Lehký únik chladící kapaliny

Odpovědět
Uživatelský avatar
Evil_666
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 03.06.2010 10:53

Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Evil_666 » 17.12.2012 23:32

Ahoj, delší dobu sleduji a lehce mi uniká chladící kapalina. Nejdříve jsem zjistil, že to unikalo v té kapličce kolem termostatu, pomohlo vyměnit těsnení, ale nyní mi pořád přijde, že to lehce někde uniká. Dnes když jsem chcípal auto všimil jsem si, že z okolí chladiče jde trochu pára, je tedy taky možné, že to třeba byly kapky vody z deště co se dostaly na chladič, ale to by zase byl divný ten malý únik chl. kapaliny, chci se zeptat jestli byste na moje auto zkoušeli ty připravky co se nalejou do chladícího okruhu a mají utěsnit lehké netěsnosti? Díky za odpovědi...

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Jardak » 18.12.2012 06:01

Nevím jestli u FF 2 vylepšily konstrukci,ale u FF1 vznikala netěsnost ve švu na domečku termostatu.
Než tam lejt nějakou sračku,je lepší netěsnost odstranit. Tahle auta na úniky chladící kapaliny přece moc netrpí.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od miki21 » 18.12.2012 07:46

Nastartovat, nechat zahřát na provozní teplotu a hledat únik.Někde bude kapička vody. Pozor na prsty. :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Evil_666
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 03.06.2010 10:53

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Evil_666 » 18.12.2012 08:23

No právě u té kapličky z termostatu už je to těsné, teď to spíš odhaduji někde u chladiče, mě spíš zajímal váš názor na tu těsnící kapalinu, jestli byste to zkoušeli nebo ne?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od miki21 » 18.12.2012 10:19

Švagr to kdysi použil u staré R19-lehce tekl chladič. Pomohlo to. Jenže pak to začlo hůř topit- asi to utěsnilo i radiátor topení. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Jardak » 18.12.2012 15:11

Ohřátí na provozní teplotu moc nepomůže. Pokud je příčinou netěsnosti nějakej slehlej okroužek,nebo unavená hadice,případně gumová těsnění chladících profilů k bokum chladiče,tak to se nejvíc projeví za studena když auto třeba den stojí a jsou nízký vnější teploty. Pak z postiženýho místa kape fridex. Po ohřátí motoru netěsnost většinou zmizí. Ideální je za studena chladící okruh natlakovat upravenou zátkou a hledat...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Evil_666
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 03.06.2010 10:53

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Evil_666 » 19.12.2012 16:21

A neteče do chladiče chladící kapalina náhodou až po zahřátí motoru? Jelikož mě súpíš pišlo, že to začíná unikat až se to zahřeje... :roll:

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Jardak » 19.12.2012 17:09

Tak v chladiči (stejně jako v celým okruhu) je kapalina pořád,pouze než se ohřeje na provozní teplotu (otevře termostat) koluje pouze v motoru a v okruhu topení. Najdeš tedy místo odkud to teče?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Evil_666
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 03.06.2010 10:53

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Evil_666 » 19.12.2012 17:29

Zkusím, to až se dostanu domů. Nejdříve mě spíš zajímalo jaký máte názor na ty utěsňovací přípravky...

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Jardak » 19.12.2012 18:05

Dyť ti to miki napsal. Někdy to pomůže,někdy ne. Háček je v tom,že pokud tobě teče chladič,tak vzhledem k malýmu odpadnímu teplu dieslů a nízkým vnějším teplotám je průtok chladičem malej. Takže když tam něco naleješ,tak než otevře termostat aby pustil přípravek do chladiče,tak se usadí bez užitku někde v motoru.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Evil_666
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 03.06.2010 10:53

Re: Lehký únik chladící kapaliny

Příspěvek od Evil_666 » 19.12.2012 20:09

Aha, no to mě ani nenapadlo. Mě v tomhle tématu šlo o to, jestli tim třeba nemůžu zničit čerpadlo nebo to někde úplně ucpat. Abych pak nemusel platit ještě daleko dražší opravdu. Prostě jsem chtěl slyšet pár názorů jak je to s použitím těchto přípravku v TDCI motorech od forda... :)

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti