1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 05.05.2015 11:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Já jezdil na NAT 98 , ve Fordu mi řekli , že je to zbytečné , protože jezdím krátké trasy, mám ji prý tankovat před delší cestou.
Obdobné zkušenosti prý mají z náhradním vozidlem co má stejný motor. U jedničkového focuse jsem také používal VIF a cena
není tak strašná tak ho budu používat i teď. Ozvu se po delší zkušenosti, zda opravdu se můj problém vyřešili navždy.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw
Obdobné zkušenosti prý mají z náhradním vozidlem co má stejný motor. U jedničkového focuse jsem také používal VIF a cena
není tak strašná tak ho budu používat i teď. Ozvu se po delší zkušenosti, zda opravdu se můj problém vyřešili navždy.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 2857
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Ja jezdím na benzin Tesco/Globus, přilevam VIF a žádný problem. Myslím, ze na standardnich pumpach bude benzin ok. Tyhle motory nic speciálního nevyzaduji.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Uvidíme, jak se to časem vyvine. Teď aditivuju poctivě Velfobin, zvažoval jsem i to, že bych si celou nádrž přes hrdlo odsál, abych měl skutečně jistotu, že tam žádné velké množství vody není. Ale zatím zkouším, jestli se nějak projeví ten Velfobin. Jinak já jezdím v současné době převážně na benín od Benziny/OMV/Shell a nikdy jsem nezaregistroval, že by se palivo od konkrétní pumpy na chodu nějak projevilo. Tankuju vždy NAT95. Kdysi dávno jsem zkoušel chvíli jezdit na NAT98, ale na chodu, výkonu ani spotřebě jsem nezaznamenal nějaký dramaticky velký rozdíl, tak jsem zůstal u NAT95.
Jinak ze strachu, aby se do nádrže nedostával ještě další bordel/voda teď jezdím se sáčkem navlečeným na hrdle nádrže a uchyceným gumičkou. Není to nejelegantnější, ale funkční. Před týdnem jsem byl na ruční myčce. Když jsem se pak díval na hrdlo nádrže, bylo celé mokré, takže ten sáček tam teď snad opravdu bude plnit svůj učel. Pokud vím, tak tato motorizace už nemá klasický vyměnitelný palivový filtr, takže určitě za plus považuji i to, když se bude do nádrže dostávat méně prachu. Musím říct, že raději bych tam měl klasické víčko...
PS: Kdyby někdo věděl o nějakém použitelném "nacvakávacím" víčku na hrdlo nádrže Focuse Mk3 (r.v. 04/2011) či obecně o nějakém utěsnění, které je praktičtější než moje současná taktika "zamotat do sáčků", určitě budu rád
Jinak ze strachu, aby se do nádrže nedostával ještě další bordel/voda teď jezdím se sáčkem navlečeným na hrdle nádrže a uchyceným gumičkou. Není to nejelegantnější, ale funkční. Před týdnem jsem byl na ruční myčce. Když jsem se pak díval na hrdlo nádrže, bylo celé mokré, takže ten sáček tam teď snad opravdu bude plnit svůj učel. Pokud vím, tak tato motorizace už nemá klasický vyměnitelný palivový filtr, takže určitě za plus považuji i to, když se bude do nádrže dostávat méně prachu. Musím říct, že raději bych tam měl klasické víčko...
PS: Kdyby někdo věděl o nějakém použitelném "nacvakávacím" víčku na hrdlo nádrže Focuse Mk3 (r.v. 04/2011) či obecně o nějakém utěsnění, které je praktičtější než moje současná taktika "zamotat do sáčků", určitě budu rád
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
A není to hrdlo nádrže náhodou dvojité? K autu mám origo trychtýř opřes který nalívám VIFa. Takže když bys nalel jen za první zátku tak to vyteče kolem hrdla na zem?? Myslím to tak, že by takto neměla voda z myčky vadit, ale přesně nevím.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 05.05.2015 11:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Ano , je tam jedna klapka a kousek pod ní druhá, ale pokud se Ti tam dostane voda nemá kudy odtéct.Zatlač na tu první klapku a podívej se. Já to nalévám z malého balení VIF , mám na něm kousek hadice z víčkem.Jo a já neříkám že to zrovna musí být tím mytím , ale nelíbila se mi tamta voda a proto to před mytím zakrývám. Možná proto že málo jezdím, mi třeba tam ta voda kondenzuje, nevím, proto to řeším tím VIFem. Ale sáček s gumičkou na hrdle se mi taky nelíbí , nevím jak je to tu řešeno se změnou tlaku v nádrži .
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
VIF také nalévám přes ten origo trychtýř, co byl součástí výbavy. Já jsem to také nemyslel tak, že by se při každé návštěvě myčky dostalo do nádrže velké množství vody. Spíš že když se bezprostředně po návštěvě myčky podívám pod víčko, je tam dost "mokro". Začal jsem to zakrývat jako pokus o ochranu před pronikáním vody a také prachu/nečistot do nádrže. Celé hrdlo i jeho okolí mívám často dost zaprášené, připadně při jízdách za deště i mokré. A potom při nejbližším tankováním při zasunutí tankovací pistole ty nečistoty a případnou vlhkost shrnu do nádže. Tomu se právě snažím tím - uznávám ne zrovna elegantním - řešením se sáčkem předcházet.
Jinak od minulého příspěvku jsem už vyjel nádrž aditivovanou Velfobinem, takže případná voda by snad mohla být pryč. Pocitově mi přijde, že se problémové starty trošku zlepšily. Respektive že se snížila tendence motoru bezprostředně po nastartování zdychat. Vyřešeno to ale zatím není. Teď se zase asi vrátím k aditivování VIFem.
Jinak od minulého příspěvku jsem už vyjel nádrž aditivovanou Velfobinem, takže případná voda by snad mohla být pryč. Pocitově mi přijde, že se problémové starty trošku zlepšily. Respektive že se snížila tendence motoru bezprostředně po nastartování zdychat. Vyřešeno to ale zatím není. Teď se zase asi vrátím k aditivování VIFem.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3987
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Nejakou novejsi kalibraci PCM nemate k dispozici ?? Treba by nejake problemy resila...
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Novější kalibraci PCM? Obávám se, že moje dovednosti v autodiagnostice v současné době končí tím, že jsme se nedávno pořídil diagnostiku ForDiag. Zatím s ní ale umím spíše sporadicky. Mohl bych vás tedy poprosit, jestli byste to mohl trošku rozvést?
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3987
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Stahni si sw Forscan, potom po pripojeni a nacteni auta ti to vypise aktualni info o jednotkach. Bude tam i cislo kalibrace PCM.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Díky moc! Jak budu mít trošku čas, mrknu na to a hodím to sem. Teď jsem bohužel v časovém presu, takže to asi nebude úplně hned. Každopádně díky moc.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 28.02.2021 19:34
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Zdravím, popisujete problém přesně tak, jak se projevuje i u mého FF3. Byl jsem s tím v servisu, kde mi vyměnili svíčky a provedli reset řídící jednotky. Auto pak následující 2 dny startovalo hladce. Ale dnes se to stalo opět. Už se začínám smiřovat s tím, že to lepší nebude, ale na druhou stranu si říkám, že se možná jedná o projev nějakého většího začínajícího problému. Každopádně v servisu mi řekli, že pokud jejich zásah nepomůže, nemají se dále čeho chytit. Tak nevím, no.TomBaa píše: ↑10.01.2021 23:51 Žádný posun?? Jakmile tohle rozlouskneme, tak nás bude víc štastnejch
Ale říkám si nemůže to být prostě řidicí jednotkou, prostě kombinace bohatá směs vs. emisní norma, to se spolu docela bije a řj třeba pár vteřin spíš hádá kolik čeho nadávkovat,, nevím.
Každopoádně to jak je ve videu od Sclerryho už normální není. Přiznám se, že tolik mi to nedělá. Popíšu můj ranní rozjezd
Auto parkuje v nájezdu, předek dost nahoru. Nastartuju, otáčky jemně oscilují kolem 1200, motor nehlučí ani se nijak netřese. Než si nastavím ventilaci či rádio, většinou uplyne cca 10s, odbrzdim a pozadu scouvnu na silnici. Ta má taky sklon. Pokud jedu dolů tak nic, to řadím až po chvíli za 2, auto občas trochu taky cukne ale nic moc nepozoruju. Většinou ale jedu směrem nahooru do kopce. Takže zařadím za 1, plyn ca 2 - 2,5tis.ot. a spojku citlivě pouštím. Auto se začne rozjíždět ca ve 3ti či 4té vteřině najednou jakoby přestal proudit benzin. Plyn pedál mám stále stejně sešlapnuty, otáčky však padají někam na 1000, to trvá ca 3 vteřiny a pak se auto chytne, jakoby jste pustili sytič, někdy méně, občas i víc kopne, že skoro prohrábnou kola a začne zrychlovat, na 2 kvalt když ho tam dám brzo je taky ještě znát měnší zaváhání, ale to již lehce, no a poté již auto šlape ok.
Toto se děje nyní ca každý druhý ranní start. Někdy lehčeji, někdy výrazněji, vyjímečně že to chce skoro chcípnout...
Každopádně když třeba po 50 metrech zastavím, stále v kopci, a hodím tam 1čku, tak rozjezd je již Ok.
Toť můj projev rozjezdu studeného motoru 1,6ti-vct.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Tak já zatím bohužel žádný další update nemám. Jinak už mi začínají pomalu docházet nápady. Zkoušel jsem procházet motorový prostor a hledal nějakou naprasklou nebo špatně doléhající hadici atp (tipoval jsem, jestli by problém nezpůsobilo přidávání falešného vzduchu). Nenašel jsem nic. Zapalovací modul mám nový (vyměnili v servisu, protože nevěděli čeho se chytit), zapalovací kabely proměřené, svíčky nové (zkoušel jsem Bosch, NGK, Motorcraft - se všema to dělalo stejně).
Uvažuju i o tom dát to do origo servisu, ale po přečtení některých věcí tady na fóru si nejsem jistý. Na druhou stranu minimálně by mi třeba u Fordu řekli, jestli je toto chování u těchto motorů v toleranci nebo ne... Jak se tu tak dívám, tak nejsem sám, u koho se takový problém projevuje..
EDIT - Jak jsem slíbil @djdekl, přikládám PDF s výpisem konfigurace jednotek mého FF3, co jsem dnes vytáhl z ForScanu. Pokud se v tom někdo vyznáte a poradíte mi, budu rád. Já se s diagnostikou teprve učím.
Uvažuju i o tom dát to do origo servisu, ale po přečtení některých věcí tady na fóru si nejsem jistý. Na druhou stranu minimálně by mi třeba u Fordu řekli, jestli je toto chování u těchto motorů v toleranci nebo ne... Jak se tu tak dívám, tak nejsem sám, u koho se takový problém projevuje..
EDIT - Jak jsem slíbil @djdekl, přikládám PDF s výpisem konfigurace jednotek mého FF3, co jsem dnes vytáhl z ForScanu. Pokud se v tom někdo vyznáte a poradíte mi, budu rád. Já se s diagnostikou teprve učím.
- Přílohy
-
- forscan_konfigurace.pdf
- (79.61 KiB) Staženo 97 x
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 223
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Projevuje se to cukaní někomu i po dalším startu během dne, se zahřátým motorem? U mě ne, jen první start se studeným motorem, a to ne vždy..
Spíš si myslím, že je to buď prkotina, šotek kterýho je sakra těžký najít nebo prostě jen tím že je to starší technologie motoru donucená plnít Euro 5,
a tím pádem jednotka při tom studeným startu trochu střílí od boku, aby udržela nějak rozumně lambdu a emise...
Spíš si myslím, že je to buď prkotina, šotek kterýho je sakra těžký najít nebo prostě jen tím že je to starší technologie motoru donucená plnít Euro 5,
a tím pádem jednotka při tom studeným startu trochu střílí od boku, aby udržela nějak rozumně lambdu a emise...
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3987
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
nasel sem novejsi kalibraci PCM BV61-14C204-JJ
zaujaly me ty rozdilny km v jednotkach
menil si rizeni ? Mas tam nahrany VIN pozpatku
zaujaly me ty rozdilny km v jednotkach
menil si rizeni ? Mas tam nahrany VIN pozpatku
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 05.05.2015 11:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
V jedničkový focus ,jsem taky řešil problém s otáčky a občasným špatným rozjezdem. Ve Fordu na nic nepřišli a tady jsem se dozvěděl o snímači otáček rychlosti,vyměnil jsem a závada odstraněna.Podle mě řídící jednotka nevěděla,zda auto jede nebo stojí .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Fíkus1596 a 0 hostů