Sportova jazda, brzdenie motorom

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
MobyDick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4547
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MobyDick » 29.10.2007 11:07

Asi je to zbytečné, ale má to pěkný zvukový efekt, když tam motor zabručí.
FORD FOCUS 3dv. 2.0l 96 kw r.v 98
Obrázek
Obrázek
Obrázek
galerie
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.10.2007 11:19

ten meziplyn má význam akvo vysokých otáčkach, ale pokial ja to stihnem urobit tak mi už spadnu tam, kde to synchron v pohode pobere :evil: :lol:

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fokal » 29.10.2007 15:21

Meziplyn dělám jen tak pro zábavu. Dělám ho velice amatérsky tak, že když mám třeba trojku a jedu 50, tak vyšlápnu spojku, ťuknu do plynu, abych měl 3000 otáček, rychle tam vrazim dvojku a můžu pouštět rychleji spojku. Je to o maličko rychlejší, ale spíš to dělám pro zábavu :wink:
ST150

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 29.10.2007 18:05

Medziplyn davam len ked podradujem pri rozbehu, urcite nie pri prudkom brzdeni !!! To je samovrazda !!! Musis zlozit nohu z plynu, stratis kopu casu. Jedine ze by si bol taky makac, ze zvladnes prudku brzdu a plyn jednou nohou...raz to snad zvladnem :)

Ale pri rozbehu to ma strasne velky vyznam, pretoze roztocis motor na priblizne take otacky, ake potrebuje mat pri zopnutej spojke, pustenie spojky je potom plynulejsie a hlavne rychlejsie a pri prejazde cez zakrutu je to aj omnoho stabilnejsie. Vtedy to vyznam ma, aj to tak robim. Vidim tipka s fabkou, ako sa na mna tlaci, vytlacim spojku, spolu s tym pridam plyn, hodim dvojku (pripadne trojku, ak idem uz moc rychlo), prudko pustim spojku a upalujem prec :lol: :roll:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fokal » 29.10.2007 18:42

vcedula: tak tak :lol:

Jinak bych se rád naučil mít špičku boty na brzdě a patu na plynu, bohužel i když mám nohu 43, tak je tam málo místa :cry: jde to i tak, že se levym okrajem boty na pravý noze brzdí a zároveň pravym okrajem boty dává meziplyn, chce to ale celkem širokvý boty, zkuste si to :lol: každopádně je to docela nebezpečný, když sklouzne noha z brzdy...
ST150

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.10.2007 20:58

kto dokáže plynule brzdit lavou nohou je u mna borec..ja už to pylujem od mladi a celkom už mi to ide :wink:

inac vcedula:fabku ti tu zruším ja s 1.6 kedykolvek a ak je borec dobrý , prijdu zakruty a tam mu už ani jeho krutak na TDI nepomože :lol:

Uživatelský avatar
Glip
Nováček
Nováček
Příspěvky: 143
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Glip » 30.10.2007 09:27

chmelko píše:inac vcedula:fabku ti tu zruším ja s 1.6 kedykolvek a ak je borec dobrý , prijdu zakruty a tam mu už ani jeho krutak na TDI nepomože :lol:
Fabky nerieste, tie som rusil s favoritom :lol:
Ford Focus II kombi Collection X / 1,6 Duratec-16V 74kW / r.v. 2007 / Ocean Blue
Obrázek

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od canndale » 30.10.2007 10:45

Mozno je to trosku OT, ale ohladom brzdenia motorom pri vyssich rychlostiach nieje velmi zatazena spojka? Ako ze ci ju zasadne rychlejsie nezoderiem, pripadne ci tym velmi netrpi samotna prevodovka a synchronizator.. motorom brzdim dost casto preto ma zaujima ci ma caka vymena spojky :)
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 30.10.2007 11:00

Spojka dostava zabrat hlavne vtedy, ked nie je zopnuta a ked je velky rozdiel medzi otackami motora a prevodovky. Teda ak prudko brzdis z vyssej rychlosti, napr. z 5 pri napr. 3.500 otackach a vrazis tam 3, ktora sa pretoci na 6000 otacok, tak to spojke dava dobre zabrat. Ale este viac dostava na frak pri rozbehu, ked davas plyn a spojka musi dorovnat velky rozdiel v otackach.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 30.10.2007 13:25

vcedula píše:Spojka dostava zabrat hlavne vtedy, ked nie je zopnuta a ked je velky rozdiel medzi otackami motora a prevodovky. Teda ak prudko brzdis z vyssej rychlosti, napr. z 5 pri napr. 3.500 otackach a vrazis tam 3, ktora sa pretoci na 6000 otacok, tak to spojke dava dobre zabrat. Ale este viac dostava na frak pri rozbehu, ked davas plyn a spojka musi dorovnat velky rozdiel v otackach.
Zase OT...Takže pokud pojedu na dálnici 150 a budu tam mít na naftě skoro 4000 a dám neutrál,otáčky spadnou a pak šoupnu pětku a jedu zase od 140 výš,tak by mě spojka kopla do riťi?
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
Ada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2295
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přibram okres Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ada » 30.10.2007 19:17

Zkus vjet do zatáčky s nohou na plynu a zatáčku vybrzdi a nesundavej nohu z plynu, při "výjezdu" sundej nohu z brzdy :D 8O
Obrázek

Focus ll,3 Dv.HB,Zetec 1.6,BlueJeans color 04.2006

"Když nejde o život,tak jde o hovno"

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 30.10.2007 20:57

Kota píše:Zase OT...Takže pokud pojedu na dálnici 150 a budu tam mít na naftě skoro 4000 a dám neutrál,otáčky spadnou a pak šoupnu pětku a jedu zase od 140 výš,tak by mě spojka kopla do riťi?
nemyslim si, 4000 nie je az tak vela, je to citit hlavne pri este vacsich otackach. Ak obcas jazdis benzin, tak sa skus rozbehnu napr. na 2 do vyskoch otacok, niekde k 6000, vytac spojku, nechaj klesnut otacky a potom ju pusti a uvidis, ako auto poskoci. Toto som myslel.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 30.10.2007 21:13

Jo takhle.Popravdě si nepamatuju kdy jsem naposledy jel s benzínem.Nějak nemám kde.... :)
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů