Vysvětlete mi prosím:
- vyměním 1 cívku, hodí mi to chybu za 300km. Je pravda, že katalyzátor asi trpěl na podzim, kdy jsem řešil to turbo
viewtopic.php?p=1244360#p1244360
- vyměním jednu cívku, hodí mi to chybu katalyzátoru za cca 500km
- vyměním druhou cívku, hodí mi to chybu po 500km
- vyměním poslední cívku a vymažu všechny adaptace PCM a hodí mi to chybu po 650km.
Mít tak šestnáctiválec...
Teď vážně:
Dle prodávajícího, od kterého jsem to před čtyřmi lety kupoval, je tam měněný. Dle servisu Ford, neoriginály vydrží tak 60tis km. To by i tak vycházelo. Takže víc věcí nasvědčuje, že asi odchází katalyzátor a dle grafu výše, to není vadnou lambda, je to tak?
Nebo se nové cívky "přizpůsobují někde jinde, než vymazáním adaptací PCM?
***********************
Nebo mě napadla verze (ukáže až čas), že to s výměnou cívek nesouvisí. Poprvé mi to zahlásilo, když při škubání jsem prudce přidal a nechal ho, dokud mi nehodil chybu, abych věděl, kde mám problém hledat. Tam mi to poprvé řeklo, že je problém se spalováním na 2. válci a účinnost katalyzátoru, že je pod prahem. Pak je možné, že od té doby se z toho katalyzátor postupně zotavuje. Je to možné?
***********************
Servisák, který mi při problému s turbem poradil hned od začátku mi říká, že to bude spíš postupně odcházející spodní lambdou. Katalyzátoru by nemělo dlouhodobě ublížit krátkodobé špatné spálení směsi.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW