Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Ma.rt » 13.12.2009 00:00

no hlavne to, ze si nejsem jist, ze bych to dal pak zase dohromady :mrgreen:
zadruhy vubec na to nemam cas a nevedel jsem, jak to vypada a nechtel riskovat jeste vetsi prusvih :mrgreen:
a zatreti mechanik mi rikal, ze vymena jen klapek se provadela driv, ze na to byla nejaka opravna sada a neosvedcilo se to... tady myslim, ze nema presne informace, ale nerikal to proto, ze by chtel mit vetsi kseft. jelikoz ja jsem levej, tak jej vzdycky poprosim, aby se podival na to ci ono a vzdycky mi rekne, ze je to jeste ok, ze to neni treba menit/opravovat. Kdyby chtel, tak to povymenuje a ja to nepoznam, ze to jeste nebylo treba.
motor je subjektivne stejne hlucny jako predtim, ale zmizelo to klapani.
Holt vy sikovnejsi usetrite... :wink:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Puk*
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 15.12.2009 15:55
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Puk* » 15.12.2009 16:25

Ahoj,
Mondeo mam krátce a hned řeším problém s klapkami - ale před koupí jsem o teto konstrukční vadě benzinů věděl.

O víkendu jsem mel otevřený motor a sundaný kryt motoru a zaslechl jsem divný plastový rachot klapek ... V krátké době se rachot začal stupňovat. Dost mě to vylekalo a tak jsem auto raději zavezl mechanikovi a on je pro jistotu vydělal. Byly hodně jetý, ale mechanik tvrdil, že si nedovede představit jak by se mohly urvat a nasát do motoru... No ale jistota je jistota.

Je tu někdo komu se ty klapky opravdu dostaly do motoru? A co se vlastně urve? Rozpadne se klapka, nebo ten domeček se rozlítne? Jestli je celá klapka nasunutá na té ose, tak to by v tom saní musela rachotit dalších 200tis km aby se rozpadla vejpůl ...

Zatím budu jezdit bez klapek a na jaře bych koupil novy a nechal je namontovat. Zatím mě demontáž klapek stala 800,-. U Fordu chtěli 7.616,- za sání a 800,- za práci :( NO vzhledem k tomu, že musím měnit (mimo jiné) zadní tlumiče, tak ušetřený peníz stejně vrazím do auta :)
Ford Mondeo 1.8i 92kW / 2001 / Kombi - Silver

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 15.12.2009 19:35

první přízpěvek a ty se ptáš, jestli je tu někdo komu se to dostalo do motoru, to je provokačka ????? :evil: četl si první přízpěvek ?? klidně ti pošlu pro tvýho mechanika číslo a můžu mu poslat ještě díly z sání co mi sku..l motor :idea: :evil: :!:

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Kóťa » 15.12.2009 20:34

Bobane,myslím,že to není provokace.Jen si Puk nečetl vlákno od začátku...
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 15.12.2009 20:36

já vím, ale první přízpěvek a já se ho snažil dělat tak koplexně aby to řeklo nováčkům co nejvíc a ještě je to rok co sem se poprvé projel s novým motorem

Uživatelský avatar
Puk*
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 15.12.2009 15:55
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Puk* » 15.12.2009 20:37

Ahoj,
Omlouvám se Ti, na toto vlákno jsem "skočil" z jiného odkazu až někam do druhé půlky vlákna kde je popis demontáže.
Má otázka není provokace! Teď jsem si přečetl i ten začátek vlákna. Tam je vše na co jsem se tak "blbě" ptal. Tak ještě jednou omluva. Příště budu pozornější :)
Ford Mondeo 1.8i 92kW / 2001 / Kombi - Silver

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 15.12.2009 20:40

pohoda :-) ať tu najdeš vždy to co budeš hledat a ať se ti s náma líbí :idea: :wink:

Uživatelský avatar
Puk*
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 15.12.2009 15:55
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Puk* » 15.12.2009 21:22

Tvůj popis problému je skvěle udělaný :) Pošlu ho mechanikovi, aby mi věřil, ze jsem po něm nechtěl nějakou haluz. Alespoň pomůže i dalším co za ním přijedou s rachotícím Mondeem. Já sem vůbec rád, že jsem našel mechanika, který sice pochybuje, ale udělal to co jsem po něm chtěl. A ještě to udělal za slušný peníz ...

PS: Díky za přivítání ;)
Ford Mondeo 1.8i 92kW / 2001 / Kombi - Silver

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Ma.rt » 15.12.2009 21:38

cece ja kdyz videl ty me klapky, tak me napadlo taky, hergot, jak se to muze urvat.. pry fakt muze, ale po velkem najezdu. takze by to asi do 200tkm vydrzelo,ale treba taky ne...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 15.12.2009 21:42

měl sem najeto 130t dle servisky, auto sem si sám dovezl, ovšem může být zakopaný pes i jinde, měl to starej chlápek a jezdil pravděpodobně stylem traktor a tudíš klapky stále v pozici kdy maj výřit = chvění. může to vydržet 130 a i 250t km, ale kdo vám zaručí, ýe vám to vydrží ?

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od koumess » 22.12.2009 00:04

takže zatím na první vyjetou nádrž s novýma klapkama je spotřeba 8,7 l na sto. Za stejných podmínek bez klapek bych ji vyjel tak za něco přes devět (9,1 -9,3). Jak se dalo předpokládat,rozdíl je poměrně zanedbatelnej. Při těžší noze bude rozdíl ještě menší...
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 22.12.2009 10:59

Bez klapek se dá jet i za méně jako s klapkama.Ty klapky nahrazuje cit v noze na pedálu, která dává o dosti citlivěji otevření jen jedné klapky plynu. Klapky v sání vytváří dvojí sání, pro nízké a pro vysoké otáčky. Při nízkých otáčkách je třeba většího proudění vzduchu,klapky zavřeny, protože motor nevytváří tak vysoký podtlak pro plnění válců. Pro plnný výkon zase opačně co nejvíce otevřené sání. Bez klapek v nízkých otáčkách to jde znát, když se přidá více plynu, tak motor nejde za plynem, stačí trochu ubrat na půlku a auto okamžitě vystřelí. Pak jen stačí jen optimálně plyn polechtat a výsledek této souhry je znát na nižší spotřebě při dosti vysokém jízdním průměru. Vše však záleží na této souhře , kterou udělá jen noha, podtlak tak jemně to nemá šanci doladit. A není třeba o mnoho více přidávat při naloženém autě.
Když shrnu poznatky o klapkách, tak pro zkušeného řidiče motor bez nich je přínosem , opak je problém na spotřebě a výkonu do 3000 ot/min. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Puk*
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 15.12.2009 15:55
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Puk* » 27.12.2009 19:35

Ahoj všem,
ve volné chvilce jsem udělal pár fotek klapek, které mi mechanik vypreparoval.
Jednu dávám do přílohy. Podobně na tom byly i ty ostatní. To boční uložení je pěkně vymleté.

Trochu mě zarazilo, že mi mechanik nevydělal i ty domky. Snad to nebude dělat problémy. Při demontáži kapánek pokroutil tu nosnou osku. Nevíte kde se dá sehnat? Nejlépe někde v Brně :) Chci tam ty klapky dát zpět - samozřejmě nové. Díky.
Přílohy
Klapka sání po cca 134tis km
Klapka sání po cca 134tis km
Ford Mondeo 1.8i 92kW / 2001 / Kombi - Silver

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od koumess » 27.12.2009 20:33

ono je lepší tam ty domky nechat skrz vedení těsnění.
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

spar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 29.12.2009 14:14

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od spar » 29.12.2009 15:03

Ahoj vsem,
mam stejny problem se sanim... (to asi proto, ze mam Mondeo 2001 benzin 81kW :). Cca pred rokem jsem u Forda nechal menit cele sani a moje zkusenost je momentalne takova, ze pokud se venkovni teplota pohybuje kolem 0 a nize, neni slyset nic, pokud je venkovni teplota vyssi slysim obcas stejne zvuky jako pred vymenou sani. Ted resim co s tim a docela me to nervuje (znamy v servisu auto 2x kompletne prohledl, vymenil kladku a vlnovec, o sani tvrdil, ze tam nejaka vule je, takze ve finale to oznacil za jedinou moznou pricinu.. Me to pripada divne, aby nove sani nevydrzelo ani 15.000km (to si spise nekdo v servisu pomohl k novemu a mel dal jete... :x ).... Nicmene myslite, ze venkovni teplota muze mit takovy vliv na sani (pokud to tedy vubec je problem sani...) ?
Diky

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů