Ahojte,
nezkoušel jste už někdo prostředek EZ Chill od anglické firmy InterDynamics? http://www.interdynamics-europe.co.uk/r ... .php?id=28
Mám problém s klimou v tom, že lehce utíká pravděpodobně výparník po kolizi s kočkou. Doplnění je potřeba zase po dvou letech, takže nic zásadního. Chtěl jsem původně hodit auto na klima-servis, ale vzhledem k mojím časovým možnostem a otevíracím dobám servisů, který tuto službu nabízí za rozumný peníze jsem se k tomu ještě nedostal.
Při studiu servisního manuálu od Haynese mě padl zrak na přípravek EZ Chill, což je v podstatě sprej (chladivo, mazivo a nějaký utěsňovalo mikrotrhlin) a tak mě napadlo, že bych to mohl vyzkoušet. Na Ebay se nechá plechovka s aplikátorem koupit kolem 25 liber, tak jsem si říkal, že to prubnu.
Dostat se k plnicímu hrdlu k podběhu, nasadit aplikátor, pustit klimu, změřit tlak a podle tlaku doplnit. Vypadá nějak jednoduše.
Není to samozřejmě náhrada servisu klimy, ale pro doplnění média by to mohlo fungovat...
EZ CHILL - doplnění klimy chladivem a olejem doma?
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
EZ CHILL - doplnění klimy chladivem a olejem doma?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: EZ CHILL - doplnění klimy chladivem a olejem doma?
Tak si odpovím sám
.
Doplnění klimy tímto přípravkem byla hračka. Po otočení předních kol do pravého rejdu jsem jen odšrouboval 4 šrouby, které vpředu drží platový podběh, abych měl přístup k plnicímu hrdlu nízkotlaké části klimatizace. Plnicí hrdlo je v zadní horní části vysoušeče. Odšroubovat čepičku a na hrdlo nasadit aplikační hadici. Nastartovat motor, pustit klimu na plný výkon a počkat pár minut, až se tlak v okruhu klimatizace ustálí. Podmínkou pro toto všechno je, že spíná spojka kompresoru. V mém případě tak bylo, klimatizace fungovala, ale s velice malým chladicím výkonem (postačoval stále na vysušení vzduchu, ale ne na efektivní chlazení). Pokud spojka nespíná, doporučují naplnit systém polovinou balení. Pokud se pak kompresor nerozeběhne, je třeba do servisu.
Po ustálení tlaku odečíst jeho velikost na tlakoměru aplikační hadice - žádné překvapení, nízký tlak. Na hadici našroubovat nádobku s chladivem (a olejem) a stisknout spoušť... PO chvilkách přerušit a odečíst tlak v systému. Jeho velikost se upravuje podle okolní teploty. Tato fáze je časově nejdelší, cca 10 minut.
V mém případě jsem doplnil cca polovinu z 510g balení. Budu-li tedy předpokládat únik 250g chladiva za 2 roky, není to tak strašné. Zbylo tedy dost na další auto a ebo na příště. Prostředek mne i s poštovným vyšel na 810 Kč, za 400 Kč doplněná klima v pohodlí domova? Co chtít víc.
Po doplnění chladiva na správný tlak tedy zhasnout motor, odpojit aplikační hadici, našroubovat zpět čepičku a uchytit plastový podběh.
Vše zvládnuto za dobu, která je přibližně stejná, jako jsem psal tento příspěvek. Nečekal jsem, že to půjde tak hladce.
Klima zase chladí jako lednička, vyzkoušeno při 28°C a autě stojícím na sluníčku.
Samozřejmě to není náhrada ani v nejmenším za servis klimatizace, ale myslím, že držet takto klimu ve 100% stavu není od věci - a je to přinejmenším levnější. Jednou doplnit, podruhé servis.
Za mě doporučení všema deseti.

Doplnění klimy tímto přípravkem byla hračka. Po otočení předních kol do pravého rejdu jsem jen odšrouboval 4 šrouby, které vpředu drží platový podběh, abych měl přístup k plnicímu hrdlu nízkotlaké části klimatizace. Plnicí hrdlo je v zadní horní části vysoušeče. Odšroubovat čepičku a na hrdlo nasadit aplikační hadici. Nastartovat motor, pustit klimu na plný výkon a počkat pár minut, až se tlak v okruhu klimatizace ustálí. Podmínkou pro toto všechno je, že spíná spojka kompresoru. V mém případě tak bylo, klimatizace fungovala, ale s velice malým chladicím výkonem (postačoval stále na vysušení vzduchu, ale ne na efektivní chlazení). Pokud spojka nespíná, doporučují naplnit systém polovinou balení. Pokud se pak kompresor nerozeběhne, je třeba do servisu.
Po ustálení tlaku odečíst jeho velikost na tlakoměru aplikační hadice - žádné překvapení, nízký tlak. Na hadici našroubovat nádobku s chladivem (a olejem) a stisknout spoušť... PO chvilkách přerušit a odečíst tlak v systému. Jeho velikost se upravuje podle okolní teploty. Tato fáze je časově nejdelší, cca 10 minut.
V mém případě jsem doplnil cca polovinu z 510g balení. Budu-li tedy předpokládat únik 250g chladiva za 2 roky, není to tak strašné. Zbylo tedy dost na další auto a ebo na příště. Prostředek mne i s poštovným vyšel na 810 Kč, za 400 Kč doplněná klima v pohodlí domova? Co chtít víc.
Po doplnění chladiva na správný tlak tedy zhasnout motor, odpojit aplikační hadici, našroubovat zpět čepičku a uchytit plastový podběh.
Vše zvládnuto za dobu, která je přibližně stejná, jako jsem psal tento příspěvek. Nečekal jsem, že to půjde tak hladce.
Klima zase chladí jako lednička, vyzkoušeno při 28°C a autě stojícím na sluníčku.
Samozřejmě to není náhrada ani v nejmenším za servis klimatizace, ale myslím, že držet takto klimu ve 100% stavu není od věci - a je to přinejmenším levnější. Jednou doplnit, podruhé servis.
Za mě doporučení všema deseti.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: EZ CHILL - doplnění klimy chladivem a olejem doma?
Připojení na čistící stroj chladiva je časově na cca 45 min - cca 30 min to pracuje, zbytek pak práce okolo, pokud nedělá jen to jedno auto, tak cca hodinka.
Odsaje chladivo, vyčistí jej a pak zpátky napustí správnou hmotnost chladiva plus správné množství oleje.
Takže doplnění doma, pokud to chladivo má v sobě i olej je plus mínus to samé. Otázkou je, kolik oleje jsi měl před dopuštěním chladiva, to z tlaku nezjistíš.
Třeba to vyčteš ze složení, já když na jaře nechal to samé udělat strojem, tak dopustil cca 300 g chladiva a 12 g oleje. Píšu to z hlavy, tak pokud jsem se sekl, sorry. A i s prací a materiálem to přišlo na 757 Kč.
Jinak klimu je potřeba pustit min. 1x za měsíc, tak na 15 min., aby se chladivem a olejem utěsnila ucpávka kolem hřídelky kompresoru. Jakmile vyschne, tak tudy začne unikat chladivo...
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 58&t=19062
Odsaje chladivo, vyčistí jej a pak zpátky napustí správnou hmotnost chladiva plus správné množství oleje.
Takže doplnění doma, pokud to chladivo má v sobě i olej je plus mínus to samé. Otázkou je, kolik oleje jsi měl před dopuštěním chladiva, to z tlaku nezjistíš.
Třeba to vyčteš ze složení, já když na jaře nechal to samé udělat strojem, tak dopustil cca 300 g chladiva a 12 g oleje. Píšu to z hlavy, tak pokud jsem se sekl, sorry. A i s prací a materiálem to přišlo na 757 Kč.
Jinak klimu je potřeba pustit min. 1x za měsíc, tak na 15 min., aby se chladivem a olejem utěsnila ucpávka kolem hřídelky kompresoru. Jakmile vyschne, tak tudy začne unikat chladivo...
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 58&t=19062
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: EZ CHILL - doplnění klimy chladivem a olejem doma?
Samozřejmě bych taky rád někam zajel a nechal vše vyřešit lépe odsátím a regenerací, kdyby to opravdu byla otázka řekněme oněch 800 Kč.
Bohužel Halfords v HK skončil. Velká škoda. Snad se do příštího léta najde někdo rozumný, kam se dá zajet normálně věčer a nebo o víkendu a nechtějí za to majlant.
Při mém pátrání - viz můj dotaz Doplnění klimy v HK a okolí - http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 62&t=21979
V A.T.U. si vrámci akce "servis klimatizace za 999" řekli 3000. Na můj dotaz, že chci jen doplnit, ne servisovat mi řekli, že je to běžná cena.
Jelikož vím, že se klima dá udělat do 1000,-, tak mě nepřesvědčila ani nabídka p. Kučery znějicí na 2300,- Podle referencí profík, pokud bych měl problém, nebál bych se obrátit na něj, ale za doplnění stále hodně.
Tip jsem dostal na servis v areálu VČE, kde zase zavírají ve 3 odpoledne...
Bohužel Halfords v HK skončil. Velká škoda. Snad se do příštího léta najde někdo rozumný, kam se dá zajet normálně věčer a nebo o víkendu a nechtějí za to majlant.
Při mém pátrání - viz můj dotaz Doplnění klimy v HK a okolí - http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 62&t=21979
V A.T.U. si vrámci akce "servis klimatizace za 999" řekli 3000. Na můj dotaz, že chci jen doplnit, ne servisovat mi řekli, že je to běžná cena.
Jelikož vím, že se klima dá udělat do 1000,-, tak mě nepřesvědčila ani nabídka p. Kučery znějicí na 2300,- Podle referencí profík, pokud bych měl problém, nebál bych se obrátit na něj, ale za doplnění stále hodně.
Tip jsem dostal na servis v areálu VČE, kde zase zavírají ve 3 odpoledne...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: EZ CHILL - doplnění klimy chladivem a olejem doma?
ale zase otevírají v 6 ráno 
Jinak souhlas, ze 3 litry doplnit chladivo bych si nenechal ani o víkendu.

Jinak souhlas, ze 3 litry doplnit chladivo bych si nenechal ani o víkendu.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: EZ CHILL - doplnění klimy chladivem a olejem doma?
Po prokonané zimě a jarním domácím servisu doplňuju zkušenost po svépomocném doplnění prostředkem EZ Chill loni v zimě. Předpokládal jsem, že přes zimu klima zase trochu utekla a vzhledem k tomu, že poslední dobou auto spíš stojí, tak jsem se při jarní údržbě jal rovnou zase doplňovat...
Ale houby zlatá rybko, nebylo co doplňovat. To, co jsem loni v létě doplnil, to tam také bylo - ztráta neměřitelná, klima plně funkční.
Za sebe dávám tedy doporučení, kdybyste někdo řešil nějaký menší únik klimy, tohle může být řešení.
Ale houby zlatá rybko, nebylo co doplňovat. To, co jsem loni v létě doplnil, to tam také bylo - ztráta neměřitelná, klima plně funkční.
Za sebe dávám tedy doporučení, kdybyste někdo řešil nějaký menší únik klimy, tohle může být řešení.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host