Prevodovky, typy
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Prevodovky, typy
Mam prosbu na miestnych znalcov.
Mate niekto uceleny prehlad o prevodovkach na FoFo II poFL benzin? Boli iba iB5, ci aj ine? Ako je to so sprevodovanim? Ako na FoFoI, takze na dialnici daleko cez 3000ot/min?
A rovno sa opytam, ako je to s odhlucnenim pri 130km/h?
Riesime s kamaratom nove auto cez fokiho. Ale najprv chcem mat jasno, co vyberame. Ci nepozerat rovno naftu a benzin vynechat. Zatial hladame nieco viac ako 1.6, to by bolo slabe (kombi, nalozit rodinu, na vylety).
Mate niekto uceleny prehlad o prevodovkach na FoFo II poFL benzin? Boli iba iB5, ci aj ine? Ako je to so sprevodovanim? Ako na FoFoI, takze na dialnici daleko cez 3000ot/min?
A rovno sa opytam, ako je to s odhlucnenim pri 130km/h?
Riesime s kamaratom nove auto cez fokiho. Ale najprv chcem mat jasno, co vyberame. Ci nepozerat rovno naftu a benzin vynechat. Zatial hladame nieco viac ako 1.6, to by bolo slabe (kombi, nalozit rodinu, na vylety).
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
1.4i, 1.6i a 1.8i 5-kvalt IB5, cca 4000 rpm pri 130 km/h
2.0i 5 kvalt MTX75, cca 3600 rpm pri 130 km/h
ST 6 kvalt, cca 3000 rpm pri 130 km/h
2.0i 5 kvalt MTX75, cca 3600 rpm pri 130 km/h
ST 6 kvalt, cca 3000 rpm pri 130 km/h
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Prevodovky, typy
Diky. Takze v podstate skoro ako FoFOI. A ako to huci v aute? Je to vhodne na presun rodiny na vylety?
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
Hluk motora do kabiny pri 130 prenika slabo. Co huci, to su kolesa od podbehov. Tam sa asi setrilo. 2.0TDCI bol na tom rovnako. Ja s hlukom ale problem nemam, nie je to nic rusive. Nemam momentalne na okoli nikoho s 1.8, aby som urobil nejake porovnavacie meranie
Ak chces tiche auto, zober Mondeo Mk. IV 2.0TDCI, to je aj pri 130 sepot kvetin.
Ak chces tiche auto, zober Mondeo Mk. IV 2.0TDCI, to je aj pri 130 sepot kvetin.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Prevodovky, typy
A co Mondeo 2.2 TDCi? Rozdiely optori 2.0TDCi?
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
S Mk IV 2.2 TDCI nemam skusenost. Mk.III 2.0TDCI aj 2.2 TDCI boli dost hlucne, ale opat nie tak, ako Octavky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 541
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Prevodovky, typy
Hm to je zajimave:V12 píše:1.4i, 1.6i a 1.8i 5-kvalt IB5, cca 4000 rpm pri 130 km/h
2.0i 5 kvalt MTX75, cca 3600 rpm pri 130 km/h
ST 6 kvalt, cca 3000 rpm pri 130 km/h
Kdyz ma 2.0i s prevodovku MTX75 cca 3600pri 130km/h a 1.6TDci ma stejnou prevodovku MTX75 a cca 2500rpm pri 125km/h, je mezi nima jedinej rozdil ve stalym prevodu .
Mozna bude v benzinu slabsi differak a spise ale ne, protoze hodnoty max. kroutaku jsou si dost blizko 190Nm 2.0i a 240Nm silnejsi (215Nm slabsi) 1.6TDCi a poloosy vypadaji podle katalogu uplne stejny.
No myslim si, ze by teda nejednoho majitele 2.0i potesilo z hlediska "spotreby" trosku si ty kvalty natahnout. To by mohl v pripade pouhe vymeny prevodovek z nafty na benzin udelat usporu 0.5-0.75 l/100km.
Podle RRI se kroutak tohoto motoru v rozsahu otacek 2500-3500rpm moc nemeni drzi se okolo 155-160Nm a až na 4000rpm zacne stoupat, coz jen napomaha moji myslence. Vykon je pravda o neco mensi ale zadna hruzna ztrata to neni pri 2500rpm je to 45kW a 3500rpm 55kW tedy rozdil 10kW pri pedalu na podlaze. Jizdni dynamika by se asi malinko zhorsila ale za pokus by to stalo.
Co vy nato? Kdo je majitel 2.0i a chce s timhle zroutem jezdit za 7.5 litru
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Prevodovky, typy
Chápu to dobře, že pokud mi odejde převodovka tak můžu vzít tu z 1.6 TDCI?
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 541
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Prevodovky, typy
Rekl bych, ze ano. Chtelo by to potvrdit nekym ze servisu, coz ja nejsem?
Pochybuju, ze by se pod stejnym nazvem vyskytovali dve ruzne prevodovky MTX75. Priznavam, ze ja videl MTX75 jen na svym 1.6tdci a u 2.0i sem nemel tu cest ale podle logiky veci to dava smyl. Bylo by dobry je obe vyfotit a porovnat pripojovaci prirubu. Pokud je tato stejna neni co resit. Pokud je jina pak smula a nenamontujes to.
Jeste zkusim propocitat jak by to vypadalo s jizdni dynamikou, ale jak sem v predeslem prispevku rikal, moment je mezi 2500-3500rpm temer stejny, podel skutecneho mereni (stranky RRI)
Tak co budes prvni tester ???
Pochybuju, ze by se pod stejnym nazvem vyskytovali dve ruzne prevodovky MTX75. Priznavam, ze ja videl MTX75 jen na svym 1.6tdci a u 2.0i sem nemel tu cest ale podle logiky veci to dava smyl. Bylo by dobry je obe vyfotit a porovnat pripojovaci prirubu. Pokud je tato stejna neni co resit. Pokud je jina pak smula a nenamontujes to.
Jeste zkusim propocitat jak by to vypadalo s jizdni dynamikou, ale jak sem v predeslem prispevku rikal, moment je mezi 2500-3500rpm temer stejny, podel skutecneho mereni (stranky RRI)
Tak co budes prvni tester ???
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Prevodovky, typy
Nie som si isty, ci maju obe starter z rovnakej strany.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
Mozno by to aj slo. Ale iba po technickej stranke. Prevodovky su ale vyskladane inak :
Prevod 2.0i 1.6TDCI pre porovnanie 1.4i, 1.6i, TiVCT, 18i
1----- 3.67--- 3.80--- 3.58
2----- 2.14--- 2.05--- 2.04
3----- 1.46--- 1.35--- 1.41
4----- 1.03--- 0.92--- 1.11
5----- 0.81--- 0.72--- 0.88
diferak 4.06 3.41 4.06
Vysledkom by bola dynamika 2.0i asi tak na urovni 1.6i (EDIT : toto nie je celkom pravda, kuk nizsie), pricom spotreba by vobec nemusela ist dolu, mohla by dokonca stupnut. To by sa dalo ale usudit az z grafu BSFC pre 2.0i, bohuzial ho nemam. Ked budem mat cas, skusim urobit simulaciu dynamiky 2.0i so standardnou a dieslovou MTX75, diferak pouzijem z benzinovej.
EDIT 1 :
Simulacia zrychlovania 50 - 150, zaciatok na dvojke
1.6i - 24.9s
2.0i standard 18.1s
2.0i diesel MTX 18.6s - moje obrovske prekvapenie, toto som necakal
EDIT 2 :
50-100, zaciatok na dvojke
1.6i - 7.8
2.0i std - 6.2
2.0i dMTX - 6.3 - kua, to je dooobreeee, zacina ma to zaujimat viac, nez je zdrave
EDIT 3 :
80 - 120 na stvorke
1.6i - 10.3
2.0i std - 9.5
2.0i dMTX - 11.1 tfuuuuj !!! Tak toto nieeee !!!
Pre zaujimavost 2.0TDCI 6.6 sekundy
1.6i 8.3, 2.0i std 6.2 - toto ale na trojke, co je zaujimavy dokaz, ze sikovny sofer s 2.0i porazi 2.0TDCI.
EDIT 4 :
Tah na patke pri 90 km/h a kolesach 205/55 R16:
1.6i - 1320 N
2.0i std - 1494 N
2.0i dMTX - 1266 N
Z uvedeneho vyplyva, ze 2.0i s diesel MTX by podradoval uz v mensich kopcoch, ako 1.6i (!!!)
EDIT 5 :
Simulacia maximalky :
1.6i - 183 km/h
2.0i std - 205 km/h
2.0i dMTX - 199 km/h - hmmm, kde som urobil chybu, ked som dal dieslovu prevodovku za benzinovu ?
Zaver :
Ja do svojho 2.0i dieslovu MTX nechcem. O znizeni spotreby totiz pochybujem, keby aj bolo, tak je rozdiel tak maly, ze navratnost takejto investicie je dlhsia, ako moja ochota vlastnit FFII 2.0i. Prijal by som ale ine - do FFII 2.0i sestkvalt z Mondea III 1.8 96 kW SCi...
EDIT 6 :
Do prilohy prikladam charakteristiku 2.0i, z nej je zrejme, ze toho krutiaku je v oblasti od 2500 do 3500 cca 170 - 175 Nm.
Prevod 2.0i 1.6TDCI pre porovnanie 1.4i, 1.6i, TiVCT, 18i
1----- 3.67--- 3.80--- 3.58
2----- 2.14--- 2.05--- 2.04
3----- 1.46--- 1.35--- 1.41
4----- 1.03--- 0.92--- 1.11
5----- 0.81--- 0.72--- 0.88
diferak 4.06 3.41 4.06
Vysledkom by bola dynamika 2.0i asi tak na urovni 1.6i (EDIT : toto nie je celkom pravda, kuk nizsie), pricom spotreba by vobec nemusela ist dolu, mohla by dokonca stupnut. To by sa dalo ale usudit az z grafu BSFC pre 2.0i, bohuzial ho nemam. Ked budem mat cas, skusim urobit simulaciu dynamiky 2.0i so standardnou a dieslovou MTX75, diferak pouzijem z benzinovej.
EDIT 1 :
Simulacia zrychlovania 50 - 150, zaciatok na dvojke
1.6i - 24.9s
2.0i standard 18.1s
2.0i diesel MTX 18.6s - moje obrovske prekvapenie, toto som necakal
EDIT 2 :
50-100, zaciatok na dvojke
1.6i - 7.8
2.0i std - 6.2
2.0i dMTX - 6.3 - kua, to je dooobreeee, zacina ma to zaujimat viac, nez je zdrave
EDIT 3 :
80 - 120 na stvorke
1.6i - 10.3
2.0i std - 9.5
2.0i dMTX - 11.1 tfuuuuj !!! Tak toto nieeee !!!
Pre zaujimavost 2.0TDCI 6.6 sekundy
1.6i 8.3, 2.0i std 6.2 - toto ale na trojke, co je zaujimavy dokaz, ze sikovny sofer s 2.0i porazi 2.0TDCI.
EDIT 4 :
Tah na patke pri 90 km/h a kolesach 205/55 R16:
1.6i - 1320 N
2.0i std - 1494 N
2.0i dMTX - 1266 N
Z uvedeneho vyplyva, ze 2.0i s diesel MTX by podradoval uz v mensich kopcoch, ako 1.6i (!!!)
EDIT 5 :
Simulacia maximalky :
1.6i - 183 km/h
2.0i std - 205 km/h
2.0i dMTX - 199 km/h - hmmm, kde som urobil chybu, ked som dal dieslovu prevodovku za benzinovu ?
Zaver :
Ja do svojho 2.0i dieslovu MTX nechcem. O znizeni spotreby totiz pochybujem, keby aj bolo, tak je rozdiel tak maly, ze navratnost takejto investicie je dlhsia, ako moja ochota vlastnit FFII 2.0i. Prijal by som ale ine - do FFII 2.0i sestkvalt z Mondea III 1.8 96 kW SCi...
EDIT 6 :
Do prilohy prikladam charakteristiku 2.0i, z nej je zrejme, ze toho krutiaku je v oblasti od 2500 do 3500 cca 170 - 175 Nm.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 541
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Prevodovky, typy
To V12: ses rychlejsi nez vitr, mohl bys sem vypasat jakou ma FF2 plochu Sx=...m2 a souc.odporu Cx=... nemuzu to objevit . Popripade kdyby si mel ofocenou technickou specifikaci s kompletnimi parametry FF2.
Ten graf je asi teoreticky nebo je to z mereni?
Ten graf je asi teoreticky nebo je to z mereni?
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
Redukovany celny profil A krat Cx je myslim 0.73 (alebo 0.77 ? nie som doma pri svojom PC), Cx pre hatch je 0.322, pre kombi 0.319.
Graf je z dokumentacie, niekde sa tu ten PDF povaluje. Tam najdes aj A, Cx, prevodove pomery a furu dalsich veci pre vsetky verzie FFII.
Graf je z dokumentacie, niekde sa tu ten PDF povaluje. Tam najdes aj A, Cx, prevodove pomery a furu dalsich veci pre vsetky verzie FFII.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Prevodovky, typy
Toto je dokazom toho, ze tie prevodovky tam od vyroby nie su sprevodovane len tak zo srandy.
V12:
80 - 120 na stvorke
1.6i - 10.3
2.0i std - 9.5
2.0i dMTX - 11.1 tfuuuuj !!! Tak toto nieeee !!! -- Pozri si otacky, z akych by sa to zbieralo na tej stvorke. A z 80-tky sa tomu veruze nebude chciet.
V12:
80 - 120 na stvorke
1.6i - 10.3
2.0i std - 9.5
2.0i dMTX - 11.1 tfuuuuj !!! Tak toto nieeee !!! -- Pozri si otacky, z akych by sa to zbieralo na tej stvorke. A z 80-tky sa tomu veruze nebude chciet.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
Mne je to jasne. Aby to ziskalo na dynamike, prevody by museli byt este o cosi kratsie, ako su, na znizenie spotreby by sa potom hodila sestka ako rychlobeh - to sme ale uz pri 6 - rychlostnom Mondeu SCi.
Dynamiku patky s dieslovou MTX som uz radsej ani neskumal
EDIT :
Ked budem mat cas, skusim simulovat nieco taketo :
1----- 3.67
2----- 2.14
3----- 1.46
4----- 1.11 ako IB5
5----- 0.88 ako IB5
6----- 0.77 pridana dlhsia sestka
Dynamiku patky s dieslovou MTX som uz radsej ani neskumal
EDIT :
Ked budem mat cas, skusim simulovat nieco taketo :
1----- 3.67
2----- 2.14
3----- 1.46
4----- 1.11 ako IB5
5----- 0.88 ako IB5
6----- 0.77 pridana dlhsia sestka
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host