
Jak zajet nový Duratec 1.6
- karl666
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 26.03.2011 02:25
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
taktez si prihreju polivcicku, najeto 950 km a vcera jsem mu poprve nalozil do mirneho kopce na konci obce za 3st 5k otacek, pak za 4 a 5k otacek cca 5 vterin a za 5 cca 3,8k zbytek kopce cca 1km. to vam byl krasnej pocit. juknul jsem na okamzitou a bylo tam 24l/100km (na 3st)
. jinak technik mi rikal, ze klidne protahnout jednou za 100km na par vterin na 6k, ale zatim mam z toho lepiky, aby ro nebylo brzy.

- karl666
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 26.03.2011 02:25
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
jeste dotaz, zda-li je lepsi jezdit stale s kvaltem, nebo pred krizovatkama / z kopce jezdit na neutral? (nebrat ohledy na spotrebu)
Jsem toho nazoru, ze vzdy s kvaltem, pac je porad v zaberu a ma prirozeny odpor
Jsem toho nazoru, ze vzdy s kvaltem, pac je porad v zaberu a ma prirozeny odpor
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7239
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
samozrejme s kvaltom. šetříš palivo, brzdy a moto ru to nijak neublíži.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
karl666 :
Dobre robis, technik mal pravdu. Z casu na cas mu treba aj v zabehu poriadne podkurit, nech si zvyka. O to lepsie pojde po zabehu. Len to samozrejme netreba prehanat a praktizovat to kazdych 10km pri kazdom predbiehani. To by motoru uz nerobilo dobre.
Dobre robis, technik mal pravdu. Z casu na cas mu treba aj v zabehu poriadne podkurit, nech si zvyka. O to lepsie pojde po zabehu. Len to samozrejme netreba prehanat a praktizovat to kazdych 10km pri kazdom predbiehani. To by motoru uz nerobilo dobre.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Já teda před křižovatkama vyřazuju, dělám to i normálně, takže jsem to dělal i v záběhu - říká se, že se má i v záběhu jezdit tak, jak s motorem bude zacházeno i později, ať si zvyká. Což jsem dodržoval, samozřejmě jsem si zpočátku dával pozor na přílišné vytáčení a dávkoval to postupně 

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Ako sa sprava benzinovy Focus - mam zaradenu rychlost, drzim plyn a bez toho, aby som ho pustil lavou nohou sliapnem na brzdu - odstavi RJ dodavku paliva do motora ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
V12: Není to jedno? Při normálním stylu jízdy se to nedělá a při tomhle závodním stylu se zase neřeší spotřeba...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Praveze mne ide o ten zavodny styl. Ako to teda je ? Tato finta totiz mojho Plechaca paradne vytahuje z nedotacaveho smyku bez straty rychlosti
Ide to urobit aj s benzinakom 1.8i a 2.0i (1.6i ma nezaujima) ?

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Teď napíšu něco, za co možná dostanu od adminů trest a já ho předem přijímám. V12 - ty jsi asi debil, ne? Přijde mi, že smyslem tvého života je plivat špínu a hnůj na motor 1,6 ve focusu. Proč píšeš dotaz do tématu o 1,6 a zároveň uvádíš, že 1,6 tě nezajímá? Jseš normální? 

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- karl666
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 26.03.2011 02:25
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
No jasně, ale zase to je na volnoběh a dřívější obecné rady byly aby motor moc volnoběhu nezažil, prý něco kvůli klice, ale nejsem strojař a bylo to dávno v autoškoleFUGAS píše:Já teda před křižovatkama vyřazuju, dělám to i normálně, takže jsem to dělal i v záběhu - říká se, že se má i v záběhu jezdit tak, jak s motorem bude zacházeno i později, ať si zvyká. Což jsem dodržoval, samozřejmě jsem si zpočátku dával pozor na přílišné vytáčení a dávkoval to postupně



- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Pokial ho nebudes za studena tocit az do cerveneho, ale iba tych 2500 - 3000 rpm, ten kopec mu vobec neublizi, aj ked bude -20. Aspon sa Ti skor zohreje. Napad s rovinkou na kruhak nie je zly, no mozes ho kludne vynechat, usetris cas a mozno aj trochu penazi. Ten motor nema nic citlive, co by mohlo dostat do drzky od studeneho oleja - ziadne turbo ani TiVCT. Takze bez obav.
Viem, ze to sem nepatri, ale aj tak - s dieslom vzdy dolu kopcom brzdim motorom - necham ho roztocit na 2000 - 2500 rpm aby netrpela dvojhmota, spotreba je pri tom podla PP nulova, ocakavam, ze v pripade benzinaku to bude rovnake.
Viem, ze to sem nepatri, ale aj tak - s dieslom vzdy dolu kopcom brzdim motorom - necham ho roztocit na 2000 - 2500 rpm aby netrpela dvojhmota, spotreba je pri tom podla PP nulova, ocakavam, ze v pripade benzinaku to bude rovnake.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Karl666: Když čekáš na křižovatce v koloně, tak ten motor taky běží na volnoběh, takže si myslím že nemá vůbec smysl řešit to, jestli to motoru neškodí. Já naopak kdysi ve Světě Motorů četl, že bržděním motorem se více opotřebovává - a teď už taky nevím co, snad něco u ventilů, ale taky to nějak neřeším.
Jinak s tím zahříváním před kopcem si mě pobavil
Když jsem totiž bydlel ještě v Praze, tak to jedním směrem bylo hned od baráku do dost prudkého kopce, ještě se serpentýnama, kde se kvůli provozu muselo většinou na dvojku. Většinou jsem sice odjížděl na opačnou stranu, ale když jsem potřeboval jet zrovna tam, tak jsem to nejdřív jízdou na tu druhou stranu trochu zahřál (cca. 2km) a teprve pak jsem jel do toho kopce. Takže jsem rád, že nejsem sám, kdo je takový pacient, že tohle řeší 
Jinak s tím zahříváním před kopcem si mě pobavil


bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Na ake otacky si liezol do toho kopca ? Ak na 4-5k, tak to predzohriatie vyznam malo. Ak do 3k, bola to strata casu, motoru to nemoze ublizit. FF nie je Skoda 105/120, ktore studene jednoducho nesli ani na sytic. A aby sli, bolo treba tehlu na plyn.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
V12: Teď nevím, jestli ta otázka byla mířená na mě, protože si nejsem jist, že co by majitel focusu s tebou tolik opovrhovaným motorem 1,6 jsem hoden s tebou vůbec mluvit
Jinak do toho kopce co jsem myslel já se jede okolo +- 40km/h, což je vzhledem ke stoupání na trojku ještě málo, na dvojku u studeného motororu zase už dost. Třeba je to fakt úplně zbytečné a třeba ten, kdo to předehřívání nedělá, nikdy nepozná na svém autě žádný problém (dokonce tomu i věřím), ale já jsem prostě měl lepší pocit a o to tu jde především

Jinak do toho kopce co jsem myslel já se jede okolo +- 40km/h, což je vzhledem ke stoupání na trojku ještě málo, na dvojku u studeného motororu zase už dost. Třeba je to fakt úplně zbytečné a třeba ten, kdo to předehřívání nedělá, nikdy nepozná na svém autě žádný problém (dokonce tomu i věřím), ale já jsem prostě měl lepší pocit a o to tu jde především

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- karl666
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 26.03.2011 02:25
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
tak se starym autem jsem to neresil, motor mel natoceno 250k a mozna i vic a vedel jsem ze ted na jare pujde na krhov. ale tohle nove v zabehu se snazim setrit. a za tu rovinku tam a zpet projedu tak 2,50 Kc. na spotrebu moc nekoukam a jestli projezdim o par kacek vic neresim. myslim ze je to spis investice, kdy mi to motor mnohonasobne vrati. ono ten krpal je docela prikrej a se studenym se mi do tohi 2x nechce, ikdyz tam pojedu do 3k rpm.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů