"Vytí" v motorovém prostoru

Pajulinek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.09.2013 19:27

"Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Pajulinek » 28.04.2014 21:44

Zdravím všechny. Vím, že už to tady bylo, ale je to půl roku bez odpovědi...a třeba už na to někdo přišel. Stejně jako zakladateli podobného topicu i mi začal focus po výměně oleje při ohřátí motoru při otáčkch 1300 - 2600 jakoby výt. Tady je video - není moje, ale zvuk naprosto identický: https://www.youtube.com/watch?v=G4ntlPd ... e=youtu.be
Motor je 1.8TDCi, 85KW, rok 2002.
Původní olej byl Q8 SAE 5W-40, nový byl fordem normovaný Havoline Energy SAE 5W-30 (Ford WSS-M2C913-C). Byl měněn olejový filtr,palivový,vzduchový a pylový.
Po výměně to po cca 30km začlo výt (pokud to s tím ovšem má nějakou souvislost). Následně se pro jistotu vyměnil rozvodový řemen - bezezměny. Někdo psal, že by to mohlo být vadným vibrujícím těsněním pod svody - vyměněno těsnění pod svody i na sání....bezezměny. Turbo je v pořádku a ani žádná z řemenem poháněných jednotek a kladka to nedělá - řemen demontován....a stále bezezměny. Napadá ještě někoho, co by to mohlo být???

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od foki » 28.04.2014 22:31

kdyz je sundany remen tak to taky kvičí
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Pajulinek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.09.2013 19:27

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Pajulinek » 29.04.2014 14:10

foki píše:kdyz je sundany remen tak to taky kvičí
Jo, řemen jsme měli sundaný a kvičí to i bez něj. Když je motor studený, tak to nedělá....začne to až po 10-15ti minutách, až je to ohřáté. Zajímavé je, že to dělá až od cca 1200-1400 otáček. A jako bonus, i po zahřátí se najdou chvilky, kdy to nedělá...

mlukes
Příspěvky: 1
Registrován: 20.09.2010 16:46

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od mlukes » 15.05.2014 07:15

Ahoj,

mám stejný problém, auto s tím jezdí už přes 2 roky. Když to začalo u nás, dal jsem auto do servisu. vyměnilo se co šlo a bez efektu.
Nejsem expert, ale ten zvuk na videu (shodný s tím v mém voze) mi připadá jako ložiško s malou vůlí... prostě mi to přijde jako kdyby v motoru mělo některé ložisko vakl a protože to souvisí s výměnou oleje je to podle mne některé z ložisek, které jsou v oleji uloženy.

Perlička: chtěl jsem tenkrát dopřát svému vozu to nejlepší a koupil jsem nový olej určený pro Ford Focus od firmy Wurth. Mělo to mimo jiné rozpouštět usazeniny v motoru... to se asi povedlo a pokud je moje teze správná tak to rozpustilo usazeninu i na ložisku a tím vznikl lehčí vaklik....

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Slid » 15.05.2014 08:07

Nechapu jak nekdo muze kupovat oleje od Wurth s nejakyma rozpoustecima nesmyslama 8O
Naposledy upravil(a) Slid dne 15.05.2014 08:25, celkem upraveno 1 x.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od stano. » 15.05.2014 08:10

Ja by som sa pozrel este na vzduchovu hadicu za turbom. Ci netlaci cez nejaku strbinu/dieru vzduch.

Uživatelský avatar
ASokky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 191
Registrován: 15.09.2013 13:20
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od ASokky » 15.05.2014 09:06

Vakl na ložisku v motoru? :lol: Tady občas padají nápady :) No asi pečlivě se zaposlouchat a hledat,. Je možné že sičí někde vzduch na sání, nebo možná vákuovka?.. Nebo to může být třeba od turba.
Ford Focus Combi 2000, 1.8TDDi 66KW

Pajulinek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.09.2013 19:27

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Pajulinek » 16.05.2014 19:48

stano. píše:Ja by som sa pozrel este na vzduchovu hadicu za turbom. Ci netlaci cez nejaku strbinu/dieru vzduch.
Všechny hadice jsou v pořádku, i turbo a vše s ním související. Jak jsme psal výše - ten zvuk začne teprve až se motor ohřeje - pár minut poté, co ručička teploty chladící kapaliny vystoupá na provozní teplotu. O tom kvičení už se od neustálého poslouchání i mi i zdá.... :bebng: Ten zvuk jde víceméně z dolní levé části motoru - při pohledu z čela vozu. Zkusili jsme dát do motoru místo 5w-30 olej 10w-40.....jediný efekt byl, že se motor znatelně ztišil....o to víc vyniká kvičení :|

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13457
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od miki21 » 16.05.2014 20:36

Takže to vypadá, že to kvičí něco,co se až teplem roztáhne. Výfuk (svody) jsou ok?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Pajulinek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.09.2013 19:27

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Pajulinek » 16.05.2014 20:50

miki21 píše:Takže to vypadá, že to kvičí něco,co se až teplem roztáhne. Výfuk (svody) jsou ok?
Výfukové potrubí je v pořádku a svody taky - na nich i na sání jsem měnil těsnění... a bez výsledku.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Jardak » 16.05.2014 21:46

Napadá mě jestli to nemá souvislost s odvětráváním motoru. Ve víku ventilů je nějakej ventil na kterej je napojená hadice která vede do odlučovače oleje. Třeba ten novej olej rozpustil nějakou usazenimu v tom ventilu, nebo ho naopak částečně zalepil. Zkusil bych to odvětrání odpojit a vyzkoušet jestli to bude mít na ten zvuk nějakej vliv.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
bocekr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 75
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od bocekr » 29.07.2014 20:19

Ahoj, mám stejný problém už asi dva roky :( nevíte někdo co s tím?
Focus combi 1,8 Tddi 11/1999 Diamond White
BITPOWER

Pajulinek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.09.2013 19:27

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Pajulinek » 29.07.2014 22:39

Tak jsem zase o něco chytřejší..... U známého opraváře byl na emisích pán a tomu dělal fofoň úplně stejný zvuk. Říkal, že s tím byl několikrát u fordu v servise, tam povyměňovali co je napadlo, nechal tam už celkem 30 tis. a závada stále neodstraněna....ani ve fordu si neví rady :-) Jediné, co neměnili je olejové čerpadlo - to by ho stálo dalších 10 tis. , tak to vzdal.... Má s tím už najeto přes 10 tis. km - vyje pořád, ale na chod motoru to nemá vliv. Jiný známý opravář mi nezávisle taky řekl, že to bude nejspíš olejové čerpadlo. Tak se ptám - měnil už někdo z vás olejové čerpadlo?? - opravdu se musí rozpůlit motor, nebo to jde i zespodu od vany??

Nonsteamak
Příspěvky: 1
Registrován: 24.11.2014 20:39

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Nonsteamak » 24.11.2014 20:51

Zdravím kluci. Mám uplně ten samý problém. Někde sem četl, že lopatka v turbu může být špatná. Nevím zda-li je to možné, aby to dělalo takový zvuk, nejsem totiž PÁN OPRAVÁŘ :D

Uživatelský avatar
Dexx32
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 11.09.2009 19:41
Bydliště: Brno

Re: "Vytí" v motorovém prostoru

Příspěvek od Dexx32 » 29.11.2014 21:42

U mě to začalo dělat taky. Ale děje se to jen za studena. Jak se motor ohřeje na provozní teplotu tak přestane.

Ještě sem zjistil že sem měl prasklej držák sacího potrubí co de od intercoleru, ty dvě trubky co sou uchyceny k viku ventilů,tak sem ho zatím provizorně upevnil. A příde mi že už to skoro neděla.
Ve fordu koupím novej a uvidím jestli to zmizne úplně.

Ještě mám díru v pružné části výfuku tak mě napadlo že to dělal ten vlnovec.
Ale jak sem upevnil tu trubku od intercoleru tak se ten zvuk skoro upne vytratil.

Tak že u mě to asi dělá něco u sání.
Fofo MK2 r.v 12/2005
1.6 Zetec 74kw hatchback

Mondeo MK4 r.v 05.2008
2.0i Duratec 107Kw kombi

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host