... tak přesně tohle mě taky čeká. Další vypečenost, co se na benzíňáku nevyskytujemirec1000 píše:bola to kladka, ktorá je spojená s alternátorom - pekne vymlátená
cvrdlikání motoru 1,8TDDi
- jenikHK
- Moderátor

- Příspěvky: 3135
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: cvrdlikání motoru 1,8TDDi
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor

- Příspěvky: 3135
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: cvrdlikání motoru 1,8TDDi
Mění pouze kladku napínáku a nebo celý napínák? Kdyby se ložisko v kladce vysypalo 2x za sebou, OK, mohlo být špatné z výroby a měl jsi smůlu, ale tohle z hlediska pravděpodobnosti silné kafe. Podezříval bych, zda nemůže být kladka usazená nějak nakřivo - kdyby to totiž zatěžovalo kladku (resp. ložisko) osově, vydrželo by pak podstatně míň. K tomu by mohlo dojít např. kdyby se už někdy kladka natvrdo zakousla (k čemuž asi došlo, když říkáš odtah), řemen se sklouzl a něco ohnul. Chtělo by to vzít rovné dlouhé pravítko nebo laťku a zkusit, zda jsou všechny kladičky v rovině, ale přístup tam je na draka, takže se to snáz říká než dělá. Nic jiného mě nenapadá.Viktor píše:Potřebuji poradit,
mám fofo 1,8 TDCI se 198 000 km (kupované nové) a budu již po 4-té měnit napínací kladku klínového řemene.
Díky.
Osobně jsem kladky měnil ve 140 tis, což teda není žádná sláva, ale mohlo to být i horší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jur
- Nováček

- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.02.2008 19:42
- Bydliště: NM SK
Re: cvrdlikání motoru 1,8TDDi
Ja som menil obe v sobotu. Auto ma 116000 km. Moc to nevydrzalo.
Napinacia dost hucala a pri toceni bolo citit ze uz nie je v dobrom stave. Asi by este nieco vydrzala ale nechcem riskovat aby som niekde ostal visiet. Druha napinacia bola uplne zla a pridierala sa. Kyvala sa do bokov tak zhruba 1cm. Remen som dal tez novy. Bol uz popraskany.
- Viktor
- Nováček

- Příspěvky: 16
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: cvrdlikání motoru 1,8TDDi
Asi jenom kladku, ale 100% to nevím. Také mě napadlo, že tam budou působit nějaké axiální síly na které to ložisko není dimenzované. Teď je auto v servisu, tak uvidím. Dnes mi technik volal, že auto nějak nestartuje, tak se na to mrkli a zjistili, že nefunguje ani jedna žhavící svíčkajenikHK píše: Mění pouze kladku napínáku a nebo celý napínák?
Ještě k té kladce:
Průběh je vždy stejný. Ozve se prasknutí od motoru a ložisko začne chrčet. To trvá tak ca. 5 km, pak se ložisko zadře (přestane dělat kravál) a chvíli běhá řemen po stojící kladce čímž se buď přetrhne nebo sklouzne dolů, no a pak už ztuhne řízení, rosvítí se dobíjení a je vymalováno.
Ford Focus 1,8 TDCi 74kW 2004, Ø 5,7l/100km, 333 335 km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


