Formule 1 - F1

Moderátor:Quickie
Odpovědět
Uživatelský avatar
FOCKI
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2219
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havířov/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od FOCKI » 30.03.2009 13:27

tak to byl supr závod!! wau 8O kolo na kolo a bez kolize!
a ty auta vypadaj o dost líp než ty dnešní sekačky :lol:
je: Ford ,,Matýsek,, Mondeo Titanium kombi 02/2008,2.0 TDCi 103kw
Obrázek

byla: Ford Focus 1.4 16V Zetec rv.10/98, hatchback, červená beruška - Respect!
Obrázek

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1697
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: F1

Příspěvek od Jemar » 30.03.2009 13:55

Mám takový dojem, že dneska o vítězství víc rozhoduje týmová strategie, komu jak dlouho bude trvat výměna pneu a dotankování a v jakém okamžiku je nejlepší jet do boxů, než přímé souboje pilotů na trati. A když náhodou vyhraje někdo, od koho se to nečeká, tak mu komisaři prolezou auto jestli náhodou nemá něco delší než ostatní.
Asi je to věkem, ale když jsem se začal jako kluk zajímat o F1, tak končili Stewart, Fittipaldi, začínal Lauda, Hunt, Regazzoni, Reutemann, Scheckter a další, tak se mi závody zdály daleko zajímavější. Pravda, v televizi to nebylo, ale v časopisech nějaké články přece jen vycházely. Dřív se mi zdálo, že auto každé stáje je originál, dneska kdyby měly všechny auta stejnou barvu, tak je od sebe nikdo nerozezná. Asi jsem už starej :mrgreen:

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: F1

Příspěvek od jamaka » 30.03.2009 14:09

no keby boli povolene tie proedpisy co vtedy teraz, tak by mali sucasne F1 mozno aj 2000koni a uz by asi lietali nad tratou :)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1697
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: F1

Příspěvek od Jemar » 30.03.2009 14:18

No ještě že zrušili prokluz, to by už vážně mohly závodit cvičený opice :wink:

ORBman
Junior
Junior
Příspěvky: 211
Registrován: 05.07.2008 21:33

Re: F1

Příspěvek od ORBman » 30.03.2009 15:05

Myslím, že to "dříve to bylo lepší" je jenom takový optický klam, navíc svoji roli i hraje to, jak se vám zkreslují vzpomínky tím, jak na něco vzpomínáte ... budete si pamatovat hlavně ty zajímavé závody a při každém procesu vybavení té vzpomínky na dobrý závod vám bude připadat ještě lepší.

Když se díváte na nějaké starší závody, většinou jsou vybrány právě ty nejzajímavější a navíc se typicky jedná jen o sestřihy. Dneska máte naservírovány závody celé a tudíž vám připadají nudné, protože z laického pohledu se dlouhou dobu zdánlivě "nic neděje". Já např. během závodu sleduju bokem i live timing a i když se na první pohled "nic neděje", připadá mi zajímavé/napínavé sledovat, kdo se ke komu přibližuje (zmenšuje rozestup), kdo s kým drží krok, co se děje na chvostu atp. ... ale uznávám, že asi nejsem úplně typický fanoušek :-)

Nedělejte si iluze, i v minulosti bylo běžné a platilo, že rychlost během závodů zhruba odpovídala kvalifikačním časům a tudíž během vlastího závodu nebylo moc příležitostí k předjíždění. Zrovna tak i v minulosti dost záleželo na strategiích a rychlosti pitstopů (ok, pokud tedy nejdeme až do takové minulosti, kdy se pitstopy nedělaly žádné :-)

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1697
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: F1

Příspěvek od Jemar » 30.03.2009 17:42

Musím přiznat, že na tom co jsi napsal je hodně pravdy a takhle jsem o to nepřemýšlel. Na druhou stranu se vývoj závodů ubírá jiným směrem než bych si já představoval. Dřív byl pilot naprostým a jediným pánem nad svým vozem v závodě, jediné informace dostával ze signalizační tabule na boxové zdi, jinak se musel spolehnout sám na sebe. Nikdo se mu během závodu nešťoural v nastavení vozu, nikdo ho nevaroval že mu tohle či ono odchází a že musí musí zvolnit. Pneumatiky se mohly měnit kolikrát bylo potřeba, nikdo nepředepisoval, že musí mít během závodu takovou směs, či makovou. Myslím, že v minulosti byla i větší svoboda ve vývoji vozů, nebylo to tak úzce vymezeno předpisy. Používaly se jak atmosférické motory, tak turbomotory, nedovedu si představit, že by dnes mohlo vzniknout něco tak avantgardního jako byl Tyrrell P34, nebo Lotus 88. Dnes by komisaři nejraději předepsali jestli si mají piloti česat patku doprava nebo doleva. Chápu, že předpisy musí být a že bez nich to nejde, ale musí dovolovat nějaký prostor pro seberealizaci konstruktéra, protože pokud to tak není, může se vyrobit 20 stejných vozů a budou mít všichni stejné podmínky. To ale zbrzdí technický vývoj. Pozitivní je, že se hodně udělalo pro bezpečnost, když už z auta všechno "opadá", trup vždycky zůstane vcelku.
Už tu nebudu truchlit nad časy dávno minulými, jen mi vadí ta spousta všelijakých předpisů a nařízení, někdy naprosto zbytečných, které nám všem ztrpčují všední život, včetně F1.
Svět se ale nedá zastavit. :wink:

PS: Raději to ani nečtěte, asi mám dneska nějakou depku. :!: :?: :mrgreen:

ORBman
Junior
Junior
Příspěvky: 211
Registrován: 05.07.2008 21:33

Re: F1

Příspěvek od ORBman » 30.03.2009 18:15

Jemar píše:Myslím, že v minulosti byla i větší svoboda ve vývoji vozů, nebylo to tak úzce vymezeno předpisy.
Tady bych řek, že ti trochu unikl hlavní smysl těchto omezení. Nejde o to, že by si komisaři vymýšleli nějaká omezení vývoje, protože je to baví, nebo protože nemají rádi svobodu. Jde o to, že se při vývoji začlo dosahovat limitů běžně dostupných technologií a každé další zlepšení bylo neskutečně drahé. To si však z těch cca 10 teamů mohly dovolit jen asi tak 2-3 ... takže iniciativa omezení vývoje vyšla právě především z přání soutěžících stájí, nikoliv jako libovůle FIA.

(Např. výkon motorů se začal omezovat ještě dříve a to především z těch důvodů, že formule začaly dosahovat takových výkonů a rychlostí, že na existujících tratích nebylo možné zajistit odpovídající bezpečnost.)

Pokud by zůstala ona "svoboda", byly by velké rozdíly mezi výkonností těch co mají velké rozpočty a těch co si to nemohou dovolit, navíc z té druhé skupiny by spousta stájí pochopitelně odpadla, protože bojovat přinejlepším o nějaké to sedmé místo pro ně ani pro sponzory nemá žádný smysl (každý není jako Super Aguri, kteří chodili do závodů s vědomím, že stejně dojedou poslední, pokud vůbec dojedou - neměli náhradní díly, nebyli v aerodynamickém tunelu, aerodynamika navržena "od oka" atp. - ale že zadarmo to ostatním rozhodně nedarují). Pak by F1 skutečně byla nudnou podívanou, pokud by vůbec byla...
Naposledy upravil(a) ORBman dne 30.03.2009 19:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1697
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: F1

Příspěvek od Jemar » 30.03.2009 18:46

Už nestřílej - vzdávám se! :roll: :wink:

Uživatelský avatar
kalimoco
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 885
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rabštejnská Lhota,Chrudim

Re: F1

Příspěvek od kalimoco » 30.03.2009 20:27

Příští závod se jede už tuto neděli
Obrázek
Ford Focus 1.5i Ecoboost ST-Line 110kW 2019 DESERT ISLAND BLUE
byl
Ford Focus 1.6i 16V 150 PS 2012 ECOBOOST - NAVI
FORD FOCUS 1,6 16V ghia 2002 smaragdově zelená 

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od misoo » 30.03.2009 23:58

ORBman píše:Je to považováno za nejslavnější bitvu F1 :-)
tak toto jaka parada 8O 8) 8)

Uživatelský avatar
mario
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1345
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od mario » 31.03.2009 07:27

teďka v neděli už je další závod? 8O
Ford Focus I HB, r.v. 98 , 1,6 16V Ghia
Obrázek

Marex
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1720
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Traplice - Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od Marex » 31.03.2009 07:41

jj v 10:30 - malajsie / sepang
1,8TDCi, 2001, 85kW, K&N, Eibach Pro Kit
Obrázek
bylo :: Citroen AX 1,4D 1991
Seat Toledo 1,9D 1995

Uživatelský avatar
globe
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4985
Registrován: 23.03.2008 12:57
Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa

Re: F1

Příspěvek od globe » 31.03.2009 08:19

no na Sepang jsem zvedavej, uvidime koho komisari protlacej na prvni misto :lol: :lol:
Ford Focus 1.8 TDCi 74kw hatch, black edition 100 years Ford

Obrázek
__FOTOGALERIE__

Uživatelský avatar
mario
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1345
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: F1

Příspěvek od mario » 31.03.2009 08:38

já si myslím že první dvě místa jsou jasná :roll:
Ford Focus I HB, r.v. 98 , 1,6 16V Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
globe
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4985
Registrován: 23.03.2008 12:57
Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa

Re: F1

Příspěvek od globe » 31.03.2009 13:01

http://www.f1sports.cz/index.php?Center ... ram1=26739

Hamilton:"Myslím, že Vodafone McLaren Mercedes je nejsilnější tým ve formuli 1 a vím, jak tvrdě jsme soustředěni na vylepšení MP4-24. Proto tolik věřím, že se naše výkonnost zlepší."

ten kluk je ale soumen :mrgreen: :lol: :lol:
Ford Focus 1.8 TDCi 74kw hatch, black edition 100 years Ford

Obrázek
__FOTOGALERIE__

Odpovědět

Zpět na „.. aneb co nelze nikam zařadit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti