Kontrolka motoru po rozvodech
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Palivovej filtr tam je puvodni, s rozvodama se jeste nemenil, protoze je drahej a v planu byl tak za pul roku...moh by se ucpat takle najednou? jeste predevcirem sem s tim lital uplne v klidu po dalnici a vcera se to zas takle vysralo :/
uz to psal
uz to psal
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
co vlastne bylo s turbem? nemuze to byt tim novym? pokud nejsou DTC chyby, muze to taky delat...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vranik
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 12.08.2012 19:51
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
turbo je tam pry meneny, ale nevim jak je to dlouho...kazdopadne zatim kdokoliv na to kouknul, tak rikal, ze turbo je dobry - maze, tlaky jsou v poradku...
jinak pri jizde u turba (a ne jenom ja) pozoruju dost specifickej zvuk pripominajici sanitku nekde v dalce...prakticky kazdej, kdo se mnou jel poprvy, tak se ohlizel a koukal kde co houka...dela to tyhle zvuky normalne?
jinak pri jizde u turba (a ne jenom ja) pozoruju dost specifickej zvuk pripominajici sanitku nekde v dalce...prakticky kazdej, kdo se mnou jel poprvy, tak se ohlizel a koukal kde co houka...dela to tyhle zvuky normalne?
Hyundai i30 fastback 1.4 tgdi 103kW, style + nav, r.v. 2019
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW, r.v. 2007, Hatchback
† Renault Megane I 1.6i, 55kW, r.v. 1998, Hatchback
† Opel Kadett 1.6i, 55kw, r.v. 1991, Hatchback
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW, r.v. 2007, Hatchback
† Renault Megane I 1.6i, 55kW, r.v. 1998, Hatchback
† Opel Kadett 1.6i, 55kw, r.v. 1991, Hatchback
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Ten mechanik, co povie, ze turbo vydavajuce zvuky podobne sanitke je dobre, nech sa k autam ani nepriblizuje
Hukajuce turbo = vadne turbo a treba ho riesit co najskor, aby sa minimalizovali skody. Ak Ti sanitkuje turbo, co uz bolo raz riesene, nechaj ho repasovat (ak sa teda este bude dat) a potom sa toho auta urychlene zbav, pretoze toto je zaciatok velmi nechutnych problemov napriklad v podobe spotreby 5 turb na 2000 km, ako tu uz bolo pisane uzivatelom liborm.
Chcem ale upozornit na este jednu dolezitu vec - vsimaj si, ci sa to "sanitkovanie" meni presne so zmenou otacok. Ak ano, nie je to turbo, ale na 95% alternator. Ak sa za zmenou otacok to hukanie "oneskoruje", mas smolu a turbo doziva.

Hukajuce turbo = vadne turbo a treba ho riesit co najskor, aby sa minimalizovali skody. Ak Ti sanitkuje turbo, co uz bolo raz riesene, nechaj ho repasovat (ak sa teda este bude dat) a potom sa toho auta urychlene zbav, pretoze toto je zaciatok velmi nechutnych problemov napriklad v podobe spotreby 5 turb na 2000 km, ako tu uz bolo pisane uzivatelom liborm.
Chcem ale upozornit na este jednu dolezitu vec - vsimaj si, ci sa to "sanitkovanie" meni presne so zmenou otacok. Ak ano, nie je to turbo, ale na 95% alternator. Ak sa za zmenou otacok to hukanie "oneskoruje", mas smolu a turbo doziva.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
mam zas jiny nazor, ktery tu zase radej zopakuji:
Me uz to houka stejne 36tkm a nemam problema :)
Kia ceed se stejnym turbem houka trochu i na novem aute.
Me uz to houka stejne 36tkm a nemam problema :)
Kia ceed se stejnym turbem houka trochu i na novem aute.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Podle toho co se tu pise tak mam taky asi hlucnejsi turbo. Tiche uplne neni, ale zase nejak hrozne taky ne. Upozornoval jsem na to mechanika, rikal ze turbo mu neprijde spatne a ze auto jede jak svin
Je pravda ze od doby co sem se registroval na toto zpropadene forum tak nedelam nic jineho nez posloucham svoje auto ale i cizi auta
A musim rict ze kdyby bylo hlucne turbo = vadne turbo tak ma vice nez polovina turba v haji. A to je vycet ruzny od Ochcafky I a II po ruzne Peugeoty, Volva, Audi a BMW.


Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
No mohl bys to cist jeste lip:) Ono se totiz rika, ze oktavkova - velka turba se nedelaly s ohledem na hvizdani, ze tam jsou pripustne vetsi vule - tj, hvizdaj jako blazen a naopak nase turba s malym obeznym kolem jsou s mensimi vulemi, pozadavek byl i na hlucnost, co se uz automobilkam nelibila. S tim je spojena nizsi zivostnost, protoze se turbo rozjebe, pokud se potka obezne kolo se skrini. a to se u mensich mezer mezi koleckem a skrini muze stat daleko driv. Je to dan za efektivitu.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Pocul som po okoli hodne turb s hlukom sanitky. Vsetky do jedneho boli do najazdu 2000 km kaput. A viem to preto, lebo polovicu tych ludi poznam ja a ten zvysok zasa poznaju dalsi moji znami. Jednalo sa hlavne o 1.6HDI v roznych autach, zopar Mondeo Mk.III a jedno Mk.IV pocuvam stale, hluk mu silnie, zatial to ale neriesil. To sa ale nedivim, ked niekto kupi z Aciek Mk.IV r.v.2010 za 8000 EUR, tak to ani inak byt nemoze.
Mne tiez zacalo hucat turbo, ked som s tym roloval mechosovi do garaze este nevedel, preco za nim idem ale uz krical - chystaj si tisicku na nove turbo. Hadica do IC dole a tam plna prdel oleja - diagnoza jasna. To iste sluzobny P307 1.6HDI - motor zasrany od oleja, turbo veselo vyhukovalo. Oprava repasom, odvtedy ide auto podstatne horsie a ked pridam plyn, zacne reagovat az po minimalne pol sekunde. To s povodnym aj pridretym turbom nebolo. Co je ale horsie, znova tam uz pocut prejav sanitky. Asi mechosi na nieco zabudli...
Dalsi priklad - P 207 SW 1.6HDI 66kW - baba dosla s hlucnym - silne sanitkujucim turbom, z podniku uz s autom neodisla, to bolo pre istotu odvezene do servisu a to iste - turbo v kybli, repas nemozny, lebo bola zdeformovana jeho skrina. Vymena za nove...
Akykolvek zvuk podobny sanitke ale neviazany na otacky motora = pruser. Mozno po 100km, mozno po 1000, alebo po 10000, ale je to pruser. Nie je otazka, ci sa to stane, ale kedy sa to stane. Fucanie turba, svistanie ci piskanie - to je vporiadku. Kolega ma Ceed kombik CRDI 85kW, ano, ma hlucne turbo. Ale nie je to ziadny sirenovy zvuk. Iba hlasne piska.
Pre lepsiu predstavu - toto su zvuky polomrtveho turba :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S536Le-BWAA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VWyU6AfJqms[/youtube]
Komu to vydava taketo zvuky, ma to spocitane.
Mne tiez zacalo hucat turbo, ked som s tym roloval mechosovi do garaze este nevedel, preco za nim idem ale uz krical - chystaj si tisicku na nove turbo. Hadica do IC dole a tam plna prdel oleja - diagnoza jasna. To iste sluzobny P307 1.6HDI - motor zasrany od oleja, turbo veselo vyhukovalo. Oprava repasom, odvtedy ide auto podstatne horsie a ked pridam plyn, zacne reagovat az po minimalne pol sekunde. To s povodnym aj pridretym turbom nebolo. Co je ale horsie, znova tam uz pocut prejav sanitky. Asi mechosi na nieco zabudli...
Dalsi priklad - P 207 SW 1.6HDI 66kW - baba dosla s hlucnym - silne sanitkujucim turbom, z podniku uz s autom neodisla, to bolo pre istotu odvezene do servisu a to iste - turbo v kybli, repas nemozny, lebo bola zdeformovana jeho skrina. Vymena za nove...
Akykolvek zvuk podobny sanitke ale neviazany na otacky motora = pruser. Mozno po 100km, mozno po 1000, alebo po 10000, ale je to pruser. Nie je otazka, ci sa to stane, ale kedy sa to stane. Fucanie turba, svistanie ci piskanie - to je vporiadku. Kolega ma Ceed kombik CRDI 85kW, ano, ma hlucne turbo. Ale nie je to ziadny sirenovy zvuk. Iba hlasne piska.
Pre lepsiu predstavu - toto su zvuky polomrtveho turba :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S536Le-BWAA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VWyU6AfJqms[/youtube]
Komu to vydava taketo zvuky, ma to spocitane.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
V tom pripade to mam spocitane
ale zatim s tim jezdim 10 tis a porad stejne. Neni mozne ze jsou jen oslehane hrany vrtulky po tom co nekdo zanedbal prede mnou vymeny vzduchoveho filtru a pokud bude vse ted menene v poradku, turbo mazane tak to proste bude jen houkat? Jasne ze to nevydrzi do 200 tis, ale zase jak pisu 10 tis zatim beze zmeny.

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Ako som uz pisal - spocitane to uz mas. Pretoze :
1. ked Ti to aj vydrzi dalsich 20k km, auto s takto spievajucim turbom nepredas, resp. predas ale s velmi velkou stratou a rizikom, ze Ti ho niekto pride omlatit o hlavu. Aby sa toto nestalo, das to aspon repasovat.
2. daj dole hadicu z IC, ci tam nie je olej. Ak je, opat to mas spocitane. Ak nie, aj tak to mas spocitane, lebo plati bod 1)
Hukanie moze byt sposobene :
a) vibraciami turba, ktore su nasledok pridierajuceho sa, alebo vylagrovaneho loziska.
b) oslahane nabezne hrany lopatiek.
Opat to mas spocitane, pretoze ked sa turbo pridiera, do mazacieho traktu sa dostavaju piliny, lozisko sa postupne vylagruje. Ak je uz vylagrovane, bude tlacit do sania / vyfuku olej so vsetkymi z toho plynucimi nasledkami. Oslahane lopatky zasa sposobia vibracie turba v dosledku straty vyvazenosti rotora, postupne odchadzajuce lozisko nakoniec umozni rotoru kontakt so statorom a to bude iny koncert, nie len to hiuuuu
1. ked Ti to aj vydrzi dalsich 20k km, auto s takto spievajucim turbom nepredas, resp. predas ale s velmi velkou stratou a rizikom, ze Ti ho niekto pride omlatit o hlavu. Aby sa toto nestalo, das to aspon repasovat.
2. daj dole hadicu z IC, ci tam nie je olej. Ak je, opat to mas spocitane. Ak nie, aj tak to mas spocitane, lebo plati bod 1)
Hukanie moze byt sposobene :
a) vibraciami turba, ktore su nasledok pridierajuceho sa, alebo vylagrovaneho loziska.
b) oslahane nabezne hrany lopatiek.
Opat to mas spocitane, pretoze ked sa turbo pridiera, do mazacieho traktu sa dostavaju piliny, lozisko sa postupne vylagruje. Ak je uz vylagrovane, bude tlacit do sania / vyfuku olej so vsetkymi z toho plynucimi nasledkami. Oslahane lopatky zasa sposobia vibracie turba v dosledku straty vyvazenosti rotora, postupne odchadzajuce lozisko nakoniec umozni rotoru kontakt so statorom a to bude iny koncert, nie len to hiuuuu

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Ja to jeste taky nahraju at se tu nedohadujem 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Ked je to pocut aj v kabine, nahravaj z nej a tak, aby bolo vidiet rucicku otackomera.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Nahraj, nahraj, tiež by som chcel vidieť a počuť viac videí...ja sa tiež pokúsim nahrať...ja mám napríklad problém rozoznať či je zvuk previazaný s otáčkami, alebo s opozdením...tá hranica je zrejme velmi úzka a počuje to asi len skúsené ucho...pokiaľ to teda neni v dezolátnom stave
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Zitra to sem soupnu a sem zvedavy co vy na to 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
nejlepsi je to slyset v garazi, tam se to vsechno hezky odrazi... :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti