Olejovy filter

rudom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 19.12.2009 11:09

Olejovy filter

Příspěvek od rudom » 27.02.2010 15:06

Caute,

viete mi prosim niekto pozriet ci mozem pouzivat olejovy filter Mecafilter (Lautrette) s oznacenim ELH 4088.

Kupoval som olej Formula F a toto mi k tomu dali, ze to sedi podla katalogu, original nemali. Ten filter je vsak mensi asi o cca 2 cm ako povodny EFL 600. To som sa dozvedel, az ked som to mal vymenene, inak by som obetoval radsej dalsie peniaze za EFL 600. Takto treba zase vypustat olej, ak chcem vymenit.

Inak rozmer zavitu a tesnenie sedelo, aj na krabicke je napisane okrem ineho Ford, ale nic specifickejsie.
Moze to nejak poskodit motor alebo nieco podobne ak je filter mensi?

vdaka
FF2, 2006, 1.6 benzin, 85kW

papouch22

Re: Olejovy filter

Příspěvek od papouch22 » 27.02.2010 19:34

jelikoz mas naklapeni vacek tak bych tam dal jedine origo. byl sem svedkem pripadu ze neorigo filtr olejovy rozhodil to naklapeni a pak furt svitila kontrolka. nez se na to prislo tak se menilo cidlo a cely kolo s naklapenim atd :D takze do 1.6 s naklapenim vacek jedine origo. to at radsi prejedes o 5 tisic olej nez abych tam dal co tam nepatri

rudom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 19.12.2009 11:09

Re: Olejovy filter

Příspěvek od rudom » 28.02.2010 11:45

dik za postreh,

trochu som hladal na nete, ten filter, ktory mi tam dali, ma pre ford napisane aj cislo 96MM-6714-B1A

novy filter pre FF2 ma oznacenie 7S7G-6714-AA, ale pise sa ze je to nahrada za
Motorcraft EFL10, index: 1070521 (96MM-6714-B1A), ktorý sa už nevyrába


viem niekto poradit ci ho mozem teda nechat? resp. ci cislo 96MM-6714-B1A je norma pre FF2

inak to co som tam mal doteraz z original ford servisu (EFL 600) je podla toho co som nasiel pre FF1 nie 2

dik
FF2, 2006, 1.6 benzin, 85kW

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Olejovy filter

Příspěvek od kaminek » 28.02.2010 14:25

Rudom,já bych v té velikosti filtru až takový problém neviděl ,já u druhého auta měním filtr v průměru každé 3 až 4 měsíce a když ho kupuju ,tak není taky vždy stejný na velikost ,zaleží zřejmě na výrobci,ale ta filtrovatelnost by měla být zaručena ,takže podle mně obavy mít nemusíš.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy filter

Příspěvek od foki » 28.02.2010 14:40

kaminek píše:Rudom,já bych v té velikosti filtru až takový problém neviděl
ja jo , protoze muze se stat ze nebudou dostatecne tlakovane nataceni vackových kol a muze se stat ze ti to vyhodi chybu , nevim jestli pak staci vymenit filtr nebo jestli se musi menit i vackove kolo .

jinak ten co tam mas je pro 1,6 100PS
Přílohy
filtry 1.6.JPG
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

papouch22

Re: Olejovy filter

Příspěvek od papouch22 » 01.03.2010 19:56

foki píše:
kaminek píše:Rudom,já bych v té velikosti filtru až takový problém neviděl
ja jo , protoze muze se stat ze nebudou dostatecne tlakovane nataceni vackových kol a muze se stat ze ti to vyhodi chybu , nevim jestli pak staci vymenit filtr nebo jestli se musi menit i vackove kolo .

jinak ten co tam mas je pro 1,6 100PS
ma pravdu predsedo! to co sem psal hore sem zazil na vlastni oci. nejaky smoula tam dal co tam nepatrilo a pak byly takovy problemi. na 1.6 115PS filtr na olej origo a podle win ty 200 kila jednou za rok budes muset obetovat :D

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Olejovy filter

Příspěvek od tomason » 01.03.2010 19:58

Jako celá dvě :roll:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

papouch22

Re: Olejovy filter

Příspěvek od papouch22 » 01.03.2010 20:10

tomason píše:Jako celá dvě :roll:
:?: ja nevim kolik presne stoji ale urcite do 200,-

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Olejovy filter

Příspěvek od tomason » 01.03.2010 20:12

:mrgreen: :lol: to byl JOKE
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Olejovy filter

Příspěvek od postak » 02.03.2010 14:47

Nevím jak Foki a další odborníci, jedná se o jiný motor než mám já, ale já když měnil olej na podzim 2009, tak jsem se taky leknul že mám ten filtr jiný, ale ten co jsem tam měl předtím, tak už se nevyrábí a je za něj náhrada. Prostě je menší zhruba o ty 2 cm. Asi tolik. :| Filtrovatelnost je ale stejná. Znova opakuju, že mám jiný motor. Ty máš zřejmě s proměnným časovýním ventilu podle kW v podpisu :!:

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Olejovy filter

Příspěvek od jarod72pm » 08.06.2012 11:08

Mno než jsem to koupil měnili olej i filtr a dali tam Mann W7008 (cena asi kolem stovky)
a kupodivu to nedělá problémy a šlape normálně :wink:
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy filter

Příspěvek od foki » 10.06.2012 08:22

jarod72pm píše:Mno než jsem to koupil měnili olej i filtr a dali tam Mann W7008 (cena asi kolem stovky)
a kupodivu to nedělá problémy a šlape normálně :wink:

problemy se neprojevi hned , dej variablu cas , on se ozve .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
mates444
Nováček
Nováček
Příspěvky: 90
Registrován: 04.02.2011 12:21
Bydliště: Brno

Re: Olejovy filter

Příspěvek od mates444 » 10.06.2012 19:42

foki píše: ja jo , protoze muze se stat ze nebudou dostatecne tlakovane nataceni vackových kol a muze se stat ze ti to vyhodi chybu
A co má společného olejový filtr s tlakem oleje?
Ptám se proto, že mi ve fordu dali letos taky nějaký menší filtr, než je EFL 600, ktereý mi dali vloni. Vím prd, ale myslím si, že kromě rozdílu v množství filtrační hmoty tam není rozdíl. Nebo má EFL600 něco navíc?

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Olejovy filter

Příspěvek od jarod72pm » 11.06.2012 11:35

foki píše:
jarod72pm píše:Mno než jsem to koupil měnili olej i filtr a dali tam Mann W7008 (cena asi kolem stovky)
a kupodivu to nedělá problémy a šlape normálně :wink:

problemy se neprojevi hned , dej variablu cas , on se ozve .
možná ano možná ne ,on je psaný pro tento typ motoru jako doporučený v náhradě a má taky zpětný ventil tedy umí udržet tlak.
Ale pokud není teda vhodný rád bych potom věděl který filtr je přímo vhodný na ten VCT ?
(samože krom origoše)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Olejovy filter

Příspěvek od V12 » 12.06.2012 14:01

mates444 píše: A co má společného olejový filtr s tlakem oleje?
Origo filter pre TiVCT by mal mat nejaky jazyk, ktory zabrani steceniu oleja z mechaniky variabilu do vane. Ked to stecie, cca 2 - 3 sekundy vo variabile nie je olej a vsetky sily prenasa uzamykaci kolik, ktory sa otlaca. Vysledkom je fakt, ze po 100 - 120 tisic musis menit komplet rozvod, pretoze variabil je rozslahany a pri starte rachoce, co este nie je chyba. Chyba je ale to, ked to uz ramusi privelmi a nie je schopne sa to stabilizovat do cca 2 sekund, potom RJ motora vyhlasi chybu, nastartujes az na druhykrat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti