Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 20.04.2009 20:16

já měl 130t :twisted:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 21.04.2009 06:01

Já to píši do předu, jak se znám, tak se dostanu na těch 130 než ty klapky vyhodím. :cry: :cry: :cry:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 08.05.2009 10:36

Tak 22.5. jdou klapky ven. Wizi je má venku, motor nejde slyšet, žádné cvakání , volnoběh jde bez kolísánní jako švícarky v otáčkávh, jaké mají být a rapidně se zlepšil zátah až do omezovače / 8 let starý 2 L na 2 kvalt za 100km/hod.!!/ . Na spotřebu to nemá žádný vliv, tak že zbytečné problémové věci montované výrobcem. Jen se asi posunulo rozmezí zátahu krouťáku, ale to se vyzkouší běžným ježděním na co ty klapky měly vliv při otevírání a zavírání. Maximálně , když se tomu bude více šlapat za krk, tak si to vezme o něco více. Na druhou stranu, kdo během jízdy u dvoulitru stále využívá plný výkon. Na slapší káry a normální předjíždění mně bohatě stačilo točit do 4000 ot. Tak jak to provedu, dám vědět rozdíl chování a spotřeby motoru. :mrgreen:
Naposledy upravil(a) ballu dne 09.05.2009 09:54, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 08.05.2009 17:05

ballu sem zvědavý, když se ti to osvědčí půjdou ven i ty moje :idea:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 08.05.2009 18:29

Před chvilkou podal Wizi tyto informace.

Tak od včerejška jezdím bez klapek (předtím jsem jezdil s natvrdo otevřenými), zmizelo rachocení a klapání podobné zvuku vadných hydroštelů, na chodu a zátahu motoru žádnou změnu nepozoruju. Lítá to jak raketa, na dvojku jsem to (v rámci testování samozřejmě) rozjel na kilo.
Ven šly klapky, hřídelka i podtlakový ovladač, hadička od podtlaku se zaslepila.
Měl jsem už skoro namále, na prvním válci byla klapka už dost vymletá a držela jen na jedné straně. Prakticky všechny měly vlastní uložení podstatně zmenšené a uložení ve futrech bylo vymleté do oválku. Díry jsou zašpuntované, jak na kraji, tak mezi jednotlivými trubkami, aby na sebe neblafaly.

Nevím, jestli jsem to už psal dříve, ale musím to zdůraznit znovu - po této zkušenosti naprosto nechápu, k čemu tam jsou. Jestli to není akorát nějaký ekologický ojeb.
Funkci klapek mám docela dobře nastudovanou a fungují tak, že v nízkých otáčkách jsou naplno otevřené a při vyšších se zavřou, takže motor škrtí.
Je to tedy přesně naopak, než jsem se dočetl na cmc a jiných fórech, kde se razily teorie, že v nízkých je to zavřené, aby to lépe míchlo směs v nízkých otáčkách a zlepšovat tak krouťák, spotřebu, emise a kožíšek králíčka Azurita. Není to pravda, takže jejich účel je mi záhadou, zvlášť když je to zdroj takových problémů.
_________________
Naposledy upravil(a) ballu dne 08.05.2009 20:28, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 08.05.2009 19:05

ballu máš naprostou pravdu 8O :roll: , nedalo mi a šel sem hned do regálu v ložnici kde mám schovaný sání.
Je tomu opravdu tak když sou otáčky malé je to otevřené :idea: a když vyšší - podtlak v sání větší klapky se zavřou 8O 8O
Přílohy
hadička k ovládacímu mechanismu
hadička k ovládacímu mechanismu
Klapka přivřená podtlakem ze sání (teď podtlakem mojich úst)
Klapka přivřená podtlakem ze sání (teď podtlakem mojich úst)
Klapky na volnoběh (otevřené)
Klapky na volnoběh (otevřené)

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 08.05.2009 20:20

Já pravdu nemám to pozjišťoval výzkumný pracovník Wizi, já jen s jeho svolením jsem to zde zveřejnil. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 08.05.2009 20:27

a proč wizi nepříjde taky mezi nás ?

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 08.05.2009 21:03

Již se na tom delší dobu pracuje, ale stále si píšeme na fordfans kde jenom my dva máme MKIII 2.0 L a dalši mají MKII motorovou všehochuť, pak Escca, Pumy a Škopky.A hlavně tam máme kámoše několik let. Wizi má zkušenosti s elektrikou a hodně technických vědomostí ohledně Fordů a na Mondea dává informace dohromady. Myslím že se snaží čerpat informace na CMC org. a je na ně pěkně nasraný, tak jako já na DR- arogantní hovado.Každá druhá rada, je obrátit se na odborný servis Ford.A to když jsem to napsal na jejich foru, tak mně vyhodili. Dr něco plácne a dalších deset samozřejmě přitakává. Když se někdo najde s jiným názorem , chovají se okamžitě jako sršni. Wizi je z Jeseníku , ale 19-21 června nebude chybět na letišti v Částkovicích u Pelhřimova.Tam by byl čas pokecat a bylo by z jeho strany i o čem a byl by na to čas. Zde se budeme dohadovat o nějaké tech. záležitosti, on vleze do garáže a na druhý den to napíše i s naměřenýma hodnotama. Tak již ty pazvuky který dělají předzvěst posraných klapek mám i já. Prdel mně cvaká pětku drát, aby to do toho 22 května vydrželo, odkládat by byl již risk. 8O 8O 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 08.05.2009 21:11

hele o CMC mi nemluv :idea: :mrgreen: je spousta lidí co by mohlo vyprávět co já sem za vyvrhela :idea: :mrgreen: , na ford fansu je ještě s MKIII 2.0 máraRS ten už to myslím má vyměněný že :idea:.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 09.05.2009 10:10

Jo máš pravdu, na něho jsem zapomněl, konkrétně on měl dodat rozměry otvorů čepů pro klapky Wizimu. Já bych je pak nechal udělat ve větším množství záslepky na soustruhu , a jen by se to přes lepidlo do otvorů nakleplo / soamozřejmě oválné otvory zkalibrovaný na stejný rozměr stavitelným výstružníkem/. Technicky na tom pracuji delší dobu ale prakticky provádí Wizour.Já před panelákem akorát mohu kontrolovat kolik přibylo škrábanců na laku od těch autoškolních rychlokvašek. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 09.05.2009 11:46

ballu nedalo mi opět abych nešel vytáhnout sání z regílu a udělat pár pokusů, zjistil sem, že když udělám čepy 12mm půjdou pěkně nalisovat bez nějakého pnutí aby ten plast nerupnul, bo výstružníkem by to šlo,ale tak dlouhej teda nemám :idea:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 09.05.2009 12:42

Jestli je to tak velký průměr, tak to není potřeba ani dělat. V kovomatu mají od průměru 8 a výše umělohmotné zásleky děr za pár haléřů . Stačí pak jen zakápnout sekundovým a naťuknout. Před hodinou jsem se byl podívat do motoru, co je třeba odmontovat pro úpravu. Ale kašlu na to . Wizi mně dohodl u mechanika, co mu to dělal, že to naplánuje i pro mne. Tak to budu dělat v Jeseníku asi toho 22.5. Má to v ruce , ví co kde a já u paneláku tak kulové. Cena za práci kolem 1500 Kč a tutovka že to bude OK. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od tchifla » 09.05.2009 12:50

Boban píše:Je tomu opravdu tak když sou otáčky malé je to otevřené :idea: a když vyšší - podtlak v sání větší klapky se zavřou 8O 8O
Chlapi, nechcem do toho nejako zvlast pitvat, ale nie je to tak, ze podtlak v sani je najvacsi, ked je skrtiaca klapka privrena a tento podtlak klesa s otvarajucou sa klapkou?

http://en.wikipedia.org/wiki/Map_sensor

Ono je to asi jedno, ale ja som bol doteraz v tom, ze je to tak ako pisem... 8O
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 09.05.2009 16:00

To máš pravdu, ale dumem , proč ten podtlak je v místě, kde to nedává smysl, žádná trubka k posilovači atd. Spíše se přikláním k emisím , je to mechanicky přiškrcený výkon nad 4500 ot. protože při logicky plně otevřeném sání to musí trhat asfalt. Aby k tomuto nedocházelo a z plného výkonu nemusel zaseknout motor omezovač tak to škrtí pomocí podtlaku plynule přes upadávající klapky. Toto je jediné logické vysvětlení, protože jiným způsobem výkon a krouťák daný konstrukcí motoru neovlivníš. ŘJ která je nastavéná na směs těžko přemluvíš aby dávala méně. čím více vzduchu tím čidlo směsy dá i více benzínu do vstřiku. Jediná možnost a toto je to řešení , že za klapkou pedálu plynu je další ta naše podtlaková která pak nad určité otáčky ten vzduch tam nepustí a tím není vzduch není i beneli a výkon a EMISE klesají.
To je zase můj nějaký výmysl, že. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů