mam specifický problém s Focusem 1,8 TDCi 85.KW rok 2002 . najeto poctivých 172.000
prvotní závada byla, ze auto neslo druhý den nastartovat.auto odtaženo do servisu Ford. Diagnosa špatné čerpadlo a vstřiky, cca 50kkc, diagnostika psala jen nízký tlak paliva. odtaženo ze servisu, k mému známemu do servisu, děla ve škodovce, který je součástí servisu ford, takže zná fordacké mechaniky. vyndáno čerpadlo a vstřiky, odvezeny do diesel servisu. Vstřiky OK. čerpadlo OK jen vadný řidíci ventil čerpadla (zaseknutý) koupený nový. Auto nastartováno, přizpůsobené vstřiky, vše naprosto ok. při té příležitosti jsem si nechal hned vyměnit olej, takže auto vrčelo od namontovaní čerpadla a vstřiku asi 20min. po výměně oleje jsem vyrazil domu, po cca 7km. přestalo tahnout turbo a motor začal bouchat a zvyšovaly se otacky, ihned jsem vymačkl spojku a vypnul zapalovaní. motor ješte cca 2 vteřiny běžel cca 3500ot brutálně zamlátil a zdechl.vše proběhlo velmi rychle cca 5 vteřin. Po zastavení jsem vzal za kliček a nešlo otočit motorem - motor natvrdo ! Myslel jsem že mechanik zkurvil neco na rozvodu a motor se potkal. druhý den odtaženo zpět. Rozvod OK. pri vyndávaní IC zjisteno ze je plný oleje. Vyndány žhavicky - válce plné oleje. vyndáno turbo, na pohled a dle vulí v pořádku. Pro jistotu odvezeno do turbo servisu na kontrolu. Tam mi bylo sdělěno, že turbu nic není, jen mirně zakarbonované lopatky regulace, ale plně funkční, proste stav odpovídá najetým kilometrům a že v žadným případě nemohlo dojit zaplnění motoru olejem skrze turbo. pravdou je že ve vyfuku ani znamka oleje, jen totalně od oleje cela vytlačná čast od turba a půlka hadice od vzduchového filtru. podezření na odvětrání motoru jelikož odvětrani se napojuje do poloviny hadice od filtru, nic nezjištěno.Banka s drátěnkou suchá. sundána hlava kvůli kontrole pístů a přesahů (ohnutí ojnic). 2,3 a 4 píst zaroveň s blokem, první pist mírně cca 0,2 mm nad blok, je to v normě? 2,3,4 pist značen stejně, první pist má jiné označení. Napadá někoho jak mohlo dojit k tak masivnímu zalití motoru olejem?? má to souvislost s výměnou oleje? Mechanik kroutí hlavou a krčí rameny, ve fordu taktéž

Nestalo se to někomu? nebo jsem zase unikát
 Konstruktivní nakopnutí nezůstane bez řádné odměny.
 Konstruktivní nakopnutí nezůstane bez řádné odměny.Díky.






 Každopadne jsme motor alespon vyzkoušeli a po kompletním ovzdušneni i vysokotlaké části motor bezproblemů naskočil, takže to přežil.
  Každopadne jsme motor alespon vyzkoušeli a po kompletním ovzdušneni i vysokotlaké části motor bezproblemů naskočil, takže to přežil.  Ted půjde čerpadlo už potřetí ven. Jen nevim zda budu mít silu jim ho odvézt zase na reklamaci a někoho tam nezabít
  Ted půjde čerpadlo už potřetí ven. Jen nevim zda budu mít silu jim ho odvézt zase na reklamaci a někoho tam nezabít 

 Radsej si servisujem sam, pokial sa da. A ked nie, tak 250km do Budejovic
  Radsej si servisujem sam, pokial sa da. A ked nie, tak 250km do Budejovic 

 
  to jim nežeru. jsem automechanik, i kdy to již 8 let nedělám, něco o autech vím
  to jim nežeru. jsem automechanik, i kdy to již 8 let nedělám, něco o autech vím   
  
  jsem zvědav jestli se zadaří a auto bude šlapat.
  jsem zvědav jestli se zadaří a auto bude šlapat. 
 



