1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Odpovědět
Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od Komi » 16.05.2009 20:38

dobry postreh s tym momentom, pocitanie ti ide vyborne - soudruzi by z teba nemali radost, krivky si vyrobcovia vzdy kreslili zaujimavo este v praveku S100,110 koncili ich krivky vykonu niekde pri 5500ot uplne vodorovne ako by vykon neklesal, hoci moment uz prudko mizol ....
prevody mali 66 a 80 aspon do 2008 uplne rovnake...
tieto krivky ale nevypovedaju dostatocne o prevadzkovych vlastnostiach pri ciastocnom zatazeni... krivka 80 a 85kW maju dost podobny priebeh a pritom u 80 som nezaregistroval staznosti na strmy narast vykonu, ani na zdochynanie pri prilis skorom preradeni-nie je problem rozbehnut 1 len na volnobeh, zaradit 2 a motor nezdochne ani inac neprotestuje...to ale moze byt SW zalezitost riadenia vstrekovania....pripadne ina konstrukcia trebars vstrekovacov co je lahko mozne, neviem....
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 17.05.2009 18:50

Naposled k 85KW pro ty co ještě nerozumí tomu jak se ten motor chová :Rub tohoto agregátu motoru chceteli je výrazný turboefekt (opožděná reakce plynu)a dle SM nešťastný průběch točivího momentu.Od řidiče tento motor vyžaduje určitý cvik (grif)při využití úzkého spektra optimálních otáček a při rozjezdu hodně citlivou práci s pedály. Pokud se s ním bude ploužit a lehtat ho jako Octavii zcela jistě se ztratíte v turbodíře ,takže jak sem psal jinde je třeba se s ním zžít :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od Raada » 18.05.2009 08:34

Ja myslim, ze by hodne napovedelo o chovani motoru 1,8 85kW kdybychom tu meli graf pro srovnani s 1,6. Nemel byste ho nekdo? Samotnyho by me to hodne zajimalo...

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od TripleJay » 18.05.2009 08:47

Tu je moj vysledok z brzdy ;) Jedina "uprava" je KN filter a merane to bolo po porvej garancke, asi 10.000km. Uz som to tu pisal urcite, ale len zopakujem, ze ano, ten turboeefekt pri blbej praci s plynom tam je, ale inak by som vyuzitelne otacky az tak hrozne nevidel, taha mi to od 1900ot po 3500 celkom ok, aj ked vidno z grafu ze nad 3000 to nema zmysel vytacat pri beznej jazde...

Obrázek

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od SilverGhost » 18.05.2009 15:37

Pěkný obrázky, obrázky já rád, díky :D
Motor to charakterizuje sqěle, zvláště propad o nějakých 100Nm mezi 1600 a 1800ot hovoří za vše. Rovněž je zajímavá vcelku velká odchylka od údajů výrobce - možná :?: je to vodítko k údajům ve "lživém" grafu :mrgreen:
Nicméně, a to bych rád zdůraznil, to nepředstavuje zdaleka celý popis motoru a nebo jeho přítulnost k řidiči :P Třeba taková odezva, což v podstatě představuje přechodovou funkci na sešlápnutí plynu, je velmi zajímavá. Pak se může stát, že starší motor s menším objemem se ti jeví subjektivně živější než nový, výkonnější, ale splňující třeba nové normy a tak (mám tu zkušenost). Trošku přehnaně řečeno: starý motor polechtáš a vystřelíš, nový dupneš a kde nic tu nic :lol:
Taky se do takové křivky nedá namalovat například zde již zmiňované popojíždění po parkovišti a podobné snahy o jízdu ustálenou nižší rychlostí. Tady se obávám, že by litina 1.8 měla na grafu soustavu spirál, chaotických obrazců a vykřičníků :mrgreen:
Znalci ale tvrdí, že zajíždět do garáže se starším BMW, kterému začínal tachometr na 40km/h taky prý nebyla žádná sranda :lol:
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 18.05.2009 15:47

aspoň ,ze tam máš smajlíky nešťastníku :lol: :lol: na to přídeš časem já ,když sem s tím coural po městě tak se to chtěl prodávat jak sem byl nasranej z toho řazení neustálého zvyklej z LPG kde se moc podřazovat nemusí tak u F2 sem šedivěl pak to nějak odeznělo teď už ty loudy rovnou beru raketovým nástupem nebo je nechám plahočit dál před sebou abych furt nekvrdlal šaltpákou prostě je to tak trochu bláznivej motor ,ale zvykneš si a naučíš ho poslouchat :mrgreen: a už víš co můžeš očekávat :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od TripleJay » 18.05.2009 16:43

SilverGhost píše:Motor to charakterizuje sqěle, zvláště propad o nějakých 100Nm mezi 1600 a 1800ot hovoří za vše. Rovněž je zajímavá vcelku velká odchylka od údajů výrobce - možná :?: je to vodítko k údajům ve "lživém" grafu :mrgreen:
Kde tam vidis prepad krutaku pri tych otackach :?: 8O Sak maximum krutaku je pri 1900ot (dovtedy to rastie linearne) a pod 300Nm klesa az pri 2600ot a pod 250Nm az za 3400ot :roll:
K celkovym cislam len tolko, ze do noveho Mondea sa dava tento isty motor 1.8TDCi a uvadzaju mu v papieroch 125k a 300/320Nm krutak, co by sa s tym mojim meranim skoro presne zhodovalo... Takze len marketingove veci Fordu, ako aj pri 1.6Ti-VTC kde udava 115k a vsetci namerali +/- 124k.
Ako ja netvrdim ze je to najfasa diesel, ma uz svoj vek a na tej charakteristike to citit, ale podla mna ide velmi dobre...

EDIT: uz som pochopil ako si to myslel, prepad medzi 1800-1600ot, to ano, ten je tam jasny. Tomu pasmu sa treba vyhybat, alebo dostanes pri velkom plyne kopanec ked sa to zacne blizit k 1900 alebo zas ti "zakape". Tak ale kazdy motor ma svoj charakter a musis sa mu bud prisposobit alebo vymenit motor :mrgreen:

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 18.05.2009 16:47

tak on se nechce přiznat ,že to neumí kočírovat :lol: ten motor je ale 92KW má šestku a je i v KUGA :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od SilverGhost » 19.05.2009 13:06

Tvoje odkazy na mé řidičské umění mě nechávají v klidu, nemám zapotřebí Ti něco dokazovat 8) Naštěstí vnímám Tvůj smysl pro objektivitu, když například v předchozích příspěvcích poctivě zmiňuješ, že tam opravdu nějaké mouchy jsou. Já taky objektivně přiznávám, že ten motor je třeba na dálnici při 120-160 jako rybka ve vodě, tam jsem s ním zcela spokojen, i přes nějaký ten hluk.

Mnohem raději bych se vrátil k tématu a poslechl si nějaké uživatele, kteří mají zkušenosti s jízdou 1.6tdci i 1.8tdci a mohou porovnávat. Já sám takovou zkušenost nemám. Znám pouze jednoho uživatele, který tvrdí, že s 1.6tdci v C4 se mu jezdí lépe než s 1.8tdci FFII.
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od SilverGhost » 19.05.2009 13:14

Mimochodem, tím, že se 1.8tdci tak úporně brání vydat se pod řekněme 1600ot a v podstatě trochu nutí většinu řidičů pohybovat se ve vyšších otáčkách, mohla by mít menší náchylnost na poškození dvouhmotového setrvačníku. Ty nelibé pocity motoru totiž dokáže ignorovat opravdu jen ignorant :lol: :mrgreen: Má někdo potvrzení nebo vyvrácení pro mou teorii ? :P
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Igy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 132
Registrován: 30.04.2009 21:40

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od Igy » 19.05.2009 13:31

Jazdil som na 1,6 TDCi 80kw (len par km) a mam 1,8TDCi ktore pouzivam takmer denne. Tiez mam odskusany aj 2.0 TDCi 100kw. Kedze kupujem auto a skusal som vsetky motorizacie a niektore viackrat tak mozem porovnat z tych testovacich jazd spravanie tychto motorov len povrchne.
Pri 1,8ke je citelný turboefekt kedy auto zrazu zabere. Takyto jav na kazdom z tychto dieslov ale nie az tak znatelny. Pri 1,6 a 2,0 litrovom motore je ten tah rovnomernejsie rozlozeny a spravanie motoru sa da viacej prirovnat benzinu. Netvrdim ze 1,8ka je lepsia a ani ze je horsia ako ostatne motory, len opisujem jej spravanie. Mne sa ten turboefekt paci, clovek zrazu pociti silu motora, na druhej strane musi vediet v ktorych otackach ju dosiahne aby vedel naplno vyuzit potencial tohoto motora. Preto z tohto hladoska sa mi javi 1,6 a 2,0 ako viac kultivovany motor ako 1,8.
Navyse na novom 1,8 TDCi s 30k km uz pocut pri vypnuti motora klepnutie zotrvacnika. Na dalsej 1.8 s cca 80k zotrvacnik bolo pocut aj pri jemnom pridavani okolo volnobehu. Pri 1,6 a 2,0 som tento jav neodpozoroval ani pri autach s s cca 100k km. To je moj subjektivny pocit z tychto motorov.
Focus Cmax 1.8 TDCi Ghia 2006

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 19.05.2009 13:39

Promiň ,ale musel sem si trochu rýpnout nevim co chceš srovnávat ,když je to uplně jinej motor 1,6 jede naprosto plinule a je to moderní naftovej motor ,ale tady je archaická 1,8 dost dobře popsaná myslím že ty informace které se sem navalily jinde neseženeš a srovnávat starou generaci a poslední generaci tdci navíc ta poslední dělaná s PSA opravdu neni na místě ten rozdíl je snad jasný každýmu normálně uvažujícímu člověku ámen :wink: Mouchu má ,ale i sní se dá dost dobře jezdit ve 150 jo to je pohoda a mě rozhodně nic nedokazuj tys to na sebe řek sám ,ale dost dohadů ,nechtěl sem nikoho nějak urážet a jestli se tě to dotklo pardón .
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od SilverGhost » 19.05.2009 13:55

Vtipné hlavně je, že mike123, co potřeboval tak moc poradit, se tady už neukázal :P Ne, že by to bylo první fórum :mrgreen:

ad Igy ... tak to vypadá, že moje teorie s dvouhmoťákem neprošla ...
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Igy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 132
Registrován: 30.04.2009 21:40

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od Igy » 19.05.2009 14:17

SilverGhost píše: ad Igy ... tak to vypadá, že moje teorie s dvouhmoťákem neprošla ...
No ja to vidim tak ze vzhladom na vyssie opisany problem pri rozbiehani skor bude trapeny v nizsich otackach dvojhmotak pri 1,8ke ako pri ostatny. ale to je nazor laika. :wink:
Focus Cmax 1.8 TDCi Ghia 2006

Uživatelský avatar
Jozef
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 912
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trnava - SK

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od Jozef » 30.05.2009 15:51

Ak chcete porovnavat vykonove parametre dieslov 1,6 1,8 a 2,0, tak si pozrite vypisy z merania:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=90
Ford Focus II TREND kombi 1,6 TDCi 66 kW, 2007, Moondust Silver

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti