Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
-
- Junior
- Příspěvky: 251
- Registrován: 17.12.2008 15:19
- Bydliště: Královehradecký kraj
Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
Zdravím a pokládám jednoduchý dotaz. Nejprve bych tedy rad objasnil situaci a omluvil se za podobné téma. Vím že je to tu řešeno mnohokrát, většinou u starších aut, ale přesto se dovolím zeptat...
Mám focuse 1.6 tdci 66kw z roku 2010, jak je vidět v podpise. Už dvakrát jsem reklamoval ohřívání motoru či jeho teplotu. A všichni, tedy servis i ústředí fordu, mi tvrdí že to je normální a cituji "vlastnost nové generace dieslových motoru".
Jde o to že pokud teplota okolního vzduchu je pod bodem mrazu, tak v podstatě nejsem schopen ohřát motor na normální provozní teplotu. Natož ji udržet. Příklad: Ujedu 100 až 200 km a ručička teploměru se zdá být na svém místě. Vjedu do města, zastavím na semaforu, či prostě zastavím a nechám auto na volnoběh a v podstatě okamžitě začne teplota motoru klesat. A ručička se začne vzdalovat od středu. A není to jen ledajaké mírné klesání. Klidně padne na dotaz, což je méně než 60°C Samozřejmě když je chladněji je to rychlejší než když je 0°C ale dokonce se to děje i když je nad nulou.
Jasně, vypadá to že termostat je v háji a je stále otevřený velký okruh. Jenže prý není. Servis ford tvrdí.
Mě se jen nezdá, že je to normální aby to takto kolísalo. Přece je pro motor důležitá stejná a správná pracovní teplota. A je to koncernový motor. Že by to dělaly všechna auta ford, citroen, peugeot s tímto motorem?
Takže otázka, pro ty co mají stejný motor co já, zní: JE TOTO KOLÍSÁNÍ NORMÁLNÍ, DĚJE SE VÁM TO STEJNĚ?
Stačí krátká jasna odpověd ANO/NE. Předem děkuji za postřehy a odpovědi.
Mám focuse 1.6 tdci 66kw z roku 2010, jak je vidět v podpise. Už dvakrát jsem reklamoval ohřívání motoru či jeho teplotu. A všichni, tedy servis i ústředí fordu, mi tvrdí že to je normální a cituji "vlastnost nové generace dieslových motoru".
Jde o to že pokud teplota okolního vzduchu je pod bodem mrazu, tak v podstatě nejsem schopen ohřát motor na normální provozní teplotu. Natož ji udržet. Příklad: Ujedu 100 až 200 km a ručička teploměru se zdá být na svém místě. Vjedu do města, zastavím na semaforu, či prostě zastavím a nechám auto na volnoběh a v podstatě okamžitě začne teplota motoru klesat. A ručička se začne vzdalovat od středu. A není to jen ledajaké mírné klesání. Klidně padne na dotaz, což je méně než 60°C Samozřejmě když je chladněji je to rychlejší než když je 0°C ale dokonce se to děje i když je nad nulou.
Jasně, vypadá to že termostat je v háji a je stále otevřený velký okruh. Jenže prý není. Servis ford tvrdí.
Mě se jen nezdá, že je to normální aby to takto kolísalo. Přece je pro motor důležitá stejná a správná pracovní teplota. A je to koncernový motor. Že by to dělaly všechna auta ford, citroen, peugeot s tímto motorem?
Takže otázka, pro ty co mají stejný motor co já, zní: JE TOTO KOLÍSÁNÍ NORMÁLNÍ, DĚJE SE VÁM TO STEJNĚ?
Stačí krátká jasna odpověd ANO/NE. Předem děkuji za postřehy a odpovědi.
Ford Focus II 1.6TDCi kombi r.v.2010.05 - sea grey
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
Zkus jestli po krátké jízdě(2km) máš teplou hadici vedoucí z domečku termostatu do chladiče.
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
A zkos jezdit bez zaplého topení, někdy bys nevěřil jak radiátor téopení diesla vychladí
Popřípadě nainstaluj zakrytí chladiče, do motorového prostoru ti bude proudit méně studeného vzduchu.

Popřípadě nainstaluj zakrytí chladiče, do motorového prostoru ti bude proudit méně studeného vzduchu.
-
- Junior
- Příspěvky: 251
- Registrován: 17.12.2008 15:19
- Bydliště: Královehradecký kraj
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
Hasiči jsme zkoušeli. Právě že bylo okolo nuly, auto blafalo na volnoběh a teplota padala a padala. Teoreticky se vše mělo odehrávat v malem okruhu ale voda šla i do velkého. Alespoň hadice byla tepla. Takže ve fordu reklamace termostatu. Dali proto nový a pořád údajně stejný. Já jsem ted v Anglii takže vím jen co mi řekli do telefonu. Takže závěr od nich je že je to asi normální.
Já nechci nic instalovat za chladič nebo před chladic. Toto se děje i na volonoběh, takže zádné proudění. Přeci to neni Škoda 120 abych měl dečku na chladiči. Je to nove auto.
Teoreticky přeci ten motor není už od výroby vymyšlený tak aby sám sebe "nčil" tím že neudrží provozní teplotu?
To je jak by to auto bylo do teplých krajin...
Však tam je cca 7.5l vody. Nevím kolik může být malý okruh, 3l cca? Tak přece ty čtyři valce který se otočí cca 800x/min vyprodukuji nejaké teplo. A topeni asi něco sežere, jenže to po několika hodinové jízdě je dávno interiér ohraty.
No proste mi to nejde na rozum? Proto se ptám zda to máte a tou teplotou podobne? Či drží auto ohřáté. Ještě bych to pochopil třeba při -20°C ale když je venku 0°C?
Já nechci nic instalovat za chladič nebo před chladic. Toto se děje i na volonoběh, takže zádné proudění. Přeci to neni Škoda 120 abych měl dečku na chladiči. Je to nove auto.
Teoreticky přeci ten motor není už od výroby vymyšlený tak aby sám sebe "nčil" tím že neudrží provozní teplotu?
To je jak by to auto bylo do teplých krajin...

Však tam je cca 7.5l vody. Nevím kolik může být malý okruh, 3l cca? Tak přece ty čtyři valce který se otočí cca 800x/min vyprodukuji nejaké teplo. A topeni asi něco sežere, jenže to po několika hodinové jízdě je dávno interiér ohraty.
No proste mi to nejde na rozum? Proto se ptám zda to máte a tou teplotou podobne? Či drží auto ohřáté. Ještě bych to pochopil třeba při -20°C ale když je venku 0°C?
Ford Focus II 1.6TDCi kombi r.v.2010.05 - sea grey
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
A jakej má vliv teplý interiér na vyměněné množství tepla?
Studený vzduch prochází skrze topení, kde se ohřívá přes radiátor a pak proudí do kabiny, tudíž můžeš mít vevnitř třeba saunu, ale pokud nemáš zaplý vnitřní okruh (což dlouhodobě nejde, protože se mlží okna), tak se ti stále ohřívá stejně studený venkovní vzduch. (je to vlastně chladič s nuceným oběhem vzduchu)
Máš novej termostat, takže odzkoušej to s vyplím(uplně vyplím) topením. a pak si dej karton před chladič
.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=150
Studený vzduch prochází skrze topení, kde se ohřívá přes radiátor a pak proudí do kabiny, tudíž můžeš mít vevnitř třeba saunu, ale pokud nemáš zaplý vnitřní okruh (což dlouhodobě nejde, protože se mlží okna), tak se ti stále ohřívá stejně studený venkovní vzduch. (je to vlastně chladič s nuceným oběhem vzduchu)
Máš novej termostat, takže odzkoušej to s vyplím(uplně vyplím) topením. a pak si dej karton před chladič

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=150
-
- Junior
- Příspěvky: 251
- Registrován: 17.12.2008 15:19
- Bydliště: Královehradecký kraj
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
No částečně máš recht, ale pokud mám v interiéru teplo, automat. klima nežene tolik vzduchu skrz to topení jako když potřebuje interier vytopit.
Ohledně kartonu. Co mi pomůže při stojícím autě? Ždné proudění tam není.
A hlavně bych byl rád kdyby někdo prostě napsal svoje poznatky a zkušenosti. Rady jsou sice príma, ale nebyly dotazovány....
Ohledně kartonu. Co mi pomůže při stojícím autě? Ždné proudění tam není.
A hlavně bych byl rád kdyby někdo prostě napsal svoje poznatky a zkušenosti. Rady jsou sice príma, ale nebyly dotazovány....

Ford Focus II 1.6TDCi kombi r.v.2010.05 - sea grey
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
Kartón ti pomůže pouze za jízdy z kopce, když stojíš pomůže ti asi jen vyplé topení 
Jo, a jsou to mé rady a zkušenosti

Jo, a jsou to mé rady a zkušenosti

-
- Junior
- Příspěvky: 251
- Registrován: 17.12.2008 15:19
- Bydliště: Královehradecký kraj
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
Chápu, jsou to tvojezkušenosti a rady. Tomu se vůbec nebráním a děkuji.
Mě jen prostě je divné že by to takto strašně kolísalo. A že mi ve fordu tvrdí že je to vlastnost.
Proto jsem založil toto vlákno, jako takový průzkum. Ty tedy máš jiný motor, ale dělá ti to to samé? Na volnoběh to schladne? Rozumím tomu dobře?
Musím se zastavit v citroenu zda jim to auta taky dělají...
Vím třeba že služební škodovky toto nedělaji.
Mě jen prostě je divné že by to takto strašně kolísalo. A že mi ve fordu tvrdí že je to vlastnost.
Proto jsem založil toto vlákno, jako takový průzkum. Ty tedy máš jiný motor, ale dělá ti to to samé? Na volnoběh to schladne? Rozumím tomu dobře?
Musím se zastavit v citroenu zda jim to auta taky dělají...

Vím třeba že služební škodovky toto nedělaji.
Ford Focus II 1.6TDCi kombi r.v.2010.05 - sea grey
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
No pokud budu mít zaplé topení když stojím, tak mi ručička teploměru klesá. Pokud bude velký mráz a nebude zadeklovanej chladič, tak při jízdě z kopce se zaplým topením, také klesá.
Tatéž zkušenost s Astra 1,7 DTi.
Tatéž zkušenost s Astra 1,7 DTi.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
Nevím na kolik je to normální, ale normální je, že u dieselů tohle prostě motor v zimě dělá. Díky velké účinnosti a malým tepelným ztrátám se motor na volnoběh nedokáže sám ohřát a při zimě a zaplým topení začne teplota vody v chl. okruhu klesat. Kam až by měla nedokážu říci, ale při vypnutí topení se u mýho auta ručička zastaví v pádu a pomalu se dere zpět k 90°C(za předpokladu, že byl motor už ohřátej to jde samozřejmě mnohem rychleji). Ale jestli to padá až k 60°C mi přijde už dost markantní.
Ale na tvoji otázku je moje odpověď : ANO, teplota může kolísat.
EDIT: Jinak s "kobercem" před chladičem...jsem pro. Já má zakrytý tak 4/5 chladiče a jen kousek chladiče před větrákem mám volný pro průchod vzduchu.
Ale na tvoji otázku je moje odpověď : ANO, teplota může kolísat.
EDIT: Jinak s "kobercem" před chladičem...jsem pro. Já má zakrytý tak 4/5 chladiče a jen kousek chladiče před větrákem mám volný pro průchod vzduchu.
Naposledy upravil(a) lucky.jack dne 30.11.2011 16:57, celkem upraveno 1 x.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
Mě to na 1.8 tdci taky dělá, taky mi to přišlo divný, ale asi je to tak 

-
- Junior
- Příspěvky: 251
- Registrován: 17.12.2008 15:19
- Bydliště: Královehradecký kraj
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
No já toto právé vůbec neznám. Takže mě to zaráží. Při té jízdě ještě jakš-takš bych nebyl proti. Nebo při větším mrazu, ale když toto dělá i když je +5°C ...?
Zase je pravda že jsem jel v Mercedesu a tam ručička teploměru vůbec nebyla... Asi aby to řidiče neznervózňovalo...
Zase je pravda že jsem jel v Mercedesu a tam ručička teploměru vůbec nebyla... Asi aby to řidiče neznervózňovalo...

Ford Focus II 1.6TDCi kombi r.v.2010.05 - sea grey
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
To už není ani ve škodovkách, jenom modrej ukazatel, že je voda studená a že se to nemá hnát
a nebo pak je červenej ukazatel vody a to už všichni víme co to znamená 


- MedWed
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hana
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
ANO, dela mi to taky, i kdyz ne tak markantne.
Ted, po uprave (DPFoff a chip) to dela mene.
Kazdopadne na zimu chladic zakreju
Ted, po uprave (DPFoff a chip) to dela mene.
Kazdopadne na zimu chladic zakreju

1, Ford Focus Combi, r.v. 2007, 1,6TDCi, "Sulfid Combi", DPF off, motor 80@94kW, 244@281Nm
2, Ford Focus Combi, r.v. 1999, 1,8TDDi, "Silver Combi" Ghia
2, Ford Focus Combi, r.v. 1999, 1,8TDDi, "Silver Combi" Ghia
-
- Junior
- Příspěvky: 251
- Registrován: 17.12.2008 15:19
- Bydliště: Královehradecký kraj
Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace
Koukám moc reakcí na toto téma není a všichni si myslíte že je to normální.... Já tedy moc ne, alespoň ne když je venku +5°C. Dokážu připustit nějaké kolísání v rámci cca +-10°C ale pří nízkých venkovních teplotách třeba když je venku -10 čí méně.
Tak změním dotaz. Jaká je správná pracovní teplota motoru, dieselového motoru? (80°,85°,90°,95°)???
Či případně pokud budete mít příležitost a přes diagnostický mód palubní desky se mi podíváte kolik máte teplotu motoru během jízdy a auto už je ohřáté?
Předem děkuji za odpovědi...
Tak změním dotaz. Jaká je správná pracovní teplota motoru, dieselového motoru? (80°,85°,90°,95°)???
Či případně pokud budete mít příležitost a přes diagnostický mód palubní desky se mi podíváte kolik máte teplotu motoru během jízdy a auto už je ohřáté?
Předem děkuji za odpovědi...

Ford Focus II 1.6TDCi kombi r.v.2010.05 - sea grey
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti