No jako ocamcad pocamcad.blackbox80 píše: ↑15.04.2024 22:14 Tak to nikdo nepopírá, ale člověk s nižšími nároky si bohatě vystačí s BEV a faktický problém jsou právě ty provozní náklady.. Např. kdo si dnes kupuje úplně nový vůz v ceně kolem 1 milionu, tak by byl hloupý, kdyby si koupil např. Octavii, když vzhledem k provozním nákladům to BEV vyjde mnohem lépe a je vhodný i na pravidelné delší trasy. Samozřejmě pokud potřebuje v šibeničním čase stíhat velké porce km 800+/den a nebo jiné náročné práce, které BEV není schopné pokrýt, tak musí koupit ICEV, ale to jsme u toho, že takové scénáře se týkají drtivé menšiny..
Otázka je, co je delší trasa? Pokud se bavíme o delší trase v rámci dojezdu na jedno nabití baterie, tak bez debat. Nicméně to je reálně tak řekněme kolem 250-350 km.
Dejme tomu, že po 8h pracovním dni na 11kW nabíječce to samé zpět. Takz to denní porce 500-700 km může být pro někoho zajímavá, pokud může na začátku i na konci bez problémů nabíjet.
O výhodných provozních nákladech na při DC nabíjení (při delších cestách) kolem 200kW se nedá vůbec mluvit - to se pak jezdí dráž, než na benzín. Nemluvě o degradaci článků při rychlonabijení, tenhle režim taky baterie nevydrží věčně
BTW mě se líbí elektromobilita jako řešení městské a příměstské mobility. Ale ne všem a pro všechny.
Zrovna tak jsme z těch, kteří by to zuzitkovali i na trasách kolem 150km. Nicméně kvůli dalším omezením to nedává smysl a ani netřeba řešit náklady.