styl jazdy s dizlom

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 18.07.2007 16:42

mehturt píše:sakra.. tak to si mi moje rozhodovanie neulahcil :)
inac ja potrebujem rano nastartovat, prejst 1 km a potom na dialnici 130.. to su moje obavy, ci ten motor nebude trpiet, ze este nebude zohriaty
Tak potom bude musiet aspon mini 1min. ho nechat navolno bezat. A ked budes vchadzat na dialnicu tak potom hned netocit aby bolo cim skôr 130km/h ale zrychluj postupna. mne sa osvedcilo ho pomali roztiahnut na 3 do tich 50km/h a potom zas pomali na 4 do 70km/h a na 5ke to pomali zdvyhat na hor az kym nedosiahnes 130km/h. to by mu nemalo az tak skodit.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mehturt » 18.07.2007 16:47

no, nie vzdy sa to da.. medzi SC a BA je husta premavka, treba sa rychlo zaradit a potom ficat 130, lebo v pravom idu kamiony 80-kou..

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 18.07.2007 18:53

mehturt píše:no, nie vzdy sa to da.. medzi SC a BA je husta premavka, treba sa rychlo zaradit a potom ficat 130, lebo v pravom idu kamiony 80-kou..
Ropak se zahriva cca 10km jizdy. Zahrivani na volnobeh neni dobre. Kdyz budes davat kvalitni motorovy olej, tak nastartujes plynule se rozjedes, ujedes tech nekolik km, rozjedes se v napojovacim pruhu po cele jeho delce, zaradis se do davu a zaradis 4 a pak 5 a pri cca 3000ot/min budes mit 130km/h a nemusis motor namahat. Ja jezdim take 25 km useky.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 18.07.2007 19:32

No, myslím, že už bylo napsáno vše, co mohlo být.
Jen chci říct, že nemusíš kvůli trase do práce řešit jestli dízl nebo benzín. Musíš na něj být hodný a pak je jedno kam jedeš. studený držet v ideálních ot. = cca1000 - 2000. Při nízkých ot. nedupat jak varhaník. Když se mu to nelíbí, řekne ti to tak, že "padají brikety z výfuku", což ostatní účastníci kvitují poznáním, že řídí necita.
Tím chci říct, že indikátor může být zpětné zrcátko.

výhoda "vejtřasky" je v tom, že mně teda nezdechá, naopak, klidně napřed pustím spojku a pak teprv přidám plyn (nedělám to, ale jde to).
Můžeš předjíždět častěji bez podřazení. Má krouťák. Ideální pro začátečníky.

Starost je v tom, že bys neměl vypínat zapalování když je v otáčkách kvůli turbu ale to neznamená, že budeš na parkovišti půl minuty vrčet jak jojo, ale prostě budeš dojíždět s nízkýma otáčkama a ne jak Emerson Fitipaldi pod plynem. A zimní starty se liší od benzínu tak, že bezín 8 vteřin a 15 čekat, pak znovu nebo tak jaksi, ale naftu po nažhavení točíš jak bez srdce až to naskočí. Ale zatím se mi to nestalo. Nažhavím a brnk.
To jsou mé zkušenosti.
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 18.07.2007 21:38

polkiboj píše:tak to si myslim, že by mu isto nemali uškodiť. Motorom všeobecne škodi to, ak človek ešte ani dobre nenaštartoval a už sa chce pohnúť. Motor treba pred jazdou aspoň 30s nechať bežať nech sa dobre premaže a zohreje a netreba ho vytačať nad 2000ot/min až po daakych 3-5km ked sa ako tak zahreje. A samozrejme po jazde ho tak isto nechať aspoň 15-30s nechať bežať nech sa ochladí turbe. No a čo sa tíka tích zimných štartov tak osobné skúsenosti nemám keďže som si auto kupil pred letom, ale predávajúci mi odporučil pred zimou skontrolovať žhaviče, kapacitu batreky a v pripade zlích štartov priliať aditíva do nafty. On sám má TDCičko a vraví, že v zime keď klesne pod -15 tak terba nechať žhavyť tak 10s a vtedy mu vraj chytí na1x
Tak za prvý....diesel se ti rozjede i na vonoběh...neni potřeba přidávat víc plynu jak u benzínu...jestli jo tak je někde chyba....a už vůbec neradit že po nastartování se nejdřív má promazat motor a pak jet!!! Motor na volnoběh maže blbě a vršek skoro vůbec, takže nastartovat a jet!! Jinak záleží na tom kolik kilometrů ročně ujedeš...diesel se vyplatí až od 20tis.km.!! A taky se trochu pomalej zahřejvá než benzín aspoň u FOFA, ale 25km je super a určitě mu nevaděj ani popjížděčky!! Zimní starty jsou v poho...ne jako u Escortů, nebo u mojí stařičký Fiesty!! Jinak přeji šťastnej výběr a Pelen má pravdu....stačí poslouchat motor!! :idea: :lol:
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 19.07.2007 08:19

pelen píše:Umis-li naslouchat motoru, tak nic nemusis predem zjistovat.
Toť absolutní pravda. Měl jsem jeden čas Jeepa Cherokee 2,5TD a s přechodem z benzínu na naftu a zpátky jsem neměl nejmenší problém. Není co řešit :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 19.07.2007 22:37

přesně tak.
O dízlech koluje mraky fám. Naposledy přišel švára s tím, že by si dízla nikdy nekoupil protože se prý musí stále držet ve vysokých otáčkách, jinak to nejede :idea: . :D
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

pette
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od pette » 21.07.2007 20:18

fámám nevěř ale každý motor chce svůj styl a hlavně ho poslouchat.Kdybych jezdil na plný ceres tak bych musel být hluchý opět říkám spokojenost s dieslem :!:
Focus combi II TDCI 1.6 2006 stříbrná Moondust
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4

měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 21.07.2007 22:06

Taky bych se pripojil k tomu, ze naftak je super na rozjezdy. Zdechnout to na krizovatce se snad ani neda, parkovani bez plynu nebo jenom lehke tuknuti, nepotrebuje ani 1000 ot., aby se rozjel, narozdil od benzinu, kde 1500 je minimum. A to cekani na promazani je blbost, je to napsane i v manualu, nastartovat a hned jet. Rychlost zahrivani zrejme bude zaviset i na obsahu a jestli to je DI nebo CI, pac TDCI pracuje s vyssim tlakem a trosku jinyma teplotama. Muzes taky natrefit na naftaka s pridavnym topenim, takze zima neni problem. Jizdy se studenym motorem bych se taky nebal, zavodit s tim hned nemusis a cekat 10km, nez se zahreje taky ne. Kdyz potrebujes vyjet kopec, tak asi nebudes pul hodiny krouzit na parkovisti, abys zahral motor.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mehturt » 21.07.2007 23:13

dakujem vsetkym za prispevky..
uz som objednal benzin..

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 22.07.2007 09:41

Jozkablack píše:
polkiboj píše:tak to si myslim, že by mu isto nemali uškodiť. Motorom všeobecne škodi to, ak človek ešte ani dobre nenaštartoval a už sa chce pohnúť. Motor treba pred jazdou aspoň 30s nechať bežať nech sa dobre premaže a zohreje a netreba ho vytačať nad 2000ot/min až po daakych 3-5km ked sa ako tak zahreje. A samozrejme po jazde ho tak isto nechať aspoň 15-30s nechať bežať nech sa ochladí turbe. No a čo sa tíka tích zimných štartov tak osobné skúsenosti nemám keďže som si auto kupil pred letom, ale predávajúci mi odporučil pred zimou skontrolovať žhaviče, kapacitu batreky a v pripade zlích štartov priliať aditíva do nafty. On sám má TDCičko a vraví, že v zime keď klesne pod -15 tak terba nechať žhavyť tak 10s a vtedy mu vraj chytí na1x
Tak za prvý....diesel se ti rozjede i na vonoběh...neni potřeba přidávat víc plynu jak u benzínu...jestli jo tak je někde chyba....a už vůbec neradit že po nastartování se nejdřív má promazat motor a pak jet!!! Motor na volnoběh maže blbě a vršek skoro vůbec, takže nastartovat a jet!! Jinak záleží na tom kolik kilometrů ročně ujedeš...diesel se vyplatí až od 20tis.km.!! A taky se trochu pomalej zahřejvá než benzín aspoň u FOFA, ale 25km je super a určitě mu nevaděj ani popjížděčky!! Zimní starty jsou v poho...ne jako u Escortů, nebo u mojí stařičký Fiesty!! Jinak přeji šťastnej výběr a Pelen má pravdu....stačí poslouchat motor!! :idea: :lol:
Ja viem že sa rozide aj na volnobeh. Mne to funguje takze nemmam ziadnu chybu lenze vies nechcem sa na semaforoch pohinat ako slimak ale ako normalne auto. Raz som sa tak skusil pohnut a predbehla ma Lada. ja pri akceleracii len tak jemnulinko asi o 0,5cm pritlacim plyn a vtedy ma to odpali.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
Drah
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 768
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drah » 22.07.2007 10:28

Ahmed píše:Kdyz potrebujes vyjet kopec, tak asi nebudes pul hodiny krouzit na parkovisti, abys zahral motor.
Tak to je přesně moje každodenní situace - bydlím v centru Prahy a každé ráno popojedu asi kilometr pod Vyšehrad a musím se vyšplhat nahoru... Samozřejmě žádná divoká jízda, ale hezky v klídku, lehce a hlavně aby se z Fíka nekouřilo jak parní lokomotivy. :)
Dočasně: lítačka na MHD
PRODÁNO: Ford Focus combi, Ghia, 1.8TDCi, 85kW, r.v. 10/2002

Uživatelský avatar
zetor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: kraj olomouc

Příspěvek od zetor » 22.07.2007 12:25

starochu ty píšeš.
...ale to neznamená ,že budeš na parkovišti vrčet pul minuty....
někdy dřiv tu byl odkaz na takové dlouhé povídání o turbu a tam stálo,že po delší jízdě např.po dálnici by motor měl běžet na volnoběh alespoň 20min,než turbo,které je zahřáté do běla trochu vychladne atd....
Tak myslím,že když to necháš pár vteřin klepat,že nic nepokazíš.


---------------------------------------
F F 1,8 TDDI 66kw ghia HB 2000

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 22.07.2007 12:51

zetor píše:starochu ty píšeš.
...ale to neznamená ,že budeš na parkovišti vrčet pul minuty....
někdy dřiv tu byl odkaz na takové dlouhé povídání o turbu a tam stálo,že po delší jízdě např.po dálnici by motor měl běžet na volnoběh alespoň 20min,než turbo,které je zahřáté do běla trochu vychladne atd....
Tak myslím,že když to necháš pár vteřin klepat,že nic nepokazíš.
o tom turbe mam podobný názor. Lenze nie aš 20min. Ráno proste kým výjdem z garáže nechám ho vrčať, v klude si zavrem za sebou garáž cca.30 - 50s a idem. takže žiadne dlhé vrčanie. myslím si, že zatial sa stihne torška premazať. No a potom to isté naspäť príjdem, nasmerujem auto smerom do garáže a kým otvorím garáž tak to turbo na volnobeh sa ochladí.Toť môj názor a skúsenosti

---------------------------------------
F F 1,8 TDDI 66kw ghia HB 2000
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
focussv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od focussv » 22.07.2007 13:34

zdravim... u mna bol prechod z benzinu na naftu v pohode. len treba pocuvat motor a bude to v pohode. jediny rozdiel je ze naftu netreba tak vytcat ako benzin.
Ford Focus combi 1.8 tddi 66kw/90ps 05/2002

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host