Záhada v dobíjení!!!
- SPEEDY82
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Záhada v dobíjení!!!
Asi před 6týdny se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, na to jsem tedy reagoval a změřil jsem multimetrem. Hodnota byla 13,2V. Auto jsem tedy dal do autorizovaného servisu kde mi auto prohlédly a naznaly, že musí vyměnit alternátor. Na můj dotaz, že si ho nechám opravit reagovaly slovy, že s tím mají špatné zkušenosti, a že to ani nelze. Asi po týdnu mi vyměnili alternátor a auto mi odevzdali jako opravené. Já ale ještě před prodejnou a po zaplacení zjistil, že na tom neopravili vůbec nic, a že dobíjení je stále 13,2V. Odpověděli na to, že jim to při výměně alternátoru dobíjelo, a že teda musí být problém někde v kabeláži.Asi po týdnu jsem dal auto opět do servisu, kde mi sdělili, že veškeré kabely a komunikace s řídící jendotkou je v pořádku,ale že bude asi problém ve volnoběžné spojce, která pohání řemen alternátoru. Díl jim přišel asi po 14 dnech, byl mi opět vyměněn a dobíjení stále 13,2V. Technik ve Fordu mi tedy sdělil, že si už ze závadou neví rady, a neví, kde by mohla být chyba. Diagnostika jim nenahlásila žádnou chybu a tudíž se prý nemají ani čeho chytit. Takže nepomohl ani nový alternátor, ani řídel se spojkou, kontrola kabelů OK, řídící jednotka nehlásí žádnou chybu, ale dobíjení stále 13,2V
MÚŽETE MI PROSÍM NĚKDO PORADIT???
MÚŽETE MI PROSÍM NĚKDO PORADIT???
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Záhada v dobíjení!!!
Zkusit znova jiny alternator nebo regulator, pak bych jeste zkusil dat jinou baterku, nahoda je blbec. Zkusit jiny servisSPEEDY82 píše:Asi před 6týdny se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, na to jsem tedy reagoval a změřil jsem multimetrem. Hodnota byla 13,2V. Auto jsem tedy dal do autorizovaného servisu kde mi auto prohlédly a naznaly, že musí vyměnit alternátor. Na můj dotaz, že si ho nechám opravit reagovaly slovy, že s tím mají špatné zkušenosti, a že to ani nelze. Asi po týdnu mi vyměnili alternátor a auto mi odevzdali jako opravené. Já ale ještě před prodejnou a po zaplacení zjistil, že na tom neopravili vůbec nic, a že dobíjení je stále 13,2V. Odpověděli na to, že jim to při výměně alternátoru dobíjelo, a že teda musí být problém někde v kabeláži.Asi po týdnu jsem dal auto opět do servisu, kde mi sdělili, že veškeré kabely a komunikace s řídící jendotkou je v pořádku,ale že bude asi problém ve volnoběžné spojce, která pohání řemen alternátoru. Díl jim přišel asi po 14 dnech, byl mi opět vyměněn a dobíjení stále 13,2V. Technik ve Fordu mi tedy sdělil, že si už ze závadou neví rady, a neví, kde by mohla být chyba. Diagnostika jim nenahlásila žádnou chybu a tudíž se prý nemají ani čeho chytit. Takže nepomohl ani nový alternátor, ani řídel se spojkou, kontrola kabelů OK, řídící jednotka nehlásí žádnou chybu, ale dobíjení stále 13,2V
MÚŽETE MI PROSÍM NĚKDO PORADIT???


- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
1) stahni si elektricka schemata, tam zjistis, ze velikost napeti ridi ridici jednotka
2) baterku mas vporadku? Zkusil jsi ji vymenit za jinou, treba pujcenou?
3) zkus diagnosticky mod pristrojove desky a zjisti, jake napeti site po nastartovani ti ukazuje
4) nech si nahrat novy SW do ridici jednotky
5) spojka by mela vliv pri plne zatezi alternatoru a ne pri chodu naprazdno
6) to, ze napeti bylo 14,6V pri vymene noveho alternatoru a pri prevzeti auta spadlo zase na 13,2V, tomu neverim
2) baterku mas vporadku? Zkusil jsi ji vymenit za jinou, treba pujcenou?
3) zkus diagnosticky mod pristrojove desky a zjisti, jake napeti site po nastartovani ti ukazuje
4) nech si nahrat novy SW do ridici jednotky
5) spojka by mela vliv pri plne zatezi alternatoru a ne pri chodu naprazdno
6) to, ze napeti bylo 14,6V pri vymene noveho alternatoru a pri prevzeti auta spadlo zase na 13,2V, tomu neverim
- SPEEDY82
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Už jsem z toho taky pěkně hotovej
Taky mi to připadá jako kdyby tam byli úplní amatéři
Baterku už jsem taky zkoušel dávat jinou a pořád to stejný.
Dnes mi tam dali právě zpět původní alternátor, a ten nový, že zkusí namontovat do jiného FoFo jestli nebude náhodou i ten špatný. Jinak už mi taky nabízeli, že tam budou muset dát řídící jednotku, což už mě totálně dopálilo
Opravdu nevím co dál, ale díky moc za radu 





FoFo NaviComfort 2004 1.8TDCI 85KW
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Focus je nastaven na baterku s vapnikem, a proto ma nastavene nabijeci napeti vyssi nez 14,4V.Jenda25 píše:To je pod hranicí, to nebudeš mít nikdy dobitý, pro olověný akumulátor je optimální dobíjecí napětí 14.4V a proud cca 1/10 kapacity baterie. Toť teorie, jak je to v autě, netušim, možná trochu jinak.
14,6-13,2=1,4V
2*0,7=1,4V
0,7V je ubytek na kremikove diode.
Po stahnuti elektrickych schemat bych promeril spojovaci draty ohmmetrem v obou smerech, jestli tam nekdo nahodou neumistil diody navic.
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- SPEEDY82
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Tak záhada je asi zjevně vyřešena. Ve Fordu mi ještě kontrolovali všechny kabely a porovnávaly odpor úplně ze stejně vybaveným autem. Vše bylo OK, až odpor přimo u řídící jednotky se lišil.
Takže naznali, že je chyba v řídící jednotce (i po konzultaci s ostatními servisy, kde se s problémem už setkali).
Takže tím modulem co jsi psal myslíš řídící jednotku?
Takže naznali, že je chyba v řídící jednotce (i po konzultaci s ostatními servisy, kde se s problémem už setkali).
Takže tím modulem co jsi psal myslíš řídící jednotku?
FoFo NaviComfort 2004 1.8TDCI 85KW
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- SPEEDY82
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů