Zaškubání motoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 22.03.2009 08:09
Zaškubání motoru
Zdravím, buď neumím hledat a nebo tady můj problém není.
Mám FoFo 1.8 TDCi rv 2009, 23000 km.
Poslední asi 2 měsíce se stává, že při 3. rychlostním stupni v otáčkách cca 1700 - 2000 a při konstantním držení plynu při stoupání se motor rozcuká. Dělá to prostě jenom při zátěži a jen v těchto situacích. Jakmile trošičku přidám tak to zmizí.
Na jinou rychlost to nic nedělá a při vyšších nebo nižších otáčkách taky ne. I ta 3ka je v jiných otáčkách v pohodě. Prostě všechno funguje skvěle až na tuhle situaci.
Měli byste prosím nějaký nápad co by to mohlo být?
Děkuji
Neyo
Mám FoFo 1.8 TDCi rv 2009, 23000 km.
Poslední asi 2 měsíce se stává, že při 3. rychlostním stupni v otáčkách cca 1700 - 2000 a při konstantním držení plynu při stoupání se motor rozcuká. Dělá to prostě jenom při zátěži a jen v těchto situacích. Jakmile trošičku přidám tak to zmizí.
Na jinou rychlost to nic nedělá a při vyšších nebo nižších otáčkách taky ne. I ta 3ka je v jiných otáčkách v pohodě. Prostě všechno funguje skvěle až na tuhle situaci.
Měli byste prosím nějaký nápad co by to mohlo být?
Děkuji
Neyo
Ford Focus kombi r.v. 2008/10, 1.8 TDCi, béžová CHILL
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 22.03.2009 08:09
Re: Zaškubání motoru
tomason:
Ještě ne, zatím zjišťuju okolo.
Auto je v zaruce tak by snad neměl být problém.
Pokud cíleně tu situaci nevyvolám tak je vše ok.
Ještě ne, zatím zjišťuju okolo.
Auto je v zaruce tak by snad neměl být problém.
Pokud cíleně tu situaci nevyvolám tak je vše ok.
Ford Focus kombi r.v. 2008/10, 1.8 TDCi, béžová CHILL
- Meda
- Pokročilý
- Příspěvky: 557
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaškubání motoru
Když je v záruce tak to řeš v origo servisu 

-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zaškubání motoru
Inak...co prispevok,to problem s dizlakmi
a zvlast v tomto pocasi 


- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Zaškubání motoru
aspon raz za rok si mozeme, my benzinaci, povedat, ze sme kupili s rozumom 

-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zaškubání motoru
Svedska benzinova T5-ka startuje v tychto mrazoch tusim este lepsie 

- Peter5
- Junior
- Příspěvky: 320
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zaškubání motoru
Skusal si natankovat ine palivo? len tak pre istotu.
Focus 2008 facelift, 1.6 TDCi 66KW, Trend X, siva sea
Ford Kuga 2014, 2,0TDCi AWD, Powershift,
Ford Kuga 2014, 2,0TDCi AWD, Powershift,
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 22.03.2009 08:09
Re: Zaškubání motoru
Peter5:
Jen co dojedu nádrž tak tam naleju Vervu od Benziny. Mam s ní dobré zkušenosti. No a uvidim.
Myslel jsem si, že to je mrazem, ale občas to udělalo i při teplotě kolem 10 stp.
Jen co dojedu nádrž tak tam naleju Vervu od Benziny. Mam s ní dobré zkušenosti. No a uvidim.
Myslel jsem si, že to je mrazem, ale občas to udělalo i při teplotě kolem 10 stp.
Ford Focus kombi r.v. 2008/10, 1.8 TDCi, béžová CHILL
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Zaškubání motoru
POdľa mňa je to o vstrekoch - ťažko sa to vysvetľuje, ale za určitých podmienok môže dôjsť k istej "nestabilite" chodu - keď to nahlásiš v servise, mali by napichnúť IDS diagnostiku do auta a ísť to s ňou urobiť zasa - tam je možné nájsť podrobné podmienky v tom čase - a potom ti nanovo "nakalibrujú" vstrekovač(-e) - aby RJV(riadiaca jednotka vstrekovania) mala možnosť využívať korekčné rozhranie vstrekovanej dávky, ktorého objem korešponduje s potrebami RJV - teraz sa to dostalo pri niektorom vstrekovači už za rozsah tolerančného poľa pre korekciu vstrekovanej dávky. Je to ale do istej doby iba kozmetický problém.
Ak by to bolo auto s vyšším počtom km, tak by daný vstrekovač vymenili na iný valec - aby zistili, či to nie je problém kompresie motora - to ale býva tak pri "medveďoch"(mercedesoch) s 200-400tkm. Tuším býva problém druhý valec - prečo neviem. Ak sa nerovnomernosť prenesia na iný valec spolu so vstrekovačom, tak je problém vo vstrekovači, ak ostane je v háji kompresia - ale to je už o inom.
Toľko môj názor...subjektívny.

Ak by to bolo auto s vyšším počtom km, tak by daný vstrekovač vymenili na iný valec - aby zistili, či to nie je problém kompresie motora - to ale býva tak pri "medveďoch"(mercedesoch) s 200-400tkm. Tuším býva problém druhý valec - prečo neviem. Ak sa nerovnomernosť prenesia na iný valec spolu so vstrekovačom, tak je problém vo vstrekovači, ak ostane je v háji kompresia - ale to je už o inom.
Toľko môj názor...subjektívny.




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Zaškubání motoru
Nech si přehrát ŘJ od výroby to může mít přísný režim na vstřik paliva ,aby to plnilo normy.Není to žádná tajnost,že si lidi stěžují na cukání a podobné nešvary,servis pak nahraje přijatelný soft. možná to bude i tento případ.Pokud to neni v naftě teda.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Junior
- Příspěvky: 392
- Registrován: 07.05.2009 22:54
- Bydliště: Bratislava,Kosice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaškubání motoru
Aj ja chcem necukavy soft:)
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10.04.2010 17:15
- Bydliště: Trutnov
Re: Zaškubání motoru
Zdravím kolego,
Vypozoroval jsem přesně ten samý problém.Mám 1.6 TDCI najeto už 190t a pozoruji to cca 40tis km taky a zatím to nekleklo.Dočetl jsem se,že se zřejmě jedná
o regulaci egr ventilu v těchto kritických otáčkách , u mě to je 1950-2000.Zkouším také vervu,Vif a jiné serepetičky ale asi jsou ty vstřikovače zanešené stejně.
Chystám se v blízké době na rozvody a filtry a jsem zvědavý jestli bude nějaká změna. Psal jsem Fokimu jestli by se mi na to nemrkl,ale zatím neodepsal.
Doufám ,že se problém nezhorší a nebudu muset někde nechávat repasovat ,kalibrovat vstřikovače nebo turbo atd . Napiš jestli jsi něco zjistil ty .
Dík Robin
Vypozoroval jsem přesně ten samý problém.Mám 1.6 TDCI najeto už 190t a pozoruji to cca 40tis km taky a zatím to nekleklo.Dočetl jsem se,že se zřejmě jedná
o regulaci egr ventilu v těchto kritických otáčkách , u mě to je 1950-2000.Zkouším také vervu,Vif a jiné serepetičky ale asi jsou ty vstřikovače zanešené stejně.
Chystám se v blízké době na rozvody a filtry a jsem zvědavý jestli bude nějaká změna. Psal jsem Fokimu jestli by se mi na to nemrkl,ale zatím neodepsal.
Doufám ,že se problém nezhorší a nebudu muset někde nechávat repasovat ,kalibrovat vstřikovače nebo turbo atd . Napiš jestli jsi něco zjistil ty .
Dík Robin
- Milinko
- Zkušený
- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zaškubání motoru
mě se něco podobného stávalo také. Při jízdě na 5.rs jsem občas cítil škubání motoru, takže jsem musel podřadit na 4.rs a potom znova na 5 a už klid. Nedlouho na to mě kolem těsnění vstřiku začaly unikat splodiny, nechal jsem tedy vyměnit těsnění,udělal rozvody a cukání je fuč.
Myslím, že to bude těma vstřikama
Stejně budu muset nechat ty vstřiky prohlédnout, protože ten jeden kolem kterého to fičelo je asi špatný - projevuje se to nekultivovanosti motoru, často,dle počasí, se dost třepe,vibruje.
Myslím, že to bude těma vstřikama

Stejně budu muset nechat ty vstřiky prohlédnout, protože ten jeden kolem kterého to fičelo je asi špatný - projevuje se to nekultivovanosti motoru, často,dle počasí, se dost třepe,vibruje.
- cyberax
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.04.2009 18:34
Re: Zaškubání motoru
Mam ten isty problem. Motor 1.8TDCi 85kW 13000 km. Tankujem iba Shell, takze kvalita nafty by mala byt aka-taka. Tak som bol vo Forde nahrali novy soft, auto islo lepsie, ale stale to trhalo. Tak som isiel minuli tyzden znova do Fodru, auto bude mat 1 rok tak nech spravia servisnu prehliadku + nech sa pozru na to trhanie. Vysledok: auto zatial 4 dni v servise, opravene ma byt na buduci tyzden, ze cakaju na nahradne dieli. Predbezna cena opravy je 1800,- EUR, nastastie uznali zaruku, takze to zaplatia oni. Ukazovali mi zoznam veci co sa meni, vsetko si nepametam, ale hlavny problem bude vadna vstrekovacia triska. Dalsia vec - zisteny unik oleja, nutna vymena tesneni + tecie to do rozvodov, takze + kompletna vymena rozvodov. A zaujimavost v palivovom filtri sa nasli volake kovove piliny, cize + novy pal. filter.
ex. Ford Mondeo Titanium 2,0 TDCi 103kW r.v.2010
ex. Ford Fiesta MK6 1,4 TDCi 50kW r.v. 2008
ex. Ford Focus 1,8 TDCi 85kW r.v.2009
teraz Land Rover Discovery 3 2,7 TDV6
ex. Ford Fiesta MK6 1,4 TDCi 50kW r.v. 2008
ex. Ford Focus 1,8 TDCi 85kW r.v.2009
teraz Land Rover Discovery 3 2,7 TDV6
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host