Olej v chladiacom okruhu

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
jaskop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18

Olej v chladiacom okruhu

Příspěvek od jaskop » 10.12.2007 12:59

Cafte,

do chladiaceho okruhu sa mi dostal olej, vyzera to hrozostrasne ked si pomyslim co vsetko musi byt vnutri zasr...te. Docital som sa ze to je sposobene vadnym tesnenim pod hlavou valcov, ale bol by som vdacny ked mi niekto vie odpovedat na par otazok suvisiacich s opravou:

1.Tesnenie pod hl.valcov je jedina mozna pricina? ak nie, co este moze byt problem...
2.Co vsetko treba vymenit pri oprave a co sa da vycistit?
3.ak mate niekto takuto skusenost(alebo odhad), kolko mozem ocakavat ze bude stat oprava...

Vsetkym vrela vdaka za relevantne odpovede....
FoFo Combi, 1.8 TDDi, 66kW, 6/2001

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 10.12.2007 13:08

Jak si na to přišel :?: Co vím, tak spíš se voda dostane do motoru a to se pozná podle světlé emulze na víčku motoru kam se leje olej. Důvod - vadné těsnění , horší důvod - prasklá hlava.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
olso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Olej v chladiacom okruhu

Příspěvek od olso » 10.12.2007 14:10

jaskop píše:Cafte,

do chladiaceho okruhu sa mi dostal olej, vyzera to hrozostrasne ked si pomyslim co vsetko musi byt vnutri zasr...te. Docital som sa ze to je sposobene vadnym tesnenim pod hlavou valcov, ale bol by som vdacny ked mi niekto vie odpovedat na par otazok suvisiacich s opravou:

1.Tesnenie pod hl.valcov je jedina mozna pricina? ak nie, co este moze byt problem...
2.Co vsetko treba vymenit pri oprave a co sa da vycistit?
3.ak mate niekto takuto skusenost(alebo odhad), kolko mozem ocakavat ze bude stat oprava...

Vsetkym vrela vdaka za relevantne odpovede....
Ja mam ako tak skusenosti na benzine, neviem ako je to u diesloch, ale snad rovnako

1.Prehrieva sa ti to, alebo mas cokoladovu emulziu miesto oleja? Ak ano je to najskor tesnenie pod hlavou (80%) hlava (10%) nieco ine (10%)

2.Ak je to tesnenie tak vymena tesnenia a prebrusenia hlavy(vacsinou), vymena oleja+filtra a chladiacej kvapaliny

Nie som mechanik, ale toto ma napadlo ako prve, menil som tesnenie na minulom aute-benzin. Je dolezite aj zistit pricinu preco prasklo, vacsinou praskne ked sa auto prehreje, naleje sa do zohriateho studena voda (to praskne niekedy aj hlava) alebo len tak... Snad ti to trochu pomoze
Ford Focus II 1.6TDCi, 109k, Generation X, Sea Grey Wagon
Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004 - kralovska modra, Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver

Uživatelský avatar
jaskop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od jaskop » 10.12.2007 15:56

v nadrzke na chlad.kvapalinu mam ciernu zmes oleja, uz som volal do servisu, vraj to byva tesnenim... vraj by sa to malo dat spravit do ca 5000,- ,dam vediet potom detajly...

Zatial sa neprehrieva, teplota stupne tak ca do 1/3stupnice a tam sa drzi - ale ktovie co by to spravilo v lete...

ktokolvek mate nejaky postreh/napad/skusenost som stale otvoreny rozumnym radam a prispevkom... :wink:

Dik, jaskop
FoFo Combi, 1.8 TDDi, 66kW, 6/2001

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 10.12.2007 20:38

a aj nemusi to byt tesnenim. pozri tu http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... 6&start=30
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti