Nízké napětí po nastartování

Uživatelský avatar
masterT
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 394
Registrován: 27.10.2009 12:33
Bydliště: Severní Morava

Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od masterT » 28.04.2013 15:44

Ahoj kolegové,
řeším teď zapojení denního svícení a světla mi nechcou po nastartování sepnout. Podle výrobce spínaji při 13.5 V. Tak jsem to šel dneska promeřit a zjistil jsem, ze mám nejake divné hodnoty při nastartování. Natočil jsem to na video, viz níže.

Hned po startu mám těch cca 12.5V ale tak za deset vteřin se malinko změní zvuk od motoru a napětí vyskočí cca na 14 V.

Je to tak správně? Nebo neco s altíkem?
Diky.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C57RvcFGhtE[/youtube]
Ford Mondeo MK5 2.0 EcoBoost 176KW
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium

byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od Jardak » 28.04.2013 18:24

Asi to bude normální. Dělá to vysoký odběr žhavících svíček,který jsou v provozu ještě chvíli po nastartování. Změnu zvuku motoru způsobí odlehčení alternátoru při vypnutí žhavení.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
masterT
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 394
Registrován: 27.10.2009 12:33
Bydliště: Severní Morava

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od masterT » 28.04.2013 21:28

No jo, ale jak potom se ty svetla muzou sepnout, kdyz se potrebuji 13.5V ? Je to denni sviceni od Osram a podle vyrobce se s zadnou kritikou nesetkavaji, vsem normalne funguji. :nixw:
Ford Mondeo MK5 2.0 EcoBoost 176KW
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium

byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od Jardak » 28.04.2013 21:56

Světla ti sepnou až skončí dožhavování a napětí se zvýší. Těžko s tím něco uděláš, svíčky berou kolem 70 A.

Na svým autě než jsem namontoval světla pro denní svícení, jsem měl automatický rozsvěcování světel,který spínalo taky na principu zvýšení palubního napětí nad 13,5 V a chovalo se to úplně stejně jako tobě.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
masterT
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 394
Registrován: 27.10.2009 12:33
Bydliště: Severní Morava

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od masterT » 28.04.2013 22:05

Hele diky moc za pomoc. No ja prave jsem si koupil schvalne tyhle, protoze jine svetla spinaji hned na zaklade brumu v siti (nejak tak to bylo). Tak to jsem nevedel, ze to spina az za nejaky cas. Tak v tom pripade mam vadnou tu ridici jednotku nebo samotne svetla, protoze mi to proste nespina no.. :nixw:
Ford Mondeo MK5 2.0 EcoBoost 176KW
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium

byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od phofy » 29.04.2013 05:54

Ty světla se ti nerozsvítí vůbec? A co ta kontrolka airbagu :?: :nunu:

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od lucky.jack » 29.04.2013 08:19

Při těhlech teplotách ještě funguje žhavení a dožhavování? 8O
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4039
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od djdekl » 29.04.2013 08:41

Problem bude asi v altiku nebo v rizeni dobijeni...

Uživatelský avatar
masterT
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 394
Registrován: 27.10.2009 12:33
Bydliště: Severní Morava

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od masterT » 29.04.2013 10:37

Ta jednotka se nerozsviti vubec, ani po chvilce, kdy do ni uz leze víc nez 14 V...tak bude asi chyba někde v ni.
Ale spíše me zajímalo, jestli to napětí, které jsem nameril, je normální... :?:

Ta kontrolka mi sviti od doby, co jsem si dodelaval vyhřívání a je to někde v konektoru pod sedackou.. :oops:
Ford Mondeo MK5 2.0 EcoBoost 176KW
Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Fiesta MK7 1.4. 16V Titanium

byl Ford Focus MK2 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od phofy » 29.04.2013 16:15

Až budu mít čas tak to zkusí u svýho změřit :wink:

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od Ondrej1 » 29.04.2013 16:59

Ja to mam na Focusu stejne, po nastartovani cca 12,5V pak pomalu stoupa na 14,5V.

Jinak se to da i sledovat pres dignosticky mod palubniho pocitace.
Na S-MAXu hned behem kratke chvilky po nastartovani stoupne na 14,5V
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od Jardak » 29.04.2013 17:47

lucky.jack píše:Při těhlech teplotách ještě funguje žhavení a dožhavování? 8O
Jj i při těchto teplotách to žhaví (i když žhavení jenom blikne) a po nastartování dožhavuje. Je to pravděpodobně kvůli emisím.

Jinak diodový světla pro denní svícení nejsou při spotřebě asi 10 W žádnou zátěží pro akumulátor,takže se můžou rozsvítit hned po zapnutí klíčku a svítit i při startování. Já je mám takhle zapojený 3 roky a žádnej problém se startem nenastal.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od lucky.jack » 29.04.2013 19:58

Jj proto stále nechápu, proč si výrobci hrajou na to, že světla rozsvítí až po zvýšení napětí v síti, tj po nastartování :roll: Kdyby tam bylo klasický spínací relátko tak je po problémech.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od Jardak » 29.04.2013 20:05

Tak asi záleží co koupíš. Ty světla co mám já mělo každý 3 kabely. Jeden kostra,druhý + po zapnutí klíčku a třetí se zapojí na parkovačky. Pak to funguje tak jak má. Zapne se klíček, světla pro denní svícení se rozsvítí. Pokud se rozsítí parkovačky a víc, světla pro denní svícení zhasnou.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Nízké napětí po nastartování

Příspěvek od lucky.jack » 29.04.2013 20:44

Jj protože máš "jednotku" ve světlech. Já to v nynějších DRL přes "jednotku", která je v podstatě takový relátko v hezkým balení...Paradox je, že to bez tý jednotky nefunguje :bebng:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Straces a 4 hosti