LeonardoTM píše: ↑11.04.2022 12:17
Ještě další relevantní zkušenost - natankoval jsem
benzin N98 a s tím klepáním se to výrazně, ale opravdu
výrazně zlepšilo. V podstatě by se dalo říci, že se při rozjezdech z nízkých otáček úplně eliminovalo. Zatím mám vyjeto 1,5 nádrže.
Tak asi po 5 nádržích bych přidal další zkušenosti s tím, jaký efekt má benzin. V minulém příspěvku jsem hlásil, že po natankování N98 to klepání ustalo. To platí a po natankování Vervy 100 je to snad ještě lepší. Mezitím jsem tam zkusil opět obyčejný N95 a na ten to zase více klepe. Tj. můj motor je nějak nastavený tak, že vyžaduje pro klidný běh benzín s vyšším oktanovým číslem... Ale proč? Normální Zetec/Duratec jezdí krásně i na obyčejný N95. Už jsem jich měl několik a tohle je první případ takového zmlsaného motoru
.
Že by ho v tom Německu (kde bylo uvedeno na trh a provozováno 14 let asi dvěma majiteli) nějak potunili?
V Německu se hodně jezdí na ten E10 a pokud je vyroben s přísadou ETBE, tak je to vlastně benzín s vyšším oktanovým číslem (viz zde:
https://www.auto.cz/pozor-do-ceska-se-b ... ory-138953)
Vím, že nějaké úpravy na E85 ve smyslu SW úpravy parametrů řídící jednotky (pro větší množství vstřikovaného paliva) byly nabízeny. Nepřímým indikátorem by bylo, že když jezdím podobné trasy s Focusem se stejným motorem, tak mám o trochu nižší spotřebu, takže nastevení Fusiona na vyšší spotřebu by nebylo tak překvapivé...
Zatím tedy budu ještě zkoušet následující postupy:
- když přidám dost VIFu do N95, tak to vypadá lépe (myslím tím asi dvojnásobek doporučeného množství; v popisu VIFU totiž píšou kouzelnou alibistickou větičku: "působí preventivně proti zvyšování požadavku na oktanové číslo"
)
- zkusím také nějakou přísadu na přímé zvýšení oktanového čísla (tj. jako, že koupím nejlevnější N95 a tu N98 nebo N100 si vyrobím sám):
https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=zv ... D%C3%ADsla
- v SM jsem se dočetl zkušenosti, že i prý použití správného motorového oleje (takového, co má LSPI přísady) způsobuje omezení klepání (i když to bylo míněno primárně pro turbo-motory); takový olej je ale dost drahý
- úprava SW do řídící jednotky (pokud byl upravován, tak zpět na originál nastavení) nebo nějaké HW seřízení předstihu... (to zní jako příliš náročná akce a dokud to jezdí, tak se mi nechce do toho vrtat
)