného a problém je to, že jeden koncept se potlačuje a druhý masivně dotuje) >> jasně nádrž pojme po celou dobu životnosti vozidla cca stejné množství energie a u baterie kapacita klesá. Ze začátku docela rapidně, ale to vykrývá buffer, který není uživately přístupný >> problém je zase to, že kapacita neklesá donekonečna,  ale pak dojde během krátkého období k bodu zlomu >. záruky jsou nastavané docela chytře, protože když občas některé baterie nesplňují dané parametry, tak se udělá levný repas a s tím se to už do konce záruky doklepe 

 >> pořád je to tak trochu loterie .. někomu to klekně po záruce a nekdo si bude jezdit 20 let se stejnou baterií(hodně záleží i na stylu používání a šarži baterie) >> btw Tesla už soud ohledně baterií projela a vyplouvají další nemilé věci >> např. že starší 85 degraduje pomaleji jak novější 90 
 
 
Luděk Niedermayer  to je zase extrém na druhou stranu 

 Taky pán který je hodně mimo a sám si dost překrucuje realitu (jestli nevědomě a nebo kvůli lobbingu netuším) >> většinu jeho "závěrů" bych rozbil "pár" slovy .. v tom ho ještě jako laika lobbujícího za "svou" věc chápu, ale že překrucuje i cizí zdroje, tak to už nechápu >> asi spoléhá na to, že si lidé nebudou ověřovat to, co tvrdí.. 
