FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.09.2011 13:56
FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Zdravim lidi,
posledni dobou hodne sleduju zalezitosti ohlede FF, motoru apod..
chci se zetpat zdali by byla pro me dobra volba naftovy motor 1.6TDCI (80kW), i kdyz s nim asi moc km rocne nenajezdim (tipuju 2-3)..
jde o to ze uvazuju o ojetine, do max. 60-70tis km. co tak ctu prevlada nazor ze naftove motory pro maly najezd se nehodi.. nebo neni vyhodne kupovat, avsak pri trefeni do dobre ceny ojetiny neplati tento problem neplati. Takze hodi se nafta i pro mensi najezdy? Pripadne by me nevadila asi 66kW verze. Koneckoncu kdyz bych natrefil na 1.6 v benzinu asi bych ji taky bral. Jeste dodam ze chci r.v. asi 2008 (s novym faceliftem).
Nevim jestli muzu brat informace o techto motorech od starsich aut (napr. 2005) za plnohodotne a platici i pro novejsi FF.
Mohl by mi v tom nekdo znalejsi poradit.
Napr. i kdyz najedu malo km rocne, a koupim naftaka neni to dobra koupe apod.?
Nebo jsem z ruznych for vypozoroval, ze se casto zminuji velke servisni naklady u naftovych motoru u cca.100tis km, kvuli vymene cehosi (moc znalej v autech nejsem, a ceho jsem neudrzel:)
Jde mi o to ze bych rad koupil kvlatni ojetinu, coz dle ohlasu FF jsou (je mi jasne ze urcite zalezitosti nejdou predpovedet), ale rad bych mel ciste svedomi pri vyberu vhodneho motoru.
Pripadne jestli nekdo vlastni FFII z roku 2008 s jakymkoliv 1.6 motorem - jakou mate spotrebu.
V neposledni rade filtr pevnych castic - ano-ne..
DEKUJI ZA KOMETARE
M.
posledni dobou hodne sleduju zalezitosti ohlede FF, motoru apod..
chci se zetpat zdali by byla pro me dobra volba naftovy motor 1.6TDCI (80kW), i kdyz s nim asi moc km rocne nenajezdim (tipuju 2-3)..
jde o to ze uvazuju o ojetine, do max. 60-70tis km. co tak ctu prevlada nazor ze naftove motory pro maly najezd se nehodi.. nebo neni vyhodne kupovat, avsak pri trefeni do dobre ceny ojetiny neplati tento problem neplati. Takze hodi se nafta i pro mensi najezdy? Pripadne by me nevadila asi 66kW verze. Koneckoncu kdyz bych natrefil na 1.6 v benzinu asi bych ji taky bral. Jeste dodam ze chci r.v. asi 2008 (s novym faceliftem).
Nevim jestli muzu brat informace o techto motorech od starsich aut (napr. 2005) za plnohodotne a platici i pro novejsi FF.
Mohl by mi v tom nekdo znalejsi poradit.
Napr. i kdyz najedu malo km rocne, a koupim naftaka neni to dobra koupe apod.?
Nebo jsem z ruznych for vypozoroval, ze se casto zminuji velke servisni naklady u naftovych motoru u cca.100tis km, kvuli vymene cehosi (moc znalej v autech nejsem, a ceho jsem neudrzel:)
Jde mi o to ze bych rad koupil kvlatni ojetinu, coz dle ohlasu FF jsou (je mi jasne ze urcite zalezitosti nejdou predpovedet), ale rad bych mel ciste svedomi pri vyberu vhodneho motoru.
Pripadne jestli nekdo vlastni FFII z roku 2008 s jakymkoliv 1.6 motorem - jakou mate spotrebu.
V neposledni rade filtr pevnych castic - ano-ne..
DEKUJI ZA KOMETARE
M.
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Kup si benzín a za ušetřené peníze jeď na dovolenou...
A za ušetřené servisní náklady jeď na dovolenou příští rok...
Jinak 1.6 Duratec 100k, najeto 123.000km, průměrná spotřeba 7.2l/100km a nikdo ho nešetří...



A za ušetřené servisní náklady jeď na dovolenou příští rok...



Jinak 1.6 Duratec 100k, najeto 123.000km, průměrná spotřeba 7.2l/100km a nikdo ho nešetří...
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
S nájezdem 2-3 tis. ročně si kup tramvajenku
Ale vážně, na takový nájezd je nafta úplně k ničemu. Budeš mít dražší auto s větší možností vážné závady.

Ale vážně, na takový nájezd je nafta úplně k ničemu. Budeš mít dražší auto s větší možností vážné závady.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
2-3 tisíce km ročně, to je 4-6 nádrží benzínu. 6 nádrží benzínu, to je asi 9000 Kč. V naftě tak 3-4 nádrže a 4 nádrže, to je asi 6000 Kč. Takže na palivu ušetříš ročně 3000 (nebo míň, pokud najedeš míň).
Teď si porovnej ceny ojetin s benzínovým a naftovým motorem. Získáš představu, jak dlouho s tím autem budeš muset jezdit, aby se ti nafta vyplatila (možná se ti nevyplatí nikdy = tak dlouho to auto mít nebudeš).
Teď si představ, že to auto bude stočený a budeš muset vrazit peníze do opravy motoru. A co taková vychytávka, jako je DPF - filtr pevných částic.
Teď si představ, že diesel hůř topí - v zimě budeš v autě klepat kosu. Další problém v zimě je, že nafta ráda zamrzá. Při tvým nájezdu možná nestačíš vyjet nádrž, abys moh natankovat nějakou tu zimní naftu.
Samozřejmě, najdou se lidi, který maj najeto stovky tisíc km s dieslem a lejou do auta jenom olej a naftu. Ty budou tvrdit, že jedine diesel a malej nájezd vůbec nevadí.
Zkus si tady projít fórum a porovat, jak často lidi řešej potíže s motorem a jakýho jsou charakteru. "Vysypalo se turbo, v oleji jsou železný piliny" - to se ti s benzínovým motorem nestane, pokud to není benzín s turbem, ale to 1.6 není
S benzínovým motorem budeš řešit nějčastějc kolísání otáček při volnoběhu, že odešla cívka nebo mírnou spotřebu oleje. Ale to jsou prkotiny.
Teď si porovnej ceny ojetin s benzínovým a naftovým motorem. Získáš představu, jak dlouho s tím autem budeš muset jezdit, aby se ti nafta vyplatila (možná se ti nevyplatí nikdy = tak dlouho to auto mít nebudeš).
Teď si představ, že to auto bude stočený a budeš muset vrazit peníze do opravy motoru. A co taková vychytávka, jako je DPF - filtr pevných částic.
Teď si představ, že diesel hůř topí - v zimě budeš v autě klepat kosu. Další problém v zimě je, že nafta ráda zamrzá. Při tvým nájezdu možná nestačíš vyjet nádrž, abys moh natankovat nějakou tu zimní naftu.
Samozřejmě, najdou se lidi, který maj najeto stovky tisíc km s dieslem a lejou do auta jenom olej a naftu. Ty budou tvrdit, že jedine diesel a malej nájezd vůbec nevadí.
Zkus si tady projít fórum a porovat, jak často lidi řešej potíže s motorem a jakýho jsou charakteru. "Vysypalo se turbo, v oleji jsou železný piliny" - to se ti s benzínovým motorem nestane, pokud to není benzín s turbem, ale to 1.6 není

S benzínovým motorem budeš řešit nějčastějc kolísání otáček při volnoběhu, že odešla cívka nebo mírnou spotřebu oleje. Ale to jsou prkotiny.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Kolísání otáček je fakt hustá prkotina. Asi jsi ji ještě nezažilpkadecka píše:S benzínovým motorem budeš řešit nějčastějc kolísání otáček při volnoběhu, že odešla cívka nebo mírnou spotřebu oleje. Ale to jsou prkotiny.

- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Zažil jsem všechny tři věci, co jsem napsal. Cívku jsem si vyměnil sám. Olej to žere, ale ne tolik, abych to nějak řešil.
A ten volnoběh, to je, jak jsem pochopil, evergreen benzínových focusů. Že prej pomůže vyčistit volnoběžný ventil (dělal jsem, je to furt stejný), nebo ho vyměnit (asi za 2000,-) nebo vyměnit ty děravý gumový hadice pod trubkama sání (nepomohlo) nebo vyměnit ještě několik dalších věcí, aby člověk zjistil, že to buď nepomohlo vůbec nebo jen na chvíli, což vlastně znamená tu první možnost, jen sis toho nevšim.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... w=viewpoll
Pak se asi jednou za rok stane, že po nastartování motor sotva běží a po přidání plynu spíš chcípe. Pomůže vypnout motor a nastartovat znova. Opět prkotina a "vítej do klubu"
A ten volnoběh, to je, jak jsem pochopil, evergreen benzínových focusů. Že prej pomůže vyčistit volnoběžný ventil (dělal jsem, je to furt stejný), nebo ho vyměnit (asi za 2000,-) nebo vyměnit ty děravý gumový hadice pod trubkama sání (nepomohlo) nebo vyměnit ještě několik dalších věcí, aby člověk zjistil, že to buď nepomohlo vůbec nebo jen na chvíli, což vlastně znamená tu první možnost, jen sis toho nevšim.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... w=viewpoll
Pak se asi jednou za rok stane, že po nastartování motor sotva běží a po přidání plynu spíš chcípe. Pomůže vypnout motor a nastartovat znova. Opět prkotina a "vítej do klubu"

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13492
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Volnoběh byla už choroba Zetcu v escortu,takže u Focuse nic nového
A to jsem doufal,že to soudruzi z NDR vychytají




Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
pri 2-3 tisic kilometroch sa neoplati kupovat auto, to v prvom rade. Radsej si ho pozicaj...
Ak si myslel 20-30tisic, tak je to ine.
Ja som mal 2005 focus 1,6tdci 80kw, rocny najazd okolo 30000km, z 80% mimo mesta, spotreba podla stylu jazdy, pneumatik, pocasia a dalsich veci sa hybala od 4,1l/100km (to sa mi podarilo len s jednou nadrzou, extremna jazda na spotrebu) po cca. 7l/100km (plne obsadene auto s rakvou na streche, dlhe dialnicne presuny 130-150km/h).
Dlhodoby priemer som nesledoval, ale odhadom 5,6-5,8l/100km.
Najazdil som s nim 130000km (kupovane pri 20t km) a s motorom som neriesil absolutne ziaden problem. DPF som nemal. Ak by bola moznost vobly, tak DPF by som nechcel.
Ber do uvahy nielen celkovy rocny najazd, ale aj prostredie, v ktorom to auto prevazne bude jazdit. Ak je to iba v meste, kratke presuny na par km, tak jednoznacne benzin a od dieslu radsej ruky prec, takyto styl jazdenia dieslove motory obecne znasaju zle.
Ak si myslel 20-30tisic, tak je to ine.
Ja som mal 2005 focus 1,6tdci 80kw, rocny najazd okolo 30000km, z 80% mimo mesta, spotreba podla stylu jazdy, pneumatik, pocasia a dalsich veci sa hybala od 4,1l/100km (to sa mi podarilo len s jednou nadrzou, extremna jazda na spotrebu) po cca. 7l/100km (plne obsadene auto s rakvou na streche, dlhe dialnicne presuny 130-150km/h).
Dlhodoby priemer som nesledoval, ale odhadom 5,6-5,8l/100km.
Najazdil som s nim 130000km (kupovane pri 20t km) a s motorom som neriesil absolutne ziaden problem. DPF som nemal. Ak by bola moznost vobly, tak DPF by som nechcel.
Ber do uvahy nielen celkovy rocny najazd, ale aj prostredie, v ktorom to auto prevazne bude jazdit. Ak je to iba v meste, kratke presuny na par km, tak jednoznacne benzin a od dieslu radsej ruky prec, takyto styl jazdenia dieslove motory obecne znasaju zle.
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
V principe kazdy motor dostava po drzke studenymi startami. Je jedno, ci sa jedna o diesel, alebo benzinak. Problem je v tom, ze diesle sa zohrievaju podstatne dlhsie, ako benzinaky. S tym suvisi aj nabeh kurenia. Mne pri -10 auto naplno kuri az po 10 km jazdy 130 tkou po dialnici, ked z nej odbocujem do podniku. Takze defacto nekuri
Motorom 1.6 TDCI xx kW by som sa vyhol sirokym oblukom, maju chronicke problemy s podfuknutymi vstrekovacmi a umierajucimi turbami. O problemoch s DPF je tu napisanych snad 1000 stran. Taktiez by som sa vyhol 2.0 TDCI - opat problem s citlivym turbom, aspon ze nema tazkosti s podfukovanim vstrekov. Ak diesel, tak 1.8TDCI 85kW - pomaly sa zohrieva, ale je to stary poctivy kus zeleza, ktory sa len tak nerozsype (ako zabozruti). No na Tvoj najazd jednoznacne 1.6i 74kW. Apropo - preco prave Focus ? Na tak malo km by som volil Fiestu alebo Fusion - je to podstatne jednoduchsie auto, takze aj pripadna udrzba bude financne menej narocna. O obstaravacej cene ani nehovorim. Napr. - zadna naprava Focusa pozostava zo 6 priecnych ramien, 2 pozdlznych a fury silentblokov, preto je repas poriadne drahy, Fiesta / Fusion ma napravu v podobe jedneho zvarenca a to je tak vsetko. Focus je vyborne auto, no nie na 2 - 3 tisic km za rok. A diesel uz duplom nie.

Motorom 1.6 TDCI xx kW by som sa vyhol sirokym oblukom, maju chronicke problemy s podfuknutymi vstrekovacmi a umierajucimi turbami. O problemoch s DPF je tu napisanych snad 1000 stran. Taktiez by som sa vyhol 2.0 TDCI - opat problem s citlivym turbom, aspon ze nema tazkosti s podfukovanim vstrekov. Ak diesel, tak 1.8TDCI 85kW - pomaly sa zohrieva, ale je to stary poctivy kus zeleza, ktory sa len tak nerozsype (ako zabozruti). No na Tvoj najazd jednoznacne 1.6i 74kW. Apropo - preco prave Focus ? Na tak malo km by som volil Fiestu alebo Fusion - je to podstatne jednoduchsie auto, takze aj pripadna udrzba bude financne menej narocna. O obstaravacej cene ani nehovorim. Napr. - zadna naprava Focusa pozostava zo 6 priecnych ramien, 2 pozdlznych a fury silentblokov, preto je repas poriadne drahy, Fiesta / Fusion ma napravu v podobe jedneho zvarenca a to je tak vsetko. Focus je vyborne auto, no nie na 2 - 3 tisic km za rok. A diesel uz duplom nie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2774
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Asi tady budes cist porad to same a to, ze pokud jsi se neupsal tak na 3tis. km rocne je nesmysl kupovat diesla. Jedine pokud bys to jezdil na dlouhych trasach. Pokud bys auto pouzival jen jako priblizovadlo na 5km denne tak pujde rychle do haje. Diesel se ti nezahreje na provozni teplotu ani v lete, v zime o tom ani nemluvim. No a pokud bys tam mel DPF (jako, ze u 80kW verze tam bude u rocniku 2008 na 100%) tak ten se ti ucpe a budes ho muset budto kuchnout nebo vymenit.
Na priblizovani si kup benzin a na delsi jizdy diesel. Samozrejme v CR je vetsina nabizenych aut stocenina. Mrkni na mobile.de a udelej si obrazek jak se pohybuji ceny a najezdy aut. Pak to porovnej s cenama v CR a jejich najezdem. Obrazek si udelej sam...
Ma dlouhodoba spotreba s timto motorem je uvedena v podpisu. Ale ja jezdim vetsinou delsi trasy a mestskym pojezdum se pokud mozno vyhybam.
Na priblizovani si kup benzin a na delsi jizdy diesel. Samozrejme v CR je vetsina nabizenych aut stocenina. Mrkni na mobile.de a udelej si obrazek jak se pohybuji ceny a najezdy aut. Pak to porovnej s cenama v CR a jejich najezdem. Obrazek si udelej sam...
Ma dlouhodoba spotreba s timto motorem je uvedena v podpisu. Ale ja jezdim vetsinou delsi trasy a mestskym pojezdum se pokud mozno vyhybam.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.09.2011 13:56
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Zdarec lidi,
ten rocni najezd jsem asi podcenil, ale v tuhle chvily do prace autem jezdit nemusim, takze tim se me najezd vyrazne zmensuje. Jinak dekuji za takovou mensi cocku ohledne naftaku..to jsem potreboval, a davam pri vyberu ruce pryc:) pro moje poiziti to neni.
Proc focus..protoze nechci mensi auto typu fiesty-focuse, ale neco ve tride octavia, focus apod., a kdyz vynecham octavii, tak nejak mi nyni vychazi focus s tim novejsim vzhledem..
Myslite teda ze i s benzinovim motorem se da jezdit za 4,5-5l (mimo mesto), jestli jo, super.
Jinak dekuji za rady, mozna vas to otravuje, psat to tajkovej amaterum porad dokola. ale verte, ze nejsem z tech co jen rovnou napisou, tak nejak jsem vsechny tyto informace nekde zaznamenal, ale to vite, "osobne" je to duveryhodnejsi:)
ten rocni najezd jsem asi podcenil, ale v tuhle chvily do prace autem jezdit nemusim, takze tim se me najezd vyrazne zmensuje. Jinak dekuji za takovou mensi cocku ohledne naftaku..to jsem potreboval, a davam pri vyberu ruce pryc:) pro moje poiziti to neni.
Proc focus..protoze nechci mensi auto typu fiesty-focuse, ale neco ve tride octavia, focus apod., a kdyz vynecham octavii, tak nejak mi nyni vychazi focus s tim novejsim vzhledem..
Myslite teda ze i s benzinovim motorem se da jezdit za 4,5-5l (mimo mesto), jestli jo, super.
Jinak dekuji za rady, mozna vas to otravuje, psat to tajkovej amaterum porad dokola. ale verte, ze nejsem z tech co jen rovnou napisou, tak nejak jsem vsechny tyto informace nekde zaznamenal, ale to vite, "osobne" je to duveryhodnejsi:)
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7239
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Za pět litrů benzínu se jezdit dá. Například s tímhle autem:

Můj focus 1,6 kombi jezdí za cca 8,3 naturalu na 100km, převážně krátký trasy po městě (do práce asi 6km každej den), pak nějaký ty cesty po okolí kolem 20km a sem tam si vyjedu trochu dál, někdy i po dálnici. Ale jsem spokojenej, nemusím řešit ty potíže, kdy to v zimě netopí nebo nejde nastartovat, protože z nafty se stala kostka mejdla
A nemusím poslouchat kadle-kadle.

Můj focus 1,6 kombi jezdí za cca 8,3 naturalu na 100km, převážně krátký trasy po městě (do práce asi 6km každej den), pak nějaký ty cesty po okolí kolem 20km a sem tam si vyjedu trochu dál, někdy i po dálnici. Ale jsem spokojenej, nemusím řešit ty potíže, kdy to v zimě netopí nebo nejde nastartovat, protože z nafty se stala kostka mejdla

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- salamio
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22.07.2010 09:48
- Bydliště: Bystřice
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Jen na okraj k výlevům V12: to, že sis koupil vydechlou paštiku, neznamená, že jsou šmahem všechny podobné motory nahouby. Když vezmu třeba tebou nejvíce nenáviděný 1.6 TDCi 80 KW DPF, který shodou okolností mám:
Nicméně pravdou samozřejmě je, že pro nájezd 2-3 tkm je diesel blbost, jestli teda OP nekrade naftu z JZD nebo ČD.
- olej měním po 15 tkm
- liju do toho jenom Vervu (plus specialitka, protože jsem magor: budoucí kupující dostane všechny účtenky od tankování
)
- průměrná trasa má přes 60 km (mix okreska+dálnice), DPF se tedy v pohodě vypaluje
- za studena nevytáčím
- po dojetí dochlazuji
- topení mám přídavné elektrické, takže to možná topí dříve než benzín
- atd.
Nicméně pravdou samozřejmě je, že pro nájezd 2-3 tkm je diesel blbost, jestli teda OP nekrade naftu z JZD nebo ČD.
Kdo se bojí, sere v síni.
- eda.davids
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 14.03.2010 18:50
- Bydliště: Jižní čechy
Re: FFII 1.6TDCI 80kW dobra volba?
Většína 1,6 Tdci má přídavné el.topení a hřeje rychleji než benzín
Taky mi ještě nezamrzla nafta,jelikož netankuju v JZD atd.Vstřiky jsem si přetěsnil sám (20kč a 3 hod práce) olej si měnim sám ,filtr PDF nemám.


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti