Poškození vačky

jm22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28.10.2012 00:30

Poškození vačky

Příspěvek od jm22 » 01.04.2013 19:19

Chci se zeptat, jestli se dá opravit poškozený povrch vačky, foto viz příloha. Budu rád za zkušenosti, kontakt apod...
Přílohy
IMAG0193.jpg

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Poškození vačky

Příspěvek od Jardak » 01.04.2013 19:32

Možná by to dokázaly opravit firmy ktreý se zabývají výrobou,nebo úpravou sportovních vačkových hřídelí ze seriových jejich přebroušním. Otázka je,jestli hydroštely dokážou vykompenzovat úběr materiálu z vaček. Největší problém je asi následná povrchová úprava.

Osobně bych sehnal vačkový jiný. Tyhle motory dost padají,takže nemůže bejt problém je sehnat.

Kolik to má najeto ? U VW je to poměrně bežný jev,když auto jezdilo na LL interval výměn oleje.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Poškození vačky

Příspěvek od V12 » 01.04.2013 19:52

Moja rada - jazdit a neriesit, este lepsie IHNED predat.

Ak to ma 150 a viac tisic km, je to sypanie prachov do bezodnej jamy, ak to ma menej ako 150 tisic, ten motor ma v dosledku chybneho mazania (zeby nevhodny olej 5W-30 A1/B1 v kombinacii s pretahovanymi intervalmi vymeny ?) uz hromadu inych problemov a toto je iba zaciatok. Takyto diel sa v motore proste NESMIE TAKTO POSKODIT.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

jm22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28.10.2012 00:30

Re: Poškození vačky

Příspěvek od jm22 » 01.04.2013 20:45

Najeto to ma 130tis. bylo to pravidelně servisované a olej jenom Ford formula. Vypadá to, že byl špatnej jeden hydroštel pod tou vačkou. Ty hydroštely nechám všechny vyměnit, akorát nevím kde sehnat tu vačkovou hřídel.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19258
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poškození vačky

Příspěvek od foki » 01.04.2013 20:49

musim se podivat jestli nejaka zustala , nez to zacnu hledat jakou mas predstavu o cene , nova stoji cca 10000kc .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

jm22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28.10.2012 00:30

Re: Poškození vačky

Příspěvek od jm22 » 01.04.2013 21:09

představu žádnou nemám, čím míň, tím líp :-)

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19258
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poškození vačky

Příspěvek od foki » 01.04.2013 21:12

tak vis kolik jsi ochoten za to dát , cenu nove jsem ti napsal .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

jm22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28.10.2012 00:30

Re: Poškození vačky

Příspěvek od jm22 » 01.04.2013 21:24

kdyby bylo na mě, tak 2tis. Ale nevím jestli to je pro tebe přijatelné.

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 608
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Re: Poškození vačky

Příspěvek od Stenly » 01.04.2013 21:41

Jardak píše:Kolik to má najeto ? U VW je to poměrně bežný jev,když auto jezdilo na LL interval výměn oleje.
Nojo, šetří se všude - používá se "nočníková ocel", tak se často stane, že to nejde pořádně zakalit.
Asi bych sháněl jinou - přebrus nebude laciný a za pár km se stane to samé na další vačce :(
Nenávratně pryč jsou WV motory 1,9 TDi 66/81 kW, kde nebyl problém 500 tkm(dvě jsme měli ve firmě :palec_nahoru: ). A spotřeba - pohádková čísla 8O
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Poškození vačky

Příspěvek od V12 » 01.04.2013 21:56

Ked to ma 130 tisic, asi by som hladal motor z buracky, ked aj s poskodenym blokom, len aby boli vackovice OK. Na tomto by som ale urobil opakovany preplach a preventivne nechal vymenit hydrostely. Len akosi neverim tym 130 tisic km. Zabozruty su sice crepy, ale ani pri pouzivani oleja 5W-30 A1/B1 za predpokladu dodrziavania predpisanych servisnych intervaloch by sa taketo nieco nemalo stat uz po 130k km.
Z toho mi logicky vychadza, ze niekde nie je uvedena pravda - bud to, ze bol pravidelny servis, alebo ten olej, alebo nabeh km. Ked som videl pri ponakupnom servise vacky jedneho Mondea 2.0TDCI 103kW po obligatnych 200k km (na budiku samozrejme 95 tisic), boli leskle, takmer nebolo vidiet stycne plochy. Ziadne poskodenia, proste iba hladky povrch. Viem, ze 2.0TDCI je o niecom inom ako 1.6TDCI, ale aj tak.

EDIT :
Na SK fore som nasiel zopar foto rozobraneho 1.6TDCI, dovodom rozborky bol nadmerny hrkot. Aha, ake krasne boli jeho vackovice :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Toto ale nebol dovod hrkotania, ten bol sposobeny rozpadnutym napinakom retaze medzi vackami, na foto je uz poskladany z dielov padnutych do vane, vedla je na porovnanie novy :

Obrázek

V akom stave mas ten napinak ? Vyzera nejako tak, ako ten cierny ? Ak ano, to auto ma mrte kilometrov, nie iba 130k. Toto auto malo na budiku 180k km, odhadovany realny najazd je tako 40 - 50k km viac.

Zdroj :
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 12#p376112
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

jm22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28.10.2012 00:30

Re: Poškození vačky

Příspěvek od jm22 » 02.04.2013 21:04

Bylo to služební auto, které jsem kupoval od firmy. Byl známej původ a nebylo nikdy bourané. Vždy to bylo pravidelně servisované v servisu ford (otázka je zdali dělali v servisu vše jak psali do servisky). Kupoval jsem to před třema rokama při 110tis. a teď tam je 139tis. Já jsem olej měnil taky pravidelně.

jm22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28.10.2012 00:30

Re: Poškození vačky

Příspěvek od jm22 » 02.04.2013 21:06

foki: tak novou RUVILLE můžu mít za 5200,- Kč http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... 67.bmp.jpg Jsi ochoten se bavit o 2tis za použitou?

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19258
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poškození vačky

Příspěvek od foki » 02.04.2013 21:15

tak kup novou
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Poškození vačky

Příspěvek od stand » 03.04.2013 09:14

Budu kontrovat V12, olejem s fordí specifikací to dozajista nebude, pro dostatečné mazání vačky postačí i olej do šicího stroje.. důvod bych hledal jinde(nedostatečnej přísun maziva, vada materiálu, atd) Rozhodně kontrola mazischopnosti v problémovém místě nutná, abys po opravě nedopadl stejně.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Poškození vačky

Příspěvek od V12 » 03.04.2013 16:49

Rekontra :
Ked je ten olej po 10k km zdegradovany ustavicnym prehrievanim a zaroven zasvineny karbonom, vsetko co po sebe klze dostane poriadne do drzky. Podla zopar mechanikov su takto poskodene vacky v hodne vela 1.6TDCI, hlavne v 80kW motoroch s DPF, cize je zrejme, ze nieco s olejom to ma. 1.6 TDCI by som olejom do sijacieho stroja rozhodne nemazal, ani tie vacky :nazdravi:
S kontrolou mazania suhlasim na 100%, treba urobit mazaciu skusku a merat tlak oleja pod zatazou. Toto totiz zacina smrdiet aj odvarenym turbom.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti