Sportova jazda, brzdenie motorom
- MobyDick
- Test driver
- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Medziplyn davam len ked podradujem pri rozbehu, urcite nie pri prudkom brzdeni !!! To je samovrazda !!! Musis zlozit nohu z plynu, stratis kopu casu. Jedine ze by si bol taky makac, ze zvladnes prudku brzdu a plyn jednou nohou...raz to snad zvladnem
Ale pri rozbehu to ma strasne velky vyznam, pretoze roztocis motor na priblizne take otacky, ake potrebuje mat pri zopnutej spojke, pustenie spojky je potom plynulejsie a hlavne rychlejsie a pri prejazde cez zakrutu je to aj omnoho stabilnejsie. Vtedy to vyznam ma, aj to tak robim. Vidim tipka s fabkou, ako sa na mna tlaci, vytlacim spojku, spolu s tym pridam plyn, hodim dvojku (pripadne trojku, ak idem uz moc rychlo), prudko pustim spojku a upalujem prec


Ale pri rozbehu to ma strasne velky vyznam, pretoze roztocis motor na priblizne take otacky, ake potrebuje mat pri zopnutej spojke, pustenie spojky je potom plynulejsie a hlavne rychlejsie a pri prejazde cez zakrutu je to aj omnoho stabilnejsie. Vtedy to vyznam ma, aj to tak robim. Vidim tipka s fabkou, ako sa na mna tlaci, vytlacim spojku, spolu s tym pridam plyn, hodim dvojku (pripadne trojku, ak idem uz moc rychlo), prudko pustim spojku a upalujem prec


Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
vcedula: tak tak
Jinak bych se rád naučil mít špičku boty na brzdě a patu na plynu, bohužel i když mám nohu 43, tak je tam málo místa
jde to i tak, že se levym okrajem boty na pravý noze brzdí a zároveň pravym okrajem boty dává meziplyn, chce to ale celkem širokvý boty, zkuste si to
každopádně je to docela nebezpečný, když sklouzne noha z brzdy...

Jinak bych se rád naučil mít špičku boty na brzdě a patu na plynu, bohužel i když mám nohu 43, tak je tam málo místa


ST150
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Glip
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- canndale
- Zkušený
- Příspěvky: 1573
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BA
Mozno je to trosku OT, ale ohladom brzdenia motorom pri vyssich rychlostiach nieje velmi zatazena spojka? Ako ze ci ju zasadne rychlejsie nezoderiem, pripadne ci tym velmi netrpi samotna prevodovka a synchronizator.. motorom brzdim dost casto preto ma zaujima ci ma caka vymena spojky 

Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Spojka dostava zabrat hlavne vtedy, ked nie je zopnuta a ked je velky rozdiel medzi otackami motora a prevodovky. Teda ak prudko brzdis z vyssej rychlosti, napr. z 5 pri napr. 3.500 otackach a vrazis tam 3, ktora sa pretoci na 6000 otacok, tak to spojke dava dobre zabrat. Ale este viac dostava na frak pri rozbehu, ked davas plyn a spojka musi dorovnat velky rozdiel v otackach.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Zase OT...Takže pokud pojedu na dálnici 150 a budu tam mít na naftě skoro 4000 a dám neutrál,otáčky spadnou a pak šoupnu pětku a jedu zase od 140 výš,tak by mě spojka kopla do riťi?vcedula píše:Spojka dostava zabrat hlavne vtedy, ked nie je zopnuta a ked je velky rozdiel medzi otackami motora a prevodovky. Teda ak prudko brzdis z vyssej rychlosti, napr. z 5 pri napr. 3.500 otackach a vrazis tam 3, ktora sa pretoci na 6000 otacok, tak to spojke dava dobre zabrat. Ale este viac dostava na frak pri rozbehu, ked davas plyn a spojka musi dorovnat velky rozdiel v otackach.
- Ada
- Test driver
- Příspěvky: 2295
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přibram okres Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
nemyslim si, 4000 nie je az tak vela, je to citit hlavne pri este vacsich otackach. Ak obcas jazdis benzin, tak sa skus rozbehnu napr. na 2 do vyskoch otacok, niekde k 6000, vytac spojku, nechaj klesnut otacky a potom ju pusti a uvidis, ako auto poskoci. Toto som myslel.Kota píše:Zase OT...Takže pokud pojedu na dálnici 150 a budu tam mít na naftě skoro 4000 a dám neutrál,otáčky spadnou a pak šoupnu pětku a jedu zase od 140 výš,tak by mě spojka kopla do riťi?
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host