1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 04.05.2012 19:58
1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Zdravím, mám Focus C-MAX (2005) 1.8 16 92kW (motor QQDB).
Když ráno příjdu k autu, nastatuji tak při přidání plynu má motor tendenci zhasnout a nedá se kloudně rozjet bez cukání, po cca minutě na volnoběh, je to už jakžtakž.
Na druhou stranu, když je motor plně zahřátý a je venku tak nad 20 stupňů, tak jakoby nemá výkon a na volnoběh se třepe jako diesel a i vzadu z výfuku je cítit smrad.
Dneska venku 8 stupňů a vše bez problémů, ale to dušení za studena tam je.
Nejlépe motor jede, když je zahřátý tak na 75 stupňů, je venku 15, to je pak formula.
Diagnostika bez chyb. Zkoušel jsem zaslepit i odpojit, připojit EGR a žádná změna.
Podle mého jsou to svíčky, ale než vyhodím 1400,- tak nemá náhodou někdo nějaký jiný nápad, co zkontrolovat? Tlaky ve válcích měřeny a jsou OK, prý jak u nového motoru. Dokonce zkontrolovány rozvody a vše bez problémů.
Když ráno příjdu k autu, nastatuji tak při přidání plynu má motor tendenci zhasnout a nedá se kloudně rozjet bez cukání, po cca minutě na volnoběh, je to už jakžtakž.
Na druhou stranu, když je motor plně zahřátý a je venku tak nad 20 stupňů, tak jakoby nemá výkon a na volnoběh se třepe jako diesel a i vzadu z výfuku je cítit smrad.
Dneska venku 8 stupňů a vše bez problémů, ale to dušení za studena tam je.
Nejlépe motor jede, když je zahřátý tak na 75 stupňů, je venku 15, to je pak formula.
Diagnostika bez chyb. Zkoušel jsem zaslepit i odpojit, připojit EGR a žádná změna.
Podle mého jsou to svíčky, ale než vyhodím 1400,- tak nemá náhodou někdo nějaký jiný nápad, co zkontrolovat? Tlaky ve válcích měřeny a jsou OK, prý jak u nového motoru. Dokonce zkontrolovány rozvody a vše bez problémů.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
co civky ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 04.05.2012 19:58
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Jo to jsem zapomněl, koupil jsem dvě nové, takže jich mám 6 a zkoušel jsem je různě kombinovat a taky nijak výrazná změna.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
A cidlo teploty hlavy ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 04.05.2012 19:58
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Nejsem si jist, ale tyhle motory ho myslím nemají, jestli máš na mysli to jak je mezi 2. a 3. válcem? Je tam jenom čidlo chladící kapaliny a to se zdá být v pořádku. Mě napadá chybný MAP s čidlem teploty v sání, ale to nevím jak ověřit.
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Mám stejný motor, stejný problém. Svíčky jsem měnil, nepomohlo. Motor taky naprosto OK.
Jediné, co pomohlo, bylo natankovat plnou Shell Nitro + 100 oktan - od té doby se zdá, že problém ustal, avšak neřekl bych, že to řeší jádro problému.. :/
Jediné, co pomohlo, bylo natankovat plnou Shell Nitro + 100 oktan - od té doby se zdá, že problém ustal, avšak neřekl bych, že to řeší jádro problému.. :/
- bee
- Zkušený
- Příspěvky: 1261
- Registrován: 31.03.2008 11:28
- Bydliště: F, DE
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Daj si zmerať kompresiu na všetkých valcoch, stálo ma to pár eur v znackovom Ford servise 

-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 04.05.2012 19:58
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Komprese byly měřeny, teďka jak je venku pořád pod 10 stupňů, tak to jezdí parádně, dokonce se mi stalo, že jsem chtěl startovat nastartovaný motor, jak byl klidný, v úterý budu mít sadu svíček na test, tak se uvidí.
Já mám podezření na MAP senzor nebo svíčky nebo nějaký vstřik, tak to musím postupně nějak vyloučit.
Já mám podezření na MAP senzor nebo svíčky nebo nějaký vstřik, tak to musím postupně nějak vyloučit.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 25.11.2012 18:34
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Na rovnaké správanie u studeného motoru u mňa pomohla výmena sviečok. Cukanie zmizlo a motor ide aj pri preraďovaní výrazne plynulejšie.
Ford C-Max, 1.8 92 KW (2009)
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 04.05.2012 19:58
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Dnes dorazily svíčky, ráno je vyměním a uvidíme, iluze si sice už moc nedělám, ale horší to asi nebude 

-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 04.05.2012 19:58
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Tak jsem vyměnil svíčky a zmizel problém s odjezdem teď když je zima neškube to tolik při rozjíždění, už je to v rámci mezí studeného motoru. Jenže když nastartuji (bylo pod nulou) motor naskočil rychle ale po chvíli zhasnul druhý start bezproblémů. A pokud hned po nastartování šlápnu na plyn tak se dusí, po chvíli chodu na volnoběh je to v pořádku. Ale za tepla na volnoběh se pořád dost třepe.
Jedem mechanik mi říkal, že nové svíčky se projevý až po ujetí cca 100km, zatím mám tak 15 tak uvidíme.
Celkově se to zlepšilo, ale jádro problému odstraněné podle mě není.
Jedem mechanik mi říkal, že nové svíčky se projevý až po ujetí cca 100km, zatím mám tak 15 tak uvidíme.
Celkově se to zlepšilo, ale jádro problému odstraněné podle mě není.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 25.11.2012 18:34
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Zhasnutí motoru po štarte za studena sa mi stáva po výmene sviečok takisto (výmena cca pred 10 dňami) - teplota vonku bola vždy okolo 0 st. Technik to podľa popisu určil na škrtiacu klapku, mám to ale ďalej pozorovať...
Ford C-Max, 1.8 92 KW (2009)
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 04.05.2012 19:58
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Klapka se mi nezdá na jednom autě byla špatná a to cukalo při přidávání a různě, tak nevyzpytatelně. Tohle je spíš jak nějaký čidlo.
- Forfoc
- Pokročilý
- Příspěvky: 771
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Mám stejný motor a stejný problém. Po nastartování má motor tendenci chcípnout a někdy i chcípne. Je to závislé na počasí a možná i na kvalitě natankovaného paliva. Tankuju u různých pump. Je období, kdy je to Ok a pak zas kdy je to na prd.
- Forfoc
- Pokročilý
- Příspěvky: 771
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 1.8 16V 92kW - Teplé počasí nedělá dobře
Při počasí které nyní je, problém také zmizel. Nevím, zda je to počasím nebo nově natankovanou nádrží. Přijde mi, že na to má docela vliv vlhkost vzduchu. Nyní kdyý je stále vlhko, je po problému. Nějakých 2-3 týdny, jak byl suchý vzduch to chcípalo.aliks píše:Komprese byly měřeny, teďka jak je venku pořád pod 10 stupňů, tak to jezdí parádně, dokonce se mi stalo, že jsem chtěl startovat nastartovaný motor, jak byl klidný, v úterý budu mít sadu svíček na test, tak se uvidí.
Já mám podezření na MAP senzor nebo svíčky nebo nějaký vstřik, tak to musím postupně nějak vyloučit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host