Motorovy olej mondeo
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Motorovy olej mondeo
Podle toho co jsem cetl na oleje.cz tak jsem pochopil, ze nemuze plnit jak A3/B3 tak zaroven A5/B5. Takze ono etiketa asi snese vsechno.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Motorovy olej mondeo
Klapky s olejem nesouvisí, ale byl dán příklad tesování, a jaký paskvil nechali montovat do paroží sání a taky to proběhlo testama na stolici, tak jako olej A1/B1.tomason píše:No ano,vždyť odpovídáte na příspěvek výše a ballu ho cituje a další na něj reaguje .
Teď mi teda někdo vysvětlete ty vlastnosti toho oleje,když plní obě normy.
Proč ho tam nemá dát do motru DW 10![]()
Jak klapky vůbec souvysejí s olejem
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- knudsen1971
- Nováček
- Příspěvky: 178
- Registrován: 14.06.2011 08:47
- Bydliště: Brno
Re: Motorovy olej mondeo
Tak to ze by Mobil Super 3000 Formula FE 5W/30 plnil i A3/B3 slysim prvne, to je nejakej renonc, ne?
Drive uvadena specka byvala A1/B1, ted A5/B5
Nicmene nevidim kriticky duvod, proc to nemichat, je to doporuceno jako nouzove doliti i v manualu.
Ballu, peace: me proste vadi, ze se utiras manika zpusobem, kterej si myslim nezaslouzil i kdyz to napsal z tveho pohledu opacne a informaci hodnota tveho prispevku je nula. Kdyz uz nekoho jebes, tak aspon zpusobem, aby to byl prinos.
Ja chapu, ze je to obrovsky tema, jeden tvrdi tohode a druhej zase neco jineho, jsou na netu jak zastanci volnobeznych , tak jak tomu rikas vykonnejsich oleju.
Informaci je sposta, ale ja stejne jako LeFort myslim, ze na te puvodni specce neco bude:
Argument zastancu A3/B3:
A3/B3 - All grades to be stay in grade, tzn. že nedojde k přerušení mazacího filmu a to u všech stupnů olejů.
A1/B1 - pro olej xW30 (Ford) > nebo rovno 8,6 mm2/s, tzn. že je normou povoleno přerušení mazacího filmu.
Protiargument zastance A1/B1:
U každého oleje dojde někdy k přerušení mazacího filmu, SSI index udává, kdy se tak stane. Platí čím nižší kinetická viskozita - tzn. hodnota SSI, tím vyšší odolnost proti střihu. Anglický termín "All grades to be stay in grade" neznamená "že nedojde k přerušení mazacího filmu a to u všech stupnů olejů", ale že odolnost oleje proti střihu(kinetická viskozita) v celé době výměnného intervalu nepřesáhne krajní hranice třídy. Třída xW30 má interval 9,5 mm2/s až 12,5 mm2/s. Takže olej A1/B1 5W30 má parametry LEPŠÍ, než je pro třídu xW30 stanoveno - a než mají oleje 5W40. Špičkové závodní oleje mají index SSI někde okolo čísla 5. Pokud by se nad tím člověk trochu zamyslel, tak to není nelogické - čím hustší olej, tím snáz se "stříhá".
Dale Ing.Cerny ve znamem pojednni uvadi, cituji: 'Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají.''
Takze co? Viriva klapka, ta byla navic, pardon, ale cela debata se tu rozpoutala kolem TDCi a tam jsou v sani jen saze, sorry
Drive uvadena specka byvala A1/B1, ted A5/B5
Nicmene nevidim kriticky duvod, proc to nemichat, je to doporuceno jako nouzove doliti i v manualu.
Ballu, peace: me proste vadi, ze se utiras manika zpusobem, kterej si myslim nezaslouzil i kdyz to napsal z tveho pohledu opacne a informaci hodnota tveho prispevku je nula. Kdyz uz nekoho jebes, tak aspon zpusobem, aby to byl prinos.
Ja chapu, ze je to obrovsky tema, jeden tvrdi tohode a druhej zase neco jineho, jsou na netu jak zastanci volnobeznych , tak jak tomu rikas vykonnejsich oleju.
Informaci je sposta, ale ja stejne jako LeFort myslim, ze na te puvodni specce neco bude:
Argument zastancu A3/B3:
A3/B3 - All grades to be stay in grade, tzn. že nedojde k přerušení mazacího filmu a to u všech stupnů olejů.
A1/B1 - pro olej xW30 (Ford) > nebo rovno 8,6 mm2/s, tzn. že je normou povoleno přerušení mazacího filmu.
Protiargument zastance A1/B1:
U každého oleje dojde někdy k přerušení mazacího filmu, SSI index udává, kdy se tak stane. Platí čím nižší kinetická viskozita - tzn. hodnota SSI, tím vyšší odolnost proti střihu. Anglický termín "All grades to be stay in grade" neznamená "že nedojde k přerušení mazacího filmu a to u všech stupnů olejů", ale že odolnost oleje proti střihu(kinetická viskozita) v celé době výměnného intervalu nepřesáhne krajní hranice třídy. Třída xW30 má interval 9,5 mm2/s až 12,5 mm2/s. Takže olej A1/B1 5W30 má parametry LEPŠÍ, než je pro třídu xW30 stanoveno - a než mají oleje 5W40. Špičkové závodní oleje mají index SSI někde okolo čísla 5. Pokud by se nad tím člověk trochu zamyslel, tak to není nelogické - čím hustší olej, tím snáz se "stříhá".
Dale Ing.Cerny ve znamem pojednni uvadi, cituji: 'Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají.''
Takze co? Viriva klapka, ta byla navic, pardon, ale cela debata se tu rozpoutala kolem TDCi a tam jsou v sani jen saze, sorry

Ford Mondeo MkIII 2.2 TDCi TITANIUM X liftback 2006 plna naloz
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Motorovy olej mondeo
On se ptal na ESP Mobil to je jiný olej než co ty uvádíš a pro motor DW 10 jste ho měli doporučit.
Tady to sklouzává někam kam nemá že viz klapky a jiné... škoda.
Tady to sklouzává někam kam nemá že viz klapky a jiné... škoda.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Motorovy olej mondeo
Abych to uvedl na pravou míru, bylo napsáno že automobilka musí vědět po testech jaký olej předpisuje. Na toto rčení jsem uvedl testy klapek, které také testovaly ,v praxi ale neobstály, ikdyž vím že v tomto vlákně jsou mimo mísu, byl to jen příklad. Co se týká samotného oleje, je zbytečné zde psát odborná vyjádření, která když se nepodají selským rozumem, tak pro 80% zdejších členů jsou nesrozumitelná. Parametry jsou jedna věc, a druhá věc je provoz, vysoká spotřeba oleje motorů , které se od dob Siery moc nezměnily jen to omašlení kolem a to ty motory dělaly půl mega km na olej 10W-40 /neberte doslova, beru blok, hlavu a kliku/ bez nějakého velkého dolévání.
Praxí je dokázáno, že při větších okolních teplotách, předepsaný olej motor při zátěži neumaže a to je holá pravda, kterou i zde hodně členů začíná narůstajícíma km pociťovat. To že při pracovní teplotě má olej předepsaný shodné parametry ba i lepší, klidně ,ale i při tomto plusu má větší předpoklad, že se v motoru připeče.
Nikoho jsem nenapadal, ani se nesnažil sesměšnit, jen jsem se ptal, jestli to má ze své zkušenosti, nebo jedna paní povídale popřípadě přečtené z odborného článku.
Toto vlákno a nejen toto, beru jako rady mezi sebou z praxe a zkušeností pro ty který zajímá, jak prodloužit naběhané km na svém autě. Pak jsem někdo vpadne, a napíše, co tu stále řešíte za ptákoviny a nedáváte tam to, co předepisuje v manuálu výrobce. Výrobce taky předepisuje vše jen origo Motorcraft a to již od žárovek, kotoučů......atd. a kdo to dle manuálu dodržuje, ať hodí po mně kamenem.
Praxí je dokázáno, že při větších okolních teplotách, předepsaný olej motor při zátěži neumaže a to je holá pravda, kterou i zde hodně členů začíná narůstajícíma km pociťovat. To že při pracovní teplotě má olej předepsaný shodné parametry ba i lepší, klidně ,ale i při tomto plusu má větší předpoklad, že se v motoru připeče.
Nikoho jsem nenapadal, ani se nesnažil sesměšnit, jen jsem se ptal, jestli to má ze své zkušenosti, nebo jedna paní povídale popřípadě přečtené z odborného článku.
Toto vlákno a nejen toto, beru jako rady mezi sebou z praxe a zkušeností pro ty který zajímá, jak prodloužit naběhané km na svém autě. Pak jsem někdo vpadne, a napíše, co tu stále řešíte za ptákoviny a nedáváte tam to, co předepisuje v manuálu výrobce. Výrobce taky předepisuje vše jen origo Motorcraft a to již od žárovek, kotoučů......atd. a kdo to dle manuálu dodržuje, ať hodí po mně kamenem.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- knudsen1971
- Nováček
- Příspěvky: 178
- Registrován: 14.06.2011 08:47
- Bydliště: Brno
Re: Motorovy olej mondeo
Aha, mas pravdu, ano, prvotni dotaz byl na ESP a ten ma jak A3/B3, tak A5/B5. Takze si konecne muzeme vsichni padnout kolem krku, konecne olej co uspokoji oba tabory 
edit: teda Ballu, kde bydlis, jdu si hodit kamenem, ja mam vse origo od Forda...
zpet k tematu, co si tedy jako lokalni mazaci guru myslis o tom Mobil ESP FORMULA 5W-30?
Je to lek na vecny spor?
edit2: tak po pruzkumu bojiste se zda, ze to A5/B5 u ESP je nejaka hovadina, uvadi to jen nektere e-shopy, primo na webu mobil.com Mobil 1 ESP Formula 5W-30 meets or exceeds the requirements of:
ACEA C2, C3. Tot vse.
edit3: Tak jsem nasel dva ruzne technicke listy:
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... _5w-30.PDF
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 5W-30.aspx
Tak a ted babo rad

edit: teda Ballu, kde bydlis, jdu si hodit kamenem, ja mam vse origo od Forda...

zpet k tematu, co si tedy jako lokalni mazaci guru myslis o tom Mobil ESP FORMULA 5W-30?
Je to lek na vecny spor?
edit2: tak po pruzkumu bojiste se zda, ze to A5/B5 u ESP je nejaka hovadina, uvadi to jen nektere e-shopy, primo na webu mobil.com Mobil 1 ESP Formula 5W-30 meets or exceeds the requirements of:
ACEA C2, C3. Tot vse.
edit3: Tak jsem nasel dva ruzne technicke listy:
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... _5w-30.PDF
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 5W-30.aspx
Tak a ted babo rad
Ford Mondeo MkIII 2.2 TDCi TITANIUM X liftback 2006 plna naloz
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Motorovy olej mondeo
Je to nějaký olej " Brouk pytlík- práce všeho druhu". Splňuje C2 a C3 což udává, že má rozsah od B1 až B4 výslednicí pak je 2,9 a 3,5 a více,hodnoty důležité pro tloušťku olejového filmu. Vlk se nažral a koza zůstala celá.
Odpovídal jsem zdenalp přes SZ ale udal mě jen C3 . S těmato údaji bych ho do káry nenalil , splňuje vše a nic. Každý si může udělat závěr sám co etiketa snese aby byl prodej.
PS: guru nejsem, jen nějaké pokusy s oleji, praxe 35 let s motory, a trocha vzdělávání na netu.


PS: guru nejsem, jen nějaké pokusy s oleji, praxe 35 let s motory, a trocha vzdělávání na netu.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Motorovy olej mondeo
To je normální demagogie tenhle olej je přímo Mobilem doporučen do DW 10
Fabrikat
PEUGEOT
Modell
307 2.0 HDi FAP (DW10 - 66/80/100kW)
Motor
DT
Jahr
2004-
Neue Suche
Drucke
More Details
Buy Now
Anwendung
Empfehlung
Kapazität (l)
Motor (DT)
1. Wahl
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (a)
4.5
2. Wahl
Mobil Syst S ESP Formula P 5W-30
Schaltgetriebe
1. Wahl
Mobilube 1 SHC 75W-90
1.9
2. Wahl
Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
Automatisches Getriebe
Differential
Vom Getriebe
Kühlmittel
Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
6.1
Bremsflüssigkeit
Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Elektro-hydraulische Lenkung
Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Radlager
1. Wahl
MOBILGREASE XHP 222
2. Wahl
Mobilgrease MB2
■Hinweise verbergen
■Ölwechselabstände verbergen
Hinweise Schmiermittel/Kapazität
a.
Alternative Empfehlungen, <2000: -20°C bis 25°C, 10W-30
Allgemeine Hinweise
Es gibt keine Hinweise zur Anzeige für dieses Modell
Ölwechselabstände
Es gibt keinen Ölwechselabstand zur Anzeige für dieses Modell
Vergleichen Sie die Empfehlung aus dem Schmierstoff Wegweiser mit den Spezifikationsanforderungen Ihres Fahrzeugherstellers, bevor Sie das Produkt verwenden. Aufgrund kontinuierlicher Produktforschung und -entwicklung kann es zu Änderungen auf dieser Website kommen. Einzelne Produktmerkmale können möglicherweise etwas abweichen. Unter Umständen sind nicht alle Produkte lokal verfügbar. 2011 Exxon Mobil Corporation. Alle Rechte vorbehalten.
Haftungsausschluss
ZTOEXM5524

Fabrikat
PEUGEOT
Modell
307 2.0 HDi FAP (DW10 - 66/80/100kW)
Motor
DT
Jahr
2004-
Neue Suche
Drucke
More Details
Buy Now
Anwendung
Empfehlung
Kapazität (l)
Motor (DT)
1. Wahl
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (a)
4.5
2. Wahl
Mobil Syst S ESP Formula P 5W-30
Schaltgetriebe
1. Wahl
Mobilube 1 SHC 75W-90
1.9
2. Wahl
Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
Automatisches Getriebe
Differential
Vom Getriebe
Kühlmittel
Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
6.1
Bremsflüssigkeit
Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Elektro-hydraulische Lenkung
Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Radlager
1. Wahl
MOBILGREASE XHP 222
2. Wahl
Mobilgrease MB2
■Hinweise verbergen
■Ölwechselabstände verbergen
Hinweise Schmiermittel/Kapazität
a.
Alternative Empfehlungen, <2000: -20°C bis 25°C, 10W-30
Allgemeine Hinweise
Es gibt keine Hinweise zur Anzeige für dieses Modell
Ölwechselabstände
Es gibt keinen Ölwechselabstand zur Anzeige für dieses Modell
Vergleichen Sie die Empfehlung aus dem Schmierstoff Wegweiser mit den Spezifikationsanforderungen Ihres Fahrzeugherstellers, bevor Sie das Produkt verwenden. Aufgrund kontinuierlicher Produktforschung und -entwicklung kann es zu Änderungen auf dieser Website kommen. Einzelne Produktmerkmale können möglicherweise etwas abweichen. Unter Umständen sind nicht alle Produkte lokal verfügbar. 2011 Exxon Mobil Corporation. Alle Rechte vorbehalten.
Haftungsausschluss
ZTOEXM5524
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Motorovy olej mondeo
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Motorovy olej mondeo
Trochu mi začíná připadat,že hlavním problémem benzinových motorů je absence výměníku voda - olej. U benzinu se olej v horku přehřívá čímž trpí celej motor. Nějak jsem si tady nevšiml,že by si tu někdo někdo s nafťákem stěžoval na spotřebu oleje,nebo opotřebení motoru.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Motorovy olej mondeo
...a taky nafta se tolik nežene do otáček 

Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Motorovy olej mondeo
To je pravda,ale zatížení motoru je vzhledem k přeplňování větší a navíc je tam turbo který taky nějakej olej pustí.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Motorovy olej mondeo
A lze doporučit i tento olej
http://www.oleje.cz/p/mogul-extreme-5w-30-1-l--2365
Specifikace: ACEA A3/A5/B3/B4/C3, API SM/SL/CF/EC, VW 504.00/507.00, MB 229.51
http://www.oleje.cz/p/mogul-extreme-5w-30-1-l--2365
Specifikace: ACEA A3/A5/B3/B4/C3, API SM/SL/CF/EC, VW 504.00/507.00, MB 229.51
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Motorovy olej mondeo
co, fakt? S120 mela myslim napsano 0,8l/1000km a to mi nikdy tolik nezrala.jimm píše:1.5l na 1000km
Ja mam od vymeny najeto asi 7000km a olej mam na cca 80% mezi min a max. Najeto 170tkm, jezdim na 5W30. Myslim si osobne, ze velka spotreba oleje je taky dana tim, ze spousta lidi ani nevi, kolik ten motor km ma. A tak na tachometru ma krasnych 150tkm a dvojnasobek je pravdou, to uz pak asi musi byt znat.
Ja osobne nemam duvod si myslet, ze Duratec je spatny motor. Klapky byl sice prusvih, ale to je kosmeticka chyba. Jinak ty motory jedou a jsou usporne. Rekl bych, ze benziny od forda z let 2000-2007 jsou lepsi volbou nez diesely a v porovnani s jinymi automobilkami jsou na velmi dobre urovni. Podivejte se, co mel za benziny VW.Predpotopni 1.6, pak 1.8, na kterou si vsichni stezovali,jak zere a pak sice nesmrtelny 2.0,ale 85kW je nejak malo z takoveho objemu.
Takze za me Duratec

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Motorovy olej mondeo
Jasně každý motor má něco,duratec je jednoduchý,rozvoďák -řetěz,klapky a spotřeba oleje je hold ta horší stránka,ale na druhou stranu mě na mondeu štve víc věcí ale co se týče motoru tak jsem spokojenej,trochu lemra ale mě to stačí.Ta debata o olejích je zajímavá,já mám 5w40 naj10000km a nedávno jsem dolejval cca0.5l.
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host