1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 15.03.2012 08:22

foki píše:jj datalogger je test beziciho motoru ale tam to ukazuje hodnoty + jde tam nastavit kdyz se v registru chyb objevi chyba tak ti to napise ze tam je ale v dataloggeru se popis chyby nezobrazi . to jsem zvedav co to je . jeste me napada co palivovej filtr ? kdy byl menenej ? kdysi jsem delal auto kdyz se mu nalozilo tak chciplo , hned slo natocit a pokud se pridavalo s rozumem tak to bezelo ale jak se nalozilo tak zase chciplo a psalo to malej tlak na CR .
No palivovej filtr byl měněný zhruba před 15 - 20 tis. km, takže tím by to snad být nemělo??? S autem jezdím normálně, ale občas mu i naložím. Naposledy v Brně mi auto začlo poškubávat zhruba při 110 km/ hod na 5 sekund, potom 10 km klid, dojel jsem k pumpe, 20 minut to stálo a už jsem nenastartoval. Druhý den ráno v servisu Ford auto bez problémů nastartovali... v rozmezí 3 dnů najezdili 140 km a závada se neprojevila, potom jsem s tím jel do Prahy (dálniční tempo), v pohodě, druhý den v servisu v Praze se jim ta závada znovu projevila (ale to už se opakuju).

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od V12 » 15.03.2012 09:28

Skus vymenit ten filter. 20k km s nasou nie prave cistou naftou mu da poriadne zabrat. Dost vela problemov s vynechavanim motora ma na svedomi prave on. Potom napojit na diagnostiku, dat logovat tlak paliva v raile, otacky motora a polohu plynu, z toho sa potom da kadeco usudit. Na plny plyn pod plnou zatazou a otackami nad 3000 by CR cerpadlo malo tlacit 1600 barov. Ak je to menej, treba patrat po pricine, mozu byt 3 - vybehane cerpadlo, alebo vadne vstrekovace, ktore maju tak velke prepady, ze sa tlak v raile uvolnuje prave do prepadu, tretia a najlacnejsia pricina je pripchaty filter.
Upchaty filter by podla mna sposoboval problem aj pri postupnej akceleracii. Ak sa mylim, opravte ma.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od wilder01 » 15.03.2012 11:16

Kolega s C5 a 1,6 HDi, co je vlastne identicky motor mal podobne prejavy. Auto chciplo.. zhanal nove vstrekovace.. skusal s nimi.. to iste... repasol turbo.. cistil egr.. a nakoniec zistil ze tam mal este povodny palivovy filter.. zasrany a polorozpadnuty..
Robil mu to nejaky garazmajster a vycistil mu celu palivovu sustavu... odvtedy mu auto slape bez problemov.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 15.03.2012 12:26

Právě jsem domluvil s tím servisákem. Moje původní vysokotlaký čerpadlo rozebrali a zjistili, že mělo přidřený podávací čerpadlo. Dali tam jiné, s kterým najezdili 1000 km naprosto bez problémů (já jsem však od posledního problému najel také 1200 km bez jakýkoli problémů). A teď jim ke všemu diagnostika vyhodila chybu EGR ventilu.
Takže to vypadá na to přidřený podávací čerpadlo (musí se prý vyměnit komplet vysokotlaký čerpadlo a dát nový palivový filtr) a budou měnit i EGR :( .
Bojím se, abych někde nezůstal zase stát u krajnice. Aspoň je s nima domluva, že kdyby se to stalo, peníze mi vrátí.

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od bufer » 15.03.2012 15:32

Mne sa to moc nezdá. Podávacie čerpadlo sú v podstate 2 ozubené kolieka točiace sa proti sebe a poháňané napevno. Keby boli pridreté podľa mňa by sa to prejavovalo nejak trvale a nie náhodným chcípnutím motora počas cesty.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 16.03.2012 16:57

Tak dnes jsem si užíval svého "opraveného" auta zhruba 15 km. Opět ta samá závada :twisted: , přitom vyměněno vysokotalké čerpadlo (repas), palivové čerpadlo a je nový EGR. Vstřiky byly kontrolovány před měsícem. Servisák si auto odvezl zpět do dílny a bude pátrat dál. Diagnostika mu nic neukazuje.
Obávám se, jestli to nemůže být tím DPF, co jsem si nechal kuchat a přehrát SW (závada se začala objevovat zhruba po ujetí 600 km od vykuchání), fórum ohledně kuchání DPF jsem přečetl, ale nikdo tuto závadu neměl :-(. Zatím jsem v tom zhruba za 40 tis. a auto nejede (resp.jede, kdy se mu zachce) :(

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od V12 » 16.03.2012 21:23

Skus vymenit snimac polohy vacky a klukovky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od foki » 17.03.2012 00:47

MichalBa píše:Tak dnes jsem si užíval svého "opraveného" auta zhruba 15 km. Opět ta samá závada :twisted: , přitom vyměněno vysokotalké čerpadlo (repas), palivové čerpadlo a je nový EGR. Vstřiky byly kontrolovány před měsícem. Servisák si auto odvezl zpět do dílny a bude pátrat dál. Diagnostika mu nic neukazuje.
Obávám se, jestli to nemůže být tím DPF, co jsem si nechal kuchat a přehrát SW (závada se začala objevovat zhruba po ujetí 600 km od vykuchání), fórum ohledně kuchání DPF jsem přečetl, ale nikdo tuto závadu neměl :-(. Zatím jsem v tom zhruba za 40 tis. a auto nejede (resp.jede, kdy se mu zachce) :(

jak to rikal V12 ? DVD ------- Dost Vyjebany Diesel ? :huraa:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od V12 » 17.03.2012 08:28

foki :
Omyl, moj vyrok je PJD :mrgreen: Toto musel napisat iny priatel dieslov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od bufer » 19.03.2012 07:51

štartér ti točí, keď to chcípne?
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 19.03.2012 09:01

bufer píše:štartér ti točí, keď to chcípne?
Točí, vše bez problémů, palubni pocitac i diagnostika nic neukazuje (resp. pri prvnim chcipnuti mu to ukazalo maly tlak v palivove soustave, ale pri dalsim chcipnuti byla diagnostika bez zavad). V pátek to během zpátečný cesty do servisu (zhruba 15 km) chcíplo asi 3x :-(

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od V12 » 19.03.2012 11:19

Ten nizky tlak v palivovej sustave moze znamenat vadne vysokotlakove cerpadlo, alebo niektory zo vstrekovacov. Taktiez to este moze byt rozpadnuty ci poskodeny konektor senzoru tlaku paliva v raile. Po tomto by som siel ako po prvom, uz sa to tu rozoberalo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od bufer » 19.03.2012 13:46

Ja by som to tipol na nespoľahlivý kontakt alebo náhodný skrat na kostru niekte v obvodoch riadiacej elektroniky motora. To môže byť v kabeláži, konektoroch, v niektorom čidle, akčnom člene ale aj v samotnom PCM. Pokiaľ to nie je schopná detekovať diagnostika, v rovine komerčného vzťahu servis-zákazník sa mi to zdá neriešiteľné.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8460
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od lucky.jack » 19.03.2012 19:29

Jj je pravda, že závada se špatným kontaktem na čerpadle nebo čidle na railu už se tady řešila, takže by to bylo na snadě.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

mirke
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 19.03.2012 21:20

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od mirke » 19.03.2012 21:27

Ahoj, potřeoval bych radu. Začal jsem mít problem se svým focusem 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2008. Při jizdě do 130km je vše v pořádku ale jakmile zvyšim 140 a výš auto začne někdy škubat.A jak se ho zbavit? nejrychlejší je zastavit,zhasnout motor a znova ho nastartovat. Nevite někdo čím by to mohlo být?
Ještě jsem se chtěl zeptat jaký máte zkušenosti s adetivama?
Dík Míra

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host