TDDI a kvalita nafty

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
StratoS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trutnov-Náchod
Kontaktovat uživatele:

TDDI a kvalita nafty

Příspěvek od StratoS » 24.04.2007 15:28

Cau, kazdy mluvi o tom ze se ma cerpat kvalitni nafta atd..

u TDCI o tom neni pochyb - nekvalitni nafta ma moc siry a oddela vstriky.

Ale jak je to u TDDI ? Vzdyt nase TDDI maji ve sve podstate celkem zastaralou koncepci a jsou to vice ci mene stejne motory jako byly v Escortech. Tzn. stary typ dieslu, do ktereho clovek muze lit prakticky cokoliv. Jak by mu mohla mene kvalitny (NErozumej JZD ci ČD) ale zkratna nafta z levnejsi benzinky uskodit ? vstriky by to mely zkousnout ale co cerpadlo ? na to by snad vetsi obsah siry nemel mit vliv. co vy na to ?? hlavne nekdo kdo tomu vice rozumi..ja mam veci spise vyctene.

Popravde jestli se mam rozhodnout pro Shellku za nejakych 28,50 nebo i vice nebo jine benzinky ktere u nas maji naftu za 25,90 i 25,50 Kč tak mam celkem jasno(aspon moje penezenka)
FoFo 1.8 TDDI 90PS combi 2001 Diamond White Obrázek

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 24.04.2007 22:13

No s tou cenou je to relativní. Koupíš levnou ale méně kvalitní naftu a zvýší se ti spotřeba - u kvalitnější ale dražší je spotřeba nižší. Navíc i vstřiky trpí (TDDI taky) takže se ti to ve své podstatě prodraží. No a dle mého názoru to odnese i čerpadlo, protože ty příměsi v nekvalitní naftě ho prostě zanesou a odrovnají.
Já tedy čerpám jen u renomovaných benzinek - Shell, Benzina...
ale je to jen můj postoj, nikomu ho nevnucuji!
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 24.04.2007 22:28

No já mám naftu od kámoše z buldozeru v 50l sudech za 15kč/l a to byl taky důvod proč jsem si koupil TDDI a ne TDCI! Původně jsem to do něj chtěl hrnout, ale nějak jsem si to rozmyslel a tankuju jen u čerpaček!! Když tady čtu o problémech s čerpadlama tak se bojim jí tam lejt! Ale u čerpaček tankuju dle ceny, já jezdim stejně jen ke dvoum a nikdy jsem s naftou od nich neměl problem a spotřeba je OK :wink: i když to zrovna neni od Shellu! Sudovku cpu do fiesty z roku 90 už 4 roky a ta sní nemá problem, ale to je trochu jiná motorizace!!
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 25.04.2007 16:45

Tohle se tu resi uz xxx krat. Kvalita nafty ma vliv i na cerpadlo i na vstriky. Ja ti za sebe muzu rict, ze i pres cernou diru v moji penezence jezdim tankovat na Shell nejdrazsi naftu.
Potom budes brecet, ze ti to dymi, nejede a mas vysokou spotrebu...
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 29.04.2007 20:28

Tak jsem včera nechal vyměnit rozvodovej řemen a napínací kladku a taky pelivový filtr!! A kamarád motorář řek......zapoměň na nekvalitní naftu...tyhle čerpadla jsou citlivky!! Tak mi to jen potvrdil.....S Focusem jedině k čerpačkám s dobrou naftou!!
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

tootan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tootan » 03.05.2007 21:37

Já mám fofo rok a měsíc a všim jsem si, že když vemu naftu u ÖMV nebo Shell nebo Agip tak jezdím tak za 5,1-5,4l/100km, ale jak vemu naftu u jinejch pump, třeba SVA v Třebíči a podobnejch, jezdím za min. 5,8 a víc. A to si myslím, že na to šlapu dost a pořád stejně. Takže ona značková nafta asi má opravdu co nabídnout. :wink:
Je: Fofo II kombi 03/2009, 1.6 74 kW, vínová morello
Byl: Fofo kombi 05/2003, 1.8 TDDI, modrá

Uživatelský avatar
bjuty
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 987
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bjuty » 04.05.2007 07:07

Já jezdím jen na Shell (ne proto že je lepší, ale mám po cestě do práce tři) a ještě jsem se nedostal pod šest litrů. :roll:
Mondeo GHIA, kombi, black, 2.0 TDCi, 96kW, 2005

Uživatelský avatar
StratoS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trutnov-Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StratoS » 04.05.2007 08:02

no tot otazka co si predstavuje clovek pod kvalitni naftou a ktera benzinka ma byt "prej ta kvalitni" beztak to vetsina z nich bere z jedny rafinerky a clovek vi prdlajs z ktery. Taky jde o to jak se asi staraj o svoje nadrze atd..

Predpokladam, ze ve vasich ocich je "kvalitni" benzinka SHELL, OMV a BENZINA a jiny benzinky sou nekvalitni ? nebo jak tomu mam rozumet.. a ted nemam namysli takovy ty vesnicky s 1-2 stojany a pochybnym nazvem, ale ty bezne jako je JET, Robin Oil atd..
FoFo 1.8 TDDI 90PS combi 2001 Diamond White Obrázek

Uživatelský avatar
bjuty
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 987
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bjuty » 04.05.2007 09:48

Já si myslím, že je to jako s pivem. Sebelepší hostinský s nekvalitním pivem nic neudělá. Na druhou stranu může hodně pokazit. Pil jsem točenou Plzeň12 v jednom z nejmenovaných pražských hotelů za 92Kč/3dl a katastrofa. Musel jsem si jít spravit chuť do http://www.malostranskapivnice.cz :P :P :P
Mondeo GHIA, kombi, black, 2.0 TDCi, 96kW, 2005

Uživatelský avatar
mosad
Junior
Junior
Příspěvky: 347
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od mosad » 04.05.2007 14:19

No já naftu nemám ale jen postřeh. Všichni určitě berou od pár refinérií a tudíž stejné PHM. Ale pumpař u "neznačkové" pumpy si asi spíš dovolí říznout naftu než u třeba Shellu. A teď je otázka co bude od září až se do nafty začne přidávat výtažek z řepky - citace z článku v dnešním tisku
"Do motorové nafty má být plošně přidáván takzvaný metylester řepkového oleje už od letošního září. Nejprve to budou dvě procenta, od 1. ledna 2009 až 4,5 procenta. Do pěti procent obsahu řepky v naftě není nutné upravovat motory. Do benzinu se bude zase míchat s lihem vyrobeným z obilí či cukrové řepy. Ale to bude až od ledna příštího roku."
Ford Focus kombi GHIA, 1,6 ZETEC SE (100k), r.v. 02/2000, moondust silver
Obrázek
Ford Fiesta Flair, 1.3, 44kW, r.v. 03/1998, červená

40007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 40007 » 04.05.2007 23:27

Sice nemám TDDI ale to snad neva. Co já vím, tak jediná rafinérie v ČR je ČEPRO a tam berou PHM všichni distributoři PHM unás. Ať je to OMV, Benzina atd. Jedině snad SHELL si tahá PHM z D. Akorát, že malý prodejci prodávají naftu neaditivovanou ( je to levnější) a ti velcí ( BENZINA, OMV atd. ji mají aditivovanou ) a proto i otrochu dražší.
das AUTO 2,0 TDI PD 103 kw r.v 2005
FORD Focus 1,8 TDCI combi /74kw. r.v 2003
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti