Horsepower vs. NM

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 16.08.2007 00:00

misoo píše:podla mna idealny motor do focusa je 1,4 TSI od VW: 170k/240Nm v 1500 - 4750 ot.
ma to silu odspodu ako diesel a da sa to vytacat ako benzin. ma dobry zvuk a relativne nizku spotrebu. ten by mi do focusa stacil :wink:
WOW :) 2.5baru, kompresor a turbo zapojene do serie :) nemam slov, myslim,ze to video povedalo vsetko .... a aj cena toho auta hovori , preco neni vo Focuse
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 16.08.2007 07:18

ten vývoj jde stejně pomalu dopředu...
Rok 1928 na okruhu v Německu se proháněl mercedes s motorem přeplňovaným kompresorem. Pak za zmínku stojí letoun M BF109, motor se vstřikováním a kompresorem.
To vypadá že se to někde zastavilo :lol: :lol: :lol:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 16.08.2007 08:06

misoo píše:podla mna idealny motor do focusa je 1,4 TSI od VW: 170k/240Nm v 1500 - 4750 ot.
ma to silu odspodu ako diesel a da sa to vytacat ako benzin. ma dobry zvuk a relativne nizku spotrebu. ten by mi do focusa stacil :wink:
tak prave tento motor obdivujem aj ja a on je krasnym prikladom toho, ze keby automobilky chceli, tak turbo dieselom uz odzvonilo...
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 16.08.2007 08:16

speedy píše:ten vývoj jde stejně pomalu dopředu...
Rok 1928 na okruhu v Německu se proháněl mercedes s motorem přeplňovaným kompresorem. Pak za zmínku stojí letoun M BF109, motor se vstřikováním a kompresorem.
To vypadá že se to někde zastavilo :lol: :lol: :lol:
to mas tak, princip sucasneho biznisu, nemusis vymysliet nieco nove, staci zobrat nieco stare, dobre to obalit a predas to za dvojansobnu cenu. A nove veci sa hned nepustaju von, len po kuskoch. V poslednych rokoch sa dobre odladila technika turba, ale nedali ju hned do benzinoveho motoru. Najprv diesel 10-20 rokov, az potom benzin. Ved myslim, ze F1 mala v nejakom 70 roku motor benzin 1.5 preplnovany turbom s vykonom okolo tusim az 700 koni (neviem to presne, len si matne spominam a nechce sa mi to hladat). To hovori za vsetko. VW prisiel ako prvy s preplnovanym dieselom, tak teraz chce byt prvy s kvalitnym preplnovanym benzinom. A asi sa mu to podari (mozno uz podarilo, 1.4 TFSI)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 16.08.2007 08:38

Ten 1.4 TSI od VW je vaazne pecka 8O
Akurat spravit kvalitny a este k tomu malolitrazny turbomotor je riadna paalka na vyvoj a treba to poriadne vyladit... To sa potom automaticky odzrkadli aj v cene, ako aj u toho Golfa... Ale pri tych parametroch je cena relativna, akurat kto tomu prd rozumie tak ak vidi 1.4 objem hned to zavrhne a kupi si atmosferu 2liter a potom cumi ze ho nejaky Golf 1.4 TSI predbehne... :lol:

Inac k tomu 150k 1.4 turbo od Fiata. Cital som ze ten motor je totalne naprd vyladeny, s turbo dierou ako ozonova nad Australiou, ale ze sa da casom cakat zpelsenie... Cital som to na evo.co.uk ale uz som to tam nenasiel :oops:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 16.08.2007 08:43

poznate niekto daihatsu charade Gtti? 3valec,996cm3, fukany turbom, 101 koni...
paradna raketa..a daihatsu ho postavilo v 80 rokoch...
takže nejde ani tak o vývoj, ale o to, či automobilku do toho chcu ist..
Naposledy upravil(a) chmelko dne 16.08.2007 09:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 16.08.2007 09:04

chmelko píše:poznate niekto daihatsu charade Gtti? 3valec, fukany turbom, 101 koni...
paradna raketa..a daihatsu ho postavilo v 80 rokoch...
takže nejde ani tak o vývoj, ale o to, či automobilku do toho chcu ist..
a neviem ci dokonca nerobili aj verziu Twin Turbo. Ma to tu sused tak to skusim odfotit :)


ahmed - Nm te zatlaci do sedacky, kW ne - prid, vyskusame to :) myslim, ze to obcas zatlaci az moc :)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 16.08.2007 09:29

debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:

http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683

Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 16.08.2007 13:30

omik píše:debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:

http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683

Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...
tak omik, klobuk dole. Ten clanok je super. Potesil si ma ... :lol:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 16.08.2007 15:01

vcedula píše:Ved myslim, ze F1 mala v nejakom 70 roku motor benzin 1.5 preplnovany turbom s vykonom okolo tusim az 700 koni (neviem to presne, len si matne spominam a nechce sa mi to hladat). To hovori za vsetko.
v r. 86 Bmw F1 motor M13 měl z 1,5litru přes 1300PS (neoficiálně až 1500PS)
http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html
525dT&M3,0 ... když mě mamka nechá, můžu lítat v 03Fíkus1,6Obrázek

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 16.08.2007 15:59

vcedula píše:
omik píše:debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:

http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683

Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...
tak omik, klobuk dole. Ten clanok je super. Potesil si ma ... :lol:
mna potesil ten samotny clanok... ;) Je uplne perfektne napisany...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 17.08.2007 23:24

S konskyma silama to neni jednoduche, jen "hp" je minimalne 6 druhu a k tomu jeste "cv" (736W). :lol:
Přílohy
HP.jpg
HP.jpg (27.34 KiB) Zobrazeno 2500 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Wolf2

Příspěvek od Wolf2 » 18.08.2007 14:26

když bych teoreticky porovnával 1,8 - 16v a 1,8 tdci ,mají stejný výkon 85kW a benz. má 160Nm a nafta xxxNm , Tak do nějakých 140km/h bude mít navrch TDCI ,ale pak začne benzín dotahovat a pak ve větších otáčkách a vyšších rychlostech bude mít navrch benzín,protože se dostane do optimálních otáček ,kde benzín má zátah :wink: všechno je to také o převodovce a odstupňování převodů. Pokud porovnám 1,6 benz. a 1,8 benz. tak se mi zdá ,že do 120km/h líp táhne 1,6 a od 120km/h už pak jede lépe 1,8. (prý mají odlišné převodovky,jinak odstupňované rychlosti)

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 18.08.2007 23:50

Záleží na co to chceš vědět - co je lepší...
Rozdíl je v tom, že
Nm ti táhnou skoro v celém rozsahu otáček stejně, takže můžeš při rozjezdu hvízdat při podstatně nižších otáčkách, anebo nasadit na předjíždění a tak. Taky to dobře brzdí motorem v celém rozsahu otáček.
Když ale roztočíš benzińáka - to se nedá srovnat, to je agresivita :D .

Co se týče mně, já jsem ujetý na sílu motoru.
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 19.08.2007 00:33

staroch píše:Když ale roztočíš benzińáka - to se nedá srovnat, to je agresivita :D
ten zvuk a adrenalin pri vytocenom benzine, to je hadam aj lepsie ako vytocena svokra (tchyne) a to je co povedat !! :lol: :lol:

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti