Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
U Forda mi nejsou schopní sehnat ten snímač polohy klapky. Není v katalogu dílů. Pouze tam je ta váha vzduchu. Dokážete někdo zjistit číslo toho dílu tak, abych jej mohl objednat?
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Tak jsem se dozvěděl, že se jedná o náhradní díl - víko škrtící klapky s konektorem - za cenu kolem 10000Kč. Nedá se sehnat jen ten potenciometr?
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
neco mam objednane tak uvidim co prijde a dam vedet . podstatne levnejsi .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- Maarff
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 21.10.2010 20:40
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Nemyslíš náhodou tím potenciometrem senzor polohy škrtící klapky? Jestli ano mě to ve Fordu v Písku ( Ford Novák ) vyměnily za cca 1500,- a nebyl vůbec problém to sehnat. Jestli ti ve fordu nekecali. Jinak pokud by to nepomohlo doporučovali mi vyměnit celou klapku za cca 9500,-
Ford Focus II 2007 Combi 1.8 16V 92kW 125 HP
Najeto 145100 km
Najeto 145100 km
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Tak to je divné. Ano jde s určitostí o snímač polohy klapky. Ten není nevím proč uveden v katalogu dílů a ve Fordu v Pardubicích tvrdili že se dá objednat, ale že stojí 10000Kč. V katalogu je pouze klapka jako celek a ješte váha vzduchu. Dokázal by jej někdo sehnat?
Jsem přesvědčen, že jde o poruchu tohoto snímače. Vycházím z toho, že je vydřená dráha potenciometru v oblasti, která odpovídá cca 800 ot./min. On je totiž motor nastaven tak, že při stojícím autě jsou volnoběžné ot. 750 a při pohybu auta se zvýší na 800. Zřejmě z důvodu zvýšení výkonu alternátoru či kdo ví k čemu.
Zjistil jsem, že mi otáčky padají i při stojícím autě, ale jen když přidám minimálně plyn abych tak zvednoul otáčky na právě 800. Při 850 a více se již problém neobjevuje.
Jsem přesvědčen, že jde o poruchu tohoto snímače. Vycházím z toho, že je vydřená dráha potenciometru v oblasti, která odpovídá cca 800 ot./min. On je totiž motor nastaven tak, že při stojícím autě jsou volnoběžné ot. 750 a při pohybu auta se zvýší na 800. Zřejmě z důvodu zvýšení výkonu alternátoru či kdo ví k čemu.
Zjistil jsem, že mi otáčky padají i při stojícím autě, ale jen když přidám minimálně plyn abych tak zvednoul otáčky na právě 800. Při 850 a více se již problém neobjevuje.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
uz to mam odstranene na dvou autech a odskousene vyslo to kolem 2000kc .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Byl by jsi schopen mi to také opravit?
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 20.12.2010 13:28
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Kolisanie otacok mi vyriesil pred rokom novy softver od fordu. Odvtedy auto sa za studena nedalo rozbehnut bez pridania plynu. Druhy problem odstranili tento rok, ked mi v servise dali poslednu aktualizaciu od fordu. Takze tento legendarny problem 1.8ciek mi konecne opravili vo Forde v Nitre -> pre porovnanie v Trnave v servise nemali ani tusenia ako by to bolo mozne opravit, pricom v Nitreked som im popisal priznaky, hned vedeli o co ide.
Ford Focus Collection X, 1.8i 92 kW, 5/2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Tak jsem se do opravy nakonec pustil sám.
Odmontoval jsem celou klapku a vyčistil ji od karbonu.
Sejmul jsem plastový dekl ovládání klapky, abych se podíval, jak vypadá mechanismus ovládání. Ten funguje tak, že motorek otáčí klapkou skrze vloženeé ozubené kolo. Klapka je vracena do zavřené polohy poměrně silnou pružinou. Snímač polohy klapky
(potenciometr) je uvnitř plastového krytu a je nerozebíratelný.
Preventivně jsem posunul vložené ozubené kolo o pár zubů, kdyby náhodou byly opotřebované.
A výsledek? Po resetu a najetí cca. 200 km závada zcela zmizela a vše pracuje jako má. Volnoběh 750 ot. při stojícím autě a 800-850 při jedoucím.
Těžko soudit, čím to tedy vlasně bylo. Rozhodně to tedy nebylo snímačem - potenciometrem. Buď šlo o vůle v převodu a nebo měl vliv usazený karbon na klapce nebo kombinace obojího.
Pozor při povolování šroubů M4 držících plastový kryt převodu. Jsou dobře zalepené a jeden se mi tak podařilo ukroutit.
Odmontoval jsem celou klapku a vyčistil ji od karbonu.
Sejmul jsem plastový dekl ovládání klapky, abych se podíval, jak vypadá mechanismus ovládání. Ten funguje tak, že motorek otáčí klapkou skrze vloženeé ozubené kolo. Klapka je vracena do zavřené polohy poměrně silnou pružinou. Snímač polohy klapky
(potenciometr) je uvnitř plastového krytu a je nerozebíratelný.
Preventivně jsem posunul vložené ozubené kolo o pár zubů, kdyby náhodou byly opotřebované.
A výsledek? Po resetu a najetí cca. 200 km závada zcela zmizela a vše pracuje jako má. Volnoběh 750 ot. při stojícím autě a 800-850 při jedoucím.
Těžko soudit, čím to tedy vlasně bylo. Rozhodně to tedy nebylo snímačem - potenciometrem. Buď šlo o vůle v převodu a nebo měl vliv usazený karbon na klapce nebo kombinace obojího.
Pozor při povolování šroubů M4 držících plastový kryt převodu. Jsou dobře zalepené a jeden se mi tak podařilo ukroutit.
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.03.2012 14:50
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Môj Fokus 1,8 125 Hp to tiež robi skoro od kúpy auta.Má 4 a pol roka a 70 000 km.Riešil som to tiež vo forde v Nitre,nahrali mi nový softver,ale chybu neodstránili.Po záruke som prešiel na LPG.Myslím,že by pomohlo zvýšiť volnobežné otáčky nad 750/min,ale v servise mi povedali,že sa to nedá.Pritom pri opli to nebol problém.Odkedy mám LPG v nitrianskom forde mi už auto nezoberú "z bezpečnostných dôvodov" ani do dielne.
- dub
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 11.11.2010 15:39
- Bydliště: Týn nad Bečvou
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Zdravím, také vlastním ford c max 1,8 92kw benzín r.v.2008, s lpg prins najeto 18 tisíckm. Také pozoruji občasné kolísání volnoběžných otáček. Minulý týden jsem ještě v republice párkrát vyzkoušel za jízdy sešlápnout spojkový pedál, se zařazenou rychlostí i po vyřazení a otáčky jdou okamžitě na volnoběh nic nehoupe až do zastavení. Po dalším dojezdu k několika křižovatkám volnoběh v pohodě. Po několika zastavení zase trochu zahoupou. V čtvrtek jsem to párkrát vyzkoušel při jízdě do Německa a zpět (1900km). Vyzkoušeno jak na dálnici, tak hlavně při sjezdech na odpočívadla, výsledek je pořád stejný, otáčky okamžitě spadnou a drží. Prosím, co vlastně má toto, jedno z mnoha čidlových kurvítek na starosti?
Ford C Max 1,8 92kw r.v.2008, LPG Prins VSI+ Valve Care
Ford C Max 2,0 TDCi r.v.2005
Škoda octavia 1,6 55kw r.v.1998
Škoda 125 5kv.1,3 r.v. 1994
Ford C Max 2,0 TDCi r.v.2005
Škoda octavia 1,6 55kw r.v.1998
Škoda 125 5kv.1,3 r.v. 1994
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.03.2012 14:50
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Ten istý popis ako "dub".Niekedy otáčky klesnú postupne na 750/min,niekedy spadnú až pod 500 /min a rozsvieti sa červená kontrolka dobíjania.Všimol som si,že pri pomalej jazde dole kopcom a vyradení rýchlosti niekedy motor až zhasne.Potom je problém vybrať zákrutu bez posilovača riadenia.Inak s LPG som vrcholne spokojný a moja penaženka tiež.Pozor na fordoch je treba primazávať ventily.
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 10.05.2010 20:41
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
zdravím všetkých,
tiež sa potýkam s problémom kolísajúcich otáčok a zistil som tieto veci:
pri vyradení rýchlosti a dojazde mi začnú kolísať otáčky, avšak ak zmačknem spojku, či so zaradenou rýchlosťou alebo bez, otáčky sa okamžite ustália niečo nad 1000rpm a držia bez zakolísania, až pokiaľ znovu nepustím spojku kedy otáčky opätovne padajú k 500.
Taktiež som zistil, že keď pri stojacom aute jemne stlačím plyn a zdvihnem otáčky, približne na hodnotu na akej by mali byť na voľnobehu keď je auto v pohybe a potom pustím plyn, tak mi opätovne padajú približne k 500rpm.
Taktiež mám problém so spojkou, ak idem po dialnici určitý počet km a stlačím spojku tak je veľmi tvrdá. "Tvrdú" spojku cítiť len pri dlhšej jazde, zväčša na dialnici, inak je v poriadku. Pri brzdení v kolóne, keď stlačím spojku spolu s brzdou tak mi otáčky padajú.
Preto sa chcem spýtať na dve veci:
je nejaký súvis medzi otáčkami a spojkou, je možné žeby mohla byť prasknutá nejaká hadica odvetrania a preto má stlačenie spojky vplyv na voľnobežné otáčky za pohybu auta?
taktiež, prečo pri stojacom aute padajú otáčky po jemnom zdvihnutí plynom? môže to súvisieť s tým ozubeným kolieskom na volnobežnej klapke, tak ako je to opísané v príspevku vyššie?
Pre informáciu s autom som bol minulý rok na výmenu SW - mal som problém, že po naštartovaní studeného motora som sa nemohol rozbehnúť resp. som riadne poskakoval, tento problém odstránili ale kolísaniu otáčok to nepomohlo. Taktiež volnobežná klapka bola kompletne vyčistená cca pred 12000km, pri výmene piestnych krúžkov.
Určite mám v pláne ešte raz vyčistiť klapku, ale veľmi ma zaujíma ten súvis otáčiek so spojkou.
tiež sa potýkam s problémom kolísajúcich otáčok a zistil som tieto veci:
pri vyradení rýchlosti a dojazde mi začnú kolísať otáčky, avšak ak zmačknem spojku, či so zaradenou rýchlosťou alebo bez, otáčky sa okamžite ustália niečo nad 1000rpm a držia bez zakolísania, až pokiaľ znovu nepustím spojku kedy otáčky opätovne padajú k 500.
Taktiež som zistil, že keď pri stojacom aute jemne stlačím plyn a zdvihnem otáčky, približne na hodnotu na akej by mali byť na voľnobehu keď je auto v pohybe a potom pustím plyn, tak mi opätovne padajú približne k 500rpm.
Taktiež mám problém so spojkou, ak idem po dialnici určitý počet km a stlačím spojku tak je veľmi tvrdá. "Tvrdú" spojku cítiť len pri dlhšej jazde, zväčša na dialnici, inak je v poriadku. Pri brzdení v kolóne, keď stlačím spojku spolu s brzdou tak mi otáčky padajú.
Preto sa chcem spýtať na dve veci:
je nejaký súvis medzi otáčkami a spojkou, je možné žeby mohla byť prasknutá nejaká hadica odvetrania a preto má stlačenie spojky vplyv na voľnobežné otáčky za pohybu auta?
taktiež, prečo pri stojacom aute padajú otáčky po jemnom zdvihnutí plynom? môže to súvisieť s tým ozubeným kolieskom na volnobežnej klapke, tak ako je to opísané v príspevku vyššie?
Pre informáciu s autom som bol minulý rok na výmenu SW - mal som problém, že po naštartovaní studeného motora som sa nemohol rozbehnúť resp. som riadne poskakoval, tento problém odstránili ale kolísaniu otáčok to nepomohlo. Taktiež volnobežná klapka bola kompletne vyčistená cca pred 12000km, pri výmene piestnych krúžkov.
Určite mám v pláne ešte raz vyčistiť klapku, ale veľmi ma zaujíma ten súvis otáčiek so spojkou.
Ford focus C-max 2006, 1.8 - 92kW, flexifuel - E85, 154 000km
LPG - Gastech
LPG - Gastech
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
spojka ma cidlo ktere dava info do PCM
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti