zima - nechce startovat
- JVT
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
zima - nechce startovat
Předem se omlouvám jestli toto téma už bylo probrané, ale nic konkrétního jsem nenašel.
Motor 1.8TDCI 74kw, r.v. 2002, najeto 84000km, olej čerstvý 0w-40
Od doby co teplota padla k bodu mrazu, motor ne a ne chytnout (když je studený), jednou už jsem cítil jak slábne baterka po dlouhém a neúspěšném startování takže někdy se motor opravdu trápí. Po nastartování nikdy nechcípne.
Myslím že žhavení funguje, i když svítí pomerně krátce. Bojím se že až opravdu začne pořádně mrznout...
Můžete poradit, popřípadě mě odkázat na toto téma?
-honza
Motor 1.8TDCI 74kw, r.v. 2002, najeto 84000km, olej čerstvý 0w-40
Od doby co teplota padla k bodu mrazu, motor ne a ne chytnout (když je studený), jednou už jsem cítil jak slábne baterka po dlouhém a neúspěšném startování takže někdy se motor opravdu trápí. Po nastartování nikdy nechcípne.
Myslím že žhavení funguje, i když svítí pomerně krátce. Bojím se že až opravdu začne pořádně mrznout...
Můžete poradit, popřípadě mě odkázat na toto téma?
-honza
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
1. procti si cele forum a pohledej informace o naftacich, temat o problemech se startem je tady taky dost, mozna tam neco najdes.
2. jako prvni vec bych zkontroloval zhavici svicky, to ze kontrolka blikne, je u TDCI normalni a blikne, i kdyby byly vsechny svicky spatne. Kdyz je vymontujes, pripojis pres startovaci kabely na baterku, tak se musi rozzhavit do cervena, pokud ne, jsou vadne. I jedna vadna svicka muze zpusobit, ze nenastartujes. Taky je tu na zhavici svicky tema, tak pohledej.
3. dobre nabita baterka je obzvlast pro TDCI dulezita vec, ne-li podminka.
V zime je dulezite poradne potocit motorem (coz potrebuje dobrou baterku
) a neboj se klicek podrzet dele, v manualu pisou az 30 sekund!
2. jako prvni vec bych zkontroloval zhavici svicky, to ze kontrolka blikne, je u TDCI normalni a blikne, i kdyby byly vsechny svicky spatne. Kdyz je vymontujes, pripojis pres startovaci kabely na baterku, tak se musi rozzhavit do cervena, pokud ne, jsou vadne. I jedna vadna svicka muze zpusobit, ze nenastartujes. Taky je tu na zhavici svicky tema, tak pohledej.
3. dobre nabita baterka je obzvlast pro TDCI dulezita vec, ne-li podminka.
V zime je dulezite poradne potocit motorem (coz potrebuje dobrou baterku

- ajvn
- Nováček
- Příspěvky: 69
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
Připojuji se k tomu, co ti napsal Ahmed. Taky se mi zdálo, že můj milášek nějak hůř chytá při teplotách kolem nuly ( no vždy na podruhé blafl, ale předtím to bylo na poprvé
). Takže jsem hledal a našel na fóru odpověď - proměřil jsem žhaviče a všechny byly K.O.
A na kontrolce žhavení jsem nic nepoznal...Teď startuji po nažhavení na poprvé
Ještě mám jednu prosbičku - neví někdo, kde byla od někoho daná tabulka s přibližnou délkou žhavení u TDCi ? Jednou jsem na to narazil a teď ať se snažím hledat jak blbý, tak to nemůžu najít
. Vím, že to tu je, ale kde?? Díky případné dobré duši


Ještě mám jednu prosbičku - neví někdo, kde byla od někoho daná tabulka s přibližnou délkou žhavení u TDCi ? Jednou jsem na to narazil a teď ať se snažím hledat jak blbý, tak to nemůžu najít

Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver
- Hugo72
- Junior
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trencin, SK
Tak, tak. Možno by som ešte doplnil Ahmeda a snáď sa nenahnevá, možnou príčinou, respektíve tou, ktorá tomu pridáva na problémoch so štartom je aj zanesený palivový filter. No to až v poradí na 4. mieste, no má to tiež vplyv. MartyG by to asi potvrdil....
FF Combi 1,8 TDCI, 85kw, 12/02, K&N air filter, Dark Grey...


- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
áno , áno, mal som podobný problém so štartovaním, vymenil som v piatok žhaviče, jeden bol K.O., ale na druhý deň ráno to štartovanie tiež nebolo bohviečo, tak som vymenil aj palivový filter a zdá sa, že to pomohlo, motor už pri štartovaní nechrchle. Dúfam, že to bude tak aj pri nižších teplotách



Naposledy upravil(a) martyG dne 19.11.2007 20:17, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
- Hugo72
- Junior
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trencin, SK
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Nenahnevam, napsal jsem mu jenom zacatek... Je treba postupovat od nejjednoduseji overitelnych veci a pak ty, co tolik nezatizi penezenku. Zhaveni, baterka, filtry jsou zaklad a pokud je vsechno ok, tak hledani problemu zacina byt slozitejsi a drazsiHugo72 píše:Tak, tak. Možno by som ešte doplnil Ahmeda a snáď sa nenahnevá, možnou príčinou, respektíve tou, ktorá tomu pridáva na problémoch so štartom je aj zanesený palivový filter. No to až v poradí na 4. mieste, no má to tiež vplyv. MartyG by to asi potvrdil....




Tu tabulku tady daval urcite Pelen, on je odbornik pres cizojazycne tabulky

- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
- Hugo72
- Junior
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trencin, SK
- Hugo72
- Junior
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trencin, SK
No videl som to použiť pri starom diesli ale pri nových typoch motorov.....A kto to vyrába "A je to......" Pat alebo Mat !?jamaka píše:ahmed asi myslel start sprey, to sa skusaju motory, ci nahodou nemaju preskoceny rozvod, alebo ci je kompresia ked nechce chytit, alebo ci vlasten ide motor.
FF Combi 1,8 TDCI, 85kw, 12/02, K&N air filter, Dark Grey...


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti