Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Zakládám toto téma s cílem dobrat se k řešení problému, jelikož podobná témata nikdy k vyřešení problému nevedla.
Popis problému:
Při zcela ubraném plynu a pohybu auta, i sebemenším, má motor tendenci chcípnout, avšak při přibližně 400 otáčkách si uvědomí problém a sám si přidá na přibližně 1100 otáček. Tento proces se neustále opakuje v případě, že auto je v pohybu. Pokud auto stojí dojde k samovolnému okamžitému ustálení otáček na volnoněžné (780). Taktéž při přidání plynu motor zareaguje normálním úměrným zvýšením otáček. Diagnostika nezaznamenala žádnou chybu. Svíčky nové originální.
Problém se tedy vyskytuje pouze ve volnoběžném režimu a při pohybu.
Dokáže někdo zodpovědně popsat možné příčiny, případně vyřešil již někdo tento problém? Předpokládám, že půjde o problém v omezení správné činnosti některého z čidel. Sháním též mechanika, který by dokázal diagnostikvat tuto příčinu jinou metodou než pokus - omyl.
Popis problému:
Při zcela ubraném plynu a pohybu auta, i sebemenším, má motor tendenci chcípnout, avšak při přibližně 400 otáčkách si uvědomí problém a sám si přidá na přibližně 1100 otáček. Tento proces se neustále opakuje v případě, že auto je v pohybu. Pokud auto stojí dojde k samovolnému okamžitému ustálení otáček na volnoněžné (780). Taktéž při přidání plynu motor zareaguje normálním úměrným zvýšením otáček. Diagnostika nezaznamenala žádnou chybu. Svíčky nové originální.
Problém se tedy vyskytuje pouze ve volnoběžném režimu a při pohybu.
Dokáže někdo zodpovědně popsat možné příčiny, případně vyřešil již někdo tento problém? Předpokládám, že půjde o problém v omezení správné činnosti některého z čidel. Sháním též mechanika, který by dokázal diagnostikvat tuto příčinu jinou metodou než pokus - omyl.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.12.2011 20:32
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Měl jsem stejný problém u C-maxe. Kolísání otáček se vyskytovalo zejména u neprohřátého motoru, takže když jsem to řešil se servisem nic nezjistili, protože motor byl již ohřátý a diagnostika nic nezaznamenala. Nakonec mi nahráli nový software do řídící jednotky a bylo po problému.
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Mně to bohužel dělá vždy. Ohřátí motoru na kolísání otáček nemá vliv. Vliv má vždy jen pohyb auta. Zastavím a problém zmizí.
-
- .
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 26.01.2009 22:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
..co váha vzduchu
..vliv má i vzduch. filtr. Originál či nikoliv a pod. U starších fousků se to řešilo otevřeným sáním, a bylo po problému 


ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
- Maarff
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 21.10.2010 20:40
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Zdravím dalšího Flexifueláka
mám ten samý motor, auto mám cca rok a ze začátku jsem měl úplně stejné problémy.
Byl jsem v Fordu na diagnostice a taky nic neukázala. Přehráli mi soft a bylo znát že je to lepší. Taky jsem dřív bral Shell a po změně na OMV zase o něco lepší. Pak mi v servise vyměnily senzor polohy škrtící klapky, klapku pořádně vyčistily. Zkalibrovali se senzorem a celé léto až do teď super. Ale je pravda že já k tomu měl ještě problémy se startama. Natočil jsem a napoprvé otáčky zakolísaly a pak to chcíplo. Stačilo natočit podruhé a vždy bez problémů nebo stačilo na 1 s přišlápnout trošku plyn a OK. To vše v zimě když byly teploty pod 3 stupně a vždy když auto delší dobu stálo.
Jo a že když by to nepomohlo tak novou škrtící klapku. Na internetu jsem četl pár diskuzí kde psali že výměna klapky pomohla ale já to radši zkusil tou levnější variantou než dát rovnou 9500 ,- za celou klapku.
PS: je pravda že od té doby co mi to zlobilo jsem se naučil nevyřazovat neutrál a nechávat tak rychlost popř. podřazovat. Jo a taky to šetří palivo
Jinak od výměny v poho.
Snad ti to pomůže se dobádat k závadě. Kdyžtak sem pak písni čím to bylo. Zajímalo by mě to i do budoucna protože moc Flexifuelů tu na fóru neni
Jinak Flexifuel váhu vzduchu nemá, senzor je přímo ve škrtící klapce.

mám ten samý motor, auto mám cca rok a ze začátku jsem měl úplně stejné problémy.
Byl jsem v Fordu na diagnostice a taky nic neukázala. Přehráli mi soft a bylo znát že je to lepší. Taky jsem dřív bral Shell a po změně na OMV zase o něco lepší. Pak mi v servise vyměnily senzor polohy škrtící klapky, klapku pořádně vyčistily. Zkalibrovali se senzorem a celé léto až do teď super. Ale je pravda že já k tomu měl ještě problémy se startama. Natočil jsem a napoprvé otáčky zakolísaly a pak to chcíplo. Stačilo natočit podruhé a vždy bez problémů nebo stačilo na 1 s přišlápnout trošku plyn a OK. To vše v zimě když byly teploty pod 3 stupně a vždy když auto delší dobu stálo.
Jo a že když by to nepomohlo tak novou škrtící klapku. Na internetu jsem četl pár diskuzí kde psali že výměna klapky pomohla ale já to radši zkusil tou levnější variantou než dát rovnou 9500 ,- za celou klapku.
PS: je pravda že od té doby co mi to zlobilo jsem se naučil nevyřazovat neutrál a nechávat tak rychlost popř. podřazovat. Jo a taky to šetří palivo

Snad ti to pomůže se dobádat k závadě. Kdyžtak sem pak písni čím to bylo. Zajímalo by mě to i do budoucna protože moc Flexifuelů tu na fóru neni

Jinak Flexifuel váhu vzduchu nemá, senzor je přímo ve škrtící klapce.
Ford Focus II 2007 Combi 1.8 16V 92kW 125 HP
Najeto 145100 km
Najeto 145100 km
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Bohužel tedy flexifuel motor nemám. Alespoň o tom nevím.
Ale potvrzuji shodný problém se startováním. Nechtěl jsem to sem psát, protože jsem myslel, že jde o jiný druh závady. Je tedy možné, že má závada bude rovna té tvé. Co že tedy pomohlo tobě? Vyčistit škrtící klaplu a vyměnit snímač polohy?
Ale potvrzuji shodný problém se startováním. Nechtěl jsem to sem psát, protože jsem myslel, že jde o jiný druh závady. Je tedy možné, že má závada bude rovna té tvé. Co že tedy pomohlo tobě? Vyčistit škrtící klaplu a vyměnit snímač polohy?
- Maarff
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 21.10.2010 20:40
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Ano přesně tak, ve fordu vyměnily senzor polohy škrtící klapky, klapku vyčistily a zkalibrovaly. 

Ford Focus II 2007 Combi 1.8 16V 92kW 125 HP
Najeto 145100 km
Najeto 145100 km
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23.01.2012 16:35
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
RE KLASIK - Jestli je to ještě "aktuální"..? Trápilo mě to také, v servisu vyměnili nějaký potenciometr u škrtící klapky. Je to už OK a nechcípá to před přechodem. 

-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.11.2011 19:49
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Děkuji za odpovědi. Zkusím tedy na to jít také přes ten potenciometr. Zaráží mě však, že není nikde běžně k dostání. Přitom u jiných ayut je to zcela běžná součást k výměně.
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.06.2011 17:47
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Ahoj.
Vlastním Flexiluel 1,8 už asi 10 měsíců.
Mám nachlup stejný problém jako Ty.Za dva dny dávám auto kamarádovi-mechanikovi.
Pak Ti písnu,jak jsem dopadl.
Vlastním Flexiluel 1,8 už asi 10 měsíců.
Mám nachlup stejný problém jako Ty.Za dva dny dávám auto kamarádovi-mechanikovi.
Pak Ti písnu,jak jsem dopadl.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8455
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Hadice odvětrání motoru a ventil někdo kontroloval? Ovládání klapek v sání?klasik píše:Děkuji za odpovědi. Zkusím tedy na to jít také přes ten potenciometr. Zaráží mě však, že není nikde běžně k dostání. Přitom u jiných ayut je to zcela běžná součást k výměně.
Naposledy upravil(a) lucky.jack dne 02.02.2012 14:50, celkem upraveno 1 x.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
na obrazku je MAP ne ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8455
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Nevím kam jsem koukal. Dík za připomínku.
Opraveno.
Opraveno.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.06.2011 17:47
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Zdravím.
Problém je vyřešen.Nechal jsem si vyčistit škrtící klapku a je po problému.
600 kč i s diagnostikou a prací.
Problém je vyřešen.Nechal jsem si vyčistit škrtící klapku a je po problému.
600 kč i s diagnostikou a prací.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
me to ted ceka taky . jeste ze je z ceho brat na zkouseni 

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host