PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
masox
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 719
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lipník nad Bečvou

PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Příspěvek od masox » 14.06.2006 06:41

PÁNOVÉ, KONEČNĚ SE PŘIBLÍŽID DEN "D" A JÁ JEDU V SOBOTU VYMĚNIT FILTRY SVÍČKY A OLEJ - PŘI TÉTO PŘILEŽITOSTI JSEM SE CHTĚL POZEPTAT - JELIKOŽ NEVÍM CO TAM JE ZA OLEJ, JESTLI JE NUTNÉ PROVÉST PROPLÁCHNUTÍ, NEBO MUŽU JEN VYMĚNIT. POPŘÍPADNĚ MI DOPORUČTE NĚJAKÝ PŘÍPRAVEK NA PROPLÁCHNUTÍ.
MASOX
FORD focus 1,6 16V SEDAN - 1999 GHIA brčál metla
Obrázek

Uživatelský avatar
bruno
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 658
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovácko- Kudlovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bruno » 15.06.2006 11:21

Proplachovat za každých okolnstí, proplachovat!!!
Zvlášť když nevíš co tam je. Na každé benzínce dostaneš nějaké přípravky na proplach a vyčištění. Já doporučuju Wynns Motor Cleaner.
Ten dokáže udělat z oleje kapalinu řidší než voda. Problém je, jak to vypustit, když povolíš šroub, tak to stříká jako pod tlakem, ale za deset minut je všecko venku. Sám jsem to prodělal v sobotu
Ford Focus 1,6, 74kw,1999, 5 dv.
Ford Escort 1,4
Škoda 1000MB DeLuxe, 998ccm, 32,5kW, [b:ahtnc56m][color=#40BFBF:ahtnc56m]IRÉNKA[/color:ahtnc56m][/b:ahtnc56m]
Obrázek

Uživatelský avatar
masox
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 719
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lipník nad Bečvou

Příspěvek od masox » 15.06.2006 12:23

Díky za radu, jen mi ještě prosím napiš pracovní postup, vypustit starý olej a vyhodit starý filtr, nalít ten přípravek, projet, vypustit a vyměnit filtr a olej a hotovo.
Nebo musím ještě po výplachu ponechat starý filtr a dát nový olej - čily nový olej 2x, nebo se to ani nemusí projíždět, ale asi jo, ne aby se to dostalo všude a bude to i trochu mazat - nebo tam právě po výplachu musím nalít nový olej - syntetiku a znovu vypustit a nalít konečnou syntetiku.
Nerad bych totiž něco motoru provedl.
MASOX
FORD focus 1,6 16V SEDAN - 1999 GHIA brčál metla
Obrázek

Uživatelský avatar
masox
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 719
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lipník nad Bečvou

Příspěvek od masox » 16.06.2006 09:29

Tak už to vím - ani to není finančně náročný - 170 kč přípravek do starého oleje - odpoledne ho jdu koupit.
MASOX
FORD focus 1,6 16V SEDAN - 1999 GHIA brčál metla
Obrázek

Uživatelský avatar
masox
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 719
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lipník nad Bečvou

Příspěvek od masox » 19.06.2006 07:05

Tak propláchnuto, vyměněn olej, filtry i svíčky a navíc dotankován Racing a včera po cestě z Jeseníků jsem trhal asfalt při předjíždění.
MASOX
FORD focus 1,6 16V SEDAN - 1999 GHIA brčál metla
Obrázek

Uživatelský avatar
linki
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 28.01.2009 13:04
Bydliště: Ivančicko
Kontaktovat uživatele:

Re: VÝMĚNA OLEJE

Příspěvek od linki » 23.11.2009 21:27

zdarec bando. chtěl jsem se zeptat jestli je vhodný před výměnou motorového oleje proplachovat motor. A jestli jo, tak jak se to dělá a jak se jmenuje ten přípravek na proplachování. Díky moc za po moc :)
Obrázek
ford focus kombi 1,6 ghia 1999 (výbava 1 chlap+4 baby)

Uživatelský avatar
bruno
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 658
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovácko- Kudlovice
Kontaktovat uživatele:

Re: VÝMĚNA OLEJE

Příspěvek od bruno » 23.11.2009 23:45

určitě je to tady popsáno, ale poradím. Na jakékoli benzince koupíš přípravek do oleje, nebudu psát název, protože jich existuje celá řada. Ten naleješ ke starému oleji a podle návodu buď krátce projedeš, cca 3-5 km, nebo necháš jen 10 minut bežet motor. Potom vypustíš olej a vyšroubuješ filtr. olej je díky teplotě a přípravku řídký a dobře odtéká. Já osobně to nechám odtéct min. hodinu. Pokud bys chtěl vyčistit motor důkladně, zajeď do servisu, kde to udělají pod tlakem.
Ford Focus 1,6, 74kw,1999, 5 dv.
Ford Escort 1,4
Škoda 1000MB DeLuxe, 998ccm, 32,5kW, [b:ahtnc56m][color=#40BFBF:ahtnc56m]IRÉNKA[/color:ahtnc56m][/b:ahtnc56m]
Obrázek

Uživatelský avatar
linki
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 28.01.2009 13:04
Bydliště: Ivančicko
Kontaktovat uživatele:

Re: VÝMĚNA OLEJE

Příspěvek od linki » 24.11.2009 20:10

Bruno, díky za radu. Vse probehlo jak si popisoval a nyní si focusek jen chrochtá. ta smes na to čištění je fakt super :)
Obrázek
ford focus kombi 1,6 ghia 1999 (výbava 1 chlap+4 baby)

Uživatelský avatar
Cakra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: okres Kromeriz
Kontaktovat uživatele:

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Příspěvek od Cakra » 31.05.2010 21:47

Zdravím všechny. Focuse už nemám (zvítězilo klasické VW TDi), ale musím reagovat na výše uvedené příspěvky, co se týká tzv. "průplachu motoru" . Dle mého názoru jde o tzv."šokovou terapii" což je naprosto nepřijatelné !!! Za tu chvíli co motor běží před finální výměnou, rozpustí (dle návodu na letáku) nečistoty v motoru, ale to je právě ten problém, že náhle, navíc to v motoru částečně zůstane Pokud někdo koupí nové auto a majitel před ním jezdil na obyčejné sudové oleje (praktiky autorizovaných servisů), přiznávám, že je motor zevnitř z části znečištěn, ovšem je nesmysl myslet si, že naliju 3 dcl zázraku, nechám auto 10 minut bežet, vyměním olej a motor je vyčištěný... POZVOLNA ano (já jsem např praktikoval mot.olej schell a po ujetí prvních 1000 km nový olejový filtr - nejedná se o žádnou reklamu, ale ten olej má samočistící a hlavně POZVOLNÉ čistící účinky. Konkrétně octávie 1.9 tdi, focus 1.8 tddi, 1.6 16V , fábie 1.2 - 1.9 i 16V. Mé zkušenosti jsou takové že šoková terapie nemá dlouhodově žádný vliv na spotřebu, výkon, hluk motoru.. vždy záleží na kvalitním oleji, já vždy volil výše uvedený způsob s olejem se samočistícím účinkem ať už je to schell nebo nějaký jiný. Nelžu, nevymýšlím si, konkrétně u TDI jde poznat s těmito oleji nižší hlučnost a spotřeba motoru, bez ohledu na čistící přísady nebo lubrifilmy apod, všechno je to jen rek.trik, raději si připlatím za kvalitní olej se samočistícími schopnostmi, popř.vyměním po 1tis km ol.filrt než nalít normální olej + kupovat čisící přísadu a ještě lubrifilmy apod...finálně mě to příjde na stejné peníze a účinek bude úplně někde jinde..

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Příspěvek od petulak » 01.06.2010 17:20

A jaký je rozdíl mezi sudovým a 1l--5l-, balením oleje rozdíl? :shocked: :shocked: Jen rozdíl v balení a množstevní ceně. NIC VÍC. Kvalita oleje je stejná. Nehlásej tu bludy!
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Spread
Junior
Junior
Příspěvky: 361
Registrován: 11.02.2010 10:57
Bydliště: Praha

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Příspěvek od Spread » 01.06.2010 17:23

hmm.. tak na tuto temu by som si velmi rad precital fokiho reakciu :)
Galerka
Obrázek
Ford Focus 1.8TDCi 74KW 11/2002 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Příspěvek od kaminek » 01.06.2010 17:49

Cakra píše:Pokud někdo koupí nové auto a majitel před ním jezdil na obyčejné sudové oleje (praktiky autorizovaných servisů), ..
Petulák ,Cakra asi myslel to ,že bys nemusel dostat ten olej ,co ti řeknou ,že v sudě je ,a že ti dají nějaký laciný méně kvalitní ,protože mi obyčejní toto nemůžeme poznat
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Cakra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: okres Kromeriz
Kontaktovat uživatele:

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Příspěvek od Cakra » 01.06.2010 18:27

V první řadě bych chtěl říct, že já se tu snažím určitým způsobem pomoci a říct moje zkušenosti a názor, nevím, proč bych měl psát hned bludy a nevím co všechno, tady to není o útočení je to od slova "fórum" tak snad jsem to pochopil správně podstatu tohoto blogu. Samozřejmě klidně si poslechnu reakci všech, foki...atd. nevadí mi jiný názor, ale rozumný a argumenty a ne házení velkých řečí. Ano myslel jsem to tak, že ti řeknou máte tam to a to a nalijou ti úplně něco jiného, nemohu zase napsat, kde se to děje - to snad každý chápete, ale věřte mi, že takových servisů je mnoho...zkuste si ze srandy někdy dát svoje kontrolní rysky, proužky, části izolep na určitá místa (chytřejší určitě vědí, co je potřeba k tomu, aby se zkontrolovaly např.brzdy, vyměnil olejový filtr, palivový, pilový atd... a zkuste se jich také někdy zeptat co vám tam dávají za olej a z čeho to nalévají, nemám nic proti sudům, ale realita je taková že ze sudu obsah putuje do konve která slouží pro všechny tipy olejů, možná se to někomu budu zdát jako klamání lidí, a nepodstatná věc co tam mám za olej, hlavně že mažu a jedu, ale pro mě je to podstatné, ale to je určitě jiné téma.

Co se týká tzv. průplachu motoru a různých motor cleaner (nevím jaký je přesný název), tak zde zastávám pořád stejný názor, jedná se dle mého názoru o šokovou terapii, každý inteligentní člověk pochopí, že když něco běží 200tis km pořád stejně na stejný olej (nemusí být kvalitní) a obvzláště motory PD TDCi... atd jsou na to háklivé, když se tam lije co nemá..a postupně se karbonizuje motor a zanáší, tak co se stane ve válci, pístu, v celém blokou motoru když tam naliji emulzi a najednou se všechno to svinstvo (dle letáku) "ihned všechno rozpustí" a "vyčistí" co se asi stane s tím motorem když běží 10 minut a všechno to svinstvo tam plave, všechny ty usazeniny, všechem pordel, karbon, "saze"..jaký je pak důsledek, když motor 10 let zanášený se najednou rázem po 10 minutách "celý" vyčistí a všechno to svinstvo se nějak záhadně "ztratíL...

Zkoušejte to tak dále, někomu to motor vydrží, jinému se nakonec rozpustí celý :D .. trochu legrace musí být.. Když bych šel až do důsledku, tak bych musel vypustit olej, nalít nějakou emulzi (ne lít do oleje který má najeto už 15tis to je nesmysl) tuhle emulzi nechat kolovat v motoru, modlit ať to nic neudělá, pak nalít čistý olej, nechat kolovat, pak zase vypustit, opět nechat nalít emulzi, nechat kolovat a vypustit samozřejmě pokaždé měnit olejový filtr, pak vyměnit svíčky (jelikož přece ten motor pořád běží aji s tím rozpuštením svinstvem) a všechno to svinstvo náhle rozpuštěné koluje po motoru, pak vyčistit písty, kroužky, válec, sání, hlavu...prostě celý motor a pak nalít čistý olej a modlit se že je vše ok :D

Proboha nevymýšlejte nemožné ! Všechno to je šoková terapie ! Můj názor a zkušenost je taková, že je nejlepší pozvolna a kvalitiní oleje se samočistícími učínky, klidně po 5 tis. když vím že předešlý majitel lil olej špatná, vyměnit znovu olej aji filtr. Já sám za sebe používám schell, na tom není nic špatného, když to tady napíšu, zkušenosti mám pouze s tímto olejem a nikdy bych žádný jiný do auta nelil. Co se týká konkrétně focuse 1.6 zetec co jsem měl před tím, tak tam jsem také lil schel 5x30 a vše v pořádku, po dvou výměnách motor přestal žrát olej.

Je to nakaždém co si vybere, jaká olej a postup, ale jedno vím jistě, můj děta, táta i já říkám že na oleji NIKDY NEUŠETŘÍŠ a když liješ pořád od začátku kvalitní olej, nic víc nepotřebuješ.

Tak a teď se můžete všichni pustit do mě :)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Příspěvek od petulak » 01.06.2010 18:41

kaminek: vím,že se v servizech dějou nějaké šmejdoviny, ale s olejem si tam moc zahrávat nebudou, jelikož kdyby se ti poté stalo něco s motorem, vlivem nekvalitního oleje, dá se to chemickým rozborem dobře zjistit, a to jsou nemalé peníze pak pro ten serviz. Jednou jsem toto řešil kolegovi, a serviz to pros..., na celé čáře. Zaplatil vše ten serviz. A le to bylo u Škoda servizu. To tě spíš ošulí nějakej kamarád kamaráda, kterej zná kamaráda, kterej má známého mechanika v tý a tý garáži.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Cakra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: okres Kromeriz
Kontaktovat uživatele:

Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE

Příspěvek od Cakra » 01.06.2010 18:55

kaminek: vím,že se v servizech dějou nějaké šmejdoviny, ale s olejem si tam moc zahrávat nebudou, jelikož kdyby se ti poté stalo něco s motorem, vlivem nekvalitního oleje, dá se to chemickým rozborem----
Mě by jen zajímalo, když házím bludy, kdo ten rozbor zaplatí a kde se provádí (musí být pro účely náhradového řízení, popř.občansko-právního sporu vypracován znalecký posudek), kolik stojí a jak se zjistí s určitostí, že ta závada byla způsobena právě výměnou toho konkrétního oleje a jeho nesprávným užitím :-D , zda to je skutečně olej, který určitá osoba v určitém servisu nalila do určitého motoru... Mě to tady spíše připomíná pohádku Jak šel Honza dosvěta...

Nikdo se s tebou potom bavit nebude !...My jsme Vám tam dali kvalitní olej, značkový, co Vy jste si tam poté nalil a vyměnil je čistě váš problém, důkazní váha žádná...:-D Taková je realita.... Co si nepohlídáš sám a nevidíš na vlastní oči, tomu němůžeš věřit

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti