Tak, jsem další člověk, co si vyměnil klapky

Po těžké dřině přidávám na fórum pár fotografií. Víckrát už nechci něco takového opravovat, úplně mi to stačilo. Demontáž sání trvala 3,5 hodiny + 2 hodiny (demontáž klapek, vyčištění sání, montáž klapek nových, vyčištění váhy vzduchu) + 2hodiny (finální montáž sání), takže 7,5 hod celkem.
Vřele doporučuju tento návod
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ld_Removal Klapky vypadali, že to ještě vydrží, navíc byly na hřídelce tak na pevno, že jsem musel použít elektropájku, aby povolili

Mám přesně 160tis km najeto a myslím, že by to vydrželo klidně do 200tis,- Akorát na poslední klapce ten domeček neměl uložení vůči klapce a to právě vytvářelo klapající zvůk, jinak všechny klapky vůči hřídelce neměli absolutně žádnou vůli. A myslím, že samotné klapky by tam nemohli vlítnout. Hned za sáním jsou ventily, takže celá klapka by se ani pod ventil nevešla. Auto mám z Německa, možná tam měli lepší materiál, kdo ví
Po nasazení nových klapek bylo potřeba je doklepnout níže, protože nový domeček je nový domeček a ještě nemá takové opotřebení, aby tam bez síly zalezl. Těsnění bylo moc pěkné, takže jsem ho jen vyčistil a použil znova. Nové klapky jdou ted oproti starým hodně ztuha, bojím se, aby se časem neposrala podtlaková páčka. Samozřejmě jsem do klapek dal velmi malinko mazacího tuku.
No a nebýt EGR ventilu, tak by se ušetřila práce čištění všeho. Jsem nevěřil, že na dně celého sání najdu takovej sajrajt ze sazí a dokonce už to bylo takové olejovité, na dně byla prostě loužička. Hadrem to šlo moc těžko, takže to dál nemělo smysl. Montáž byla v pohodě a všechny šroubky hned na poprvé. Poté zkušební jízda nejprve stání na místě do zahřátí motoru, pak 2 min na 1200ot a potom 8km jízda. Je znatelně poznat tišší chod. No a časem ještě ten EGR zaslepit a autu se přidá dalších pár let do důchodu
