Felicii 1.9D kombi jsem kupoval novou v r.1998, tehdy jsem se rozhodl pro diesela. Maximum výbavy byla takzvaná "příprava pro rádio", prostě absolutně nic. Nechal jsem namontovat rádio a zámek řadící páky, cena vozu včetně této dodatečné "výbavy" byla kolem 360tis.Kč

. Záruka na vůz byla tehdy ještě pouze 1 rok, na karoserii 6 let.
Zákon schválnosti, když jsem měl auto asi 2 týdny tak odlétl kamínek od auta za kterým jsem jel a rozbil mě přední okno. Při výměně čelního skla mě mechanik v autoskle servisu ukázal, že pod gumou chybí v jenom místě barva, v délce cca 5cm prostě žádná barva nebyla, pouze povrchová rez! Píšu to jen proto, že zakladatel tohoto vlákna psal jakousi chválu na antikorozní úpravu Felicie. Nevím, ale na různých vnitřních místech kam není vidět Škodovka barvou taky šetřila.
Co mě velmi zklamalo, byl materiál plastů použitý v interiéru, tedy palubovka či pasty madel na vnitřní straně dveří. Bylo to totiž tehdy moje první fungl nové auto v životě, před tím jsem jezdil na samých ojetinách. Takže jsem si ho hleděl a více jsem si prostě všímal. Stačilo kdekoliv mírně zavadit třeba nehtem a už to bylo vidět. Sice nic dramatického ale nepatrné škrábnutí tam prostě bylo, což mě pilo krev

. Měl jsem tu Feldu přes 10 let, takže časem jsem si už přestal takových drobností všímat, ale když to bylo nové, pamatuji jak mě to tehdy štvalo.
Za 10 let jsem najel něco přes 190 000km. Závady:
* Před uplynutím záruky (po necelém roce) pískal ventilátor topení. Opraveno v záruce, vydrželo to asi 2 měsíce. Naštěstí ventilátor byl dobře přístupný, tak jsem si to pak pravidělně opravoval sám.
* Po druhé zimě jsem takhle zjara zjistil, že mě kape voda na nohy. Měl jsem totálně promáčené všechny filcové výplně interiéru přední části, pod palubovkou atd... V servisu Škoda výměna - nové utěsnění čelního skla a vysušení vozu. Vydrželo to 3 roky a bylo to tu zas, jenom v trochu menším rozsahu.
* Zhruba po 6ti letech jsem našel vodu v kufru, rezerva byla prakticky do poloviny pod vodou. Vlezl jsem si do kufru, kamarád stříkal hadicí vodu.... nic, ani kapka. Světlama tam nikde neteklo, guma kolem dveří nová, na nic jsme nepřišly. Když byl slejvák, měl jsem třeba v kufru sucho Stačilo delší dobu drobně pršet, a voda tam opět byla. Autorizovaný servis také nic neodhalil. Takže s občas mokrým kufrem jsem se prostě smířil a měl jsem to tak po další roky, co jsem Felicii měl.
* Vstřikovací čerpadlo bylo venku celkem 3x, oprava vždy za cca 15 tis. Kč.
* Zadní díl výfuku odešel po 3,5 letech , střední díl následoval za půl roku.
* Páte dveře začly hnít po 4 letech, po dalších 2 letech - tedy těsně před koncem záruky na karoserii, mě je v servisu zdarma vyměnily. Na těchto nových dveřích se už koroze ani za 5 let neprojevila.
* Brzdy jsem poprvé dělal po cca 60 tis. km.
Auto jezdilo denně, 5x absolvovalo cestu do Chorvatska a Černé Hory. Nikdy mě nikde nenechalo, řekl bych že pro mě to byl vcelku spolehlivý vůz. Až tedy na ty mouchy, jako zatékání apod...
V r.2008 jsem se rozhodl koupit další nové auto. Chtěl jsem Škodu Roomster, když jsem si ale na jejich webu sestavil vůz podle svých představ, bylo jasné že na to nemám. Nejsem přitom náročný, chtěl jsem jenom auto s "normálním" motorem se kterým se nemusím bát v případě potřeby předjet (tedy žádné 1.2 HTP na tak těžké auto), rádio s CD, výškově nastavitelné sedadlo řidiče... prostě věci které považuji za standard, i když u Škodovky byly za příplatek.
Nakonec jsem se rozhodl pro Ford Fusion 1.4 a udělal jsem dobře. Byl v plné výbavě o které se mě před tím ani nesnilo, pokud bych koupl stejně vybaveného Roomstra tak by mě stál odhadem o 100tis. Kč víc. Byl jsem spokojen, svezení - komfort pohodlí, to vše¨bylo o několik řádů úplně jinde než u mé Felicie. Měl jsem ho necelých 5 let a kromě pravidelných servisních prohlídek jsem servis nepotřeboval. Najet jsem 98 000km, výfuk, brzdy atd.., vše stále původní. Když jsem brzdy chtěl v 90tis. km u Forda udělat, řekli mě že jsou zatím stále v pohodě takže je to zbytečné. Následná STK to jenom potvrdila.
Nyní jezdím opět na staré káře, koupil jsem Ford Focus 1.6 74kW r.v.2000, najeto 222 000km, od prvního majitele. Interiér je v podstatě jako by vyšel z fabriky a to i přes to, že je světlý. Použité materiály se tedy s Felicií nedají srovnat, stejně jako ostatní komfort, výbava, pohodlí a jízdní vlastnosti. Přitom je to 13 let starý vůz, tedy ze stejného roku v jakém se ještě vyráběly Felicie. Absolutně nesrovnatelné.
A koroze? Ať to prolézám jak chci, nikde jsem zatím nic co by stálo za řeč nenašel, dokonce ani na spodní části dveří. Lak je také prakticky jako nový. Majitel se o vůz prostě pečlivě staral. Najít Felicii v takovémto podobném stavu, byť od prvního a sebepečlivějšího majitele, je již dnes prakticky nemožné. Jako by člověk hledal jehlu v kupce sena.
A pokud jde o technickou stránku, vůz má po těch letech a najetých kilometrech stále původní tlumiče a dokonce původní výfuk! Pravda, výfuk mě v nejbližší době asi čeká protože zvuk již není ideální, ale zasloužil by metál. Srovnatelně stará škodovka s podobným náběhem km by už měla výfuky minimálně tři.
Byla tu také řeč o Fabii. Loni jsem měl na týden půjčenou Fabii 1.9D a po této zkušenosti jsem si říkal, že už bych si asi nezvykl

. Jezdí to, ale svezení se s Fordem prostě nedá v ničem srovnat. Dokonce si troufnu tvrdit, že i má Felicie byla lepší. Je to věc názoru, ale pro mne měla Felicie oproti Fabii i lepší sedačky včetně těch zadních, ty tedy byly určitě pohodlnější a snad tam bylo i více místa pro nohy. Čistě můj subjektivní pocit.
Jsem se ale rozkecal

. Původně jsem chtěl jenom napsat, že srovnávat Felicii s Focusem snad ani nejde.