1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od Tomin123 » 05.03.2013 00:49

Lambda nedela ostre skuby. Pokud to ostre vynechava, tak civka - kabely - svicky.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od enjoy » 05.03.2013 08:04

No... takhle z dálky to jsou vždycky jen spekulace, ale tohle jak popisuješ mi dělala váha vzduchu(MAF) a nestačilo pouze vyčistit.Podotýkám, že to byl motor Zetec na Escortovi.
Ta lambda se mi projevovala tak, že to škubalo a nechtělo jet víc než cca 40km/h, takže tím to tedy nejspíš nebude, ale dá se to tím rozpojením konektoru lehce vyloučit.
Na zetecu se mi za 5 let porouchalo snad všechno, takže mám bohaté zkušenosti, co se různých příznaků týče, ale jestli se to dá přesně použít na Duratec nevím.
Každopádně, ten MAF dělal to, že do 4 tisíc dobrý, pak cukačka a jakš takš se to přes to dostalo a jelo pak dál..
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od Tomin123 » 05.03.2013 11:57

Projev KO civky je prave takovy, ze to ostre skube v nizkych otackach a velkem zatizeni.
Jakmile to lechtas, neni potreba tak velke preskokove napeti a tak se nastrelena civka (nebo kabel/svicka) neprojevuje. Nnebo jen znatelne mene.

Co to tak sleduji, tak na Duratecach neni vyjimecne ze odejde civka.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od enjoy » 05.03.2013 14:25

Ano, to co popisuješ jsem měl na teď na mondeu a bylo to cívkou na čtvrtém válci.
Díky tomuto fóru jsem na to přišel a poměrně snadno odhalil a opravil.
Koupil jsem cívku NGK za 900,- a bylo po cukání.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od venca.mar. » 06.03.2013 01:32

Asi se spíš přikláním tomu,co píše enjoy.Do 4000 dobrý a pak se to dál nějak dostane.Až si na mě známý udělá čas,tak k němu zajedu na diagnostiku.Kdyby to byl MAF,tak to snad zjistí nebo ne?Jinak to cukání nad 4000 ot/min není nějak drastický,projevuje se to asi tak jako kdyby přestala pálit jedna svíčka.Jinak já to stejně nějak do 4000 netočím,ale když chci pak někoho předjet,tak je to takový nepříjemný,když se tomu nechce.Zítra jedu na chatu,tak tam budu bádat.Zkouknu svíčky,prostříknu konektory atd.JInak kdyby někdo měl naměřený hodnoty odporu zapalovacích kabelů a tý cívky,abych to mohl proměřit,tak budu rád.Na jiným fóru jsem našel hodnoty,ale je to na MK1.Tak nevím,jestli to bude stejný.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od Tomin123 » 06.03.2013 10:15

Jestli je kabel(/civka/svicka) nekde prostreleny, tak nemas sanci nic namerit. K tomu preskoku dojde jen pod vysokym napetim a normalne na ohmetru nic nepoznas. To se da omerit jedin s osciloskopem a VN sondou. A i tam uvidis jen to, ze k preskoku doslo, ale nezjistis na kterem miste z tech 3.
Takze zkontroluj kabely, pri krouceni v ruce by nemely chroupat a zkontroluj jejich pevnost v prechodu do fajfky. A to je tak vsechno.
Jednou mi kabel normalne komplet prehorel uvnitr fajfky. Bych tomu neveril. Pri snaze sundat kabel/fajfku ze svicky mi skoncila v ruce samotna fajfka 8O Motor jezdil uplne bez problemu a pak najednou hned bezel na 5 trvale (V6ka). 6.valec ani tuk. Tak jsem to sel zkontrolovat a ...
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Brady
Příspěvky: 1
Registrován: 04.01.2013 07:39

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od Brady » 06.03.2013 13:21

Ahoj. Doporučuji začít cívkami. Řešil jsem obdobný problém na Duratec HE 2.0 2008. Začalo to cukáním do kopce pod plynem nad 3500 ot. Někdy problém nastal nad 4000 ot. Někdy už od 2500 ot. Záleželo, jak byly cívky (motor) zahřáte. Při studeném motoru bylo cukání ostřejší. Diagnostika žádné chyby nenačetla. Myslel jsem, že je problém v benzínu, nebo dodávce paliva či vzduchu. Byla to cívka na 3 válci. Po výměně bez problémů. Snad Ti to pomůže.

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od venca.mar. » 06.03.2013 19:10

Mě to dělá jen nad ty 4000 a výš a teplý.Studený nevím,nezkoušel jsem,nechci to trápit studený.Jakou mám koupit tu cívku? Našel jsem Bosch za 1000 Kč.Jinak nevíte,jestli tam mám MAF nebo něco jinýho a kde se to nachází.Na jiným fóru jsem našel,že měli taky problémy a vyšší spotřebu(bylo to teda Modeo) a vyčištěním váhy vzduchu se jim to zlepšilo.Tak bych to chtěl taky skouknout,ale moc tomu nevěřím,že by to bylo špinavý,mám najeto 53 000 Km.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od enjoy » 06.03.2013 19:25

Melo by to byt mezi vzduchovym filtrem a motorem, respetive skrtici klapkou.
Uvnitr je takovy miniaturni dratek a sprejem na karburatory ho vycistis.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od venca.mar. » 10.03.2013 18:39

Tak jsem to asi vyřešil.Vyčistil jsem škrtící klapku a MAF(nebyl moc špinavý) a už to skoro nedělá.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od Kaspik » 14.03.2013 17:44

Škubání v nižších otáčkách může způsobovat (a způsobuje) neseřízená klapka, "rozhodí" se při výměně špatné baterky (například). Cívky to samozřejmě můžou bejt taky, ale prvně zkontrolujte případně zařiďte seřízení klapky :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od venca.mar. » 19.03.2013 10:56

Nevíte někdo,jak se odpojuje ten konektor na zapalovací cívce?
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od venca.mar. » 20.03.2013 11:41

Konektor jse my povedl odpojit,tak jsem ho prostříknul,vymněnil jsem zapalovací kabely,měl jsem je okousané od kuny(4.válec u cívky),když jsem pak šáhnul na kabel 4.válce u cívky,tak jsem dostal ránu. :bebng: Tak uvidím,jestli bude nějaká změna.(už neprobíjí). :cooler:
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od Mira » 09.02.2014 13:52

venca.mar. píše:Konektor jse my povedl odpojit,.....
Ahoj, škoda že jsi nepopsal jak se odpojuje ... :lol: :lol: :lol: Zrovna by se mi to hodilo :wink:
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Re: 1.6 16V 100k '08 - trhanie motora pri zrychlovani

Příspěvek od venca.mar. » 08.03.2014 23:33

Vyměnil jsem svíčky po třech letech (najeto 30000 Km) a vypadá to,že to přestalo. :lol:
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host