Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

liwe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.11.2011 11:45

Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od liwe » 24.11.2011 12:29

Ahoj,

Houstne, mame problem.

Nevim kde zacit a jak az moc se rozepisovat..
Kazdopadne jsme se zenou koupili toto auto v dubnu v autobazaru v Ceskych Budejovicich.
Celkem spokojenost, udavany top stav vypadal realne, najeto 110000, dovoz z rakouska.
Bohuzel nam to asi nebylo prano :-(, jelikoz me se asi po mesici podarilo tam dat benzin, a ujet s tim vesele 20 km, nez mi to docvaklo. Koncentrace byla odhadem 50/50. Nastesti tam bylo dohromady tak 10 litru, tudiz jsem uz s autem nejel ani milimetr, koupil kanystr a okamzite dolil plnou nafty, po konzultaci se znamym ktery je odbornik (spolupracuje i na vyvoji aut) mi bylo doporuceno ze pokud auto ted jede tak nemam nic resit a jezdit. To jsem udelal a najel spokojene dalsich xxxx kilometru az doted.

No nic, prisla zima a ja ze doplnim nemrznouci smes do ostrikovacu. A koukam koukam, ze tak tycka na olej je nejaka divna... sahnu na ni a zjistim ze je uplne volna a v motoru defakto muze litat sem tam. Jak skvele zjisteni ze. Takze jsem nelenil a dojel do nejblizsiho servisu.
Tam vzhledem k tomu ze jsem nevedel kdy byl menen olej a podobne (nikde jsem to nenasel)
Jsem se dohodl aby opravili tento problem s uvolnenou merkou oleje a auto cele prohledli a vymenili filtry a podobne. Zacaloval jsem 10 k a jezdim vesele dal.

No co se nestalo po mesici mi ted auto kleklo krasne uprostred rusne krizovatky v praze, a nebylo mozne ho jiz natocit. Nemam rad takove nahody, byl jsem zvykly davat svou predchozi skodovku :-) ke znamemu , u ktereho jsem mel jistotu ze kdyz mu reknu prohlidni to a oprav co je treba, tak jsem si mohl byt naprosto jisty ze dalsi 2 roky muzu jen jezdit a tankovat.
To ze po mesici od celkove prohlidky mi auto kleklo me opravdu nepotesilo. No nic rekl jsem si snad to nebude nic vaznyho ale valnej pocit jsem z toho nemel.

Vcera mi volali ze servisu , ze se zrejme potkaly valce s ventilama :? ....
Kdyz nad tim tak premyslim tak si rikam kurva, jak se neco takovyho muze vubec stat...

Zena na rodicovske dovolene , rozpocet napjaty a ja si rikal skvele dal jsem 10 tisic a mam na par let klid a ted tohle :-( .

Delam tehnika v jinem oboru, a jinak delam vsechno mozne, ale rekl jsem si ze v autech se hrabat nebudu protoze to uz bych mohl delat uz uplne vsechno.. .

A kdyz tu ctu co se deje v servisech a tak, sakra, tak si rikam ze jsem nezustal u sveho znameho (a nekoupil jinou skodovku), ten vsechny skodovky slozi a rozlozi poslepu do hodiny.

Jsem z toho docela spanej .. :-( . Navic jeste kdyz vidim ze si s tim autem nejakej servis udela s autem co se mu zamane a nakuka mi co se mu zamane tak moje vidina nejakeho spolehliveho reseni mizi v dali.

Tak si rikam ze by to mohly byt ty trysky od benzinu, ale to asi vyjde financne taky na dost ..

Achjo, proc nejde dat auto do servisu s tim, ze tomu muzu verit ze to bude v pohode ? :-(


Proc sem pisu, chtel jsem se zeptat na nejaky spolehlivy servis kde se temito vecmi zabyvaji, nebo s nimi maji vetsi zkusenosti.. Ja klidne dam o par tisic vic, kdyz budu vedet ze ten servisak se tomu proste zavenuje a udela to poradne, jako by to bylo jeho auto.


ps:A nekamenujte me za to tankovani, proste holt to byl blbej den, pospichal jsem ve stresu na jednani a byl jsem zvyklej na benzin :-( . Ted kdyz tankuju tak uz se divam 2x .

liwe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.11.2011 11:45

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od liwe » 24.11.2011 12:47

Jedna vec, kdyz mi volali ze servisu tak mi rikali ze to vypada na to ze se to potkalo..
Otazka, to neni mozne zjistit z diagnostiky, ze je to "urcite" tim ze se to potkalo, nebo ze jsou treba ucpane trysky ci co ja vim ? :-( . No cca zitra mi budou volat tak uvidime ..

Jeste opakuju otazku
Neznate ford servis (Praha, stredni cechy idealne smer Mlada Boleslav), kde se tem autum poradne venuji, jsou spolehlivi a chovaji se k nim jako by byli jejich vlastni ? :)

Diky za odpovedi.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od foki » 24.11.2011 13:02

diagnostiak zjisti elektronicke chyby , mechanicke zjisti pouze vizualni kontrola , proto to "asi" .

pokud se to potkalo , tak to nebude mit nic spolecneho s tim predchozim servisem protoze rozvodovy remen nema nic spolecneho s olejem .

dalsi vec jses sice technik nerozumis autum ale vsude se pise (a predpokladam ze jako technik cist umis ) ze po koupi pokud to neni opravdu dolezene se doporucuje vymenit olej a vsechny filtry a nekdo aby mel klid tak dela i rozvody . proc jsi to neudelal hned a cekal 3/4 roku ?

nevim ale obavam se ze za vetsinu problemu muzes dekovat sobe a nesvadet to na servis
Achjo, proc nejde dat auto do servisu s tim, ze tomu muzu verit ze to bude v pohode ? :-(
da se verit ale zalezi v jakem stavu to auto je a tezko se to posuzuje kdyz nic jineho neuvedes .
nikde nepises co to je za rok . u najezdu 110000 pocitam tak 2008/2009 . a pokud to jde tak napis v jakem to bylo bazaru .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

liwe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.11.2011 11:45

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od liwe » 24.11.2011 13:58

Hoj,

je to uvedene v titulku , rok 2005.
Je pravda, ze jsem ten servis a filtry atp. chtel udelat hned po koupi,
ale proste nebyla vhodna doba, narozeni potomka , zarizovani vseho okolo.
Kazdopadne bych stejne zrejme nove rozvody delat nenechal. Zvlast proto, ze umim cist a vyrobce doporucuje je nechat vymenit po 200 000 ,-) .

Bazar byl tusim kupsiauto, ale nevim jestli v tom bazar hraje nejakou roli.. .
Jinak je auto ve skvelem stavu, jeste ma ojete brzdy a kotouce budou chtit vymenit zacatkem roku, ale to je vsechno. Jinak je auto supr. krom tech uvedenych problemu.

Ja bych cekal ze treba i v morotu budou mechanicke senzory, ktere mohou takove problemy odhalit. Proto se divim ze to je asi. Jeste jsem neuvedl ze servisak mi rikal ze zrejme preskocil remen o jeden zub.. Me proste zarazi ze se to stalo. Bud to mel ten technik odhalit pri servisni kontrole ze ten remen je napriklad volnejsi, nebo to proste nema co preskakovat o jeden zub. Z meho pohledu to ma byt tak vymyslene a otestovane aby se to stalo jednomu z milionu.. .

Shodou okolnosti jeden clovek v praci ma stejny problem (asi pred 14 dny se mu to stalo taky). Jeste jsem mu rikal ze mu to nezavidim, ze jsem vcera zlomil raketu na badmintonu a ze jsem si myslel ze mam smulu, ale proti nemu ze to je sranda ... .. co dodat ted jsem v tom taky.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od foki » 24.11.2011 16:08

liwe píše:
je to uvedene v titulku , rok 2005.
tak obvzlast u teto kombinace bych ty rozvody delal jako prvni , nechci rejpat ale chtel bych videt cloveka ktery najede rocne 15000km a koupi si diesel . ano jsou vyjimky ale to nikdo v cechach nezaplati . zkus si prolustrovat vin na Fordzone .
vetsinu dieselu kupujou firmy a ty maji najezd 50-70000 rocne (jsou vyjimky se 100000km rocne ) tak si muzes sam spocitat kolik pak muze mit najeto , pokud to byl sluzebak .
liwe píše:
Bazar byl tusim kupsiauto, ale nevim jestli v tom bazar hraje nejakou roli.. .
Jinak je auto ve skvelem stavu, jeste ma ojete brzdy a kotouce budou chtit vymenit zacatkem roku, ale to je vsechno. Jinak je auto supr. krom tech uvedenych problemu.
jsou totiz proflaknute bazary ktere maji 100% aut stocených , tak proto byl dotaz na bazar .
liwe píše:
Ja bych cekal ze treba i v morotu budou mechanicke senzory, ktere mohou takove problemy odhalit. Proto se divim ze to je asi. Jeste jsem neuvedl ze servisak mi rikal ze zrejme preskocil remen o jeden zub.. Me proste zarazi ze se to stalo. Bud to mel ten technik odhalit pri servisni kontrole ze ten remen je napriklad volnejsi, nebo to proste nema co preskakovat o jeden zub. Z meho pohledu to ma byt tak vymyslene a otestovane aby se to stalo jednomu z milionu.. .
kdyz nikdo nevi kolik to skutecne najeto , tak se ridi servisním planem , v motoru zadne senzory nejsou , tyto dily jsou na nejaky najezd dimenzovane , znam pripad , kdy jedna firma jela na servis v 160t km pak 185t , nasledne vynechaly a prijely az v 215t km , samozrejme pokazde do jineho servisu a dal jezdily ale nikoho nenapadlo ze se nemenil remen a pak najednou prask , remen prasknul a ted se resilo kdo to zaplati , bylo to asi ve 250t km , tak to kontrolovaly a zjistilo se ze tim ze vynechaly prohlidku v 200t km tak ten servis co delal 215t predpokladal ze v 200t byl delany remen . to neni ukol servisu kontrolovat co se skutecne delalo to je zalezitost majitele .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od V12 » 24.11.2011 18:22

Tak toto je fakt sila. A to este vacsia ako jeden moj znamy, ktory kupil P407 2.0HDI za 8k EUR v plnej palbe a s 80k km. Ked som mu radil, aby dal urobit rozvody, vysmial ma, ze naco a ze on stocenku nekupil. O pol roka mi volal, ci mu viem zistit ceny opravy motoru. Ako inak, zrazeneho. V plnych otackach pri podradeni na predbiehanie...

Nepochopim jednu vec - ako moze niekto kupit auto, slepo doverovat stavu tachometra a nevymenit rozvod, ked sa vsade ale absolutne vsade pise o stacani ?

liwe :
Mam jednu otazku - nemal si v technickom liste k autu napisane, ze vymena naplni a rozvodoveho remena nutna ? Vsetci moji znami a aj ja, co sme kupovali auta z bazosov sme to tam mali. To iste mal aj synovec, ktory kupoval C-Max 1.8i '2003, pricom ten ma v rozvode retaz :mrgreen:
Aj ten spominany majitel zabozruta to tam mal...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

liwe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.11.2011 11:45

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od liwe » 24.11.2011 20:55

No kdyz to trochu zaokrouhlim, tak je to nejakych 20 tis. rocne a to se mi nezda moc nerealne.
Navic to auto je fakt v rekl bych v adekvatnim stavu, interier jak novy, vcetne napnutych neprosezenych potahu na sedackach a podobne. To auto bylo zrejme firemni, ale vypadalo jak kdyby v nem jezdil duchodce jednou za 14 dni.

Ja jsem na to sel mozna od zacatku spatne. Porizovaci cena byla pro nas uplne na hrane, takze jsem dotoho dal tolik z duvodu ze to je top stav, a ze dotoho nebude treba jiz nic investovat :? .
Ted si uvedomuji ze asi remen nepreskoci jen tak, a ze to logicky bude spis chyba "lidskeho" faktoru, nez takova ze by preskocil remen diky chybe vyrobce ,-) .

No rikal jsem si ze jsem uzasne chytrej :lol: a nepotrebuju poradit. Bohuzel proste clovek se nemuze vyznat ve vsem, a je pravda, ze pokud se tomu clovek nezavenuje a nezjisti si vsechno kolem a kolem tak to casto nedopada dobre, coz asi bude tento pripad.

Asi mate pravdu ze to treba ma najeto ranec, ale nechce se mi tomu uverit sakra. Kdyz to auto vypada uvnitr uplne supr, a i v servisu mi potvrdili se podvozek je ve skvelem stavu + to ze tyto motory maji planovanou vymenu rozvodu pres 200 tisic.

Doprd*** tak jak muze mit takove auto najeto 250 a vic, a vypadat pritom ze sotva vyjelo z garaze ? Asi tomu opravdu nerozumim, mozna kdyby nekdo vymenil potahy (nebo sedacky) a repasoval podvozek, tak pak sem teda asi naletel. Nevim no, proste se mi to nezda ze takhle vypada auto ktere ma nalitano pres 200 tis. ale je fakt ze sikovne ceske rucicky dokazou hodne :-( .

Ja jsem jel na krizovatce tak 30-40 max kdyz to chciplo. Navic mi borec rikal ze jestli to skocilo jen o jeden zub tak se to mozna ani nepotkalo. Ale ja radsi nedoufam, v me soucasne smule bude motor na hadry. No nic cekam na telefonat ze servisu.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od V12 » 24.11.2011 21:13

Ked moze bazarnik zarobit, tak zarobi a to aj za cenu vymeny sedadla, volantu atd. Podvozok repasovat netreba - staci ked to jazdi fakt dlhe trasy po dialniciach zapadnej europy, tie su o kus ine ako nase testery tlmicov. Ked auto najazdi za 2 roky 200k km, karoseria bude vyzerat uplne super, s vymenenym sedadlom, gumami na pedaloch a volantom bude na nerozoznanie od toho, co ma oblubenych 80k km. Casovana bomba ale tika pod prednou kapotou, hlavne ked je to diesel. 3/4 prislusenstva motora ma planovanu zivotnost prave okolo 200k km - vstreky, cerpadlo, turbo. A prave toto su najdrahsie komponenty, ktore robia cenu toho auta. Dnes je to uz naopak ako pred 15 rokmi, ked auta umierali na koroziu. Dnes umieraju na choroby motorov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

liwe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.11.2011 11:45

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od liwe » 24.11.2011 21:23

Tak jsem kvuli tobe vyhrabal smlouvy a papiry kolem nakupu auta :-).
A zjistil jsem ze na predavacim listu je u vsech polozek jako brzdy, motor, spojka od bazaru zaskrtnuta kolonka nutna kontrola :-) hajzlove ! Dobre se pojistili.

To nemluvim o tom ze nam vnutili dost nevyhodny uver se slovy ze to lze s minimalnim navysenim doplatit kdykoliv. TO URCITE. Kdyz jsme se po 3 mesicich rozhodli ze cely uver doplatime, tak jsme SAMOZREJME zjistili ze nam jen secetli zbyle splatky a odpustili asi 5 tisic ! Uz radsi nic nerikam , to bych musel jen nadavat. Bohuzel jsem si neprecetl vseobecne podminky, a odted prisaham ze si je prectu vzdy a vsude, pokud to bude jen trosku mozny.

Realne jsou ty veci v dobrem stavu, ale co kdyby zejo, prece tady mate zaskrtnuto nutna kontrola...
Ani nevim zda se kontrolou rozvodoveho remene da poznat ze je na tom spatne.. Mimochodem to by podle me mel poznat technik pri celkove prohlidce vozidla.

Jinak ta odpoved pro tebe je, ze jsem nikde nenasel nic o tom, ze by bylo nutne , nebo potreba udelat rozvody ci neco podobneho.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od foki » 24.11.2011 21:40

podivej se na tohle za 2 roky 214000km , a neni nijak dobitej http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2774
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od Raada » 24.11.2011 21:41

Doporucuji zadat VIN do http://www.fordzona.sk/. Pokud zaplatis za plny pristup tak si zjistis i skutecne km. To je dost dulezite, abys neopakoval stejnou chybu do budoucna a vedel jsi na cem jsi. Auto muze mit samozrejme vyrazne vice nez kolik ma ted na tachometru. Nebo zavolej do servisu uvedenych v servisni knizce a zjisti kolik melo najeto km.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od foki » 24.11.2011 21:46

Raada píše: Nebo zavolej do servisu uvedenych v servisni knizce a zjisti kolik melo najeto km.

a hlavne jestli tam vubec bylo .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

liwe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.11.2011 11:45

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od liwe » 25.11.2011 08:44

Hmm, mam vubec psat ze nemam zadnou servisni knizku ?

Vidim ze moje naivita presahovala az do jine slunecni soustavy.
Proste... jsem si nemyslel ze auto nekdo muze stocit o 100 tisic ci vic ?!.

Chapu ze je nekdo podvodnik, ale tohle uz hranici s absolutni drzosti a vysmechem.
Ja takovej nejsem a nedokazal jsem si predstavit ze je az tohle mozny.

Samozrejme jeste existuje moznost, ze to o ten zub preskocilo, i kdyz ty
kilometry nejsou tak vysoky, ale zacinam tomu verit cim dal min.


btw, kolik tak orientacne stoji udelat nove rozvody ?

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2774
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od Raada » 25.11.2011 10:32

No tak to ber z te lepsi stranky - do priste uz budes dostatecne poucenej. Bohuzel v ceskych bazarech se pohybuje spousta smejdu, ktery cekaji na takoveho naivniho zakaznika jako jses ty. Uz to tady bylo mnohokrat popsano, ze v CR se pohybuji auta s najezdem kolem 80-100tis. km a stoji vyrazne mene nez v s tim samym najezdem v Nemecku. Jak je to mozne, aby dovozozce koupil draze v Nemecku a pak to tady se ziskem prodal? Proste koupi olitane auto za tomu adekvatni cenu a pak to stoci na hezke cislo treba 85968km a ma vydelano. Auto se skutecnyma km je pak vyrazne drazsi a v CR bezne neprodejne.

Doporucuji tedy proverit VIN ve fordzone, at si zjistis skutecne km. Vymena rozvodu na tento motor by mela stat ramcove kolem 10tis. Kc. Originalni dily ford za predpokladu spravneho postupu tj. vcetne vymeny vodni pumpy. Vymenou rozvodu se ale rozumi pouze vymena rozvodoveho remene, kladek atd. Pokud se ti potkal motor tak to bude vyrazne drazsi. Zalezi ale co se presne v motoru udalo.

liwe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 24.11.2011 11:45

Re: Ford focus II r.v. 2005, motor 1.6 80 kw (pisty vs ventily)

Příspěvek od liwe » 25.11.2011 11:09

O to je to smutnejsi.

Ja to koupil si myslim za odpovidajici cenu, melo to najeto 110 tisic.
Takze jsem pri koupi spis mel pocit, ze davam dost penez na to, aby to auto bylo v adekvatnim stavu. Rozhodne to nebyla zadna super cena.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host