cukani motoru za studena

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 13.11.2008 13:16

Kota píše:Jestli se sem můžu vesrat :lol: ...Pokud by to bylo pedálem jak poradil pelen,tak by se to stávalo pořád,ne?Při každém kvaltu.U mě je to jen 1. a 2.stupeň...Jinak sešlápnutí pedálu se neprojevuje nijak.Motor má stále stejný zvuk,vibrace žádné....
zdar Kota, co ty tady?! Hele ja si taky myslel, ze mi to dela jenom jeden kvalt. Ty rikas 1. a 2. a u me jsem to pozoroval na 3. kvaltu nejvice. Pak jsem se do toho vlozil a zjistil jsem, ze to dela i 4.. Tak si myslim, ze to je tim, ze na tu trojku jezdim asi nejcasteji a proto jsem to pozoroval hlavne na ni. A taky jsem si ted vsimnul, ze vy mate TDDI a ja TDCI, hmm zajimavy. Ale problem si myslim mame stejny. Myslim si, ze to dela kazdy kvalt, ale nejvice to kazdy pozna na tom kvaltu, ktery nejvic pouziva, asi nee???
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 28.12.2008 20:19

Tak jsem poslechl fokiho a zkousel sledovat spojku, ale tam sem nic zvlastniho nevypozoroval. Dnes jsem se opet po dlouhe dobe dostal na forum a hledal a hledal az sem se dostal k tematu vymena plynoveho pedalu u TDDI!? A tak nejak podle zkusenosti vyse popsanych si zacinam opravdu myslet, ze by chyba mohla byt zde. Jestlize pedaly u TDDI a TDCI funguji na stejnem principu pak by to mohla byt opravdu pricina meho problemu.........


http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... ped%C3%A1l
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

AxemanX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 21.01.2009 09:21

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od AxemanX » 21.01.2009 12:23

Dovolím si oponovat, kdyby byla chyba v dráze pedálu, nedělalo by to v zátahu i na volnoběh, tedy pořád? U mého Mondeje je to znatelné jen za jízdy a ještě jen za určitého způsobu stlačení plyn. pedálu, při volnoběhu ani ťuk/cuk... :wink:

Mluvil jsem o tom s jedním technikem, řekl mi, že tyhle motory mají znatelný turbo efekt, osobně bych v tom možná viděl souvislost, cuknutí - "nějaká" činnost turba...

Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 21.01.2009 19:40

Ja uz jsem 100% presvedcen, ze je to opravdu ta draha pl. pedalu. Jakmile jsem se dozvedel, ze zde pedal nema tahlo, ale tuto elektroniku zacal jsem to peclive sledovat. A jak sem to tak sledoval tak jsem zjistil, ze to opravdu dela vzdy jen v urcite poloze plyn. pedalu a to hned z kraje, coz odpovidalo rychlosti kolem 50-60km/h na 3 rychlostni stupen. A pak jsem zjistil, ze to delaji i dalsi kvalty, ale na ty nejezdim tak casto a tak dlouhodobe jako na tu trojku - ta odpovida rychlosti v obci a proto jsem to u ni pozoroval nejdrive a nejcasteji.
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od Vewehr » 23.01.2009 08:35

Kurtak:
Jen pro doplnění. Dělá Ti to i při ohřátém motoru? Táhne Ti to v pohodě už od těch cca. 1800 RPM? Měl jsem podobný problém (cukání kolem 2000 RPM jen při pomalém plynu - pomalá akcelerace na všechny kvalty, např. při 3 ve městě), ale cukalo to pořád. Auto navíc začalo pořádně zabírat až od 2200. Bylo to tohle:
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=9&t=8981
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 23.01.2009 19:59

Vewehr píše:Kurtak:
Jen pro doplnění. Dělá Ti to i při ohřátém motoru? Táhne Ti to v pohodě už od těch cca. 1800 RPM? Měl jsem podobný problém (cukání kolem 2000 RPM jen při pomalém plynu - pomalá akcelerace na všechny kvalty, např. při 3 ve městě), ale cukalo to pořád. Auto navíc začalo pořádně zabírat až od 2200. Bylo to tohle:
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=9&t=8981

Tak se pokusím Ti odpovedet na tyto otazky a pak mi odepis zda-li je to problem o kterem mluvis. Pri ohratem motoru mi to dela, jednou mi to udelalo trosku vice a to byl zase motor studeny.No auto jede dobre, ale byl jsem zklaman tahem od spoda. Ale ponevadz jsem s zadnym jinym Focusem s timto motorem nejel - nemohl jsem posoudit zda je to normalni ci neni. Motor mi zabira az nekde od tech 2200 RPM, spise bych rekl az od tech 2500 RPM, a ja myslel, ze je to proste typem motoru. Protoze sem jel pouze s kamosovym TDDIckem a to odspoda bralo uplne jinac. Ale jinac to teda cuka jak rikas ty kolem tech 2000 RPM.
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od Vewehr » 24.01.2009 15:57

To by mohlo být - zkus za tu hadičku u filtříku v podlakovém vedení (viz odkaz v předešlém příspěvku) opatrně zatáhnout - třeba Ti zůstane v ruce. Nebo je problém někde jinde ve stejným systému a budeš mít alespoň stopu. Je to mimo jiné systém ovládání turba. Proto motor táhne jinak. Z vlastní zkušenosti - 1 a 2 většinou zrychluješ při rozjezdu pod plynem a nic necuká (když to zkusíš pomalu, tak jo). Na 3 je to nejpatrnější, páč máš "lehkou nohu" - motor cuká a silnějším převodem je to víc znát. Na 4 a hlavně 5 už je to o něco slabší, páč to auto na rychlém slabém převodu "ustojí". Tím, že jsem znal motor i před tím, tak jsem se najednou divil, že při 1800 RPM v mírném kopci na 5 prakticky neakceleruju. V pořádku motor táhne jak splašená kobyla a hlavně na 4 začne kolem 1800 RPM tlačit do sedaček.
Jestli je to ono, tak oprava kolem tisícovky a změna jízdních vlastnost,že je dobrý si připravit plínky pro případ, že by se člověk radostí po...
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 24.01.2009 18:00

Vewehr píše:To by mohlo být - zkus za tu hadičku u filtříku v podlakovém vedení (viz odkaz v předešlém příspěvku) opatrně zatáhnout - třeba Ti zůstane v ruce. Nebo je problém někde jinde ve stejným systému a budeš mít alespoň stopu. Je to mimo jiné systém ovládání turba. Proto motor táhne jinak. Z vlastní zkušenosti - 1 a 2 většinou zrychluješ při rozjezdu pod plynem a nic necuká (když to zkusíš pomalu, tak jo). Na 3 je to nejpatrnější, páč máš "lehkou nohu" - motor cuká a silnějším převodem je to víc znát. Na 4 a hlavně 5 už je to o něco slabší, páč to auto na rychlém slabém převodu "ustojí". Tím, že jsem znal motor i před tím, tak jsem se najednou divil, že při 1800 RPM v mírném kopci na 5 prakticky neakceleruju. V pořádku motor táhne jak splašená kobyla a hlavně na 4 začne kolem 1800 RPM tlačit do sedaček.
Jestli je to ono, tak oprava kolem tisícovky a změna jízdních vlastnost,že je dobrý si připravit plínky pro případ, že by se člověk radostí po...



Az se dostanu do garaze, hned se na to juknu. Ani me netrapi, ze jak rikas auto netahne - pac nevim jak by opravdu melo tahnou. Ale hodne me stvalo to obcasny cukani, jednou pri studenym motoru to cukalo tak, ze sem si myslel, ze nas to ani domu nedoveze. Kez by to byla jenom takova ptakovina, byl bych opravdu stastnej. Protoze vymena pl. pedalu o kterem sem puvodne uvazoval by stala o neco vice. A taky bych musel rozebrat pul auto do cehoz by se mi vubec nechtelo! :(
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 25.01.2009 14:00

No tak sem se na to zasel kouknout a ten ventilek vypyda, ze je OK. Ale normalne sem tu hadicku zkusil sundat a nasadit a sundat a nasadit. A zdalo se mi, ze tam moc nedrzi. Asi by to mohlo mit vliv. Na tom plastovem vyvodu na ventilku byla videt jakoby spina, ze se tam asi prisava nejaky bordel. To znamena, ze je to asi netesny!!! Co myslis muze to mit vliv - myslis, ze je to tak citlivy?? Potreboval bych sehnat to gumove kolinko co se ma nasadit na ten ventilek, je to vymackany. Ale zdali je to pricina cukani motoru to vi jen buh.
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od Vewehr » 26.01.2009 08:29

Zkus to omotat izolackou. Jestli nemas napraskly ten plastovy hajzlik, tak by to mohlo alespon zlepsit. Nebo zkusit takove ty sroubovaci stahovacky na hadice. Delaji se i celkem mini. Mozna je napraskly ten plast - zkus to poradne prohlednout. BTW, je to tlakove potrubi - tam muze stacit malo a zacne podsavat. S kolinkem nevim - jedine cinknout do servisu, popr. vrakac. Tu tisicovku stoji, kdyz lupne ten filtrik - musi se menit i s tema opletenyma hadicema. Good luck!
kurtak píše:No tak sem se na to zasel kouknout a ten ventilek vypyda, ze je OK. Ale normalne sem tu hadicku zkusil sundat a nasadit a sundat a nasadit. A zdalo se mi, ze tam moc nedrzi. Asi by to mohlo mit vliv. Na tom plastovem vyvodu na ventilku byla videt jakoby spina, ze se tam asi prisava nejaky bordel. To znamena, ze je to asi netesny!!! Co myslis muze to mit vliv - myslis, ze je to tak citlivy?? Potreboval bych sehnat to gumove kolinko co se ma nasadit na ten ventilek, je to vymackany. Ale zdali je to pricina cukani motoru to vi jen buh.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 27.01.2009 11:38

No taky sem uvazoval omotat to izolackou, ale to je takovi masteni. Ale zapomnel jsem uplne na to udelat to tou ,,jak rikas,, sponkou. Tak jsem to dnes udelal a budu sledovat co to bude delat. Udelal jsem to rano pred nastartovam. Startuju a auto mi chytlo napoprve!!! Coz se mi v zime malokdy podari. Snad jen shoda okolnosti. Ale hned sem si zacal malovat jaky by to asi bylo kdyby mi diky ty sponce prestalo auticko cukat a jeste zacalo i v zime chytat na prvni cvrnknuti. No uvidime - dam pak vedet. A zatim dikas,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 10.02.2009 22:45

Tak sem tu zas a zatim co jsem auticko testoval - mam takovi dojem, ze se cukani bud hodne zlepsilo nebo doufejme uplne odstranilo. Jeste pisnu az to vice otestuji, ale zatim to vypada gut. Kez by toto bylo vyresene pac uz by mi zbyvala jen psoledni vec a to vychytat prvni zimni start. Prozatim dekuji a to hlavne kolegovi ze staje Ford: Vewehr


http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 14#p312214
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od Vewehr » 11.02.2009 10:38

Jen prodávám, jak jsem koupil. Vlastně předávám, jak jsem přečet ;-). Snad to pomůže. BTW, co motor? Táhne kolem 1800 - 2200 líp?. Nezkoušel jsi tu hadici s L kolínkem sundat z filtru? Možná máš ulomený nástavec, na kterým drží správně a drží Ti jen na asi 1 cm špalíku, co z filtru vybíhá. Normálně na něj má ještě navazovat asi 1,5cm trubička zakončená kónusem, za který je hadička heftnutá. Mně ten konec chyběl celý a měl jsem to přilepený za ten 1cm váleček - časovaná bomba. Nakonec to prostě upadlo a byl jsem tam, co Ty. Ten špalík po ulomení konce je vidět na téhle fotce:
http://forum.ford-focus.cz/download/fil ... &mode=view

Na studený starty mi pomohly žhaviče, takže asi moc nepomůžu. I tak mi to kolem -8 °C chytne hned, ale tak nějak chrochtá a skáčou otáčky (vynechává válec?), stačí na 2 vteřiny vytáhnout motor plynem kolem 1400 - 1500 RPM a je klid. Startér je prý na pár hodin a tisícovku práce. Osobně jsem to neřešil.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od kurtak » 11.02.2009 12:41

to Vewehr: Jeste mi prosim vysvetli co je to BTW???

Jinac motor tahne bych rekl asi stejne, zde jsem zmenu nejspis zadnou nepocitil. Auto mi jelo vzdy dobre, ale od spodu je proste slabsi nez obyc. TDDI, nebo TDI od WV. Ten filtrik je uplne cajk, je kompletni, ale proste je vytahany to kolinko, bylo proste videt na te trubicce na filtriku jak si to prisava vzduch - bylo to tam znecisteny. Zatim co jsem to zkousel tak sem cukani nijak nepocitil, alespon ne vyrazneji a to jsem se snazil auto stale udrzovat v tech problemovych otackach. Ale jsetli je to takto haklivy na kde jake sebemnsi prisati venkovniho vzduchu tak to je mazec!!! Jestli me toto opravdu pomohlo tak neverim, ze by toto odhalili v jakem koliv znackovem ci neznackovem servisu...... Asi by to byl dost velky orisek?!
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: cukani motoru za studena

Příspěvek od Vewehr » 11.02.2009 19:14

BTW je mimochodem (By The Way).

Tak to je snad v pohodě. Uvidíš po dalším testování. Citlivý to asi je. Mně moc nepomohla ani izolačka. Zřejmě jsem to omotal málo a stejně si to trochu přisávalo a cukalo. BTW, v servisu mi udělali i diagnostiku a ukázala chybu ohledně tlaku regulace turba (přesnou bych našel v papírech, ale jsem líný lízt pro šanon :-) ). Po výměně filtru auto i diagnostika v pohodě. Přijít se na to tedy dá. Jen to nesmí být nějaký nadšenec, který najde chybu a pak Ti rozebere půl auťáku, aby zjistil, že na to celou dobu koukal :-). Já tam přijel s tím, že mám tohle ulomený a ať mi to vymění, takže to bylo OK.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů