CHIP motoru 1.6 16V

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od Marťas » 15.02.2010 12:56

KH : Nekterym to proste nevysvetlis :). Kdyz uz chip na atmosferu, tak pouze po komplexnich upravach (sani, vyfuk, vacky....atd) pouze pro finalni doladeni - a ne se seriovou ECU, ale plne programovatelnou.
Pak je ale levnejsi varianta 1.6-ku prodat a koupit neco s vetsim vykonem uz v serii...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
sid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 15.05.2009 00:06
Bydliště: Brno

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od sid » 15.02.2010 13:08

killerhammer píše:uprava, ktora ti na 1.6tke prida +7kW a +20Nm nemas sancu poznat na ceste :!:
to je na urovni placebo efektu :!:
nema zmysel do toho davat peniaze :idea: :wink:
(aj pri merani na brzde existuje chyba, +/- 5 kW ti nikto rozdiel na brzde nenameria, je to na urovni chyby pri merani)

slaby atmosfericky motor sa samotnou upravou RJ neda upravit k vyssiemu vykonu ani k nizsej spotrebe, kto tvrdi opak, je podvodnik. jedine, zeby seria bola z vyroby nejakym sposobom elektronicky pridusena a to si ziadny vyrobca urcite nedovoli :wink:

mozes postupovat jedine upravami okolo motora (nasavanie, chladenie nasavaneho vzduchu, vyfuk, katalyzator), presne ako to robia v motosporte
a ked mas viacej penazi, tak pridanim kompresora, ci turba, vrtanim valcov a dalsich a dalsich technik :idea: 8)
No ja si naopak myslím , že zvýšení mk z 146 na 165 Nm je odpoznatelné a v případě , že mk bude posazen do nižších otáček tak i dost přínosné pro komfort jízdy .
Pbjun to chce přeměřit před a po tak by měl mít realný hodnoty .
Na druhé straně to má i úskalí , kdy špatně naprogramovaná ŘJ může motoru ublížit
Ford focus II 1,8 HB 2007
Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od pkadecka » 15.02.2010 14:27

Můj názor: když chceš silný auto, máš si ho koupit rovnou a ne si koupit slabý a pak ho nějakým pochybným způsobem vylepšovat.

Když už chceš vyhodit za něco prachy, tak nech udělat nějakou tu údržbu motoru, sem tam něco vyčistit nebo vyměnit apod.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od killerhammer » 15.02.2010 15:08

podla mna, taketo upravy maju zmysel bud
- v motosporte, ak sutazis v nejakej kategorii, kde ti pravidla nepovoluju vacsi objem ako 1600cm3 :wink:
- potom pri benzinovych a dizlovych turbo motoroch, kde za relativne malu zmenu v agresivnejsom spravani RJ ziskas navyse desiatky koni a desiatky Nm. a tam to urcite nie je placebo efekt lebo +50k/+90Nm (to je napr. bluefin chip na focus ST) vidi na brzde a citi v aute kazdy laik :idea:

inac, ako pisu viaceri vyssie, jednoduchsie je predat co mas, a kupit nieco silnejsie :idea: :!:
Ford S-Max 2.0 TDCi, LimitedX 2014, 120kW, Frozen White Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek
bolo: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT GhiaX 2007, 85kW, Ocean Blue Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od pkadecka » 15.02.2010 15:27

Tak, u turbomotorů to má asi význam, ale u těch dieselů jsem taky slyšel něco jako "navíc 10% výkonu a 100% emisí" - a udělat z už tak dost čoudícího a smrdícího dieslu ještě víc čoudící a smrdící diesel, to je důkaz bezohlednosti majitele. Viděl jsem jednou v TV záběry nějaký žlutý fabie na okruhu, teda žlutá byl zřejmě původní barva, vzadu kolem vejfuku byla černá jak uhel (to nemyslim jen v bezprostřední blízkosti vejfuku, to auto bylo slušně zasraný až po sklo).

Pak taky motor to je hromada součástek a někdy i výrobce dělá několik variant postavenejch na jednom společnym základu, ale vyšší výkon znamená IMHO vyšší namáhání motoru a dalších součástek. Výrobce to samozřejmě ví, takže kromě nahrání jinejch dat do ŘJ do těch motorů montuje i jiný balíky dílů rozdílný kvality a ceny. Chiptunner to možná ví taky, ale neřeší to, prostě zvedne výkon (pokud to umí) přehráním těch dat a v motoru pak může něco rupnout. Jednou jsem o tom slyšel, ale nemůžu s jistotou tvrdit, že to bylo zrovna tím chipem - byl to Seat Alhambra s TDI motorem, jednou se majitel rozjel, ozvala se rána a urvala se nějaká hadice. Auto dál nejelo, asi to byla důležitá hadice.
Naposledy upravil(a) pkadecka dne 15.02.2010 16:34, celkem upraveno 1 x.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od Marťas » 15.02.2010 15:59

Videl jsem nazivo jedno "rozstrelene" turbo naseho lokalniho "hip-hopera" na Superbu TDi. Oprava ho vysle na cca. 45.000kc :wink:. Musel kvuli tomu prodat svoje bling-bling chromy :D
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
SkylineGT-R
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Spisska Nova Ves, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od SkylineGT-R » 15.02.2010 17:19

Pisete tu o samych extremoch, nebavime sa tu o turbo-motoroch ani diesloch. Navysenie o 10k nie je extremna zataz naviac. 10k a 20 Nm za 7600 Kc mi za to stoji. Urcite to je jednoduchsie, ako auto predavat a kupovat 1.8. Ano, nemaju vyznam extremne upravy za 50 tis. Kc a viac, vtedy treba vymenit auto, v principe s tym suhlasim, ale realita je casto ina. Stavim sa, ze Focus I. v takom stave aky mam s 39 tis. km ani neexistuje a nikto by financne uz neocenil jeho stav. Na vymene by som najskor poriadne prerobil. Naviac to jemne doladovanie svojho milovaneho auta cloveka bavi, nie je to stale len o vyhodnosti a racionalnom uvazovani. To ale urcite viete.
Focus I. 1.6 16V Gold 2004 5dv., K&N, Supersprint, Momo. Bridgestone Turanza ER300

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od cr4sh3r87 » 15.02.2010 17:42

killerhammer píše: slaby atmosfericky motor sa samotnou upravou RJ neda upravit k vyssiemu vykonu ani k nizsej spotrebe, kto tvrdi opak, je podvodnik. jedine, zeby seria bola z vyroby nejakym sposobom elektronicky pridusena a to si ziadny vyrobca urcite nedovoli :wink:
Hloupost. Samo že se dá upravit k vyššímu výkonu. Rezervy tam jsou díky Emisní normě, kterou automobilka při ladění musí dosáhnout, ty se ovšem na ni můžeš vyprdnout :)
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od killerhammer » 16.02.2010 10:50

myslel som vo vyzname, vyrazne zvysit :idea:
samo, ze sa da zdvihnut o par kW a par Nm
a o tomto hovorim, ze nema zmysel do toho investovat
ale je to individualna zalezitost, kto xce zdvihnt o tych par kW alebo Nm nech si to kupi, len nech od cipu necaka +50k/+100Nm ako je to pri turbo motoroch :idea:
ja by som to nekupil, uz len z toho dovodu napr., ze +5kW navysenie sa neda spoznat pocitovo v aute vobec a na brzde tiez nie :!:
ja ked som bol na brzde s neupravenym 1.6 focusom tak mi v troch meraniach namerali postupne 86kW, 87kW a 89.1kW, cize len v tychto 3 meraniach bol rozdiel 3.1kW (na 85kW motor) co je chyba skoro 5%
cize po takomto cipe o par kW navyse vobec nemusis na brzde nic namerat, alebo ta nepresny vysledok z brzdy moze oklamat pozitivne aj negativne 8)
Ford S-Max 2.0 TDCi, LimitedX 2014, 120kW, Frozen White Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek
bolo: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT GhiaX 2007, 85kW, Ocean Blue Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: CHIP motoru 1.6 16V

Příspěvek od pbjun » 16.02.2010 17:32

No ja se nebavim o nemyslenem chipu ale i o jinych upravach. A duvod proc chci upravovat stavajici auto - mam tam novy motor a kupovat misto toho neco co ma najeto buh vi kolik nema vubec smysl. Chci trochu poupravit krivku coz ti borci umi. Navyseni vykonu az tak nutne nepotrebuju, auto jede velmi dobre.

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning - 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host