Rada při výběru naftového motoru pro Focus kombi

Zamčeno
atoma
Příspěvky: 1
Registrován: 24.05.2013 21:41

Rada při výběru naftového motoru pro Focus kombi

Příspěvek od atoma » 29.05.2013 12:11

Zdravím všechny přiznivce Focusu,
uvažuji o nákupu dieslového Focuse v kombíku (cca r.v. 2005 a výš) a potřeboval bych poradit při volbě motoru = zda vybrat motor 1.8 TDCi, 85 kW nebo dvoulitr 2.0 TDCi, 81 kW či 100 kW. Který z těchto motorů je nejpovedenější a vyskytuje se u něj nejméně poruch a problémů? Ročně v průměru najezdím cca 20.000km z čehož je cca 10.000km dálnice, 5.000km mimo město a 5.000km město. Co se týká spotřeby, tak nejspíš bude úspornější ta 1,8 TDCi, ale jelikož jezdím dost dálnice, tak by dvoulitr mohl díky 6-ti stupňové převodovce a tempomatu na tom být co se týká spotřeby stejně nebo možná ještě líp ...? Máte někdo s těmito motory najeto hodně km ... jsou to držáky co vydrží 500.000km a víc nebo je najetí 300.000 km už z říše snů a tak drahé na servis a údržbu, že je lepší auto okolo 200.000km prodat? Je Focus náchylný na korozi či nějaké jiné neduhy? Obávám se dvouhmoty, filtru pevných částic a turba, ale tomu se u novějších dieslů dneska už stejně asi nevyhne ... :-( Při výběru auta pro rodinu padl výběr na Focus, kde se mi líbí u kombíku kufr, průměrná spotřeba a to že se tak nekradou a nejsou přeceněné jako Oktávky ....
Předem děkuju za vaše tipy, rady, názory ... :-)

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Rada při výběru naftového motoru pro Focus kombi

Příspěvek od Marod22 » 29.05.2013 18:55

Pred tým ako ti túto tému zamknú s tým, že je tu toho popísaného dosť a môžeš čítať do bezvedomia dám jeden názor. Ja by som volil dvojliter ale až po facelifte a treba dať pri kúpe pozor na veci ktoré si písal. Viem o viacerých dvojlitroch hlavne v mondeách čo majú aj cez 300000, prípadne 200-250000 na tachometri, čiže v reále aj cez 400000. Nábeh (reálny) okolo 200000 je však taká magická hranica kedy sa zvyknú porúčať zrovna tie najdrahšie veci, takže fakt treba byť opatrný. Ja osobne by som diesel kupoval iba v zime a za podmienky že bude motor úplne studený - vtedy sa podľa môjho názoru prejaví najviac porúch. Pýtaj si VIN a skontroluj na fordzona.sk. Ak má nejaké záznamy treba investovať tých 5€ a preveriť. To tak v skratke :mrgreen:

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Rada při výběru naftového motoru pro Focus kombi

Příspěvek od miki21 » 29.05.2013 19:03

Více bych HLEDAL tady, děkuji. :arrow: http://www.ford-focus.cz/forum/viewforum.php?f=13
LOCK
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Rada při výběru naftového motoru pro Focus kombi

Příspěvek od V12 » 29.05.2013 19:07

Marod :
Nemyl si Mondeo 2.0TDCI Mk. III s Mk.IV. V tych starsich je motor od Forda - origo Duratorq, rozvod retazou, hruby chod, vacsi turbolag atd., atd, skratka konstrukcne starsi, ale spolahlivejsi motor. Mk. IV maju 2.0TDCI od zabozrutov - PSA DW10. Je modernejsi, ale nachylnejsi na problemy. O par Mk.III s najazdom 300 a viac tisic km. Ani jeden ale nemal povodne vstrekovace a turbo. O spojkach a dvojhmotach info bohuzial nemam.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host